156 v6 sammuilee

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

156 v6 sammuilee

Viesti Kirjoittaja Jappe »

..eli on tulossa isäntäänsä :mrgreen:
Asiaan! Auton tyhjäkäynti on alkanut oudosti aaltoilemaan ajoittain, joskus se sammuu kierrosten laskiessa tyhjäkäynnille.
Koneen veto on ihan normaalia kierroksilla.
Oireet ovat pahimmillaan puolilämpimänä.
Lambda-anturi sökö?
- Alfaholic -

Tanzi
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Huhti 2004, 17:58

Viesti Kirjoittaja Tanzi »

Sama juttu mullakin, on tehnyt sitä nyt noin vuoden verran, sammuilua tapahtuu ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa. Ollut vielä sen verran vähäistä etten oo jaksanut tehdä asialle mitään, varsinkin ku veto yläkierroksilla on ihan normaalia...

puke
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Huhti 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja puke »

En tiedä v6:sta mutta omassa 156 2.0 ts:ssä oli samanlaista vikaa.. Etenkin kun kone oli lämmin tai ilma oli lämmin...siis viime kesänä :)

Pitkän tutkiskelun jälkeen ilmeni, että joku ihmeen tyhjäkäyntimoottori oli kaput. Ja oli kallis voi... jotain 330 e. Onnneksi sain sen takuuseen.

Oli muuten aika vaarillinen vika.. välillä ei huomannut kun kone oli sammunut ja ohjaustehostin oli tällöin poissa pelistä...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

putsaa aluksi kaasuläppä jos ei auta nii sitten lambda
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

166 2ts soutaa tyhjäkäyntivarveja kun laskettelee vapaalla esim liikennevaloihin. Soutaminen loppuu kun auto pysähtyy. Tämä on Helsingin Konalan Deltan Alfahuollon mukaan "ominaisuus".

Jos kierrokset jää liian korkeiksi tai mataliksi, saattaa HKDA:n mukaan tyhjäkäyntiä säätelevä sähkömoottori tai mekanismit kökkösiä.

Alfassa jos jossain on ominaisuuksia!

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

wetear kirjoitti:166 2ts soutaa tyhjäkäyntivarveja kun laskettelee vapaalla esim liikennevaloihin. Soutaminen loppuu kun auto pysähtyy. Tämä on Helsingin Konalan Deltan Alfahuollon mukaan "ominaisuus".

Jos kierrokset jää liian korkeiksi tai mataliksi, saattaa HKDA:n mukaan tyhjäkäyntiä säätelevä sähkömoottori tai mekanismit kökkösiä.

Alfassa jos jossain on ominaisuuksia!
Kas kun mullakin on sama juttu, eli varmaan on ominaisuus. Joskus tosin seilailu jatkuu vielä hetken pysähdyksissäkin, mutta asettuu kuitenkin aina oikeaan paikkaan. :)

Ja mä kun jo luulin, että Alfasta on jotain kallista hajalla :roll:
Ammattina autokauppa

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Tästä on ollut ennenkin paljon juttua, mutta jos soutaminen on enemmän kuin 200 rpm niin kyllä sitten jumittaa. Itselläni 2.0 TS:ssä souti noin 600-1500 rpm välillä ja silloin tällöin liikennevaloissa sammui jollei kaasuttelemalla pitänyt kierroksia yllä. Kaasuläpän puhdistaminen auttoi ja tyhjäkäynti pysyi 50 rpm:n tarkkuudella kohdillaan.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

BSTR kirjoitti:Tästä on ollut ennenkin paljon juttua, mutta jos soutaminen on enemmän kuin 200 rpm niin kyllä sitten jumittaa. Itselläni 2.0 TS:ssä souti noin 600-1500 rpm välillä ja silloin tällöin liikennevaloissa sammui jollei kaasuttelemalla pitänyt kierroksia yllä. Kaasuläpän puhdistaminen auttoi ja tyhjäkäynti pysyi 50 rpm:n tarkkuudella kohdillaan.
Joo eihän se sähkömoottori oo tarkoitettu vian korjaamiseen vaan "kohtuulliseen, normaaliin" säätelyyn. Rahoitusyhtiön omistama helmeni soutelee 700-1100.

Avatar
RR92
Viestit: 157
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 23:10

Viesti Kirjoittaja RR92 »

Ihme vikoja nuin tuoreissa ruiskuvehkeissä? :shock:

Avatar
ari
Viestit: 25
Liittynyt: 10 Maalis 2003, 22:58
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja ari »

Jep- kyselin samasta ongelmasta viime kesänä- V6 sammahteli aika ajoin liikennevaloissa. En sitten tehnyt mitään asian eteen - talven auto on ollut seisontavakuutuksessa. Joku ehdotteli silloin jopa tyhjäkäyntimoottorin uusintaa, tuo olisi ilmeisesti maksanut maltaita... ILMista ei selvästikään ole kysymys, koska kone ottaa reilusti kierroksia... enkä tuon kanssa on vain elettävä...ei paha juttu, jos pari kertaa kesässä sammuu....muttuu tietysti ongelmaksi, jos tavaksi tulee.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

17.3 klo. 22.56
Jappe kirjoitti:On se vaan hyvä, että kaikki viat hakeutuu sun autoos ja me muut saadaan naatiskella vaan
Kivasti pelittää tuo oma kuutonen. :lol:
ari kirjoitti:Jep- kyselin samasta ongelmasta viime kesänä- V6 sammahteli aika ajoin liikennevaloissa. En sitten tehnyt mitään asian eteen - talven auto on ollut seisontavakuutuksessa. Joku ehdotteli silloin jopa tyhjäkäyntimoottorin uusintaa, tuo olisi ilmeisesti maksanut maltaita... ILMista ei selvästikään ole kysymys, koska kone ottaa reilusti kierroksia... enkä tuon kanssa on vain elettävä...ei paha juttu, jos pari kertaa kesässä sammuu....muttuu tietysti ongelmaksi, jos tavaksi tulee.
Mulla oli aikoinaan täysin sama ongelma. Lambda-anturissa oli vika.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ari kirjoitti:Jep- kyselin samasta ongelmasta viime kesänä- V6 sammahteli aika ajoin liikennevaloissa. En sitten tehnyt mitään asian eteen - talven auto on ollut seisontavakuutuksessa. Joku ehdotteli silloin jopa tyhjäkäyntimoottorin uusintaa, tuo olisi ilmeisesti maksanut maltaita... ILMista ei selvästikään ole kysymys, koska kone ottaa reilusti kierroksia... enkä tuon kanssa on vain elettävä...ei paha juttu, jos pari kertaa kesässä sammuu....muttuu tietysti ongelmaksi, jos tavaksi tulee.
se kaasuläpän puhdistus auttaa tai ainakin auttoi mulla
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Tanzi
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Huhti 2004, 17:58

Viesti Kirjoittaja Tanzi »

Onnistuuko se kaasuläpän puhdistus helpostikkin esim. tämmöiseltä noviisilta?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Tanzi kirjoitti:Onnistuuko se kaasuläpän puhdistus helpostikkin esim. tämmöiseltä noviisilta?
ainakin osittain sen saa puhdistettua ilman suurempia purkamisia eli ilmaletku irti ja rätti kouraan ja jotain rasvaa irroittavaa tavaraa siihen, kaasuläppä liikkuu sormivoimalla jolloin saa sen "kynnyskohdankin" puhdistettua. Siellä oli muuten tosi paljon mustaa
"rasvaa" sisällä. Operaation jälkeen tyhjäkäynti oli muutaman päivän korkella ja tein täälläkin mainitun "resetin" sille siitä se sitten asettui suunnilleen kohdilleen.huvin vuoksi tuota ei kannata tehdä ettei sotke mitään säätöjä jolloin se voi vaatia kompuutterin kylkeen ja uudet perussäädöt. Eli älkää ronkkiko ellei ole vikaa...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oliko tuo sähköinen kaasuläppä myös TS:ssä eikä pelkästään V6:ssa?

Mietityttää vaan että saisikohan GTV:hen rakennettua Cruisen jotenkin näppärästi? Luulisi olevan järkevää tehdä autoon samat johtosarjat ja softat kuin vakkarilla varustettuunkin, käyttökytkimet vaan pois.

Vaikka eipä tuo olisi ensimmäinen kerta kun Luigi menisi per... perä edellä palavaan puuhun.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Oliko tuo sähköinen kaasuläppä myös TS:ssä eikä pelkästään V6:ssa?

Mietityttää vaan että saisikohan GTV:hen rakennettua Cruisen jotenkin näppärästi? Luulisi olevan järkevää tehdä autoon samat johtosarjat ja softat kuin vakkarilla varustettuunkin, käyttökytkimet vaan pois.

Vaikka eipä tuo olisi ensimmäinen kerta kun Luigi menisi per... perä edellä palavaan puuhun.
156siin tuo vaihtui eurospec 3 (2001 > ) sarjaan kaikkiin koneisiin joten voi olla että tuo 99 on vielä vaijerilla.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Kaverin Vectrassa on samanlaista vikaa.. :wink: No joo, aika huono :silly:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Jesss! se kaasuläpän puhdistus tosiaankin tepsi :-D
Ei uskoisi että auton moottori voi käydä näin tasaisesti :wink:
Kiitos ja kumarrus V6:lle, olisin ensin vaihtanut lambdan tuloksetta, sitten ehkä pannut ilmin tilaukseen.. ja kyseessä oli vain paskaa läpän ympärillä, kustannus 0€ :shock:
- Alfaholic -

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Jappe kirjoitti:Jesss! se kaasuläpän puhdistus tosiaankin tepsi :-D
Ei uskoisi että auton moottori voi käydä näin tasaisesti :wink:
Kiitos ja kumarrus V6:lle, olisin ensin vaihtanut lambdan tuloksetta, sitten ehkä pannut ilmin tilaukseen.. ja kyseessä oli vain paskaa läpän ympärillä, kustannus 0? :shock:
toivotaan että puhdistus auttoi pysyvästi mulla olis tarkoitus puhdistaa tuo oma uudestaan jossain vaiheessa samalla voisi puhdistaa huohotinsysteemit ,kun ei ole ihan tasainen tuo käynti sammuilua ei kuitenkaan enää tapahdu.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Tanzi
Viestit: 20
Liittynyt: 06 Huhti 2004, 17:58

Viesti Kirjoittaja Tanzi »

Tänään itsekkin kokeilin tota puhdistusta ja HEUREKA! Se auttoi :P . Kone kehrää jälleen tasaisesti. Iso kiitos ja kumarrus V6!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vois kokeilla itsekin, kunhan tietäisi mitä sieltä pellin alta alkaa putsaamaan. :roll:

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Kokeilin ja toimii. Herkkää on hienoviritetty tekniikka!

zepe10
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Huhti 2004, 00:16
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja zepe10 »

Nyt alkoi kiinnostamaan tuo kaasuläpän puhdistus :crazyeyes:

Voisko joku avuliaasti selittää vähän tarkemmin miten se tapahtuu...

Kiitos!

kar1
Viestit: 19
Liittynyt: 11 Joulu 2003, 16:12

Viesti Kirjoittaja kar1 »

Tyhjäkäynti vaikeuksia omassa 2.0TS moottorisessa 156:ssa.
Palstan näppärät puuhamiehet, olisitteko ystävällisiä ja kertoisitte juurta jaksain kuinka tämä kaasuläppä putsataan, mistä sen löytää jne.

Kesän mökkireissut lähestyy ja olisi luotettavamman tuntuista lähteä liikenteeseen kun tämäkin murhe olisi pois.

Kiitos!

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

kar1 kirjoitti:Tyhjäkäynti vaikeuksia omassa 2.0TS moottorisessa 156:ssa.
Palstan näppärät puuhamiehet, olisitteko ystävällisiä ja kertoisitte juurta jaksain kuinka tämä kaasuläppä putsataan, mistä sen löytää jne.
...
Tuolta löytyy ainakin yksi keskustelu aiheesta, jossa jonkin tasoiset korjausohjeet.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... +puhdistus
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Jappe kirjoitti:Jesss! se kaasuläpän puhdistus tosiaankin tepsi :-D
Olen liittynyt klubiin. Noin kuukausi sitten alkoi esiintyä ajoittain tyhjäkäynnin voimakasta huojuntaa sekä muutaman kerran moottori kävi vähän epävarmasti ensimmäiset 10 s kylmäkäynnistyksen jälkeen. Putsasin tuon kaasuläpän kotelon ja läpän niin hyvin kun siihen nyt pääsi käsiksi ja sen jälkeen ei kyseisiä ilmiöitä ole esiintynyt. Myönnettäköön että seuranta-aika on toistaiseksi aika lyhyt.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Mikko S.
Viestit: 26
Liittynyt: 17 Elo 2004, 16:40
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Mikko S. »

Mikähän on kun kutosessani on seuraava oire:

Kun lohkolämmitin on ollut päällä pari tuntia ja starttaa niin tuntuu etteivät kaikki pytyt olisi mukana ja moottori tukehtuu ja sammuu. Toinen startti yritys heti perään ja no problems ja tyhjäkäynti aivan tasainen.

Kylmäkäynnistyksetkin onnistuvat kuin palmun alta. Onkohan tuo jokin anturi juttu. Omituista kylläkin tuo alkoi ilmenemään tulpanvaihon jälkeen. Osaisiko joku valaista asiaa...
-Alfa 2.5 V6 -99-

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

joo yleinen vaiva kutosessa, anturi on varmaan liian lähellä lämpöelementtiä (joka on siis vesiletkussa ei lohkossa) jolloin kone luulee olevansa lämpöisempi kuin mitä itseasiassa onkaan. Mulla teki alkuun tuota joka kerta nyt ainoastaan jos pitää n tunnin luokkaa johdossa, 2 tunnilla ok. Asialle ei voine oikein tehdä mitään muuta kuin yrittää pitää pidempään johdossa tai ajastaa lämmitys loppumaan n15min ennen lähtöä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Oletko kalibroinut kaasuläpän tulppien vaihdon jälkeen?
Jos akku on ollut irti yli tunnin voi myös ecu olla sekaisin, joten kannattaa suorittaa myös ecu reset.


Kaasuläpän kalibrointi:

Virta päälle 2 min, virta pois 5 sek, virta päälle ja käymään.
Auttaa muutamiin käyntihäiriöihin.


Ecu reset:

Akku irti vähintään 45 minuuttia, autokäymään tyhjäkäyntiä ainakin 5min (älä koske kaasuun) ja ajamaan sen jälkeen pieni lenkki.
Auto kuluttaa tämän jälkeen hetken vähän runsaammin, mutta säätelee itsensä seuraavan 100-200km aikana kuntoon.
Älä tee tätä juuri ennen katsastusta, päästöt voivat näyttää ihan mitä vaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

V6 kirjoitti:
Jappe kirjoitti:Jesss! se kaasuläpän puhdistus tosiaankin tepsi :-D
Ei uskoisi että auton moottori voi käydä näin tasaisesti :wink:
Kiitos ja kumarrus V6:lle, olisin ensin vaihtanut lambdan tuloksetta, sitten ehkä pannut ilmin tilaukseen.. ja kyseessä oli vain paskaa läpän ympärillä, kustannus 0? :shock:
toivotaan että puhdistus auttoi pysyvästi mulla olis tarkoitus puhdistaa tuo oma uudestaan jossain vaiheessa samalla voisi puhdistaa huohotinsysteemit ,kun ei ole ihan tasainen tuo käynti sammuilua ei kuitenkaan enää tapahdu.
dodiin taas auto sai sätkyn tänä aamuna. Eli kova kiihdytys ja pysähdys seuraaviin valoihin ja tyhjäkäynti heijaa ylös alas kaasulla pysy käynnissä ja bensa/katti? haisi, töistä kotiin pysy käynnissä mutta käynti hiukan epätasainen. Viimeisestä kaasuläpän hiplauksesta n.1kk, jolloin vaihdoin myös öljytyn vapaavirtaus ilmansuodattimen paperiseen. Nyt tarttis tehdä pikkuhiljaa jotain radikaalia alkaa meinaan jo pikkuhiljaa vituttamaan tuo kerran kuussa putsailu. Viime kesästä tämän vuoden kevääseen toimi yhdellä puhdistuksella ja nyt tuntuu että kerran kuussa pitäisi putsata. Antakaas ohjetta mitä tuolle kotterolle pitäisi oikein tehdä?? saako tuon kaasuläppä kotelon helposti irroitettua/putsattua kokonaan? tuli jo surffattua myynnissä olevia Alfoja läpi ,)
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ei varmaankaan ole enää kaasuläpästä kyse. (Ellei se oikeasti ole joka kerta todella likainen?!) Olisko lambda? Vuoto putkessa ennen lambdaa?
Ayrton Senna da Silva forever

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tulihan taas putsattua ja resetoitua saas nähdä miten toimii huomenna, pikku lenkki tuli heitettyä aika ok oli taas vaihteeksi... likaa
on aina sen verran että rätin saa suht likaiseen kuntoon. Tarkemmin ajateltuna putkesta kuuluu jotain sirinää edestä voisihan sielläkin jotain olla..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

wetear kirjoitti:166 2ts soutaa tyhjäkäyntivarveja kun laskettelee vapaalla esim liikennevaloihin. Soutaminen loppuu kun auto pysähtyy. Tämä on Helsingin Konalan Deltan Alfahuollon mukaan "ominaisuus".
Ja kakat.

Tuo ominaisuus poistuu kun vaihtaa lambdan. Puhun kokemuksesta.

Ja se lämppäristä huonosti käynnistyminen johtunee siitä että alitehoinen lämmitysvastus vetää koneen "hikeen" sisältä. Koita siinä sitten sytytellä märkänä...
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Eipä muuten poistu. Puhun myös kokemuksesta. JiiPee oli vaihtanut ymmärtääkseni ILMIn, jolla homma korjaantui.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Mä oon vaihtanu kohta kaikki anturit (lambda, ilmi, rpm, lämpötila yms.)mun venkeestä, eikä ongelma poistu millään, putsattu on myös kaikki paikat.

Briteissä on todettu että ainut keino ongelman LOPULLISEEN hävittämiseen on ECUN päivittäminen ja kaasuläppäkoneiston vaihtaminen.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Kaalipata kirjoitti:Eipä muuten poistu. Puhun myös kokemuksesta. JiiPee oli vaihtanut ymmärtääkseni ILMIn, jolla homma korjaantui.
Ilmi vaihto auttoi omaa yksilöäni. Ensiksi vaihdoin vanhan ja elottoman ilmin tilalle tarvike-ilmin, jonka jälkeen ilmenivät nämä heijaus-ilmiöt. Tarvike-ilmi toimi muuten ihan moitteetta. Soitto Muukkoselle vahvisti epäilyjä. He tarjosivat kahta vaihtoehtoa tai niiden yhdistelmää: ilmi ja Ecun remapping. Ammattilaisia siis kuunneltuani sijoitin Boschin alkuperäiseen ilmiin, katosivat heijailut tyystin. Jos tämä ei olisi auttanut, olisin todennäköisesti matkannut Ähtävälle Ecun remappaukseen. Mitenkähän tämän olisin kotona selittänyt ;-)

Tuo heijaaminen on ollut myös ulkomaisten palstojen aiheina, muun muassa www.alfa156.net -palstalla: muun muassa hakusanalla "erratic idle" tai "idle" löytyy jo jotakin asiaa. Lontoon murretta hieman ymmärtävänä on yksilökohtainen ratkaisu on löytynyt jostakin kolmesta eri tekijästä: lambdasta, ilmistä tai/ja ECU:n uudelleen ohjelmoinnista. Joskus jopa kaasuläpän säädintä (Throttle Position Sensor) on epäilty.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

arialfa
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:54
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja arialfa »

Ihan lohdutukseksi voitte käydä katsomassa sfv volvofoorumin sivuja volvolandian sivuilla. Siellä minä ja muut tuskaillaan V70:n kaasuläppäongelmien kanssa. Tyyppivika mikä on korjattu takuuseen Ruotsissa ja Usassa, mutta täällä ei edes ole asiasta keskusteltu.

Muutenkin mun samanikäisissä autoissa 156V6 ja V70 2.5T on ollut toisessa paljon enemmän vikoja. Eikä se ole Alfa!

Vastaa Viestiin