Mistähän kannattaisi hankkia uus kytkin 156 V6:een? Eikös niitä ole parikin eri merkkistä? Muistelisin että joskus lueskelin, et motonetin kytkin ei kestä..
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
Itse ostin muutama viikko sitten Tampereen motonetista kytkinpaketin 156 v6:een. Merkki oli Valeo eli ihan laatumerkki. Hintakin oli kohtuullinen verrattuna ulkomaisiin myyjiin esim. Ebspares.
Taitaa olla aika lyhytikäisiä nuo 156:en kytkimet.. Tai en mie tiedä että miten entinen omistaja on liirannut, mut.. Kuitenki vasta 127tuhatta rullattu kaaralla...
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
Minä vaihdoin 230tkm kohdalla, huoltokirjassa ei mainintaa aiemmasta vaihdosta (merkkiliikkeen kirja). Rikkihän menee laite kuin laite jos on huonoissa käsissä. Taisi myöskin Ciancarlo rullata kevyesti tuon saman määrän omallaan.
Onhan noita kutosen kytkimiä mennyt päälle satkussa vissiin aika monelta kliks. Valeo lienee orkkisosankin valmistaja (tai on käsittääkseni ollut ainakin useamman Alfa-mallin kohdalla), joten pitäisi olla asian tavaraa.
Okei.. Aika paljon on näköjään eroja ennenku paukahtaa.. Itellä kytkin toimii kuitenki vielä suht hyvin. Ei saa vaan liikaa painaa kaasua isommalla vaihteella, eikä yrittää kovin rivakkaa kiihytystä tehä. Vaihteet menee päälle ihan normaalisti. Joo-o eli kannattaa siis samalla vaihtaa vaihteistoöljy, kun vaihtaa kytkimen..?
"Having no way as way, having no limitation as limitation"
DragonForce kirjoitti:Taitaa olla aika lyhytikäisiä nuo 156:en kytkimet.. Tai en mie tiedä että miten entinen omistaja on liirannut, mut.. Kuitenki vasta 127tuhatta rullattu kaaralla...
Mulla on 131 tkm mittarissa ja vähän jo jännittää. Mitään oireita ei kyllä ole, joten voi se vielä kestää pitkäänkin.
Eikös kytkinremontin yhteydessä kannata 6-vaihteiseen Alfaa laittaa Q2!
DragonForce kirjoitti:Taitaa olla aika lyhytikäisiä nuo 156:en kytkimet.. Tai en mie tiedä että miten entinen omistaja on liirannut, mut.. Kuitenki vasta 127tuhatta rullattu kaaralla...
Mulla 156 V6:ssa paukahti 90 tonnissa. Ihan normiajoa, suurinosa kuitenkin taajamapyöritystä. Monesta on pettänyt jo alle satasessa, mitä täällä on tullut luettua. Yksilöllisiä eroja näyttää kuitenkin olevan.
Noin 150 tkm kohdalla levis. Ensin kuului lievää sirinää kytkin pohjassa, parin tuhannen kilsan jälkeen hirveää kolinaa kytkin painettuna ja sitten ei aikaakaan kun ei enää irrottanut oikeastaan lainkaan. Yksi jousi oli rikki, eli ei kulunut loppuun vaan meni rehellisesti pas2.