156 Daytime Running Lights
Valvoja: Moderators
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
156 Daytime Running Lights
Kukas lippalakkippää vetäsee tommoset ekana Alfaansa:
http://www.project-lights.com/shop/prod ... -Lamp.html
http://www.project-lights.com/shop/prod ... -Lamp.html
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
http://www.oulondun.com/DRLS.asp?id_cod ... 3wodcykIug
Tälläisiä suoria 5 ledin virityksiä olen nähnyt useita. Helvetin rumia, kuka ikinään voi laittaa tuollaiset autoonsa!? mauttomin uutuus autoihin sitten... en edes tiedä mitään muuta! ylenpalttinen hongkong krominauhan käyttö?
Tälläisiä suoria 5 ledin virityksiä olen nähnyt useita. Helvetin rumia, kuka ikinään voi laittaa tuollaiset autoonsa!? mauttomin uutuus autoihin sitten... en edes tiedä mitään muuta! ylenpalttinen hongkong krominauhan käyttö?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jälkiasennustapauksissa ehkä.Xehpuk kirjoitti:Eikös autosta pidä löytyä edelleen myös parkit DRL lisäksi?
Deltassa keulalla palavat joko pelkät ledit (kirkkaasti) tai sitten ledit (himmeämmin) yhdessä ajovalojen kanssa. Mitään muita "parkkeja" ei siis ole. Päivävaloasetuksessa takalyhdyt ovat pimeänä.
-
- Viestit: 97
- Liittynyt: 18 Helmi 2007, 11:09
- Car(s): 156 SW Selespeed ´05
Thesis JTD
ex. 147 2.0 T.S. ´08
ex. 156 JTS ´04
Pegaso Trail ´07
Quota 1100 ´99
Stelvio NTX ´12 ym.
naisen Stelvio ´08 - Paikkakunta: Kajaani
Re: 156 Daytime Running Lights
Ymmärsinköhän oikein, jotta noissa ko, valoissa on ainoastaan led-parkit, jotka näyttävät DRL-valoilta. Joissakin Passateissa olen vastaavia nähnyt ja kirkkaudeltaan vastaavat likimain parkkeja.'Kaalipata kirjoitti:Kukas lippalakkippää vetäsee tommoset ekana Alfaansa:
http://www.project-lights.com/shop/prod ... -Lamp.html
Näinköhän tässä taas pitkätukkia ollaan jymäyttämässä...
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
http://www.teamf40.fi/admin/spage/ssgal ... Torino.jpg
Näitähän on nykyään valoraudoissakin, mielestäni sopii ihan kivasti joihinkin autoihin.
Näitähän on nykyään valoraudoissakin, mielestäni sopii ihan kivasti joihinkin autoihin.
Laitoin sumuvalojen viereen pyöreet 4led päivävalot ja mun mielestä ne siihen sopivat hyvin..
Albumissa on yks huono kuva siitä..
Otan vielä paremman kuvan kuhan vaan kerkeen.
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1562
tarkemmin katoin netistä niin tuommotteet sinne laitoin Mut en ostanu tuolta vaan ihan toista kautta ja halvemmalla
Albumissa on yks huono kuva siitä..
Otan vielä paremman kuvan kuhan vaan kerkeen.
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1562
tarkemmin katoin netistä niin tuommotteet sinne laitoin Mut en ostanu tuolta vaan ihan toista kautta ja halvemmalla
Re: 156 Daytime Running Lights
http://www.project-lights.com/shop/prod ... black.htmlKaalipata kirjoitti:Kukas lippalakkippää vetäsee tommoset ekana Alfaansa:
http://www.project-lights.com/shop/prod ... -Lamp.html
Mitenkähän noi?? Onko kellää kokemuksia???
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Ainoa järkevä syy DRL:ien käyttöön on se, että xenonit menettävät nopeasti valotehoaan ja niiden kestoikää voi teoriassa vähentää näiden "nykyajan huomiovalojen" avulla. Jälkiasentamisessa autoon jossa ei ole xenoneita, ei siis ole mitään mieltä.
Minulta ehdoton ei tuollaisille. Asennelkaa niitä korolloihinne ja volkkareihinne miten paljon haluatte, mutta älkää Alfoja tuollaisilla pilatko.
