166:sen hylky käsijarrusta
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
166:sen hylky käsijarrusta
Tuli hylsy katsastuksesta käsijarrusta&taka käyttöjarruista,lisäksi vasen puoli laahaa,josta tuli myös jälkitarkastus
Arvot:käyttöjarru vasen 1,3 oikea 1,9
käsijarru vasen 0 oikea 1.0
166:sen Jarruihin en ole perehtynyt vielä,mutta palat varmaan pitää vaihtaa ainakin,onko 156:sen takapalat samat?Vaijeria myös kannattanee herkistellä.Mitäs muuta tolle nyt kannattaa tehdä jotta saisi leiman hoidettua viron ihmeeseen? Myyjän piti hoitaa nuo,mutta tuntuu olevan niin kiire ettei ehdi,ja korjausaikakin alkaa loppumaan,että pitänee itse koittaa selviytyä jarruista.
Pitääkö korjauskehoituksenkin viat olla jälkitarkastuksessa kunnossa??
Kyseessä siis maahantuonti katsastus.
auto siis 166 2.5v6
Arvot:käyttöjarru vasen 1,3 oikea 1,9
käsijarru vasen 0 oikea 1.0
166:sen Jarruihin en ole perehtynyt vielä,mutta palat varmaan pitää vaihtaa ainakin,onko 156:sen takapalat samat?Vaijeria myös kannattanee herkistellä.Mitäs muuta tolle nyt kannattaa tehdä jotta saisi leiman hoidettua viron ihmeeseen? Myyjän piti hoitaa nuo,mutta tuntuu olevan niin kiire ettei ehdi,ja korjausaikakin alkaa loppumaan,että pitänee itse koittaa selviytyä jarruista.
Pitääkö korjauskehoituksenkin viat olla jälkitarkastuksessa kunnossa??
Kyseessä siis maahantuonti katsastus.
auto siis 166 2.5v6
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Kyllä ne tarvikeliikkeessä osaavat oikeat palat myydä. Omat ex 166:set olivat käyttöjarruiltaan varmatoimisia, mutta seisontajarru on melko katastrofaalinen. Kesäkelillä se vielä pelittää, mutta talvella se on erittäin juuttuvaa mallia. Eipä kauaa auttanut, vaikka vaihdoin koko vaijerinkin. Vaijerin vaihtaminen ei ole mikään vartti tunnin homma. Foorumilla on jossain tarkat ohjeetkin siihen hommaan. Ihan tähtitieteellisen vaikeaa se ei silti ole, varsinkaan kun on asialliset ohjeet mukana.
Kuulostaa kyllä hieman siltä, että jarrupalat ovat jumittuneet jarrusatuloihin, tai että männät ovat kasvaneet kiinni. Molemmat helpottuvat herkistelemällä, satula käteen ja ruosteen irroitinta suojakumin välistä männälle ja muutama puristus pohjaan saakka. Samalla hieman raaputtelee teräsharjalla satulan pintoja, siis niitä, joita vasten jarrupalat ovat. Kannattaa ehkä silti varata uudet palat valmiiksi, kun kerran paikat auki leväyttää. Ne ovat verrattain edullisia vekottimia. Jos oikein hyvä tuuri sattuu, niin seisontajarrukin alkaa samalla toimimaan.
On jotensakin ihmeellistä, miksi tuo vaijeri ei tahdo luistaa omassa kuoressaan, vaikka itse vaijeri on muovipäällysteinen. Eikä auttanut sekään, että kaadoin sinne vaijeriin (uuteen) varmaan desin öljyä. Vanhasta vaijerista oli se muovi kuori kulunut pois vaijerin päältä, tai siis se oli kulunut paikoin puhki. Niitä muovin riekaleita olis sen putkilon sisällä miten päin sattuu, eikä se toki ole omiaan luiston edistämiseksi. Hassu vekotin.
Kuulostaa kyllä hieman siltä, että jarrupalat ovat jumittuneet jarrusatuloihin, tai että männät ovat kasvaneet kiinni. Molemmat helpottuvat herkistelemällä, satula käteen ja ruosteen irroitinta suojakumin välistä männälle ja muutama puristus pohjaan saakka. Samalla hieman raaputtelee teräsharjalla satulan pintoja, siis niitä, joita vasten jarrupalat ovat. Kannattaa ehkä silti varata uudet palat valmiiksi, kun kerran paikat auki leväyttää. Ne ovat verrattain edullisia vekottimia. Jos oikein hyvä tuuri sattuu, niin seisontajarrukin alkaa samalla toimimaan.
On jotensakin ihmeellistä, miksi tuo vaijeri ei tahdo luistaa omassa kuoressaan, vaikka itse vaijeri on muovipäällysteinen. Eikä auttanut sekään, että kaadoin sinne vaijeriin (uuteen) varmaan desin öljyä. Vanhasta vaijerista oli se muovi kuori kulunut pois vaijerin päältä, tai siis se oli kulunut paikoin puhki. Niitä muovin riekaleita olis sen putkilon sisällä miten päin sattuu, eikä se toki ole omiaan luiston edistämiseksi. Hassu vekotin.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
Tuosta käsijarruvaijerin rasvauksesta, että kannattaa olla tarkkana mitä öljyä sinne kaataa tai paras melkein olla kaatamatta. öljyllä on tapana myös jähmettyä ja varsinkin kun nuo monet sisältävät paljon eri aineita jotka voi jäätyä.
Suositeltavaa on että uutta vaijeria ei öljytä, kyllä se vaijerin valmistaja on "kesto" voidellut tuotteet kuorenvälistä. On eri asia jos vanhaa vaijeria elvyttää, niin öljystä yleensä on apua.
Suositeltavaa on että uutta vaijeria ei öljytä, kyllä se vaijerin valmistaja on "kesto" voidellut tuotteet kuorenvälistä. On eri asia jos vanhaa vaijeria elvyttää, niin öljystä yleensä on apua.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Mineraaliöljy ainakin turvottaa Nylonia, jarrusatuloiden jumittuvia käsijarruvipuja lienee hankala saada kunnostettua, vaihtosatula on sama kuin 156:ssavale kirjoitti:Tuosta käsijarruvaijerin rasvauksesta, että kannattaa olla tarkkana mitä öljyä sinne kaataa tai paras melkein olla kaatamatta. öljyllä on tapana myös jähmettyä ja varsinkin kun nuo monet sisältävät paljon eri aineita jotka voi jäätyä.
Suositeltavaa on että uutta vaijeria ei öljytä, kyllä se vaijerin valmistaja on "kesto" voidellut tuotteet kuorenvälistä. On eri asia jos vanhaa vaijeria elvyttää, niin öljystä yleensä on apua.
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna