Alumiininen pohjalevy ym. kivaa
Valvoja: Moderators
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Alumiininen pohjalevy ym. kivaa
http://www.europower.com.tw/
Mielenkiintoista roinaa Taiwaninpojilla tarjolla. Varsinkin tuo alumiininen pohjalevy voisi olla hyvä. Jättää vaan sivut turhan avoimiksi. Esim. ilmastoinnin kierukka jää paljaaksi.
Mielenkiintoista roinaa Taiwaninpojilla tarjolla. Varsinkin tuo alumiininen pohjalevy voisi olla hyvä. Jättää vaan sivut turhan avoimiksi. Esim. ilmastoinnin kierukka jää paljaaksi.
Itse olen suunnitellut alumiinista vahviketta alkuperäisen pohjamuovin päälle (tai siis alle). Taka kiinnikkeet tulisi alumiinista.
voisin piirrellä jonkin sortin cad kuvat aiheesta, ja kiikuttaa tohon naapurin laserleikkaamoon tarjouskyselyyn.
Tietysti jos lyötyy muita kiinnostuneita, niin hinta varmasti laskee.
Ehdotuksia materiaali vahvuudesta ja mallista otetaan vastaan.
voisin piirrellä jonkin sortin cad kuvat aiheesta, ja kiikuttaa tohon naapurin laserleikkaamoon tarjouskyselyyn.
Tietysti jos lyötyy muita kiinnostuneita, niin hinta varmasti laskee.
Ehdotuksia materiaali vahvuudesta ja mallista otetaan vastaan.
Pohjalevystä
Huomasin eilen että pohjalevy on edestä sökönä , voisikohan sitä ennemmin tehdä lasikuidusta uuden sinne ottaen mallia vanhasta vai kannattaako heti alkaa alumiinista väsäämään?. Jos tekisi lasikuidusta ja vetäisi vaikka massat siihen päälle.
Projekti edistyy. Otin tänään pohjalevyn irti ja mittasin tärkeimmät mitat.
Sen verran muutoksia tuli hommaan, että teen sittenkin koko pohjalevyn alumiinista vahvuus noin 2mm. Pohjalevystä tulee huomattavasti paremmin suojaava, kuin Taiwanin poikien mallista. Työstän parhaillaan cad kuvia. Laitan vielä tänään kuvia albumiin.
Huomenna vien kuvat tuttuun laser puljuun tarjousta varten. Sen jälkeen selviää hinta pohjalevylle.
Niin kai täällä on vielä kiinostuneita, sillä ihan yhtä kappaletta tuskin kannattaa alkaa teettämään.
Sen verran muutoksia tuli hommaan, että teen sittenkin koko pohjalevyn alumiinista vahvuus noin 2mm. Pohjalevystä tulee huomattavasti paremmin suojaava, kuin Taiwanin poikien mallista. Työstän parhaillaan cad kuvia. Laitan vielä tänään kuvia albumiin.
Huomenna vien kuvat tuttuun laser puljuun tarjousta varten. Sen jälkeen selviää hinta pohjalevylle.
Niin kai täällä on vielä kiinostuneita, sillä ihan yhtä kappaletta tuskin kannattaa alkaa teettämään.
Ei tuu läpi.V6 kirjoitti:tuleeko 2 litraisessa putki pohjalevyn läpi kuten V6sessa?Olli79 kirjoitti:Niin ja onko jollain tietoa, että käykö sama pohjalevy myös jts/v6 malleihin
Voisko joku räpsästä pari kuvaa v6 pohjalevystä / lisään tähän kuvaan mahdolliset erot.
jos vaikka pystyis tekeen jonkin sortin universaali levyn.
Ja hinnan luulisi kyllä olevan korkeintaan tuossa 100e kieppeillä
Viimeksi muokannut Olli79, 14 Huhti 2004, 03:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jopas sattui- korjasin pääsiäislomalla V6:n roikkuvan pohjasuojan- molemmat takakiinnikkeet oli murtuneet lähes poikki. Paikkasin kiinnikkeet lasikuitumatolla, saa nähdä miten kauan paikkaukseni kestää. Tämä alkuperäinen suoja on kyllä siitä hyvä, että se istuu niin tarkkaan paikalleen, että kuraa sun muuta töhnää ei pääse reunoiltakaan moottoritilaan.
Pistän paikkauskuvia albumiin.
