Kuka osaisi asentaa kierroslukumittaria ja vaihtovaloa 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
K-PaX
Viestit: 49
Liittynyt: 21 Marras 2009, 14:14
Paikkakunta: Pori

Kuka osaisi asentaa kierroslukumittaria ja vaihtovaloa 156

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

Kysymykseni on että ketä osaisi asentaa jossakin satakunnan aluella kieroslukumittaria vaihtovalolla ja öljynpainemittaria ja seosmittaria alfa romeo 156 v6 99vm -liin...

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kierroslukumittarin asennuksessa ei varmaankaan ole mitään ihmeellistä verrattuna alfassa tai jossain muussa. En tosin ikinä ole semmoista laittanut, joten en mene enempää neuvomaan.

Öljynpaine voikin olla vähän haastava, sille kun tuskin löytyy oikeen mitään järkevää paikkaa. Täytyisi varmaan alkuperäiseen anturin paikalle asentaa t-haara johon toiselle puolelle alkuperäinen anturi ja toiselle mittarin anturi.

Seosmittarista olen hiljaa.

Käy kysymässä ja kiertämässä korjaamoita, ja kysy ottaisivatko työlle. Kohtuu työlääseen ja hintavaan projektiin kannattaa varautua.

K-PaX
Viestit: 49
Liittynyt: 21 Marras 2009, 14:14
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

Olen pahoillani virheistä...:D olen käyny monessa paikassa eikä oo löytyny ketään osaavaa sentakia kyselin täältä jos joku vois osata asentaa semmosseet laitteet....

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: KETÄ OSAISI ASENTAA KIEROSLUKUMITTARIA JA VAIHTOVALOA JN

Viesti Kirjoittaja katiska »

K-PaX kirjoitti:Kysymykseni on että ketä osaisi asentaa jossakin satakunnan aluella kieroslukumittaria vaihtovalolla ja öljynpainemittaria ja seosmittaria alfa romeo 156 v6 99vm -liin...
Kierroslukumittarin saa helpoiten asennettua kun haaroittaa signaalin orkkis mittarin johdosta. Johtuen ECU:n (suoraan) ohjaamasta jakajattomasta sytytyksestä muut kytkentäpisteet eivät toimi.
Jos rundarit eivät toimi samassa narussa, pitäisi väliin kyhätä vähän bufferia/driveria oparilla tai transuparilla.

Öljynpainemittari menisi omalla anturilla (välikaulus filtterin alle???) tai sitten alkuperäisen anturin haaroituksella (saattaa taas vaatia vähän elektroniikkaa mukaan).

Seosmittari (narrow- & wideband) on ehdottomasti helpoin asentaa käyttämällä sille kokonaan omaa anturia putkessa. Toki muutkin tavat ovat mahdollisia.

En ole Alfoihin lisämittareita asentanut/rakentanut mutta moniin muihin katiskoihin kylläkin.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Rata-autoon asennettiin laajakaistalambda, sen mukana tuli ihan hyvät asennusohjeet joiden avulla homma onnistunee kyllä miltä tahansa autopajalta. Kapeakaistaan ei tänä päivänä kannata aikaa eikä rahaa törsätä.

Kierroslukumittari ja vaihtovalo asentunee samalla pajalla, tosin näiden funktiota en ole ihan täysin vielä ymmärtänyt.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

mattijus kirjoitti:Rata-autoon asennettiin laajakaistalambda, sen mukana tuli ihan hyvät asennusohjeet joiden avulla homma onnistunee kyllä miltä tahansa autopajalta. Kapeakaistaan ei tänä päivänä kannata aikaa eikä rahaa törsätä.
Laajakaistoissahan on yleensä kaksi outputtia joista toisen voi ohjelmoida ECU:lle emuloimaan alkuperäistä anturia. Ongelmaksi planaari-lambdaa käyttävissä malleissa muodostuu ECU:n tapa todeta planaari-anturi toimintalämpöiseksi anturin heater ciruitin impedanssimuutoksesta.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

katiska kirjoitti:Ongelmaksi planaari-lambdaa käyttävissä malleissa muodostuu ECU:n tapa todeta planaari-anturi toimintalämpöiseksi anturin heater ciruitin impedanssimuutoksesta.
:shock:

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Vittorio Jano kirjoitti:
katiska kirjoitti:Ongelmaksi planaari-lambdaa käyttävissä malleissa muodostuu ECU:n tapa todeta planaari-anturi toimintalämpöiseksi anturin heater ciruitin impedanssimuutoksesta.
:shock:
Kunnon ammattikieli väännöt :D
Kuulostaa kyllä todella hankalalta.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

K-PaX
Viestit: 49
Liittynyt: 21 Marras 2009, 14:14
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

onnistuukohan rosvoliittimellä se kieroslukumittarin asennus?

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

kyllä kai se rosvoillakin voisi onnistua mutta mahtaisi tulla toimintavarmempi tinaamalla ja kutistesukalla asiallisesti laittamalla...

K-PaX
Viestit: 49
Liittynyt: 21 Marras 2009, 14:14
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja K-PaX »

no sitten kysymys on että kuka sen asentaisi satakunnan alueella?:)

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

nyt on ihan pakko kysyä erittäin törkeästi.....miksi? miksi tahdot 156:sen muuten tyylikkääseen sisustaan erillisen rundarin ynnämuita lisä rilluttimia? onko niillee oikeaa tarvetta? en oikein ymmärrä....no niin anteeksi....oli vain pakko kysyä....kannattaa vaan ankarasti koettaa kiertää noita autosähkö pajoja...kyllä niistä jokin ne sulle sinne kytkee

Vastaa Viestiin