156 1.8 lambdan vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

156 1.8 lambdan vaihto

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Korjaamo tiesi kertoa, että lambda(t) ovat sökönä. Vaihto töineen 650 e. Onnistuuko homma TI-mieheltä itse edukkaammin? Olen ymmärtänyt, että lambdat on vaan ruuvattu kiinni, mutta tarkempaa tietoa/osaamista ei ole.

Ja mikähän anturi mahtaa olla kyseessä kun vikakoodit olivat

P1177 Seoksensovitus kertova (lohko 1, suuri moot. kuormitus) alueen ulkopuolella

P1178 Seoksensovitus kertova (lohko 2, alhainen moot. kuormitus) alueen ulkopuolella


Että tälläistä tällä kertaa. Kiitos vinkeistä jo etukäteen.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Sulla on ilmi rikki eikä mitkään lambdat! Helppo vaihtaa.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Anturithan maksavat kokolailla paljon, tuosta saa vähän osviittaa missä mennään. Työtä tuossa ei pitäisi kovin moneksi hetkeksi olla. Etulambdat muistaakseni näkyvät suoraan kun avaa konepellin ja seuraa pakosarjaa alaspäin. Se kolmas on sitten siellä keskellä katin juuressa, joten vaihtunee mukavimmin nosturilla, mutta onnistuu varmaan muillakin konsteilla. Ilmeisesti kaikille kolmelle (?) anturille oli tuo hinta. En muista noita vikakoodeja, mutta pitäisi kai niistä käydä ilmi mitkä anturit siellä vikovat.

Ja sitten se pakollinen vastuunpakoilulauseke, etten ole itse tuota hommaa tehnyt, vähän vaan vierestä katsellut.

EDIT: toki jos toolman tietää että nuo koodit viittaavat ILMI-ystäväämme niin pääset vielä helpommalla.

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Juu, voihan se olla ilmikin, mutta kun rasvaroopet Malminkartanon Autohuollossa sanoivat, että kyse on lambdoista. Niiden vaihtaminen kai ei ole kovin kummoinen juttu jahka ne ensin löytää. Tosin turhaan ei niitä viitsisi vaihtaa jos se sitten onkin ilmi.

Mahtaako jollain muulla löytyä vahvennusta uskoon, puoleen tai toiseen? Mille grazie.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

rasvaroopet Malminkartanon Autohuollossa
Tästä pajasta on 5 tonnin kuitit tuolla farmarissa mun pihassa. Pelkkää *askaa ovat siellä laittaneet, samoin diagnosoineet.

Esimerkkinä sytytyksenkorjaus "sarja" 813€ - vaihdettu yksi puola ja yksi tulpanjohto. Nekin väärästä mallista. Kiertäisin kaukaa koko paikan.

Niin ja niitä kuitteja saa tulla ihmettelemään tänne jos haluaa.

EDIT: niin tuo farkku makaa tossa meidän pihassa konevammaisena.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Auts. Hyvä tietää tuollainenkin kokemus. Ja täytyy sanoa, ettei se nyt ihan nappiin ole minullakaan mennyt. Viittä tonnia ei vielä kuitteja ole, mutta mukavasti noita on silti kertynyt.

Harrastin oma-aloitteista tonkimista ja löysin vanhan ketjun, jonka perusteella sylttytehdas voisi tosiaan olla ilmi eikä lambda. Olisi noin hinnan suhteen lohdullisempi vaihtoehto. Jotenkin usko rupeaa rapisemaan "ammattimiehiin".

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=1 ... 6dce7a19a3

Muumi muuten, pitää jossain vaiheessa toimittaa sinulle se ylimääräinen öljypohja takaisin.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tästä on valitettavia esimerkkejä kantautunut korviin, tuo farkku ei ollut ainoa.

Käyttävät tosin esim. selenian öljyjä (ainakin kuitin mukaan), joten jotain osataan kuitenkin.

Tossa on puristukset tosiaan nyt kaikkien kuittien jälkeen 9-6-0-10 motonetin mittarilla mitattuna. Tuossa 0-puristuksia sylinterissä oli se "korjaussarja" - tulpan johto metallisella hatulla ja väärä puola.
Mulla tosin ei ole koulutusta, eikä kokemusta, joten mun sana ei paljon paina... :lol:
..ammattina autoslalom..

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Tonne Malminkartanoon ei näköjään kannata kenenkään vaivautua. Ei mulla siitä ennestäänkään ole mitään hyvää sanottavaa, mutta meinaako ne että autosta on noin vain kaksi lambdaa hajonnut yhtäaikaa? :crazyeyes:

90% todennäköisyydellä se on ILMI joka on rikki, jossain oli juttua tapauksesta jossa koneen lämpötila-anturi temppuili, antoi vääriä arvoja joka sitten sotki seokset? Toimiiko koneen lämpömittari loogisesti eikä pompi liian nopeesti?
Jos toimii, niin vaihda se ILMI ihan suosiolla!

Avatar
Roadkill
Viestit: 916
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

No nyt kun otit asian puheeksi, lämpömittari heiluu välillä aika vauhdilla. Lähinnä niin, että roikkuu 90 asteessa tovin ja tippuu sitten kertaheitolla humahtamalla. Olen hieman sitä ihmetellyt, että jo on tehokas syyläri... Mistähän konehuoneen nurkasta tuo lämpötila-anturi on löytyäkseen?

Ja tosiaan MKAH oli sitä mieltä, että lambdat vaihtoon.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Roadkill kirjoitti:Ja tosiaan MKAH oli sitä mieltä, että lambdat vaihtoon.
Varsinkin kun lambdojen toiminta on helppo katsoa testerillä tai vaikka alfadiagilla/vastaavalla. Jos signaali näyttää järkevältä niin ne toimivat piste. Sitä paitsi lambdoille ja niiden heatereille on ihan omat vikakoodit.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^ ja ^^ ette kai te nyt vaan epäile ammattilaisten toimia. :mrgreen:
..ammattina autoslalom..

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Mullahan oli joskus sama vika, eli koodi p1177 (seoskorjaus multipliaktiivinen lohko1) p1178(seoskorjaus multipliaktiivinen lohko2).

http://www.ake.fi/pdf/Fiat%20ja%20alfa- ... koodit.pdf

No, selvisin viasta ruiskunpuhdistusaineella. (polttoaineen liseaine)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Vastaa Viestiin