Joko on kesärenkaat alfan alla?
Valvoja: Moderators
^^ Ihan arpomiseksihan tämä menee. Tuollaiset Continentalin sporttirinkulat on Spiderissa tällä hetkellä alla. Pintaa on kyllä vaikka kuinka, mutta ikää alkaa olla liikaa. Sinänsä hyvä vaikutelmat Continentaleista siis, mutta oilisikohan Michelin vähän mukavampi nyt, kun alusta on madallettu ja jokseenkin sporttinen, Pirellistäkin on kuulunut hyvää, (tai siis kuuluu olevan jokseenkin äänekäs, mutta hyvä ajettava). Näitä pitäis päästä testaamaan!
2.4.2010 vedin kesäpyörät alle. Rengaspaineiden tms. tarkastulenkki pikkuteillä piti lopettaa tai kuljettaja olisi antanut ylen. Hyvin pitivät talven jälkeen ja tuntuma oli kitkoihin verrattuna terävä.
Kimiä lainaten apinat talven jälkeen selästä..
Kimiä lainaten apinat talven jälkeen selästä..
Viimeksi muokannut V-tyyli, 08 Huhti 2010, 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- haluanalhvan
- DaViega
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Olisi pitännyt vaihtaa vaan, kun keskiviikkona oli tilaisuus
Renkaista, itse meinasin tälläisiä (eri koko tietysti) kun vanteet saapuvat: http://www.camskill.co.uk/products.php? ... s555p12923
Merkkinä voittaa varmasti "Capitolit""Wanlit" ja "Maxxisit"...
Renkaista, itse meinasin tälläisiä (eri koko tietysti) kun vanteet saapuvat: http://www.camskill.co.uk/products.php? ... s555p12923
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- michael
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Mun Alfan alla on pyörinyt nyt pari päivää tällaiset Falkenit koossa 215-45-17. Tutkailin ennen tilaamista muutamia forumeita ja kokemukset oli ihan hyviä tästä renkaasta. Autobildin testissä taisi olla keskikastia, ei huippu missään, mutta ei toisaalta huonokaan...DaViega kirjoitti:Olisi pitännyt vaihtaa vaan, kun keskiviikkona oli tilaisuus
- DaViega
ex:
159 2.2 JTS
Ja rengas-online sivulla renkaat on saannu arvosanan 2,2 asteikolla 0-5 (nolla hyvä, 5 huono), samalla vertailin muihin saman hintaluokan renkaisiin, falkenit oli parhaat pisteet suurinpiirtein samanhintaisita renkaista.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Farina
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Omat vastaavat renkaat on juuri vaihdettavana eräässä pienessä rengasliikkeessä Tampereelle. Alle tulee GoodYear Excellencet juuri kyseistä kokoa. Irtovanteisiin vaihdettuna ja tasapainotettuna hinnaksi tulee 550,00€. Ei paha mielestäni. Näitä renkaita on kehuttu erittäin hiljaisiksi, muuten keskinkertaiseksi ominaisuuksiltaan. Kulutuskestävyys ei ilmeisesti ole huippuluokkaa. Voin laittaa PM:llä rengasliikkeen, jos enemmän kiinnostaa.haluanalhvan kirjoitti:Mulla menee kesäkumit uusiksi. Kokona 225/50 R17 ja autona 159 2.4JTDm -06. Onko ehdotuksia hyvistä halvan hintaluokan renkaista? Esim TM kesärullatestissä neljänneksi rankatusta Hankookeista? Kun en todellakaan aio laittaa tonnia uuteen kesäpyörästöön ja sen Nokiat, Contit ym. maksaa.
Omassa 156:sessa 205/55 V-nopeusluokan Hankookit olivat hyvä kokemus.haluanalhvan kirjoitti:Mulla menee kesäkumit uusiksi. Kokona 225/50 R17 ja autona 159 2.4JTDm -06. Onko ehdotuksia hyvistä halvan hintaluokan renkaista? Esim TM kesärullatestissä neljänneksi rankatusta Hankookeista? Kun en todellakaan aio laittaa tonnia uuteen kesäpyörästöön ja sen Nokiat, Contit ym. maksaa.
- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Viime keväästä asti alla (talvea lukuunottamatta ) eikä pahempaa kulumaa tai muutakaan valittamista.michael kirjoitti:Mun Alfan alla on pyörinyt nyt pari päivää tällaiset Falkenit koossa 215-45-17. Tutkailin ennen tilaamista muutamia forumeita ja kokemukset oli ihan hyviä tästä renkaasta. Autobildin testissä taisi olla keskikastia, ei huippu missään, mutta ei toisaalta huonokaan...
