75:n bensapumppu
Valvoja: Moderators
75:n bensapumppu
Mistähän löytyisi pa-pumppu seiskavitoseen, kyseessä on 2.0 TS:n painepumppu. Motonetistä löytyi joku 16,90e pumppu mutta kuullostaa vähän turhan halvalta?? Ja jos jollain on vinkkejä hommaan niin olisin kiitollinen!
Viimeksi muokannut Wille, 12 Kesä 2006, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Motonetin "halpa" pumppu on kaasari vehkeisiin. Kannataa sijoittaa kunnon pumppuun... Bossilaisen kannattaa ostaa, jos jossain varaosa liikkieessä yrittää kaupata airtex merkkistä pumppua niin kannattaa jättää ostamatta, on ihan paskoja...
Omaan laitoin uuden bossilaisen tossa keväällä ja hyvin pelaa eikä maksanu kuin 120€
Omaan laitoin uuden bossilaisen tossa keväällä ja hyvin pelaa eikä maksanu kuin 120€

- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Riittää ruokkimaan kutosta. Mulla se ruokkii turboa ja koko ajan käy rikkaalla (@~1bar).
Motonetin pumppu ainakin toimii ihan ok.
Ilmottele jos löydät jostain niitä siirtopumppuja.
Jos niitä ei kuitenkaan inhimillisellä hinnalla mistään löydy, niin täytyy kai ostaa joku yleismallinen imevä painepumppu...
Motonetin pumppu ainakin toimii ihan ok.
Ilmottele jos löydät jostain niitä siirtopumppuja.
Jos niitä ei kuitenkaan inhimillisellä hinnalla mistään löydy, niin täytyy kai ostaa joku yleismallinen imevä painepumppu...
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Muistaakseni rele sijaitsee tulipellissä ja se on sellanen kahden ison releen paketti joista toinen oli ruiskulle (tai näin ainakin 2,5 Milanossa).Wille kirjoitti:Missä muuten bensapumpun rele on, jos nyt kuitenkin tarkastais sen ensin..
Oli ainakin joitakin vuosia sitten tilaustavaraa suoraan Boschilta ja releeseen nähden helevetin kallis!!!

- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
TS:ssä rele konehuoneen takaosassa oikealla sen "huovan" takana. Neljän releen ryhmässä. Ruiskupumppu oikealla takapyörän etupuolella pohjassa. Molempien pumppujen liitin takapenkin alla niinikään oikealla puolella.
Kannattaa mitata startatessa, että tuleeko pumppujen liittimelle sähkö. Jos tulee, niin varmaan pumpussa vika. Pumpunhan voi koestaa sitten tuikkaamalla suoraan sähköä sille, jos uskaltaa. Itse uskalsin ja totesin pumpun olevan ehjä... Vika löytyi silläkertaa hanskalokeron takana olevasta liittimestä, jonka läpi kulkee virta niin virtalukolta releelle, kuin releeltä pumpuille.
Kannattaa mitata startatessa, että tuleeko pumppujen liittimelle sähkö. Jos tulee, niin varmaan pumpussa vika. Pumpunhan voi koestaa sitten tuikkaamalla suoraan sähköä sille, jos uskaltaa. Itse uskalsin ja totesin pumpun olevan ehjä... Vika löytyi silläkertaa hanskalokeron takana olevasta liittimestä, jonka läpi kulkee virta niin virtalukolta releelle, kuin releeltä pumpuille.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Tvinsparkissa pumppu siis toisella puolella. Luulisi, että jos tankki TS:n, niin polttoainelinjakin olisi TS:n. Jommalla kummalla puolella siis takapyörän edessä...Wille kirjoitti:Kasvot ylös vai alaspäin..?italia kirjoitti:Pumpun löydät V6-koneisissa kun kuskinpuolella menet takaoven kohdalla maahan pitkällesi...Ongelma on just siinä kun toi on alunperin twinspark mutta eiköhän se sieltä jostain löydy.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
-
- Viestit: 196
- Liittynyt: 23 Heinä 2003, 20:25
- Car(s): 75 TS Cat '91 (museokatsastus mahdollista 2021)
75 TS Cat '89 (puretaan) - Paikkakunta: Helsinki
Re: 75:n bensapumppu
Ainakin http://www.alppilanautohuolto.fi Alppilan Autohuollosta ja http://www.automilano.fi AutoMilanosta.Wille kirjoitti:Mistähän löytyisi pa-pumppu seiskavitoseen, kyseessä on 2.0 TS:n painepumppu.
Molemmissa listahinta 150€. Ja tietysti DA:sta hintaan 246€.
Nykyisin myynnissä olevan mallin Bosch nro: 0.580.464.070 (= AR nro: 6054 6091).
Tämä malli korvaa siis 75TS:n (kuin myös 90 2.5v6 ie & Alfetta 2.0 CAM?) alkup. mallin - Bosch nro: 0.580.464.020.
Ja polttoaineensuodatin roikkumaan pohjaan pumpun kaveriksi on: 0.450.905.002 - hintaa jotain 15...20€ (Alppilan Autohuolto).
Ei siis se Bosch:in taulukosta löytyvä 0.450.905.030, joka on kooltaan lähinnä öljynsuodatinta.
DA:sta suodatin (AR: 6053 4120) lähtisi hintaan 67€. Tästä ns. alkup. suodattimesta en tiedä, josko on Bosch:in tekemä - ainakaan Bosch:in koodimuunnostaulukot eivät ko. AR koodia tunteneet.
CARF948
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Tänään vaihdoin Twinsparkin bensapumpun american tilalle. Oletetaan että pumput ovat alkuperäisiä niin nippelitietoa: TS:n pumppu on vähän suurempi, siinä on erilaiset liittimet ja mikä ihmeellisintä pumput ovat miltei identtisiä mutta niissä on ristiin erikokoiset plussat ja miinukset. Sitten seuraa kysymys pystyssä heiluttaessa american pumpun sisus liikkuu vähän ja sivuttain heiluttaessa helisee vähän. Selkeästi risa? Pistin samalla TS:n pumpun kiinni niin en verrannut siihen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

Tankissa oleva pumppu pimeänä, liittimelle tulee virtaa taakse...kokeilin varmuudeksi apuakulla antaa suoraan virtaa pumpulle mutta ei auttanu. Hain toisen pumpun varastolta joka aiemmin purettiin ja pimeänä sekin..
Käy ja kulkee mutta oli aika pitkä käynnistysvieteri talven jälkeen, tankki puolilllaan.
Mistäs tänä päivänä kannattaa kysellä uutta tankkipumppua?

Käy ja kulkee mutta oli aika pitkä käynnistysvieteri talven jälkeen, tankki puolilllaan.
Mistäs tänä päivänä kannattaa kysellä uutta tankkipumppua?
Kiitos..Itse ostin motonetista tankissa olevan pumpun 75:een. Siihen käy saab 9000 oleva tankissa oleva siirtopumppu, pieni eroavaisuus on sihdin kiinnityksessä, mutta sopii kyllä.

En ole ollenkaan varma onko TC:ssä tankkipumppua, veikkaisin yhtäkkiä kanssa että siinä on vaan konehuoneessa oleva pikkupumppu. Semmosta halpaa pumppua tosiaan vaan saa mutta saattaa olla että se on tarkoitettu ie jetronic ruískulla oleviin malleihin...täytyy selvitellä asiaa lisää.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Toisinaan bensaletkut tyhjenevät pidemmän seisotuksen aikana, etenkin jos bensalinja ei ole 100% tiivis, tai bensapumpun venttiilit falskaavat. Silloin saattaa joutua hinkkaamaan hyvinkin pitkään ennen kun pumppu saa vettä myllyyn. Tuon takia ei varmaan kannata alkaa siirtopumppua asentamaan, ja ongelma pistuisi myös sähköisellä bensapumpulla konehuoneessa, jos oikeasti häiritsee. Jos viikon parin seisotuksen jälkeen joutuu sahailemaan pitkään, niin silloin on mahdollisesti noita vuoto-ongelmia.
Kimmo / alfatune.fi
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Varmistetaan vielä, eli tämä?VMTD kirjoitti:Itse ostin motonetista tankissa olevan pumpun 75:een. Siihen käy saab 9000 oleva tankissa oleva siirtopumppu, pieni eroavaisuus on sihdin kiinnityksessä, mutta sopii kyllä.
Siirtopumppu Saab Bosch-järj 28-1722 9000 SIIRTOpumppu jos Bosch-järjestelmä [1985 - 1998] 44.50 €
Olisi itselläkin edessä tankin vaihto. Siirtopumppu on nykyisellään ainakin pois pelistä. Toinen läpiviennin virtapiuhoista on kadonnut jonnekkin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Kävin hakemassa Saab pumpun, vaikuttaa sopivan, kaikki osat vielä purettuna, vaihdan kokonaan toisen tankin samalla.
Yläpuolella oleva mittarin anturi varuste lähtee helposti irti kiertämällä hieman jos tarvii irrottaa, vaihdan itse ehjän anturin nykysestä tankista toiseen tankkiin.
Pumppu menee tankin kyljestä sisään, sijaitsee keskellä tankkia metalliputken päässä, "teepussi" sihtinä...paksu putki lienee bensan lähtölinja ja pienempi paluu.
Läpiviennin lukitusrenkaan avaus ehjänä lienee haasteellisin homma, mulla oli aika lailla ruosteinen, WD40:llä likoomaan yön yli ennenkun yrittää, helpottaa ainakin vähän..
Yläpuolella oleva mittarin anturi varuste lähtee helposti irti kiertämällä hieman jos tarvii irrottaa, vaihdan itse ehjän anturin nykysestä tankista toiseen tankkiin.
Pumppu menee tankin kyljestä sisään, sijaitsee keskellä tankkia metalliputken päässä, "teepussi" sihtinä...paksu putki lienee bensan lähtölinja ja pienempi paluu.
Läpiviennin lukitusrenkaan avaus ehjänä lienee haasteellisin homma, mulla oli aika lailla ruosteinen, WD40:llä likoomaan yön yli ennenkun yrittää, helpottaa ainakin vähän..

- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
En tiedä kuinka vanha kuva on, mutta ei sattuisi olemaaan tulo/meno putkien ulkohalkaisijaa tiedossa? Villi veikkaus on 10mm ja tulo 8mm. Pitäisi tankkiprojektin yhteydessä uusia pari hapanta putkea letkulla.TwinS kirjoitti:kterkkila kirjoitti:Oliskos kellään kuvaa millainen pumppuhässäkkä tuolla TS:n tankissa on?
Tommonen:
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Tiige kirjoitti: En tiedä kuinka vanha kuva on, mutta ei sattuisi olemaaan tulo/meno putkien ulkohalkaisijaa tiedossa? Villi veikkaus on 10mm ja tulo 8mm. Pitäisi tankkiprojektin yhteydessä uusia pari hapanta putkea letkulla.
Kuva on pari vuotta vanha ja pumppu on asennettu takaisin autoon, eli tarkkaa mittausta ei pysty tekemään. Muistini mukaan lähtöputki on 12mm ja paluuputki 8mm.
75 TS -88
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Minulla on ongelma TS:ssä.
pumput pelaa ja releet tulipellin takana on ehjät, mutta ei käynnisty. Virta ei tule pumpuille asti. Nyt pitäis käydä noi liittimet ja johdot läpi mutta korjausoppaassa on vain kuvat V6 konehuoneen liittimistä.
mitä kautta tuo virta kulkee?
akulta virtalukolle sieltä sulakerasiaan josta releille ja sieltä pumpuillekko...
ja missä noi liittimet mahtaa olla. Kontissa on siirtopumpun liitin, takapenkin alla jossain toinen (painepumpunko). Onko loput konehuoneessa.
pumput pelaa ja releet tulipellin takana on ehjät, mutta ei käynnisty. Virta ei tule pumpuille asti. Nyt pitäis käydä noi liittimet ja johdot läpi mutta korjausoppaassa on vain kuvat V6 konehuoneen liittimistä.
mitä kautta tuo virta kulkee?
akulta virtalukolle sieltä sulakerasiaan josta releille ja sieltä pumpuillekko...
ja missä noi liittimet mahtaa olla. Kontissa on siirtopumpun liitin, takapenkin alla jossain toinen (painepumpunko). Onko loput konehuoneessa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Hanskalokeron takana on yksi moninapaliitin, joka luultavasti on kaiken pahan alku ja juuri. Muistaakseni pinkki johto. Voin olla väärässäkin väristä.
Otat sen vetolaatikon käteen ja kurkkaat sinna alle, niin näät liittimen (voi olla kaksikin, mutta jompi kumpi niistä.)
Heiluttelet vähän ja kokeilet sitten. Kannattaa niitä urospinnejä levittää pikkuisen, niin kontakti on parempi. Voi myös olla kuumasta sulanut tai hapettunut se liitin. Tai sitten vaan löysä.
Edit: Muistaakseni ko. karva maadottaa pumpun releen moottorin ohjausboxin kautta.
Otat sen vetolaatikon käteen ja kurkkaat sinna alle, niin näät liittimen (voi olla kaksikin, mutta jompi kumpi niistä.)
Heiluttelet vähän ja kokeilet sitten. Kannattaa niitä urospinnejä levittää pikkuisen, niin kontakti on parempi. Voi myös olla kuumasta sulanut tai hapettunut se liitin. Tai sitten vaan löysä.
Edit: Muistaakseni ko. karva maadottaa pumpun releen moottorin ohjausboxin kautta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Hepa on oikeassa tuon moninapaliittimen suhteen. Useimmiten se on likaannuttuaan tai väljistyttyään palanut ruskeaksi.
Kannattaa seurata releeltä tulevaa pinkki-valkoista johtoa, ja tarkistaa kaikki muutkin liittimet matkan varrelta. Piuha taitaa mennä releeltä sulakkeelle 13 (?), josta takaisin tuohon hanskalokeron takaiseen liittimeen ja sieltä lattiaa pitkin takapenkin alle, josta painepumpun haara menee lattian läpi pumpulle ja siirtopumpun haara jatkaa tankkiin.
Jos tarvitset skemoja, voin laittaa niitä emailiin.
Kannattaa seurata releeltä tulevaa pinkki-valkoista johtoa, ja tarkistaa kaikki muutkin liittimet matkan varrelta. Piuha taitaa mennä releeltä sulakkeelle 13 (?), josta takaisin tuohon hanskalokeron takaiseen liittimeen ja sieltä lattiaa pitkin takapenkin alle, josta painepumpun haara menee lattian läpi pumpulle ja siirtopumpun haara jatkaa tankkiin.
Jos tarvitset skemoja, voin laittaa niitä emailiin.
75 TS -88
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Noniin, taidatte jo arvata kuinka kävi. Purettiin puoli autoa ja käytiin kaikki läpi, löydettiin mielenkiintoisia sähkökytkentöjä mm. vanhanmallinen virtalukko (giulietta-alfetta). Olin vaihtanut nuo releet yksi kerrallaan toimivasta alfasta ja koittaen jokaisen releen vaihdon jälkeen startata. Olisi pitänyt kerralla vaihtaa kaikki releet, koska niistä oli kaksi pimeänä.ja releet tulipellin takana on ehjät
No, varaosa 164sta oli taas hyötyä kun luovutti pari relettä 75seen.
Sama homma oli mulla viime kesänä ja nyt kokonaan mykkä. eli vaihda rele/releet tulipellistäOnko kellään kokemusta 75 ts seuraavasta oireilusta : kaynnistyy helposti, kierrokset nousevat noin kolmeen tonniin välittämätta kaasupolkimen asennosta ,sen jälkeen totaalinen kuolema. Tätä voi tehdä vaikka kuinka monta kertaa peräkkäin ?????
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong