AlfaDiag softa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

Terzius kirjoitti:Tiedä onko oikea paikka, mutta kysäisenpä kuitenkin onko herroilla kokemusta Unidiag nimisestä softasta? Lontoon foorumeilla siitä oli puhetta ja pitivät vähintään asiallisena.

Ja noista ID-varkauksista. Työni puolesta niidenkin kanssa tulee touhuttua ja on muuten v.....maisia tapauksia. PayPal on käsittääkseni yksi luotettavammista toimijoista, mutta itse ainakin asioin vain suoraan Visalla tai Masterilla. Noissa on se hyvä puoli, että payback eli ostotapahtuman peruminen ja rahojen palautus on varsin helppoa ja onnistuu miltei aina. PayPaleista kun taas ei osaa mennä sanomaan, kuinka homma toimii jos tavara jää saamatta ja pitäisi maksuja saada palautettua.
Yep! Työni puolesta minäkin olen tutustunut noihin ID-varkauksiin, joka ei vielä sinänsä ole rikos, mutta jos hakemiaan tietoja käyttää esim. ottamalla uhrin nimissä lainaa tai tyhjentämällä pankkitilin, tulee tehdyksi rikoksen.

Itsekin haluaisin maksaa vain luottokortilla. Siinä on silloin huomattavasti vahvemmilla kuin, että maksu kiertää jonkun välittäjän kautta.

Mutta onko todella niin, että diagnoosi demo toimii vain vanhalla sarjaportilla? Mitäs jos hankkii USB-johtoon jatkojohdon jonka toisessa päässä on sarjaporttiin sopiva liitin?

Esa

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Esa kirjoitti: Mutta onko todella niin, että diagnoosi demo toimii vain vanhalla sarjaportilla? Mitäs jos hankkii USB-johtoon jatkojohdon jonka toisessa päässä on sarjaporttiin sopiva liitin?

Esa

Mulla ainakin USB/sarjaportti -muuntimella pelas heti, Alfadiag meinaan
vesku

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

veskuk kirjoitti:
Esa kirjoitti: Mutta onko todella niin, että diagnoosi demo toimii vain vanhalla sarjaportilla? Mitäs jos hankkii USB-johtoon jatkojohdon jonka toisessa päässä on sarjaporttiin sopiva liitin?

Esa

Mulla ainakin USB/sarjaportti -muuntimella pelas heti, Alfadiag meinaan
Mulla ei Demo toimi vieläkään, enkä viitsi hankkia valmista versiota ennenkuin demo toimii. Toimiko sinulla myös demoversio kaikilta osin heti alussa? Eli saitko esim. kierroksia näkyviin?


Esa

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

Esa kirjoitti:
veskuk kirjoitti:
Esa kirjoitti: Mutta onko todella niin, että diagnoosi demo toimii vain vanhalla sarjaportilla? Mitäs jos hankkii USB-johtoon jatkojohdon jonka toisessa päässä on sarjaporttiin sopiva liitin?

Esa

Mulla ainakin USB/sarjaportti -muuntimella pelas heti, Alfadiag meinaan
Mulla ei Demo toimi vieläkään, enkä viitsi hankkia valmista versiota ennenkuin demo toimii. Toimiko sinulla myös demoversio kaikilta osin heti alussa? Eli saitko esim. kierroksia näkyviin?


Esa

Edellisestä vielä sen verran, että onko USB kaapeli /sarjaporttimuuntimella eri kaapeli kuin USB-OBDII Elekmalla?

ESA

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Esa kirjoitti:Mulla ei Demo toimi vieläkään, enkä viitsi hankkia valmista versiota ennenkuin demo toimii. Toimiko sinulla myös demoversio kaikilta osin heti alussa? Eli saitko esim. kierroksia näkyviin?


Esa
Ei mullakaan tuo demo-versio toiminut. Sen verran kokeilin, että yhteyden sain muodostettua. Mulla USB >> RS232 >> OBD2 -kaapelit ja hyvin toimii kokonainen versio

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Näkeekö Alfadiag täysversiosta tai jostain netistä Alfan merkkikohtaiset vikakoodit? Siis listattuna vaikka se ei autossa ole esiintynyt?

Tuonne toiseen ketjuun jo kirjoittelin, pitäisi saada vähän tietoa koodista p1671, viitsisikö joku katsoa jolla on lisenssi?

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=16281

Esa
Viestit: 95
Liittynyt: 09 Heinä 2004, 20:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Esa »

-Tomi- kirjoitti:
Esa kirjoitti:Mulla ei Demo toimi vieläkään, enkä viitsi hankkia valmista versiota ennenkuin demo toimii. Toimiko sinulla myös demoversio kaikilta osin heti alussa? Eli saitko esim. kierroksia näkyviin?


Esa
Ei mullakaan tuo demo-versio toiminut. Sen verran kokeilin, että yhteyden sain muodostettua. Mulla USB >> RS232 >> OBD2 -kaapelit ja hyvin toimii kokonainen versio
Kiitokset vastauksesta. Täytyy kai sitten tilata sika säkissä, jos vaikka toimisi minullakin. En ole ihan varma onko minulla sama johto kuin sinulla.

Laitoin tuonne 156 V6 2.5 litrasen kuumentumista koskevalle thredille kysymyksen siitä, täytyykö jakohihna irroittaa, että saa vesipumpun vaihdettua. Voisiko joku vastata sinne jos tietää?

Esa

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Tulipa tilattua tuo USB-OBD2 -kaapeli, jospa se toimii JTS:ssä :-D ,
mielenkiintoista oli kun googletin, niin suoraan Elekman sivuilta hinta on 49€ ja osoitteessa http://www.kilpailija.com/index.php?mai ... cts_id=857 , hinta on 39€ josta tuon myös tilasin, sillä kuitenkin tuo maksu menee Elekmalle :-D
Mitä kaikkea siitä Alfadiag demosta on disabloitu? Näkeekö kuitenkin lambdojen kunnon yms?

MikaZ
Viestit: 164
Liittynyt: 12 Touko 2005, 13:22
Car(s): 156 2.0 JTS -04
Accord 2.4 Aut -05
(ex 156 2.0 JTS -04 SW)
(ex 156 1.8 TS -00)
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

no nyt on Elekman kaapeli usb-obd2 (modattu 3 ja 7 pinnit yhteen, kiitos Altaran modi kuvasta albumissa), Alfadiag täysversio ja Vista. Hyvin toimii kaikki.
Jos joku tarvii kuittailua tms. autan mielelläni.

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

Sama tilanne täällä, paitsi modaamaton ja XP. Yhteys onnistuu, mutta hieman ihmetyttää tuo jatkuva pätkiminen.
Noin minuutin kerrallaan keskustelut kestää, sitten virheilmoitus kadotetusta yhteydestä, klik connect ja sitä rataa.

Kai se on joku Windowsin triljoonista asetuksista, mutta nyt ei vaan jaksaisi säätää...

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Pitipä tehdä kalibraatio yms. Alfadiagilla, mutta mikään ei tunnu toimivan. Tilasin toukokuussa tuon kaapelin Elekmalta, mutta koska heillä ei ollut sillä hetkellä suoraa kaapelia, tuli tuo USB > RS232 > OBD2 adapterillinen kaapeli. Ecuun pääsin silloinkin tuolla kiinni ja pystyin vikakoodit lukemaan ja kuittaamaan, sekä lukemaan sensorien arvoja. Tänään luin Alfadiagin sivuilta, ettei tuo ohjelma toimi oikein tuolla adapterillisella kaapelille. Soitin Elekmalle ja valittelin, ettei kaapeli toimi tällä ohjelmistolla. Kyllä nyt tarvii kyseistä puljua kiitellä, sillä kaveri lupasi laittaa heti huomenna postissa minulle tuon suoran kaapelin. Ihmetteli, että onko tosiaan näin ja pyysi laittamaan vanhan takaisin postissa. Neljän kuukauden jälkeen onnistuu vielä vaihto toiseen tuotteeseen ilman, että mitenkään edes painostin. Loistavaa asiakaspalvelua, välillä näinkin. Tulipas hyvä mieli ! :)