- KauGoH
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Tiistaina vaihdettu kesäpyörät alle! Nokian Hakka Z renkaat. Ei ole muutes hiljaisimmat kesärenkaat mitä olen omistanut.. Mutten kyllä tuntuu hyviltä ajella kokohan on 225/50/17"
Orkkis vanteekin näyttävät jotenkin pieniltä? pitää vissiinkin alkaa katselemaan uusia vanteita kesäksi! Ajelen kyllä nuo renkaat loppuun ja sitten vasta, näytti olevan vielä 7mm kulutustavaraa jäljellä Mutta seuraavat sitten vaikka 18"
Orkkis vanteekin näyttävät jotenkin pieniltä? pitää vissiinkin alkaa katselemaan uusia vanteita kesäksi! Ajelen kyllä nuo renkaat loppuun ja sitten vasta, näytti olevan vielä 7mm kulutustavaraa jäljellä Mutta seuraavat sitten vaikka 18"
- maybetomorrow
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Jotkut halvat Firestonen made in spain rinkulat alla. Kauhean meluisat mutta mielestäni asialliset ajaa, aina talvirenkaat sentäs voittaa. Kulutusta tuntuvat kestävän. Niin ja alle 1.4.2010. Kesä on lyhyt ja alfasta on nautittava.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- DaViega
ex:
159 2.2 JTS
Hehe... olis ihan unohtannut, mihin olin renkaat säilönnyt, oli hetken aikaa ihmettelemistä verkkokellarissa "Missä v*t..."
Eagelit ja michelinit sekasin, ja 1 kotka taisi vielä olla soikea... Onneksi vain väliaikaiset, korkeintaan tämänkuun loppuun
Eagelit ja michelinit sekasin, ja 1 kotka taisi vielä olla soikea... Onneksi vain väliaikaiset, korkeintaan tämänkuun loppuun
-
Nokian Z toimii 156:ssa hyvin. Nokian NRVi oli vielä mukavampi, mutta taitaa olla jo vanha malli.
Edit: ei se tietenkään 16" mukavuudelle pärjää
Edit: ei se tietenkään 16" mukavuudelle pärjää
Viimeksi muokannut alfista, 12 Huhti 2010, 20:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Raimo Miettinen
- Viesti:
Mulla samoja kokemuksia juuri noista Goodyearin Eagle F1 (V-kuvio) vanhoina ja olivat aika karsean uraherkät ja äänekkäät.pastorisilli kirjoitti:Juu, kesärenkaat tuli vaihdettua eilen: 225/45ZR17 Goodyear Eaglet. Ja hyi hitto, en tykkää yhtään - oli paljon miellyttävämpi peli talvirenkailla (205/55-16, Nokia NRi). On noi kesäkumit mielestäni melkoisen uraherkät ja tuntuvat ihan umpikumisilta.
- Kemppainen
Missähän vaiheessa tuo melutason kohoaminen pitäisi ilmetä? Laiton juuri alle Eagle F1:set, joissa pintaa 5-6mm. Hieman jännitti lähteä koeajolle, kun tuosta meluisuudesta on paljon puhuttu. Ainakin verrattuna talvikumeihin, Conti kakkosiin, oli kyllä mielestäni selkeästi hiljaisempi.Raimo Miettinen kirjoitti:Mulla samoja kokemuksia juuri noista Goodyearin Eagle F1 (V-kuvio) vanhoina ja olivat aika karsean uraherkät ja äänekkäät.pastorisilli kirjoitti:Juu, kesärenkaat tuli vaihdettua eilen: 225/45ZR17 Goodyear Eaglet. Ja hyi hitto, en tykkää yhtään - oli paljon miellyttävämpi peli talvirenkailla (205/55-16, Nokia NRi). On noi kesäkumit mielestäni melkoisen uraherkät ja tuntuvat ihan umpikumisilta.
Mulla tosin on tuollaiset SUV-profiiliset 225/60-16 Joo, tiedetään on ns. "väärä" koko, mutta edellinen omistaja on tällaisen ratkaisun tehnyt ja näillä mennään toistaiseksi. Melun suhteen varmasti ainakin oikea valinta.
- silverine
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kesärenkaat on alla juu mutta on noi Hankookit jo niin raiskatut
ettei niillä viitti kauan enää ajella.. Onko kellään kokemusta Contin
Sport Contact 3:sta tai Michelinin Pilot Sport PS3:sta?
Hyvä märkäpito olis kiva ominaisuus, mm.
ettei niillä viitti kauan enää ajella.. Onko kellään kokemusta Contin
Sport Contact 3:sta tai Michelinin Pilot Sport PS3:sta?