Pistän paikkauskuvia albumiin.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Aihe on kyllä ajankohtainen ja kiinnostava. Olin ajatellut kesän kuluessa vääntää itse uuden, mutta vasta ajatus asteella olin/olen. Alumiini kuulostaa järkevältä, mutta jonkinlaiset pokkaukset siihen täytyy varmaan tehdä muuten roikkuu ja lepattaa. Näin ainakin luulisin...
Ayrton Senna da Silva forever
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo, tuollainen alumiininen pohjalevy pitäisi joskus tulevaisuudessa valmistua. Kaverilla on tuo meikäläisen vanha muovi, josta ottaa hieman mallia. Niin kuin Wile sanoi, jonkinlaisia pokkauksia siihen tarvii tehdä.
Ostin Deltasta jokin aika sitten uuden pohjamuovin, 194 €uroa kustansi.
Itku meinasi tulla tontituksen jälkeen, kun ajattelin, että miten saan pidettyä yli tuhannen mummon muovipalan ehjänä.. Sillä edes Coltin sytkäri ei mahdu alle ottamatta kiinni.
Ostin Deltasta jokin aika sitten uuden pohjamuovin, 194 €uroa kustansi.
Itku meinasi tulla tontituksen jälkeen, kun ajattelin, että miten saan pidettyä yli tuhannen mummon muovipalan ehjänä.. Sillä edes Coltin sytkäri ei mahdu alle ottamatta kiinni.
Hinta varmistui. 120e +rahti
Eihän se niin kauhean halvaksi tullu toi alumiininen, mutta toivottavasti kestää hieman paremmin kuin muovinen.
pohjaa on nostettu 15mm, sekä siinä on jäykiste pokkaukset.
Huomenna tulee ensimmäinen kappale laserista, jonka jälkeen teen vielä pieniä muutoksia jos tarvetta.
Eihän se niin kauhean halvaksi tullu toi alumiininen, mutta toivottavasti kestää hieman paremmin kuin muovinen.
pohjaa on nostettu 15mm, sekä siinä on jäykiste pokkaukset.
Huomenna tulee ensimmäinen kappale laserista, jonka jälkeen teen vielä pieniä muutoksia jos tarvetta.
Viimeksi muokannut Olli79, 15 Huhti 2004, 03:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jees. Tuo uusi muovi on hieman erilainen mitä aikoinaan oli alkuperäiset. Eli se on entistä levyä korkeammalla. Kyselin Petterssonilta, pystyykö tuota jotenkin nostamaan enemmän.. Ei kuulemma onnistu.Rolle kirjoitti:Onkos toi ihan vakiokorkeudella? Eikös noita muoveja saa hieman nostettua?
Jos jollakin on aikomus madaltaa Alfaansa rankasti, niin kannattaa ehkä miettiä jotain muuta ratkaisua, kuin uuden pohjamuovin tilaamista. Eri asia olisi, jos noita saisi halvemmalla..
Ei se pohjamuovi kyllä mikään pakollinen ole. Itsekin harkitsin sen pois ottoa, mutta mielestäni 156:den keula on todella avonainen ilman pohjalevyä. Ilman pohja muovia koneen alakerta tulisi kyllä hyvin hiekkapuhallettua. esim. 164:ssa pohjamuoville ei olisi ollut mitään käyttöä.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko se pohjalevy ihan oikeasti tarpeellinen? GTV on mulla ensimmäinen auto jossa sellainen on, siinäkin sen verran matalalla että otti nosturilla heti hydraulinostimeen kiinni. Hyvin pärjäsivät 505, 164, 33, 320 ja 164 ilman mitään alasuojia.
Jos Maho viitsit mitata reiän paikan ja muodon, niin voin kyllä teettää v6:teen sopivia pohjia. (jos vaan muoto muuten on sama) piirtele vaikka tohon mun ottamaan digikuvaan...
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
V6:ssa on tuon "pakoputkireiän" lisäksi se ero, että siitä puuttuu kulma tolta oikeasta etukulmasta sen lauhdutinkiekuran alta.Maho kirjoitti:Minuakin voisi yksi kappale kiinnostaa, mutta näyttää siltä, että V6:n ja TS:n muovi on vähän erilainen. V6:ssa kun näyttää olevan valmiiksi "reikä" keskellä muovia kun taas TS:ssä sitä ei ole? Korjatkaa jos olen väärässä.
Mitäs virkaa sillä reiällä on.alfa 156 v6 kirjoitti:V6:ssa on tuon "pakoputkireiän" lisäksi se ero, että siitä puuttuu kulma tolta oikeasta etukulmasta sen lauhdutinkiekuran alta.