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

käyttöjärjestelmä W Vista, kulkine on AR 156 2.5 vm.2003. Mikä piuha täytyy tilata ja toimiiko Alfadiag kyseisen vuosimallisen auton kanssa?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Imutin tuon tuon 3.3.1.0 demonversion ja tilasin elekmalta tuon usb kaapelin, yhteyden ottaa, mutta mitään tietoja ei anna, ja hetken päästä katkaisee vielä yhteyden? millä arvoilla olette saaneet pelittämään tuon ja tuleeko tuon demon tosiaan näyttää jotain ?
edittiä: Juu näyttäähän se tosiaan kierrokset ja lämmön, mutta ei muuta. Pikaisen googletuksen jälkeen ei näköjään ole tarkoituskaan. Ei muuta kuin kuvetta kaivaan...

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

mistä imuutit softan. Joskus yritin yhteyttä alfaan, mutten saanut.
En muista mitä kone ilmoitti.
Vois impata ton demon ja kokeilla uudestaan,
PALJONKO MAKSAA OHJELMA?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
jarvay
Viestit: 238
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Tuolta alfadiagin sivulta imutin demon, en ole vielä koko ohjelmaa ostanut, siellä näytti olevan 59euroo. Mistäs muut on hommannut tuon? Itsellä pelitti yhteys heti, mutta jotenkin pätkii tuota, tulee aina se timeout ilmoitus.

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

Alkaa XP olla sellaisessa hapessa, ettei auta muu kuin uudelleenasennus.

Mitenkäs tuon Alfadiagin lisenssin laita?
Käykö nykyinen aktivointikoodi (vai mikä se nyt oli) installoinnin jälkeenkin vai kannattaako se poistaa licence managerin avulla?

Jälkimmäinen on selviö, jos ohjelman siirtää koneesta toiseen, mutta nyt käyttis pysyy samana, eikä mitään muutoksia hardikseen tule.

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Täytyy poistaa. Ei toimi uudelleenasennuksen jälkeen. Been there done that. :shock:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Muistaakseni homma meni siten, kun tuossa kans läppärin formatoin, että ihan normaalisti ensin winsu koneeseen. Imuroit ja asennat uuden Alfadiagin, joka ei tietenkään käynnisty, koska sitä ei ole rekisteröity, vaan esittää muutaman koodin. Ne laitetaan Alfadiagin sivuilla license manageriin, joka generoi sulle uuden koodin. Itse en ainakaan mitään koodeja ylös ottanut ennen formatointia.

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Tänään tuli Elekmalta (Täytyy kehua, kun pitivät kiinni luvatusta toimitusajasta. Tiistai iltana laitoin tilauksen nettikaupassa ja torstaina oli jo kotona postilaatikossa) tilaamani USB-OBD2 piuha. Laitteen asennus ohjeiden mukaan simppeli homma ja samoin alfadiagin demo jota kokeilin. Yhteys pelasi hienosti heti kunhan löytyi oikea ecu luettelosta. Sain yhteyden ainakin muutamiin luettelon Motronic ecuihin. Onkohan tuolla jatkossa väliä mihinkä ottaa yhteyden?

Mitenkähän tuon Alfadiagin maksun kanssa on muut menetelleet? Maksetaanko lasku mitä kautta?