Minulta ehdoton ei tuollaisille. Asennelkaa niitä korolloihinne ja volkkareihinne miten paljon haluatte, mutta älkää Alfoja tuollaisilla pilatko.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: 156 Daytime Running Lights
No semmonen kokemus on, et se joka tuommoset keulaansa vetäsee, haaveilee vaan audista ja alfa on vähän niinkuin hätävarakorvike kun siihen audiin ei ole varaa...jere kirjoitti:http://www.project-lights.com/shop/prod ... black.htmlKaalipata kirjoitti:Kukas lippalakkippää vetäsee tommoset ekana Alfaansa:
http://www.project-lights.com/shop/prod ... -Lamp.html
Mitenkähän noi?? Onko kellää kokemuksia???
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Nyt kun olette noita kyseisiä tuikkuja dissanneet vähintään riittävästi, niin voinen kertoa että GTA:n omat tulee korvattua juurikin kyseisellä mallilla
Completokselta tilasin mustapohjaiset tuollaiset. Jos ei niihin silmä totu, niin sitten ne pistetään kiertoon ja tilataan tilalle perinteisemmät. Tarkoitus oli kytkeä nuo led-nauhat parkkivaloksi. Jos oikein konttorin sedän höpinöistä ymmärsin, niin on parempi, että toimivat parkkeina kuin pelkkinä päivävaloina (eli siis takavalot ei palaisi).
Completokselta tilasin mustapohjaiset tuollaiset. Jos ei niihin silmä totu, niin sitten ne pistetään kiertoon ja tilataan tilalle perinteisemmät. Tarkoitus oli kytkeä nuo led-nauhat parkkivaloksi. Jos oikein konttorin sedän höpinöistä ymmärsin, niin on parempi, että toimivat parkkeina kuin pelkkinä päivävaloina (eli siis takavalot ei palaisi).
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Sinä sen sanoit! Pitkään etsinnyt sopivaa adjektiivia kuvaamaan noitaKaalipata kirjoitti: Joo...on aika homot.
Miksi pitää kaikki olla samassa kuviossa kuin VAG;n? Alfaankin sopisi palon paremmin jos esimerkiksi vasemman puolen umpion ledit alkaisivat oikeasta alalaidasta ja kulkisivat yläreunaa myöten vasempaan 'yläkulmaan'. Tai siten voisi vaan laittaa 1 ryppääseen niin ei oikisi niin teinin näköinen. Taas muistu mieleen legendaarinen Karpolla on asiaa jossa jouluvalo auto oli kyljellään ojassa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: 156 Daytime Running Lights
PRO kirjoitti:No semmonen kokemus on, et se joka tuommoset keulaansa vetäsee, haaveilee vaan audista ja alfa on vähän niinkuin hätävarakorvike kun siihen audiin ei ole varaa...jere kirjoitti:http://www.project-lights.com/shop/prod ... black.htmlKaalipata kirjoitti:Kukas lippalakkippää vetäsee tommoset ekana Alfaansa:
http://www.project-lights.com/shop/prod ... -Lamp.html
Mitenkähän noi?? Onko kellää kokemuksia???
Höpöhöpö....
Minä ainakin laitan tommoset alfaani, enkä haaveile audista...
Se on makuasia sanoi koira kun persettään nuoli!!!
Re: 156 Daytime Running Lights
Laita ihmeessä, sinähän alfasi herra olet. Minä nyt vaan kärkkäästi mielipiteeni sanoin...jere kirjoitti:PRO kirjoitti:jere kirjoitti: http://www.project-lights.com/shop/prod ... black.html
Mitenkähän noi?? Onko kellää kokemuksia???
No semmonen kokemus on, et se joka tuommoset keulaansa vetäsee, haaveilee vaan audista ja alfa on vähän niinkuin hätävarakorvike kun siihen audiin ei ole varaa...
Höpöhöpö....
Minä ainakin laitan tommoset alfaani, enkä haaveile audista...
Se on makuasia sanoi koira kun persettään nuoli!!!
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
En ole 156:ssa vielä DRL-valoja sumareiden paikalla tien päällä huomannut, mutta itse väkertelin 155:sen sumareiden paikalle DRL-valot. Lopputulosta voi ihmetellä albumistani. Rakentelin valot originaaleihin 155:n sumariumpioihin, joista oli lasit rikki. Itse DRL-valot ovat Motonetin 70 mm LED-huomiovalosarjasta, jotka sopivat jämptisti 155:n sumariumpioiden sisälle. Varmistin kiinnityksen parilla yhteentinatulla abikolenkillä, jonka toisen lenkin ruuvasin DRL-valoon ja toisen sumariheijastimen "saranan" kiinnityksiin.Neuski kirjoitti:Mistähän löytäisi kuvan, missä 156:n sumuvalot on korvattu noilla pyöreillä päivävaloilla?
