Takapyörän laakeri??

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Takapyörän laakeri??

Viesti Kirjoittaja Wille »

Nyt taisi sitten levitä kyseinen osa, eilen mukavassa 80km/h fiilistelyssä "onpa taas hyvä ajaa kesänakeilla" seuraavaksi kwiik ruts krrl perkele ja tien sivuun, onneks ei ollu pitkä matka ontua himaan, tuntu koko ajan et leikkaa kohta kiinni.. Reilu vuosi sitten meni toiselta puolelta että oli tietysti odotettavissa, sillon ne vaan otti sika hinnan (~300e) korjaamolla kun väittivät että myös napa meni uusiksi, enää en kyllä tommosia maksa.. :evil: Onkos tuo muka yleistä?? Pelkän laakerin ei luulisi jossain motonetissä paljoa maksavan..

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Takapyörän laakeri??

Viesti Kirjoittaja wetear »

Wille kirjoitti: Reilu vuosi sitten meni toiselta puolelta että oli tietysti odotettavissa, sillon ne vaan otti sika hinnan (~300e) korjaamolla kun väittivät että myös napa meni uusiksi, enää en kyllä tommosia maksa.. :evil: Onkos tuo muka yleistä?? Pelkän laakerin ei luulisi jossain motonetissä paljoa maksavan..
Taidamme Alffistit rahoittaa 5% spaghettikorjaamoiden maksamakkaroista olemattomalla 0,5% osuudellamme makaronirattaista.
Alffa on kieltämättä erityisen rakas kulkuväline, ja kaikki maksetaan niin kauan kun lompsa kestää. Sama vammahan on tähtinokkaa käyttävillä - arvonsa säilyttävänä laakereiden, latureiden, pumppujen ja pimppojen vaihto Veholla tosin on mielekkäämpää jälleenmyyntiarvon takia.

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Re: Takapyörän laakeri??

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Joo oisko se laakeri maksanu jonkun 20 € eli ei paljon ja vaihtokin on helppo homma. Vaihdoin ekan kerran vuos sitten ja oisko siihen menny puoltuntii aikaa. Maksimissaan tunti! Pitää vaan muistaa, ettei kiristä sitä pulttia liian kireelle.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Jep, motonetissä näytti olevan 16e, eli ei paha. Toivottavasti hoituu sen vaihdolla. Tarviikos siihen muuten mitään erikoistyökaluja tms, ei oo ennen tullu vaihdettua. Joku lyhyt ohjeistus voisi muutenkin olla paikallaan..

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

TÄHTIKEULA on paljon halvempi ylläpitää kuin Alfa. Löytyy molemmat, johtuu ilmeisesti merkin yleisyydestä ja suuresta korinvaihto määrästä niin osia on reilusti tarjolla (Vehon harmiksi).
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Pitäiskö rummun irrota ihan vain keskimutterin irrotuksen jälkeen? Rumpu liikkuu ulospäin ja tuntuu kuin olisi irti mutta jää johonkin jumiin

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Wille kirjoitti:Pitäiskö rummun irrota ihan vain keskimutterin irrotuksen jälkeen? Rumpu liikkuu ulospäin ja tuntuu kuin olisi irti mutta jää johonkin jumiin
Eiköhän ne ole jarrukengät kun siellä kanittaa. Siis rumpu on kulunut uralle, ja jarrukengät ovat automaattisäädön avustamina tietenkin menneet sinne uraan(ellei käsijarru ole päällä :-) ). Säätöä ei(kaiketi?) pysty peruuttamaan, joten ainoa tapa on repiä rumpu irti. Kyllä se voimalla lähtee. Kun vedät sitä ulospäin, niin koeta vetää akselin suuntaisesti niin, ettei rummun reikä ota kiinni akseliin, koska muuten sisäpään stefa saattaa rikkoontua...

Samalla kannattaa sitten katsoa että jarrukengät ja jarrusylinteri ovat kunnossa. Jarrusylinterit menevät monesti jumiin ihan vaan käytön puutteesta.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Rumpu irti + kaikki jarru kilkeet.
33 Sport Wagonissa oli narahtanut kunnolla ja vasta 4tonnin hydraulisella ulosvetäjällä lähti irti.

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Rumpu on saatu irti, mutta ulompi laakeri on vielä jumissa, tai siis sen sisempi kehä. Tuota on vaan helvetin vaikea saada irti, kun ei ulosvetäjän kourat tartu tohon pelkkään sisempään osaan. Eikä tota kolmella fillarilla mihinkään ajeta..

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Aja siihen rälläkällä pieni viilto, ei kuitenkaan niin syvää että osuu akseliin.
Lyö viiltoon taltalla, niin pitäis haljeta aika helposti... :wink:

TimoJ
Viestit: 200
Liittynyt: 03 Elo 2003, 02:07

Lyönti

Viesti Kirjoittaja TimoJ »

Ja suojalasit päähän ja nahkahanskat käteen. Muista laastari.

Se kehä voi sirpaloitua ja lentää pitkin nurkkia.


TimoJ :shock:
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Kiitoksia neuvoista, täytyy yrittää jos se jollain irtoaisi.. Ottaa päähän kun juuri alkoi parhaat ajokelitkin.. :?

Vastaa Viestiin