Aloin tossa vaihtamaan 75:n (2.0 TC vm.87) palanutta kansipahvia ja remontti sujuikin ku rasvattu niin pitkään ennenkuin kansi oli tullut pesukoneesta pihalle ja aloin tarkastelemaan kannen kuntoa. Ensimmäinen ongelma= Venttiilinvarren kumit oli tietenkin menossa vaihtoon samalla kun nyt kansi pöydällä oli. motonetistä valmiiksi tilattu "täyd.yläp.tiivistesarja" ei pitäny sisällään ku neljä uutta vettiilikumia. ja nyt paikalliset varaosamyyjät mukaan lukien yksi alfisti kertoo minulle että venttiilikumeja ei saa yksittäin eikä sarjana, että tilaa uusi yläpääntiivistesarja. Joten tietääkö kukaan mistä saisi uudet tilattua/ostettua tai käykö jostain muusta autosta kumit kyseiseen koneeseen? Toinen ongelma= venttiileitä hioessa huomasin että venttiilin ohjuri tapit on väljät ja taas sama vastaus kun kävin uusia kysymässä. Eli jos joku tietää mistä noita tappejakin sais ni olisin kiitollinen jos jakaisit tietosi Saa nähä mitä tää remontti tuo viel tullessaan
ladaraider kirjoitti:... Eli jos joku tietää mistä noita tappejakin sais ni olisin kiitollinen jos jakaisit tietosi Saa nähä mitä tää remontti tuo viel tullessaan
Muukkoselta tilasin pakopuolelle ohjurit ja kumit. Tietääkseni alunperin pakopuolella ei ole kumeja lainkaan.
Pakopuolen kumit on tulleet mukaan kai suurinpiirtein imunokan ajoituksen muuntimen käyttöön oton aikoihin.
Tuossa koneessahan on ominaisuutena palamattoman seoksen joutuminen pakopuolelle ja siitä johtuen pakopuoli on "kuuma", pieni öljymäärä pakovenan ohjureissa on ollut vain hyväksi.
Tiivistesarjan mukana tulevat mustat kumit eivät ole erityisen hyvässä maineessa, irtotavarana myytävät vihreät ovat parempia.
Pakopuolella käytettiin pronssisia ohjureita jotka tiivistyvät lämmetessään. Ohjureita löytyy valmiina tai pienellä sovituksella muitten merkkien vastaavista tehtyinä moottorikoneistamoista. Ei ole kallis homma teettää ammattilaisella ja kannattaa ehdottomasti tehdä aina kun kansi on irti.