Hyvä märkäpito olis kiva ominaisuus, mm.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
Mulla on noissa 5,5-7 mm pintaa, eikä melu ole ongelma, mutta uraherkkyys on (nimim. aiemmissa autoissa max 205/55/15 alla)Kemppainen kirjoitti:Missähän vaiheessa tuo melutason kohoaminen pitäisi ilmetä? Laiton juuri alle Eagle F1:set, joissa pintaa 5-6mm. Hieman jännitti lähteä koeajolle, kun tuosta meluisuudesta on paljon puhuttu. Ainakin verrattuna talvikumeihin, Conti kakkosiin, oli kyllä mielestäni selkeästi hiljaisempi.Raimo Miettinen kirjoitti:Mulla samoja kokemuksia juuri noista Goodyearin Eagle F1 (V-kuvio) vanhoina ja olivat aika karsean uraherkät ja äänekkäät.pastorisilli kirjoitti:Juu, kesärenkaat tuli vaihdettua eilen: 225/45ZR17 Goodyear Eaglet. Ja hyi hitto, en tykkää yhtään - oli paljon miellyttävämpi peli talvirenkailla (205/55-16, Nokia NRi). On noi kesäkumit mielestäni melkoisen uraherkät ja tuntuvat ihan umpikumisilta.
Mulla tosin on tuollaiset SUV-profiiliset 225/60-16 Joo, tiedetään on ns. "väärä" koko, mutta edellinen omistaja on tällaisen ratkaisun tehnyt ja näillä mennään toistaiseksi. Melun suhteen varmasti ainakin oikea valinta.
- Raimo Miettinen
- Viesti:
- DaViega
ex:
159 2.2 JTS
Hahaa! ajattelin ihan samaa: "Perkele, niiiin minun tuuria, että juuri nyt tulivuori purkautuu..." Eihän ne nyt laita rahtilaivalla niitä tulemaan? onhan sekin pieni, mutta ei niin todennäköinen mahdollisuus...PRO kirjoitti:KELE!!! Just tuli torstai-iltana ilmoitus camskillssistä ilmoitus et renkaat laitetaan matkaan. Sit tulee tää saatanan tuhkaepisodi, joten täällä odotellaan kesärenkaita. Vissii ne lentorahtina tulee...
Ulkomaalaiset tuhkat ulos Suomen ilmatilasta!
^Kyllähän nyt renkaat ovat ura herkät, kun urat ovat 5cm syvät, hurraa suomen teitä, advalttikin on hiomapaperia, vaikka olisi maailmalla valmiudet tehdä vielä tasaisempaa...
Suunnittelen myös Hakka V:een ostamista. Kerro kokemuksia, kun niitä kertyy. Minkä kokoiset renkaat sulla on?Turre kirjoitti:Dodih. Edellisen omistajan jäljiltä olleet ikäloput sekaparin kesäkumit (kuluneempi pari taisi olla peräti tehtaan alkuperäisiä ) vaihtui samalla uusiin Hakka V:ihin. Nyt pitää vaan päästä ajamaan.
- Satakuusnelonen
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Minullakin on alla juuri noi exellencet 225-40-18 koossa, ja en voi kyllä sanoa mitenkään hiljaisiksi. Saattaa tietenkin johtua matalasta profiilista mutta jurinaa tulee kajuuttaan enemmän kuin nastarenkailla. Muuten kyllä hyvät pyörät.Farina kirjoitti:Omat vastaavat renkaat on juuri vaihdettavana eräässä pienessä rengasliikkeessä Tampereelle. Alle tulee GoodYear Excellencet juuri kyseistä kokoa. Irtovanteisiin vaihdettuna ja tasapainotettuna hinnaksi tulee 550,00€. Ei paha mielestäni. Näitä renkaita on kehuttu erittäin hiljaisiksi, muuten keskinkertaiseksi ominaisuuksiltaan. Kulutuskestävyys ei ilmeisesti ole huippuluokkaa. Voin laittaa PM:llä rengasliikkeen, jos enemmän kiinnostaa.haluanalhvan kirjoitti:Mulla menee kesäkumit uusiksi. Kokona 225/50 R17 ja autona 159 2.4JTDm -06. Onko ehdotuksia hyvistä halvan hintaluokan renkaista? Esim TM kesärullatestissä neljänneksi rankatusta Hankookeista? Kun en todellakaan aio laittaa tonnia uuteen kesäpyörästöön ja sen Nokiat, Contit ym. maksaa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Turre
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Jeps, kerrotaan kunhan saa vähän tuntumaa. Auto menee perjantaina (lopultakin) alustasyyniin kun kaikenlaisia epämääräisiä tuntemuksia on pitkin matkaa tullut rekisteröityä sieltä suunnalta, sen jälkeen ehkä uskaltaa sanoa jotain renkaistakin. Niin ja ihan vakiovanteet+kumit tossa on eli 205/60 R15.Savo kirjoitti:Suunnittelen myös Hakka V:een ostamista. Kerro kokemuksia, kun niitä kertyy. Minkä kokoiset renkaat sulla on?
Ei hölmömpi kokemus myöskään 159:ssä.Savo kirjoitti:Omassa 156:sessa 205/55 V-nopeusluokan Hankookit olivat hyvä kokemus.haluanalhvan kirjoitti:Mulla menee kesäkumit uusiksi. Kokona 225/50 R17 ja autona 159 2.4JTDm -06. Onko ehdotuksia hyvistä halvan hintaluokan renkaista? Esim TM kesärullatestissä neljänneksi rankatusta Hankookeista? Kun en todellakaan aio laittaa tonnia uuteen kesäpyörästöön ja sen Nokiat, Contit ym. maksaa.
http://www.flickr.com/photos/19611158@N00/4561071684/
Suosittelen.
-
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Tuossa pösössä on 45/205/16 kokona tuo F1 ja tuo uraherkkyys on jotain järkyttävää. Äänentasosta en osaa sanoa kun tuo koppi on muutenkin sen verran äänekäs.Raimo Miettinen kirjoitti:Mulla samoja kokemuksia juuri noista Goodyearin Eagle F1 (V-kuvio) vanhoina ja olivat aika karsean uraherkät ja äänekkäät.pastorisilli kirjoitti:Juu, kesärenkaat tuli vaihdettua eilen: 225/45ZR17 Goodyear Eaglet. Ja hyi hitto, en tykkää yhtään - oli paljon miellyttävämpi peli talvirenkailla (205/55-16, Nokia NRi). On noi kesäkumit mielestäni melkoisen uraherkät ja tuntuvat ihan umpikumisilta.
No hyvä että on kolisteltu vanha otsikko henkiin vuodentakaisesta.
Oon miettinyt noita TM:n testivoittajarenkaita, Continentalin PremiumContact2 -renkaita 147:n alle. Onko muilla kokemuksia niistä, tai miksei jotain muita suosituksia.
Vielä toi etupään kolina pitäis jollain vaimentaa. Liekkö alapallossa väljää (vaihtoon koko alatuki?), vai olisikohan hyvä tuuri ja vain koiranluut tai jotkut puslat? 67tkm ajettu.
Oon miettinyt noita TM:n testivoittajarenkaita, Continentalin PremiumContact2 -renkaita 147:n alle. Onko muilla kokemuksia niistä, tai miksei jotain muita suosituksia.
Vielä toi etupään kolina pitäis jollain vaimentaa. Liekkö alapallossa väljää (vaihtoon koko alatuki?), vai olisikohan hyvä tuuri ja vain koiranluut tai jotkut puslat? 67tkm ajettu.
-
- Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts - Paikkakunta: Helsinki
Kaksi sarjaa PremiumContact2sia vakiokoossa tullu kulutettua alla. Itse ainakin tykänny ja renkaat toiminu myös radalla ihan kohtuullisesti. Reagoi suunnanmuutoksiin nopeasti muttei kuitenkaan hermostuneesti, menee sinne mihin ohjaa ja ääritilanteissa ei lähde perä helposti alta ja kun lähtee niin tekee sen rauhallisesti. Kulumiskestävyydestä paha sanoa mitään kun tosiaan omat sarjat raiskattu huolella CARFin ratapäivilläKirjiz kirjoitti:Oon miettinyt noita TM:n testivoittajarenkaita, Continentalin PremiumContact2 -renkaita 147:n alle. Onko muilla kokemuksia niistä, tai miksei jotain muita suosituksia.
Kolinoista sen verran että todennäköiset aiheuttajat on kallistuksenvakaajan runkopuslat, koiranluut tai ylätukivarret.
- DaViega
ex:
159 2.2 JTS
Ensimmäiset vaihtoivat jo kesärenkaita alle, vaikka paikoin on hyvinkin 10cm jää kerroksia... tiet tosin auki ihan hyvin.
Narisiko? sillon ylätukivarsi on hyvä heitto... "koiranluuhun" eli kallistuksenvakaajan pystytankoon pääsee käsiksi ja testaamaan jos kääntää renkaat ihan toiseen laitaan, sitten kokeilemaan onko välystä
Narisiko? sillon ylätukivarsi on hyvä heitto... "koiranluuhun" eli kallistuksenvakaajan pystytankoon pääsee käsiksi ja testaamaan jos kääntää renkaat ihan toiseen laitaan, sitten kokeilemaan onko välystä
Takana kuorman kanssa on ollut vähän natinaa. Liekkö vaan kumipuslat kuivana tms.?DaViega kirjoitti:Ensimmäiset vaihtoivat jo kesärenkaita alle, vaikka paikoin on hyvinkin 10cm jää kerroksia... tiet tosin auki ihan hyvin.
Nosturikin olisi kohtuu helposti käytettävissä, joten välysten yms. korjauskohteiden läpikäynti voisi olla paikallaan. Tarkastuskohteita ja -tapoja saa toki ehdottaa. Siinähän sitä renkuloiden vaihdon ohessa remppaisi koko alustan.