Sekin reikä kyllä saadaa aikaiseksi, jos on tarpeellinen.
Tarvitsen vain mittapiiroksen reijistä.
mahtaako nuo urat ts:n pohjalevyssä liittyä asiaa?
Alumiini pohjalevyyn tulee aukko jäähdytyskierukan alle.Originali kirjoitti:JTS:ssä on myös aukko jäähdytyskiekuran alla joten kai siinä joku idea on. Tai sitten ovat vaan parantaneet logistiikkaa vähentämällä osavarianttien määrää. Eikö siellä olisi tilaa nostaa enemmänkin kuin 15mm. Esim 40mm?
Korkeus taas riippuu hieman vertaako sitä uuteen ehjään, vaiko vanhaan josta taka kannakkeet ovat poikki.
tekeillä oleva pohjalevy tulee noin 20mm irti öljypohjan jäähdytysrivoista, näin ollen ilma kiertää, eikä levy pääse ottamaan kiinni koneeseen.
Tietysti takakiinnikkeitä on helppo modifioida oman maun mukaan.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
puuha kirjoitti:Eli et näe sitä tarpeelliseksi?
Eikös se kuitenkin suojaa konetta likaantumiselta ja mm. öljypohjaa kiveniskuilta (vrt. vw golf)?
Niin no, en ole kyllä 156:n keulaa katsellut "sillä silmällä". Tuskin se likaantuminen nyt kuitenkaan on ylitsepääsemätön ongelma, kura tuskin suuntaa puskurin ohitettuaan suoraan ylöspäin Ja jos nyt koneen kylki vähän kuraantuukin niin sen voi minusta hyvin pestä vaikka kerran vuodessa.Olli79 kirjoitti:Ei se pohjamuovi kyllä mikään pakollinen ole. Itsekin harkitsin sen pois ottoa, mutta mielestäni 156:den keula on todella avonainen ilman pohjalevyä. Ilman pohja muovia koneen alakerta tulisi kyllä hyvin hiekkapuhallettua. esim. 164:ssa pohjamuoville ei olisi ollut mitään käyttöä.
164:ssa, ainakin V6:ssa, öljypohja ulottui etuspoilerin alapuolelle eli oli suoraan alttiina kaikelle edestäpäin lentävälle mäihnälle. Eipä tuosta sen kummempaa haittaa ollut kun öljypohjat olivat alumiinia eivätkä siis ruostuneet. 156 TS:ssä tilanne voi olla toinen, jos öljypohjasta hiekkapuhaltuu maali veks niin kuuppa voi lopultaan syöpyä puhki. V6:ssa varmaan on alumiinipohja kun kone kerran on alumiinilohkoinen?
- Epäkelpokeräilijä -
Minäkin vähän ihmettelen tätä pohjalevyvouhotustaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Onko se pohjalevy ihan oikeasti tarpeellinen? GTV on mulla ensimmäinen auto jossa sellainen on, siinäkin sen verran matalalla että otti nosturilla heti hydraulinostimeen kiinni. Hyvin pärjäsivät 505, 164, 33, 320 ja 164 ilman mitään alasuojia.
Revin omastani muovinjäänteet roskikseen, kun ekan kerran auton alla vierailin.. enkä aio uutta laittaa "roikkumaan"
- Alfaholic -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
On. Tosin putken reikä vähän keskemmällä ja pikkasen jatkuu eteenpäin.Olli79 kirjoitti:Onko V6 pohjalevyn reiät näissä kohdissa?
Edit: se tuli siis sittenkin vaikka errorit iski
Viimeksi muokannut alfa 156 v6, 15 Huhti 2004, 15:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Arin kuvista en löytänyt mitään muuta eroa kuin tuon pakoputken reiän.
Pystyn mitoittamaan kuvista tarpeeksi tarkan reiän, joten V6:teen on myös tarjolla pohjalevyjä hintaan 120e.
Tänään saan ensimmäisen levyn, josta laitan kuvia.
Ps. jokainen saa itse harkita onko pohjalevy tarpeellinen. Kuitenki itse uskon sen tarpeellisuuteen, tuskin muuten lähes jokaisessa nykyaikaisessa autossa ks. levyä olisi lisäämässä valmistuskustannuksia / vaikeuttamassa huoltoa.
Levyn hyviä puolia varmasti on esim. suojaaminen lialta, kiveniskuilta sekä se estää moottorin suuret lämpötilavaihtelut ajettaessa esim suureen kuraläpeen yms.
Nämä ovat vain minun mielipiteitäni ja asiasta on mukava kuulla väittelyä, sillä juuri mielipiteiden sekä neuvojen jakamista varten tämä foorumi on.
Jatketaan antoisaa keskustelua T. Olli
Pystyn mitoittamaan kuvista tarpeeksi tarkan reiän, joten V6:teen on myös tarjolla pohjalevyjä hintaan 120e.
Tänään saan ensimmäisen levyn, josta laitan kuvia.
Ps. jokainen saa itse harkita onko pohjalevy tarpeellinen. Kuitenki itse uskon sen tarpeellisuuteen, tuskin muuten lähes jokaisessa nykyaikaisessa autossa ks. levyä olisi lisäämässä valmistuskustannuksia / vaikeuttamassa huoltoa.
Levyn hyviä puolia varmasti on esim. suojaaminen lialta, kiveniskuilta sekä se estää moottorin suuret lämpötilavaihtelut ajettaessa esim suureen kuraläpeen yms.
Nämä ovat vain minun mielipiteitäni ja asiasta on mukava kuulla väittelyä, sillä juuri mielipiteiden sekä neuvojen jakamista varten tämä foorumi on.
Jatketaan antoisaa keskustelua T. Olli
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Häh? Pitäisikös tuossa perässä ehkä olla hymiö?Rolle kirjoitti:Aivan, ihmetyttää suuresti kun pitää taas projektia yrittää pilata.
Mulle nyt on ihan sama onko teidän autoissanne niitä levyjä vai ei enkä ota sen kummemmin kantaa siihen ovatko ne tarpeellisia. Mutta kun jotenkin näytti siltä ettei kukaan ollut edes tullut ajatelleeksi koko lärpyttimen tarpeellisuutta niin ajattelin sitten ääneen. Nähtävästi olin väärässä, hyvä niin.
- Epäkelpokeräilijä -
Hyvä Olli79 - hyvää työtä!Olli79 kirjoitti:Arvaus noin 5-7kgpuuha kirjoitti:Paljonkos tolle levylle mahtaa painoa kertyä?
Huomenna sekin selviää.
Pari kysymystä tuli vielä mieleeni:
Muistitko punnita? Kerro vielä käyttökokemuksista - miten moottorin ääni? Pitäiskö olla jotain ääntävaimentavaa materiaalia levyn pinnassa alla/yllä? Mikä on nyt pohjassa heikoin kohta - eli jos pohjalevy saa osuman, niin repeääkö ... siis mikä ja mistä? No, onhan se kysyttävä: Tuleeko kipinöitä?
No enpä tietenkää muistanu punnita, mutta vaikutti että ei painaisi edes 5 kg:aa. Moottorin äänessä en ainakaan lyhyen lenkin perusteella huomannut eroa, mutta saattaa alumiinilevy muuttaa ääntä hieman raaemmaksi.
Heikoimmat kohdat levyssä on varmasti edelleen takakannakkeet. Niissä kannataakin käyttää reilun kokoisia prikkoja/korinaluslevyjä.
Tein vielä pieniä parannuksia cad-kuviin esim. pyöristelin nurkkia ja muuttelin hieman pokkauskulmia.
Kipinöitä en ainakaan kuskinpenkiltä ole vielä huomannut
Heikoimmat kohdat levyssä on varmasti edelleen takakannakkeet. Niissä kannataakin käyttää reilun kokoisia prikkoja/korinaluslevyjä.
Tein vielä pieniä parannuksia cad-kuviin esim. pyöristelin nurkkia ja muuttelin hieman pokkauskulmia.
Kipinöitä en ainakaan kuskinpenkiltä ole vielä huomannut
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Tätä itsekin mietein..JustXL kirjoitti: Mikä on nyt pohjassa heikoin kohta - eli jos pohjalevy saa osuman, niin repeääkö ... ¨
Tuleeko kipinöitä?
Mitäs alumiiniseosta tuo on?
Puhtaan alumiin lujuushan on aivan mitätön ... joka johtaa varmasti varsinkin talvikelillä murtumiin sellaisissakin olosuhteissa, joissa muovi joustaisi. Heh, eipä seostamatonta alumiiniä kyllä tuollaisiin käytetä, joten turha kysymys sinällään.. kunhan halusin tuoda tämänkin katsontakannan
Ja kuten Jappe jo mainitsi, nin alumiinihän ei kipinöi iskettäessä =D
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia