Pystyykös noita pissapojan suuttimia/paineita jotenskiin muuttamaan/säätämään. Ongelmahan on varmaan kaikille tuttu: Liikennevaloissa tulee pestyä takana olevan auton tuulilasi ja moottoritiellä pissa ei lennä edes lasille asti vaan valuu jostain maanraosta lasille. Tietysti olisi loistavaa jos aina voisi ajella ~50km/h. Bensaakin säästyis, mutta kun ei voi. Mikä avuksi. Suihkujahan tulee peräti 2x4 kpl. Joten jos tukkisi kummaltakin puolelta rööriä niin ainakin maalaisjärjen mukaan paine nousisi jolloin suuntausta voisi muuttaa.
Eli lopultakin itse kysymykseen: Onko kukaan onnistunut saamaan 156:n pissis-järjestelmän universaalisti toimivaksi?
Onnistuu, mutten tiedä miten. Mutta mulla on silti asiasta omakohtaista kokemusta: Lukiopoikana olin matkalla kouluun, kun suojatietä ylittäessä kaverin Opel Sorsa lipuu täynnä luokkakavereita allekirjoittanutta kohti, kaikilla ihme hymy ja käsi tervehdyksessä. Jämähdän tien laitaan ihmettelemään ja yhtäkkiä herrat ampuvat minua viiden metrin päästä pissapojalla - siis sivulle suunnattuna!
Kyllä sen saa jotenkuten suunnattua mutta hankalaa on. Ruuvarilla suuttimia säätäessä ne liikahtaa helposti aivan liikaa. Olen melko tyytyväinen tämänhetkisiin säätöihin omassani. Toivottavasti seuraavassa huollossa eivät vaan ala säätelemään niitä. Kun pyysin ekassa huollossa säätämään ne niin tottakai säätivät niin, että toimivat hyvin vain paikallaan ollessa.
Jep, kosteutusjärjestelmä on syvältä, mutta säätämisen on kyllä konsti: Vesisuuttimissa on pieni pallonivel, jonka varassa sitä voi käännellä. Parhaiten kääntely onnistuu sopivalla neulalla pistämällä neula reikään ja kääntämällä. Riittävän tukeva neula tarvitaan, ettei se katkea. Neulasta voi myös katkaista valmiiksi ohuen kärkiosan pois.
147:ssa oli toi onkelma, lisäksi sen suuttimia ei voinu sivusuunnassa kääntää ollenkaan ja uloimmat reiät ruuttas vedet aina aivan hukan teille. siksipä tein niin että otin kolvin käteen ja sulatin uloimmat reiät umpeen... jäljelle jääviin reikiin tuli enemmän painetta ja ruisku säilyi suorempana kovemmassakin vauhdissa. tuo vaatii tietysti onnistuakseen muoviset suuttimet.
en enää muista mimmoset suuttimet on 156:ssa, sillon kun semmosella sai vielä ajella niin muistaakseni siinä pisulijärjestelmä oli ihan toimiva, olisko uudemmissa malleissa tehty käänteistä kehitystyötä?
juri kirjoitti:en enää muista mimmoset suuttimet on 156:ssa, sillon kun semmosella sai vielä ajella niin muistaakseni siinä pisulijärjestelmä oli ihan toimiva, olisko uudemmissa malleissa tehty käänteistä kehitystyötä?
Voin kertoa, että ihan yhtä syvältä se on '99 ja '03:ssa.
juri kirjoitti:en enää muista mimmoset suuttimet on 156:ssa, sillon kun semmosella sai vielä ajella niin muistaakseni siinä pisulijärjestelmä oli ihan toimiva, olisko uudemmissa malleissa tehty käänteistä kehitystyötä?
Voin kertoa, että ihan yhtä syvältä se on '99 ja '03:ssa.
juu just pärjää vieläkun olisi erillinen nappi valopesureille tuppaa olemaan tuo säiliö aina tyhjä. Onkohan tuo valopesuri omalla sulakkeella jos sen nappaisi irti
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
juri kirjoitti:en enää muista mimmoset suuttimet on 156:ssa, sillon kun semmosella sai vielä ajella niin muistaakseni siinä pisulijärjestelmä oli ihan toimiva, olisko uudemmissa malleissa tehty käänteistä kehitystyötä?
Voin kertoa, että ihan yhtä syvältä se on '99 ja '03:ssa.
juu just pärjää vieläkun olisi erillinen nappi valopesureille tuppaa olemaan tuo säiliö aina tyhjä. Onkohan tuo valopesuri omalla sulakkeella jos sen nappaisi irti
Joo, on eri sulakkeella, löytyy sieltä hanskalokeron luukun alta. Omasta pois jo napsin varokkeen
Kesän aikana kokee lähdön myös pesurit todennäkösesti jos ei joku keksi miten niissä saa pysymään maalin ihan oikeasti
alfa 156 v6 kirjoitti:Joo, on eri sulakkeella, löytyy sieltä hanskalokeron luukun alta. Omasta pois jo napsin varokkeen
Kesän aikana kokee lähdön myös pesurit todennäkösesti jos ei joku keksi miten niissä saa pysymään maalin ihan oikeasti
täytyykin etsiä tuo sulakerasian paikka ja napsia irti, ei ole vielä ollut tarvetta sulakkeita vaihdella joten en edes tarkkaan tiedä missä rasia sijaitsee
Edit: Siivosin osan quotea pois. Lainataan mieluummin vain se kohta johon suoraan viitataan, ei koko viestiä. -Rasvis
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02