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

HeVi kirjoitti:Mitenkähän tuon Alfadiagin maksun kanssa on muut menetelleet? Maksetaanko lasku mitä kautta?
Eikös tuo onnistune vaan PayPal:lla ? Sillä ainakin itse maksoin ja helposti hoitui homma.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

En millään tunnu saavan yhteyttä ECU:iin, moottorin tai bagin. Bagivalon sammutus olisi ajankohtaista. Olen kokeillut montaa erilaista asetusta sekä com-portille, että varsinaisen softan asetuksiin, mutta aina on kirves osunut kiveen. Ulkomaiset foorumit on tullut selattua asian osalta läpi, ei apua.

Voisiko joku onnistuneesti Alfansa kanssa jutellut kertoa toimivat asetukset COM-portille ja Alfadiagiin, UniDiagiin ja KWP71:een, jookopliis.

Käytän FTDI-pohjaista USB-OBD -piuhaa, läppärissä Win Vista. Kolmos- ja seiskapinnit on modailtu yhteen. Piuhalla on uusimmat ajurit ja ohjelmista on käytössä uusimmat versiot. Auto on '98 156 V6, ja nimimerkit altara ja vale voisivatkin kertoa, onko itse tehty vikakoodien luku onnistunut joskus aikaisemmin, ja millä raudalla ja asetuksilla.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

2.4 JTDM 159:ssä

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Onkos kukaan saanut alfa-diagilla yhteyttä uudempiin (159) 2.4JTDM koneisiin. Vanhempaan (166) onnistuu viimeisimmällä versiolla samalla PC:llä ja johdolla joka ei toimi 159 kanssa??

vesku
vesku

Avatar
Ghost
Viestit: 456
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Ghost kirjoitti:Täytyy poistaa. Ei toimi uudelleenasennuksen jälkeen. Been there done that. :shock:
Asensin tosin koneen eri imagella... Joten ei tietoa kuinka toimii jos asentaa samoilla levyillä uudestaan.

Avatar
Altara
Viestit: 116
Liittynyt: 06 Loka 2007, 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Altara »

Xehpuk kirjoitti: Käytän FTDI-pohjaista USB-OBD -piuhaa, läppärissä Win Vista. Kolmos- ja seiskapinnit on modailtu yhteen. Piuhalla on uusimmat ajurit ja ohjelmista on käytössä uusimmat versiot. Auto on '98 156 V6, ja nimimerkit altara ja vale voisivatkin kertoa, onko itse tehty vikakoodien luku onnistunut joskus aikaisemmin, ja millä raudalla ja asetuksilla.
Itse olen onnistunut nollaamaan koodit ja airbagin tuosta samasta autosta WinXP+Alfadiag -yhdistelmällä. Auton ja läppärin välissä oli tuollainen albumissakin näkyvä USB-OBD2-piuha.

Asetuksia en hirveästi säätänyt, ainoastaan oikean COM-portin. Timeoutteja kannattaa kokeilla säätää isommiksi, jos yhteys katkeilee tai ei muodostu.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Uusi piuha toi onnistumisen airbagin vikakoodien luvun suhteen. Vikakoodin nollaus ei kuitenkaan sammuttanut valoa, ilmeisesti vika on sitten sen verran jatkuvaa sorttia.

Löytynyt vikakoodi on 0x08, 08 Airbag ignition circuit, driver side
"value too high".

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Liitin löysässä ?

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

-Tomi- kirjoitti:Liitin löysässä ?
Mun tuurille se ratin pyörivä piuha on rikki :)

Missä noi liittimet on, ts. tarviiko purkaa koko biili?

vale
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2009, 00:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja vale »

Xehpuk kirjoitti:
Mun tuurille se ratin pyörivä piuha on rikki :)

Missä noi liittimet on, ts. tarviiko purkaa koko biili?
Mäkin keväällä luulin et spiraali hajalla, mut kuljettajan bagin liitin vaan renkkaa.. Ota muovi ratin alta pois, sielä keltainen piuha jossa liitin. Sinne liittimeen kontakti sprayta ja takas kasaan. Sit nollaus. Selvisin säikähdeksellä sillo. Tietty juottaakkin voi..

