Talviseisonnan jälkeen akku oli entinen, ostin uuden ja ajoin auton tallista ulos. Sitten ajelin huoltoasemalle rengaspaineiden tarkastukseen. Komea keli kun oli, ajattelin kurvata kylän kautta katto alhaalla. Vaan eikös juuri ennen Jämsän keskustaa veto hävisi ja ruiskuvalo syttyi. Siihen jäi ihmisten päällisteltäväksi, mutta olihan se kiva tuoda iloa ihmisten eloon.
Ruiskuvalo palaa, pyörittää startilla normaalisti, ei vaan käynnisty. Akunkengät irroitettu, ja laitettu takaisin, ei vaikutusta. Kaikki toimi täysin normaalisti ennen sammumista. Mistähän voisi vikaa alkaa etsiä? Viikon päästä olisi se Mama's classicskin...
Nyt kun kokeilin tallissa, lähti normaalisti käyntiin. Olisikohan koneen jäähtymisellä vaikutusta asiaan?
Kone kävi normaalisti n 5 min, kunnes sammui yht'äkkiä tyhjäkäynniltä. Taas palaa ruiskun merkkivalo. Olikos se kampiakselin asentotunnistin, joka saattoi tällätavoin temppuilla?
mulla teki getvonen vähän samaa talviunien jälkeen. Tai no se meni niin että melkein sammui tyhjäkäynnillä, just pysy käynnissä. Vikavalo paloi ja koodi oli "sylinterin asento tunnistin".
Ammattilainen sanoi että nokka-akseli anturi, vaihdoin--ei vaikutusta, vaihdoin kampuran anturin, ei vaikutusta.
Ei ammattialinen löysi vian omassa tallissa, kaasuläppä anturista...
^Näinhän se on, mutta kun ei ole testeriä. Jos joku kenellä sellainen löytyy, on menossa Jämsän ohitse, olisin kiitollinen mikäli voitaisiin vikakoodit lukea. Korvauksetta ei tietenkään tätä tehtäisi.
Omassa GTV:ssä ilmeni tänään juurikin samanlaista vikaa kun tuossa ylempänä on kuvattu. Jos saat spiderin vian selville kuulisin mielenkiinnolla missä vika oli.
Hommasin Alfadiagin ja piuhan, vikakoodi on kampiakselin asentotunnistimesta. Uusi on tilattu, katsotaan onko siinä syy. Tunnistin on aika hankalassa paikassa koneen takana, alakautta sen näkee mutta ei ylety tekemään juurikaan mitään. Yläkautta ei näy, mutta käsikopelolla sain pultin auki ja anturin irti. Uuden asennus käsikopelolla onkin sitten huomisen murhe.
Pakoputken kannake auki, se mikä on moottorin alla, ja putki pakosarjasta irti. Sit väännät sen putken sivuun ja siitä irroitetun pannan "aukosta" pääsee hyvin (neljän nivelen kädellä) sen vaihtamaan...
^Joo, näin päättelin että saisi tilaa. Putki on kuitenkin nyt tiivis, en viitsinyt avata vanhoja liitoksia ja saada niistä sitten tiiveysongelmia.
Kyllä se asennus onnistui yläkautta kun vaan purki haitariputken ilmiltä ilmanputsarille pois. Kädet ovat verinaarmuilla mutta Spider toimii