Jakohihna katkesi, onko myyjällä vastuuta??

Alfoista

Valvoja: Moderators

nipa

Re: Jakohihna katkesi, onko myyjällä vastuuta??

Viesti Kirjoittaja nipa »

S__S kirjoitti:Eli, reilu kuukausi sitten ostettu alfa 156. Jakohihna katkesi, venttiilit ym solmussa. Auton papereissa tai kuiteissa ei tämän hetken tiedon mukaan ole merkintää jakopään vaihdosta, mutta myyjän mukaan ostohetkellä jakopää oli vaihdettu n.20tkm sitten.

Jos todisteita ei löydy, niin minkäänlaista korvaustahan on aivan turha odotella yksityisen myyjän puolelta, mutta tallessa on kyseinen myynti-ilmoitus jossa mainitaan jakopään vaihto n.20tkm sitten, ilmoituksessa on myös sen hetkinen ajettu kilometrimäärä, auton kuvat rekisteritunnuksineen.
Autossa oli normi liikennevakuutus. Korjaamolta selvitys jakopään pettämisestä löytyy.

Eli kuinka asiassa pitäisi menetellä, mitä ottaa huomioon ja kuinka olisi parhainta edetä asian kanssa? Ymmärrän että vanhan auton kanssa on omat riskinsä ja tuollaisia vikoja voi ilmetä, mutta jos asia on noin selvitetty kysyttäessä, niin kyllähän se vituttaa.
Kiitos vastauksista etukäteen! :shock:
mulla katkes viime kesänä samanlaisesta 02 vuosimallisesta tuo hihna.vakuutus hinautti deltaan, jonne soitin seuraavana päivänä ja kysyin hinta arviota. noh,vaatimaton 3000-3500! täytyy sanoa,että vitutuskäyrä oli seuraavat päivät aika tapissaan. onneks(pienehkön väännönjälkeen) meni sen liikkeen maksettavaks mistä auton ostin. ite olen huono näiden autojen kanssa ja maksanut aika paljon oppirahoja kun vein alussa aina noihin merkkiliikkeisiin laitettavaks .eli kysele tarkkaan monista paikoista tuota korjausmahdollisuutta(jokuhan tais tässä ketjussa heittää hinnaks 1200 e? työt tais tehdä itse..) niin säästät paljon rahaa,osia esim. ricambi heikalta jne. delta=vararikko. noh,varmaan tiesitkin suurimman osan mutta ajattelin kuitenkin kertoa. toivottavasti saisit jotain pennejä takaisin myyjältä. fiilistä!

Vastaa Viestiin