164 facelift oven avaus
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
164 facelift oven avaus
Taas tuli vanhat muistot mieleen,kun alfa päätti ettei avaa kuskin ovea.
Vanhassa tuo oli helppo homma,kun tiesi miten verhoilu irtoaa tarpeeksi,kun ovi kiinni,ja sai lukon auki.
Nyt sain raotettua ylhäältä,että näkee koneiston just ja just.kun otti listan irti ja väänsin verhoilua auki.yhtä puuta tuntuu tuo verhoilu olevan tuossa.
Joten,jos joku osaisi neuvoa,että mistä aukeaa yläkautta??
Vanhassa tuo oli helppo homma,kun tiesi miten verhoilu irtoaa tarpeeksi,kun ovi kiinni,ja sai lukon auki.
Nyt sain raotettua ylhäältä,että näkee koneiston just ja just.kun otti listan irti ja väänsin verhoilua auki.yhtä puuta tuntuu tuo verhoilu olevan tuossa.
Joten,jos joku osaisi neuvoa,että mistä aukeaa yläkautta??
Viimeksi muokannut alfa164, 15 Maalis 2009, 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuossahan on yleensä ongelmana, että se lukkokoneiston palautusvipua käyttävä jousi hyppää pois paikaltaan. Jos saat sen vivun ronkittua takaisin ylös vaikka ikkunalistan välistä niin silloin pitäisi ovenkin taas totella kahvaa.
Se jousi tosin tuppaa kiilaamaan itsensä vivun väliin niin ettei vipu välttämättä halua liikkua.
Se jousi tosin tuppaa kiilaamaan itsensä vivun väliin niin ettei vipu välttämättä halua liikkua.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Vanhemman mallisessa aukeaa kun ikkunan vaakatasossa olevan kromilistan poistaa, silloin pääsee hyvin käsiksi lukkokoneistoon ja vetämään juuttuneen viivun ylös niin että lukko aukeaa. Kromilista on kiinnitetty pienellä ruuvilla toiselta puolelta joka ikävä kyllä on vaan vedettävä auki väkisin, sen pystyy korjaaman helposti. Tämä oli kyllä vähiten jälkiä jättävä tapa. Tuon homman tein 164 V6:eeni vm.-91 kun kuskinovi juuttui, siinä oli jo lukon ympärillä oleva kuminen roiskesuoja mutta se ei hommaa haitannut. Satavarma ei voi olla että FL:ään käy sama aukaisutapa.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Listan sain eilen irti.ja ylhäältä näkee koneiston verhoilua raottamalla.
Eli Mitä vipua nyt pitäisi nostaa/painaa ylhäältä katsottuna?Ulko Kahvasta lähtevä tanko ja johon se liittyy(kieleke)(ei liiku nyt,vaikka kahvasta nostaa) on aika hyvin hollilla ja hiukan näkeekin vielä sinne.Mutta aika hakuammuntaa tuo sorkkiminen,eikä viitsisi rikkoa mitään.
Eli Mitä vipua nyt pitäisi nostaa/painaa ylhäältä katsottuna?Ulko Kahvasta lähtevä tanko ja johon se liittyy(kieleke)(ei liiku nyt,vaikka kahvasta nostaa) on aika hyvin hollilla ja hiukan näkeekin vielä sinne.Mutta aika hakuammuntaa tuo sorkkiminen,eikä viitsisi rikkoa mitään.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nimenomaan sitä vipua jota kahvasta lähtevä tanko painaa. Sen vivun pitää käydä ylhäällä jotta koneisto taas "resetoituu", ennen ei lukko aukea.
Ja voi tosiaan olla ettei vipu suostu suosiolla nousemaan. Sen juuressa on jousi jonka olisi tarkoitus palauttaa vipu yläasentoon mutta se tuppaa hyppäämään pois paikaltaan ja kiilaamaan vivun jumiin.
Ja voi tosiaan olla ettei vipu suostu suosiolla nousemaan. Sen juuressa on jousi jonka olisi tarkoitus palauttaa vipu yläasentoon mutta se tuppaa hyppäämään pois paikaltaan ja kiilaamaan vivun jumiin.
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Kiitoksia.Selkis täysin.Koitetaan illemmalla,joskos aukeisScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Nimenomaan sitä vipua jota kahvasta lähtevä tanko painaa. Sen vivun pitää käydä ylhäällä jotta koneisto taas "resetoituu", ennen ei lukko aukea.
Ja voi tosiaan olla ettei vipu suostu suosiolla nousemaan. Sen juuressa on jousi jonka olisi tarkoitus palauttaa vipu yläasentoon mutta se tuppaa hyppäämään pois paikaltaan ja kiilaamaan vivun jumiin.

- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
ovi saatiin auki.Piti vääntää siitä seuraavasta vivusta,johon toi ulkokahvan tangon pää menee,se ei siis riittänyt.
samalla selvisi ongelma.Ovi pelaa,niin kauan kun ei laita sitä lukkoon
Joten onko neuvoja tuohon?eli mistään ei saa lukkoa pois päältä,ja edessä sama operaatio,onneksi verhoilu nyt irti.
samalla selvisi ongelma.Ovi pelaa,niin kauan kun ei laita sitä lukkoon

Joten onko neuvoja tuohon?eli mistään ei saa lukkoa pois päältä,ja edessä sama operaatio,onneksi verhoilu nyt irti.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Hmm. Ensimmäisenä olisin arvannut että kuskin oven lukkomoottorin mikrokytkin on sökö, mutta silloin tuon luulisi olevan aina kiinni- tai auki-asennossa (jos on toteutettu yhdellä kytkimellä) tai toimivan joko lukkoon- tai auki-asennossa (jos toteutettu kahdella kytkimellä).
Voisiko olla ihan vaan yksi liittimistä irti? Tai jopa joku vaihtanut hajonneen moottorin tilalle takaoven moottorin jossa ei ole ohjausominaisuutta?
Voisiko olla ihan vaan yksi liittimistä irti? Tai jopa joku vaihtanut hajonneen moottorin tilalle takaoven moottorin jossa ei ole ohjausominaisuutta?
- Epäkelpokeräilijä -
Täällä tapahtu apukuskin oven kanssa sama temppu, menee lukkoon muttei suostu enää aukeamaan. (pari kertaa sain ronkittua yläosasta ja aukes mutta meni uudelleen jumiin) Ovipahvi on nyt irroitettu, mutta en ymmärrä miten tuohon lukkoon pääsee käsiksi? Päätyruuvit on irti (oven päädystä) ja lukko osa heiluu, mutta miten se irroitetaan siitä pitkulasta tankosta joka lähtee lukosta että saisin koko osan irti?Ricambi kirjoitti:Varmasti fiksuin tapa on irroittaa lukko purkaa ja voidella ja tehdä tuo ns. "Evoluzione modaus"niin ei tarvii tuon kanssa tapella tulevaisuudessa. Minulta löytyy kuvia puretusta lukosta jos on tarvis.
Syksyllä jumitti 164 kuskinovi täysin, ja pistin auton suutuspäissäni seisontaan. Nyt kun kevätaurinko paistelee ja auto tuli kinoksesta esiin, niin alkaa taas näpertely kiinnostamaan..
Lukon nuppi liikkuu, ja kahvaa vetämällä tuntuisi ja näyttäisi lukkomekanismissä joku liikkuvan. Mutta ovi ei siis aukea. Ovipahvin raotin senverran ettäoven sisään näki. Onko kenelläkään hyvää vinkkiä mistä ropata tuota lukkoa että ovi aukeaisi..?
Lukon nuppi liikkuu, ja kahvaa vetämällä tuntuisi ja näyttäisi lukkomekanismissä joku liikkuvan. Mutta ovi ei siis aukea. Ovipahvin raotin senverran ettäoven sisään näki. Onko kenelläkään hyvää vinkkiä mistä ropata tuota lukkoa että ovi aukeaisi..?
- Liitteet
-
- lukko.jpg
- (72.85 KiB) Tiedosto ladattu 4024 kertaa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Lukon (ja kuvan) yläreunassa on lärväke, jota kahvalta tuleva tanko painaa alaspäin. Koita nostaa se ensin käsin ylös ja painaa sen jälkeen uudestaan alas. Samoin lukitusta voi renkata päälle ja pois esmes tuosta alareunan keskuslukkomoottorin muovilenkistä nostelemalla.
Jollei noilla räpläämisillä aukea niin alkaa olla vaikeampi juttu...
Jollei noilla räpläämisillä aukea niin alkaa olla vaikeampi juttu...
- Epäkelpokeräilijä -