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

vale kirjoitti:
Xehpuk kirjoitti:
Mun tuurille se ratin pyörivä piuha on rikki :)

Missä noi liittimet on, ts. tarviiko purkaa koko biili?
Mäkin keväällä luulin et spiraali hajalla, mut kuljettajan bagin liitin vaan renkkaa.. Ota muovi ratin alta pois, sielä keltainen piuha jossa liitin. Sinne liittimeen kontakti sprayta ja takas kasaan. Sit nollaus. Selvisin säikähdeksellä sillo. Tietty juottaakkin voi..
Jepi! Kiitos, liittimen putsaus auttoi. Olihan kyllä juhlava hetki, kun airbag-valo sammui :) Voi toki olla, että se valo huomenna taas ilkkuu mulle päin naamaa, mutta tää päivä oli hieno.

Avatar
pahakeisari
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja pahakeisari »

tervehdys
onko tuossa alfadiagin rekisteröinnissä jokin jippo kun maksun jälkeen saadut tunnarit eivät toimi?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ei pitäisi olla, kannattaa ottaa yhteyttä/kysellä Derekiltä "Support@alfadiag.net"

Avatar
pahakeisari
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Elo 2008, 21:24
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 2.0jtdm tct
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja pahakeisari »

Nyt toimii uusien koodien kera :P

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Rupesi kiinnostamaan kovasti kyseisen ohjelman hankkiminen, ja heräsi pari kysymystä vielä: Mikä kaapeli koneen ja auton väliin ( Windows XP, fujitsun perusläppäri ja auto on -98 156 2.0TS)? Ja eikö tota tosiaan saa maksetta luottokortilla, eli onko sen paypalin kanssa pakko ruveta säätämään kun tähän asti olen onnistunut sitä välttelemään?

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

kTo kirjoitti:Rupesi kiinnostamaan kovasti kyseisen ohjelman hankkiminen, ja heräsi pari kysymystä vielä: Mikä kaapeli koneen ja auton väliin ( Windows XP, fujitsun perusläppäri ja auto on -98 156 2.0TS)? Ja eikö tota tosiaan saa maksetta luottokortilla, eli onko sen paypalin kanssa pakko ruveta säätämään kun tähän asti olen onnistunut sitä välttelemään?
Ihan vaikka tuolta obd.fi:stä OBD-DIAG 3001 -adapteri toimii.

Paypalilla voit maksaa myös tekemättä käyttäjätiliä sinne.

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

michael kirjoitti:
kTo kirjoitti:Rupesi kiinnostamaan kovasti kyseisen ohjelman hankkiminen, ja heräsi pari kysymystä vielä: Mikä kaapeli koneen ja auton väliin ( Windows XP, fujitsun perusläppäri ja auto on -98 156 2.0TS)? Ja eikö tota tosiaan saa maksetta luottokortilla, eli onko sen paypalin kanssa pakko ruveta säätämään kun tähän asti olen onnistunut sitä välttelemään?
Ihan vaikka tuolta obd.fi:stä OBD-DIAG 3001 -adapteri toimii.

Paypalilla voit maksaa myös tekemättä käyttäjätiliä sinne.
En tiennytkään että paypalia voi käyttää ilman rekisteröitymistä :o: Sittenhän tämä taitaa olla aika päivänselvä hankinta. Kiitos vastauksesta!

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Onko joku muu tapellut ko. asian kanssa:

Yhteys ECU:n kestää n. 1-2 min. sen jälkeen potkaisee pihalle, kaikkien parametrien kanssa oon leikkinyt mutta mikään ei tunnu auttavan, käytössä on VAGCOM:in USB/OBD piuha ja auto Alfa 166 V6 3.0 vm.99.

Kyllä tuolla ajalla ehtii resetoida virheilmot mutta parametrien seuraaminen ei oikein onnistu....kele...

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Ricambi kirjoitti:kaikkien parametrien kanssa oon leikkinyt mutta mikään ei tunnu auttavan
Ookko vääntänyt sen puhan virtuaali-COM -portin advanced settingseistä Latency arvoksi "1" taitaa olla defaulttina "16".
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Joo... kyllä, olen muuttanut arvon ykköseksi ei auttanut tähän ongelmaan, jos poistaisi kokonaan Alfadiagin ja asentaisi sen uudelleen, tuota nyt kyselen Derekiltä mitä mieltä on. Ei tule muuta mieleen mitä voisi kokeilla?

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Jos kannettavassa on virransäästötoimintoja käytössä, ne kannattaa ottaa pois päältä. Tahtoo sanoa että prossusta ei pudoteta tehoja pois.
Ja sitten wlanit ja muut semmoiset myös käytön ajaksi pois päältä.

Ensimmäinen auttoi itsellä aikoinaan noihin ongelmiin.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Joo totta tuossa on ideaa, mulla on tosiaan aina ollut myös WLAN pollaamassa kun olen ollut autossa, näitä vinkkejä kokeilen...kiitän...

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Nyt on piuha ja softa, mutta ei pelitä ei. Laittelin autoon virrat päälle, yhdistin ecuun ja kaikki toimi mainiosti, katselin dataa ehkä minuutin verran. Kun auto on käynnissä, dataa tulee about 20sec ja sitten softa hukkaa yhteyden ecuun, eikä sitä saa enää takasin millään. Jumittaa ja valittaa erroria vaan jokaisesta kokeilusta, joko usb tai ecun yhteyden puute ilmoittaa olevan ongelmana. Kaiken lisäksi läppärin akku on niin susi, ettei kestä kovin kauaa, joten ajattelin kysellä täältä ennakkoon kaikki mahdolliset hyväksi koetut fixaukset ennen uutta yritystä.

Tämän löysin tuolta edellisiltä sivuilta: To solve the problem with the engine ecu, you will first need to increase the Response interbyte timeout maybe to 60ms and the Ecu Response Timeout to 1000 or 1500ms.

Onko muita vinkkejä? Siinä alussa kun voi valita noita asetuksia, niin pitäiskö se ruksata missä lukee, että käytän jotain ajuria? Joku direct driver juttu tjsp. Viimeksi nimittäin jouduin buuttaamaan koko koneen, että sain ohjelman uudestaan käyntiin kun olin ilmeisesti valinnut vääriä arvoja.

Kannettavan akun latautumista odotellessa... :?

Löytyipä sieltä kokonaista kolme vikakoodiakin, arvatenkin P0130 elikkä lambda sökö(ei mennyt päästöistä läpi,joten hyvin mahdollista), sitten U1600, joku immobiliser tjsp? Ja viimeisenä vielä P0170, lambda regulation? Mitähän tuokin meinaa. :shock:

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Edelliseen pieni päivitys, pääsin kokeilemaan uudestaan äsken.

[03/31/2010 17:16:07] Testing: Bosch Motronic M1.5.5 Using Device: FTDI Device Version: 3.3.1.0
====================================================================================================
UseUSB: True
SerialPort: COM5 : VCP0
KwpTiming:
RequestInterByteTime: 5
EcuResponseTimeout: 1000
EcuResponseInterbyteTimeout: 60

IsoTiming:
RequestInterByteTime: 5
EcuResponseTimeout: 1000
EcuResponseInterbyteTimeout: 60


Error: AlfaDiag.Devices.Exceptions.SerialDeviceException: Unable to open USB device ---> SerialPort.Exceptions.USBPortException: Message: Port Open Reason: FT_INVALID_HANDLE
kohteessa a.a(String A_0, FT_STATUS A_1)
kohteessa a.l()
kohteessa ck.a(DeviceConfiguration A_0)
--- Sisäisen poikkeuksen pinon jäljityksen loppu ---
kohteessa ck.a(DeviceConfiguration A_0)
kohteessa ci.a()

Tollasta tarjoaa, kun yrittää yhdistää uudelleen ecuun. Elikkä usb portti ei aukea? Tällä kertaa oli taas virrat päällä noin puolitoista minuuttia ja sitten moottori käynnissä ehkä 1min kunnes kaatui. Tulipahan ainakin selväksi, että lambdan jännite istuu 0.5V kohdalla kuin tatti :-D

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

EdotL kirjoitti:Jos kannettavassa on virransäästötoimintoja käytössä, ne kannattaa ottaa pois päältä. Tahtoo sanoa että prossusta ei pudoteta tehoja pois.
Ja sitten wlanit ja muut semmoiset myös käytön ajaksi pois päältä.

Ensimmäinen auttoi itsellä aikoinaan noihin ongelmiin.
Jep, nämä olivat hyvät neuvot, kiitos, virransäästön disabloin, WLAN:in laitoin nukkumaan sekä arvot tappiin (Alfadiagista), nyt yhteys säilyi paljon paremmin, jokusen kerran heitti vielä ulos mutta nyt jo hermot pysy kasassa tuon softan kanssa. :silly:

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Ricambi kirjoitti:
EdotL kirjoitti:Jos kannettavassa on virransäästötoimintoja käytössä, ne kannattaa ottaa pois päältä. Tahtoo sanoa että prossusta ei pudoteta tehoja pois.
Ja sitten wlanit ja muut semmoiset myös käytön ajaksi pois päältä.

Ensimmäinen auttoi itsellä aikoinaan noihin ongelmiin.
Jep, nämä olivat hyvät neuvot, kiitos, virransäästön disabloin, WLAN:in laitoin nukkumaan sekä arvot tappiin (Alfadiagista), nyt yhteys säilyi paljon paremmin, jokusen kerran heitti vielä ulos mutta nyt jo hermot pysy kasassa tuon softan kanssa. :silly:
Meinaatko niitä configuration arvoja, ecun response vai mikä olikaan jne? Ootko muuten virustentorjunnan blokannu pois?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Joo juuri noita arvoja, laitoin ne tappiin ja virustorjunta on myös disabloitu.

Edit: Arvot niin suureksi kuin mahdollista, sillä näytti yhteys pysyvän...
Viimeksi muokannut Ricambi, 31 Maalis 2010, 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Ricambi kirjoitti:Joo juuri noita arvoja, laitoin ne tappiin ja virustorjunta on myös disabloitu.
Tappiin, eli niin pieneksi kun mahdollista? Tutkailin tossa tota virustentorjuntaa, niin näytti aiheuttavan ajoittain piikkejä, jotka kuormitti suorittimen tehosta lähes 40%. Täytyy blokata se pois kanssa. On muuten uskomattoman tyydyttävä tunne päästä seuraamaan oman auton sielunelämää reaaliajassa :-D

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

missä sijaitsee 166:n pistoke,niin pääsis testaamaan :)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Sijaitsee sulakerasiassa kuskin jalkatilassa.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

kiitos :) ei näin pimeelle paljon huvittanut etsiä,kun tiesin täältä vastauksen löytyvän :drinking:

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

No voihan **.... En nyt tiedä pitäisikö olla tyytyväinen vai ei. Virrat päällä ja moottori käynnissä pysyy softa pystyssä ja saa luettua dataa, mutta kun autolla lähtee liikkeelle niin hukkaa yhteyden melko hätäseen. Mitä enemmän jenkaa antaa sitä nopeammin hukkuu, tuntuisi olevan trendinä. Nyt on kokeiltu sekä suurimmilla, että pienimmillä arvoilla, virustentorjunta blokattuna jne. Kai sitä täytyy kohta ottaa yhteys supportiin...

Vastaa Viestiin