156 automaatti-ilmastointi + muuta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

156 automaatti-ilmastointi + muuta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Vuosien Fiat-harhailun jälkeen ollaan taas palaamassa Alfojen pariin. Huomenna käyn tekemässä kaupat 156:sta. 8)

Mutta, vanhasta autosta kun on kyse (-99), niin onhan siinä pientä hiplaamista. Eli kyseisessä autossa on automaatti-ilmastointi, joka kyllä menee päälle (kompura käynnistyy), mutta äkkisestään tuntui että erittäin heikosti antaa kylmää ilmaa. Hivenen kuitenkin.

Ensimmäisenä tuli mieleen, että oliskohan kylmäaineet vähissä? Mitä muuta kannattaa tsekata, ennen kuin menen huoltoon täyttämään aineet ja tarkastuttamaan vuodot? Autossa on siis täydellinen huoltohistoria, mutta enpäs tiedä tekevätkö ne ilmastoinnille mitään noissa määräaikaishuolloissa...
Viimeksi muokannut Jakke, 15 Huhti 2010, 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

varmaan kylmäaine vähissä,jos kerta kompuran kytkee ja edes vähän viileää tulee. Määräaikaishuolloissa tuskin muuta tehdään kun silmämääräisesti katotaan näkyykö vuotoja. Ilmastoinnin huollolla selvinnee,siinä ilmenee sitten myös mahdolliset vuodot/kennojen kunto ym..

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jossain ketjussa mainittiin myös, että raitisilmasuodattimen mahdollinen tukkoisuus kannattaa tarkastaa ekana. Tsekataan siis huomenissa, kuhan pääsen muutenkin tarkemmin "pikku riskillä" tekemääni ostosta tutkimaan :roll:

Toinen juttu: Auto on väriltää metallimusta ja, kuten arvata saattaa, tuon ikäisessä mustassa autossa on pientä naarmua siellä täällä. Siis sellaista ihan hiuksenohutta, mutta näkyyhän se tuossa värissä. Mitäs neuvoisitte tekemään? Mulla olis periaatteessa vehkeet vaikka "myllytykseen", mutta enpä ole ennen hommaa tehnyt, joten en tiedä onko se miten vaikea homma ja onko iso riski tehdä enemmän tuhoa kuin hyötyä?

Mitä aineita kannattaisi käyttää vai onko asialle mitään yleensäkään tehtävissä? Värivahoihin suhtaudun vähintäänkin epäilevästi, ei ole ikinä muutamaa viikkoa pitempään hyvältä näyttäneet, joten älkää edes ehdottako sellaista 8)
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

tuohon naarmujenpoisto asiaan löytyy varmasti haulla juttua enempi ja vähempi mutta noin yleisesti ottaen vois vaikka sanoo että kun lukee tuoteselosteet ja kokeilee rohkeasti johonkin pieneen ja huomaamattomaan paikkaan niin työ tekijänsä opettaa....ja ennenkuin kukaan ehtii niin pakko sanoa että Autoglym on sen ainoan jo oikean aineen merkki :mrgreen:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Jos se pöhöttää vain vähän sitä kylmää niin todennäköisesti kylmäaine on vain vähissä, hirveästi ilmastoinnissa ei sellaisia komponentteja ole, jotka saattaisivat aihettaa tehon alenemista...

Tietysti lauhdutin voi aina likaantua itikoista tms kun se siinä keulalla on, höyrystin saattaa myös olla likainen, mutta jos ei haise, niin tämänkin voi ruksata yli... Kylmäaineen määrä vaikuttaa eniten kapasiteettiin.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

_L_T_V_ kirjoitti:tuohon naarmujenpoisto asiaan löytyy varmasti haulla juttua enempi ja vähempi mutta noin yleisesti ottaen vois vaikka sanoo että kun lukee tuoteselosteet ja kokeilee rohkeasti johonkin pieneen ja huomaamattomaan paikkaan niin työ tekijänsä opettaa....ja ennenkuin kukaan ehtii niin pakko sanoa että Autoglym on sen ainoan jo oikean aineen merkki :mrgreen:
Mulla on kaksi erilaista konetta millä hommaa voisin itse kokeilla. Eli sellainen oikein perusmallin 19€:n Biltema "kiillotuskone" ja sitten sellainen vähän järeämpi kulmahiomakoneen mallinen.

Ensin mainitulla ei varmaan saa ainakaan suurta tuhoa aikaan (jos nyt ei hiekkaista autoa ala kiillottamaan), mutta tuota tehokkaampaa käyttäessä on ilmeisesti mahdollista käyttää liikaa voimaa tjsp? Mutta saako niillä halpisvehkeillä mitään aikaiseksi? Onko jopa parempi jos hinkkaan käsin (menee kyllä helvetisti aikaa ja Karhua sillä tavalla) ?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Mitäs raati sanoo korjauskehoitukseski imastoinnin kompuralle joka ei naksahda päälle? Kaveri sai duunistaan pullon kylmäainetta lainaan mutta gtv:n järjestelmään ei saatu tyhjennyksen jälkeen sisään kuin 100g, sekin työn ja tuskan kanssa...vika kompurassa ja magneettiventtiilissä siis ilmeisesti?

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

kyllä kai sellaisella pienelläkin koneella saat jotain aikaan mutta sillä jykevämmällä se vähemmällä ketutuksella menee....nyrkkisääntönä vaikka niin että et paina sitä konetta lainkaan sen koneen omapaino riittää paineeksi ja kierroksia koneeseen maks 800r/min toinen juttu on sitten laikan valinta jos koneen mukana on tullut lammalaikka (karvalaikka) niin se on melko raju...eli ottaa herkästi liikaa varsinkin kanttien ja pokkausten kohdalla todella tarkkana (tosin nehän mennään aina käsin;) ota vaikka vaahtomuovilaikalla.....ja jos naarmut ovat hiuksenhienoja niinkuin taisit sanoa niin niin aineeksi suosittelen AG:n punaetikettistä super resin polishia se on keviesti hiova vaha.....sillä jos ei naarmut karkaa niin sitten AG:n paint removator se on taas hieman radikaalimpi hiontatahna sen käytön jälkeen on ehdottomasti vahattava laadukkaalla kestovahalla vaikkapa AG:n ultra deep shine laitappa raporttia miten onnistui jos näitä kokeilet

Vastaa Viestiin