33 1,7 IE -90 jakopää hihnojen vaihto
Valvoja: Moderators
33 1,7 IE -90 jakopää hihnojen vaihto
Löytyisko joltakin kuvaa jakohihnojen merkeistä ja vastamerkeistä? Vai päteekö sama ohje kuin tuohon 16 ventiliseen on tossa toisessa kerkustelussa. Vesipumppu vaihtoon samalla.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"
Osaako joku sanoa mistä tietää kumpi kone 33 1,7 IE -90. 8 venttilinen on mekaanisilla venttiilin nostimilla vai hytraalisilla nostimilla. Ilman ventiilikopan aukaisua. Onko valmistenumerossa jokin ero. Jos on niin mikä? Pitäisi oataa jakopään remmit ja kiristimet ja vaihtaa jokin viikonloppu. Mistä tietäisi kumpi malli on kyseessä kun toisen hihnasarja löytyy motonetista toisen ei.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Itselläni on Alfa 33 1,7 IE -92 ja Motonetistä löytyy siihen remmit ja kiristimet erikseen. Ei mikään hihnasarja. Eli ostat nämä:
33 1,5 90-- Hydrauliset nostimet (2 hihnaa). . . . . . . .25-5094 9.90 €
33 1,5/1,7 oikea kiristin/112mm pitkä (ei 16V). . . . . . 25-5668 30.00 €
33 1,5/1,7 vasen kiristin/92mm lyhyt (ei 16V). . . . . .25-5669 30.00 €
Lisäksi vesipumpun. Itse hain osat Motonetistä ja vaihdatin remmit yhdellä pajalla ja hyvä tuli. Näillä muistaakseni mentiin.
33 1,5 90-- Hydrauliset nostimet (2 hihnaa). . . . . . . .25-5094 9.90 €
33 1,5/1,7 oikea kiristin/112mm pitkä (ei 16V). . . . . . 25-5668 30.00 €
33 1,5/1,7 vasen kiristin/92mm lyhyt (ei 16V). . . . . .25-5669 30.00 €
Lisäksi vesipumpun. Itse hain osat Motonetistä ja vaihdatin remmit yhdellä pajalla ja hyvä tuli. Näillä muistaakseni mentiin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Ei tuo mikään niin pahahomma vaihtaa ollut. Kanpiakselin päästä vain ei löytynyt mitään merkkejä remmisiivoista. Nokka-alseleista löytyi selvät merkit ja kotelon päältä tulpatut reijät mihin merkit kohdistui. Koteloiden alapultit oli ruostuneet. Vesipumppu se roksutti pahasti. Nuo Motonetin hihnankiristimet on kyllä molemmat samanmittasia. Jalustan heitto vain on toisinpäin. Samoin oli vanhatkin kiristimet saman mittasia. Lampun pesimen haaran liitoksen lemmarien kiristin ruuvien, pitkät päät oli hakanneet syyläriin aika kolon. Onneksi ei vielä vuotanut. Nyt käy hienosti.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"