Itselläni on sumuvalojen lasit rikki, joten ei välttämättä olisi pahan näköinen ollenkaan, jos laittaisin tuollaiset valot.. Onko porukka bongaillut muualta noita pyöreitä valoja, ehkäpä jopa alfaan sopivia?
Motonetin sarjan sähkökilkkeitä en hyödyntänyt, vaan käytin virransyöttönä sumarin virransyöttöä, eli autolla ajellaan DRL:t päällä valoviiksi parkkiasennossa ja sumuvalot päällekytkettyinä. Tämä siksi, että halusin takavalojen palavan yhtä aikaa DRL:ien ja parkkien kanssa, vaikkei se nykyään välttämätöntä kai enää olekaan. Koska DRL:t eivät kuitenkaan saisi palaa yhtä aikaa ajovalojen (lyhyet/pitkät) kanssa kuten sumarit, piti DRL:t saada sammumaan, kun ajovalot kytketään päälle. Toteutin tämän laittamalla molempiin sumareihin sisään vaihtavat mikroreleet ja niille herätteet lähivaloilta. Herätteen sai kätevästi napattua suoraan lähivalo-H1:n kannasta jakoabikollaja piuhan sai sisään sumariumpion takaosasta harmaan "lipareen" takaa ilman umpion rikkomista. 155:ssa lähivalot palavat yhtä aikaa kaukovalojen kanssa, joten tappokäskyä ei tarvitse ottaa kaukovalolta. Kaukovalovilkun kanssa DRL:t pysyvät päällä, mutta se on ymmärtääkseni sallittua. Varmaan jokin fiksumpikin kytkentä olisi mahdollinen, mutta nyt ei ainakaan alkuperäisiä johdotuksia tullut turmeltua yhtään. Umpiotkin on mahdollista palauttaa takaisin sumuvalotehtäviin, koska mitään ei umpion sisältä tarvinnut rikkoa, sumarien heijastimetkin saa paikalleen napsauttamalla. Umpion saa pois paikaltaan edelleen ongelmitta, koska tinasin herätepiuhoihin vesitiiviit liittimet (naaras, uros) heti umpion taakse. Ainoa kauneusvirhe kytkennässä on se, ettei sumuvalon merkkivalo sammu silloin, kun ajovalot kytketään päälle, vaan se palaa vaikkei keulassa DRL:t olekaan toiminnassa.
Rikkinäisen orggislasin tilalle teetin lasiliikkeessä 4 mm:n kirkkaasta lasista korvikkeet. Orggislasimallin perusteella lasiliikkeen kaveri arveli, että kyse on ihan normilasista, ei se ainakaan karkaistua tai laminoitua ole. En tiedä, miten kriminalisoitua on E-hyväksytyn DRL-valon päälle laittaa kirkkaat suojalasit, mutta vielä tuntuisi siltä ettei se nyt kauhean vakava synti ole... On kirkas lasi ainakin huokeampi vaihdettava kuin DRL-valo, joihin ei taida varalaseja saada.
Parkit olisi kiva saada samaan sävyyn kuin DRL:t, mutta tavanomainen LED-parkki sytyttää parkkivalojen vikailmaisimen kojelaudassa. Nyt paikalla on Osramin "xenon look" parkit, eli sinisävyiset normipolttimot, mutta aika keltaisilta nekin näyttävät. Olkoot nyt ainakin toistaiseksi kuitenkin noin.
Kiitokset vielä nimimerkki "kalliais":lle kuskinpuoleisesta sumarista!
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
166 DRL
En ole näille aiemmin lämmennyt hiukkaakaan, mutta alfaowner.comissa tuli vastaan tällainen kuva. Never say never...
- Liitteet
-
- 166-DRL.jpg
- (8.15 KiB) Tiedosto ladattu 2246 kertaa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Ei ole välttämätöntä, taitaa olla kiellettyä. Miksi niiden parkkien edes tarvitsee palaa päivävalojen kanssa?TeroV. kirjoitti:Tämä siksi, että halusin takavalojen palavan yhtä aikaa DRL:ien ja parkkien kanssa, vaikkei se nykyään välttämätöntä kai enää olekaan.
Sen lasin laittaminen siihen valon eteen tekee niistä laittomat.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Ymmärsin AKEn netistä löytyviä dokumentteja lukiessani, että kytkentävaihtoehtoja olisi kaksi, eli vanhanaikainen huomiovalokytkentä (jota minä siis käytin), jossa takavalot ja etuparkit palavat yhtäaikaa DRL:ien kanssa ja sitten kytkentä, jossa DRL:t palavat yksinään, eli mitään muita tuikkuja ei pala edessä tai takana samaan aikaan. Dokumentit, joihin viittaan, ovat AKEn tiedote 7.10.2010 sekä AKEn ohje 14.1.2004. Em. dokumenteissa ei varsinaisesti mainita etuparkkien palamisesta vanhanaikaisessa huomiovalokytkennässä, muttei sitä kyllä siinä myöskään kielletä. Jossain varmaan olet lukenut sellaisen dokumentin, jossa parkkien palaminen kielletään DRL-valokytkennässä. Laittaisitko linkin ko. dokumenttiin, kiitos.Tuomas K kirjoitti:Ei ole välttämätöntä, taitaa olla kiellettyä. Miksi niiden parkkien edes tarvitsee palaa päivävalojen kanssa?TeroV. kirjoitti:Tämä siksi, että halusin takavalojen palavan yhtä aikaa DRL:ien ja parkkien kanssa, vaikkei se nykyään välttämätöntä kai enää olekaan.
Tästäkin asiasta löytyy varmaan dokumentti jostakin netin syövereistä, joten laitatko senkin tiedoksi. Itse haeskelin sellaista pykälää pitkän aikaa, enkä löytänyt, mutta olisi tietysti kannattanut kysäistä asiasta ensin täällä palstalla ja säästää aikaa/vaivaa/rahaa. Vanhemmissa moottoripyörissä olen joskus nähnyt sellaisia katteita, joissa ajovalon eteen tulee pleksi tms. läpinäkyvä levy, jonka läpi ajovalo valaisee, mutta sehän ei tietysti laillista tuollaisesta suojalevystä sinänsä tee.Tuomas K kirjoitti:Sen lasin laittaminen siihen valon eteen tekee niistä laittomat.
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Taannoin kyselin DRL-asennuksista katsastusasemalta ja pyysin juuri tarkennusta siihen milloin nuo katsotaan "huomiovaloiksi" ja milloin DRL:ksi. Sain tällaisen vastauksen:
"Etuvalot (ns. parkkivalot) saavat olla kytkettynä samaan aikaan huomiovalojen kanssa ja jälkiasennettaessa huomiovaloja täytyy takavalotkin kytkeä palamaan samanaikaisesti. Ymmärtääksemme takavalojen ei tarvitse palaa niissä autoissa, joissa valot ovat olleet asennettuna jo uutena, eli käytännössä ihan uusimmissa malleissa. Lähivalot eivät saa olla kytkettynä samaan aikaan huomiovalojen kanssa."
"Etuvalot (ns. parkkivalot) saavat olla kytkettynä samaan aikaan huomiovalojen kanssa ja jälkiasennettaessa huomiovaloja täytyy takavalotkin kytkeä palamaan samanaikaisesti. Ymmärtääksemme takavalojen ei tarvitse palaa niissä autoissa, joissa valot ovat olleet asennettuna jo uutena, eli käytännössä ihan uusimmissa malleissa. Lähivalot eivät saa olla kytkettynä samaan aikaan huomiovalojen kanssa."
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Asiasta uutisoitiin joku aika sitten, että tulkinta muuttuu niin ettei parkit enää saa palaa huomiovalojen kanssa. Käytin tuossa sanaa "taitaa" juuri siksi kun en siitä ole dokumenttia nähnyt, saattaa olla että se koskee vain uusia autoja. Tietokonetta kun en omista niin on tuo tiedon haku kännykällä sen verran työlästä että suonet anteeksi etten tuosta nyt äkkiä löytänyt tietoa.TeroV. kirjoitti:Jossain varmaan olet lukenut sellaisen dokumentin, jossa parkkien palaminen kielletään DRL-valokytkennässä. Laittaisitko linkin ko. dokumenttiin, kiitos.
Jos olet etsinyt sellaista sääntöä jossa sanotaan että valaisimen eteen ei saa laittaa lasia niin tuskin on löytymässä. Laittomuus tulee siitä että valaisimen hyväksyntä ei päde jos sen optiikkaa on muutettu, suomeksi sanottuna lasilla peitetty valaisin ja se lasi tarvitsevat e-hyväksynnän.TeroV. kirjoitti:Tästäkin asiasta löytyy varmaan dokumentti jostakin netin syövereistä, joten laitatko senkin tiedoksi. Itse haeskelin sellaista pykälää pitkän aikaa, enkä löytänytTuomas K kirjoitti:Sen lasin laittaminen siihen valon eteen tekee niistä laittomat.