156 2.0 TS käynti sekä kierros ongelmat

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
WoZZo
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Loka 2008, 12:39
Paikkakunta: Savonlinna

156 2.0 TS käynti sekä kierros ongelmat

Viesti Kirjoittaja WoZZo »

Elikkä 156 ilmennyt seuraavia ongelmia:

1. Noin 30 km/h lasket vapaalle niin kone hakee tyhjäkäyntiä eli kierrokset soutaa 1600-800rpm välillä siihen asti kunnes auto on suunnilleen pysähtynyt.

2. Auto nykii tasakaasulla ja tuntuu kuin tehot olisivat kadonneet, ei kierrä kunnolla (etenkin lämpösellä koneella)

3. Putken päästä kun kuuntelee niin kone ei käy tasaisesti vaa putputtaa epätasaisesti (tuttu sanoi että kannattaisi nopeeta hommautua eroon ,koska olisi tulossa kansiremontti?)

Kiitos jo ennalta!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 2.0 TS käynti sekä kierros ongelmat

Viesti Kirjoittaja mattijus »

WoZZo kirjoitti:Elikkä 156 ilmennyt seuraavia ongelmia:

1. Noin 30 km/h lasket vapaalle niin kone hakee tyhjäkäyntiä eli kierrokset soutaa 1600-800rpm välillä siihen asti kunnes auto on suunnilleen pysähtynyt.

2. Auto nykii tasakaasulla ja tuntuu kuin tehot olisivat kadonneet, ei kierrä kunnolla (etenkin lämpösellä koneella)

3. Putken päästä kun kuuntelee niin kone ei käy tasaisesti vaa putputtaa epätasaisesti (tuttu sanoi että kannattaisi nopeeta hommautua eroon ,koska olisi tulossa kansiremontti?)

Kiitos jo ennalta!
1. Noin sen kuuluukin toimia

2. imuvuoto, eli haitariputki kaasuläpän ja ilmin välillä rikki

3. jospa se imuvuoto kuitenkin

Seuraavat arvatkoon lisää :lol:
VMP

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

No tuota juuri samanlaisen ongelman kanssa painineena lambda-anturi paskana. Kokeile ottaa johto irti tyhjäkäynnillä ja kuuntele muuttuuko käynti "normaaliksi".
UliUli

Avatar
Pauli
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Loka 2009, 22:16
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Pauli »

Mulla kaikki korjaantu ILMIn vaihdolla.

WoZZo
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Loka 2008, 12:39
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja WoZZo »

Joo mistä tilasit?

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Meneekö totuttua enemmän bensaa? Viallinen lambda nostaa yleensä kulutusta. Tasakaasulla nykiminen ja voiman puute vosi myös viitata siihen. Tuo ettei kierrä kunnolla voisi viitata ILMIin, mutta silloin on kai usein "katkoksia" tietyillä kierrosalueilla, ei tosin aina.

Huono tyhjäkäynti voi johtua myös viallisesta / jumittavasta ajoitusmuuntimen solenoidista. Tämän ei pitäisi kuitenkaan kierroksilla (n. 1800 alkaen) vaikuttaa.

Imuvuoto lienee helpoin tarkistaa, sen jälkeen nuo muut, tarvittaessa testerillä. Päästömittaus voi myös kertoa jotain. Tuo kansiremontti kuulostaa aika kaukaiselta.

WoZZo
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Loka 2008, 12:39
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja WoZZo »

Bensaa vie normaalin verran mielestäni. Juuri noita katkoksia on tietyillä kierrosalueilla kun tasakaasulla ajan.

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

kaasuläpän ja sen säätömoottorin putsaus hävitti multa kaikki nykimisongelmat hiljasissa nopeuksissa.

Vastaa Viestiin