Pistin mailia tonne,katotaan mitä vastaa.Pasi kirjoitti:Heh, en ihan noiden myyntipuheiden kanssa tuota alkaisi kiinni laittamaan autooni.
Squadra Chip??
Valvoja: Moderators
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Mitattiin vakiolastulla 232 hp @ 6700 rpm ja Squadra 237 @ 6700
Lupaavat 242 heppaa
Vääntö 277 @ 4900 ja 280 @ 5100
Lupaavat 294 Nm.
3500 rpm kohdalla Aquadra lupaa parhaan lisäyksen 16 Nm eli 6% mutta varmaan nakutusanturi myöhäistää sytkää ja todellisuudessa vääntö tippuu 6 Nm eli pari prossaa.
Katuajossa alle 4 krpm tuosta on haittaa ellei se alenna kulutusta. Radalla koko loppurekisterin tehoa on enemmän kuin vakiossa joten siitä on hyötyä. Suurin hyöty on että tehohuippu lajenee ja maksimirundeja tulee vähän lisää.
Lupaavat 242 heppaa
Vääntö 277 @ 4900 ja 280 @ 5100
Lupaavat 294 Nm.
3500 rpm kohdalla Aquadra lupaa parhaan lisäyksen 16 Nm eli 6% mutta varmaan nakutusanturi myöhäistää sytkää ja todellisuudessa vääntö tippuu 6 Nm eli pari prossaa.
Katuajossa alle 4 krpm tuosta on haittaa ellei se alenna kulutusta. Radalla koko loppurekisterin tehoa on enemmän kuin vakiossa joten siitä on hyötyä. Suurin hyöty on että tehohuippu lajenee ja maksimirundeja tulee vähän lisää.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Q4:ssä näyttää lastu tuovan kuitenkin selvästi mitattavaa eroa, eli varsin onnistunut koe.
Ero tulee mahdollisesti siitä että vakiossa sytkä on asetettu siten että moottori nakuttaa vain poikkeustilanteissa, eikä vaurioita synny vaikka nakutusanturi olisi mykkä. Squardassa taas mennään koko ajan nakutusrajalla (vielä 98:llakin) ja sytkää joudutaan myöhäistämään aktiivisesti.
Ero tulee mahdollisesti siitä että vakiossa sytkä on asetettu siten että moottori nakuttaa vain poikkeustilanteissa, eikä vaurioita synny vaikka nakutusanturi olisi mykkä. Squardassa taas mennään koko ajan nakutusrajalla (vielä 98:llakin) ja sytkää joudutaan myöhäistämään aktiivisesti.
Kimmo / alfatune.fi
- Grendel
- Viestit: 537
- Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
- Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
- Paikkakunta: Kirkkonummi
- Viesti:
Sain kaksi asiallista vastausta Stephanilta.
"There are several things which could go wrong. Was there any diagnostic equipment connected dring this performance test ? Tempertures (intake- and engine-) are very important. Maybe the igntion is a little to early in that RPM range. Maybe it's only to early during these test circomstances. Who can tell ? Based on only this graph it's very hard to say what could the problem."
Tuo on aivan oikein. Pari tuntia myöhemmin vain parani:
"If you like I can program a chip with a slightly retarded ignition in that RPM range."
Ellei tuo ole asiakaspalvelua niin mikä on.
Täytyy muistaa että auto on vanha ja noissa on hyvinkin pieniä eroja. Meillä vapaavirtaussudatin sekä eri pakoputkisto. Em. filtteristä johtuen imuilma lämpimämpi kuin normaalisti.
Rakenteilla olevaan Q4 koneeseen tulee kuitenkin Tatech joten zippirumbalta vältytään. Saas nähdä mihin dyno sen osalta pysähtyy.
"There are several things which could go wrong. Was there any diagnostic equipment connected dring this performance test ? Tempertures (intake- and engine-) are very important. Maybe the igntion is a little to early in that RPM range. Maybe it's only to early during these test circomstances. Who can tell ? Based on only this graph it's very hard to say what could the problem."
Tuo on aivan oikein. Pari tuntia myöhemmin vain parani:
"If you like I can program a chip with a slightly retarded ignition in that RPM range."
Ellei tuo ole asiakaspalvelua niin mikä on.
Täytyy muistaa että auto on vanha ja noissa on hyvinkin pieniä eroja. Meillä vapaavirtaussudatin sekä eri pakoputkisto. Em. filtteristä johtuen imuilma lämpimämpi kuin normaalisti.
Rakenteilla olevaan Q4 koneeseen tulee kuitenkin Tatech joten zippirumbalta vältytään. Saas nähdä mihin dyno sen osalta pysähtyy.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Huomasin tuossa mainoksia selatessa paikallisen korjaamon myyvän myös voimaa.
Tässä mitä on luvattu Alfa -malleille...
Tässä mitä on luvattu Alfa -malleille...
Senza cuore saremmo solo macchine
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Luin jostain että tuo voimaa.com on kaikkein pahin huijausmesta,ei saa rahoja ainakaan takasin.hagger16 kirjoitti:Huomasin tuossa mainoksia selatessa paikallisen korjaamon myyvän myös voimaa.
Tässä mitä on luvattu Alfa -malleille...
KWP 2000
Onkos joku tällaista KWP 2000 laitetta kokeillut Alfaan? Kattelin, että bemari ja mersu foorumeilla oli vaihtelevalla menestyksellä saatu tuloksia. Ilmeisesti kuitenkin suht vanha keksintö toi laite. Hinta on kuitenkin ihan järkevä, jos toimii.
http://www.huuto.net/kohteet/lastutusty ... /139391786
.
http://www.huuto.net/kohteet/lastutusty ... /139391786
.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: KWP 2000
Kuulostaa kohtalokkaaltakooni kirjoitti:Onkos joku tällaista KWP 2000 laitetta kokeillut Alfaan? Kattelin, että bemari ja mersu foorumeilla oli vaihtelevalla menestyksellä saatu tuloksia. Ilmeisesti kuitenkin suht vanha keksintö toi laite. Hinta on kuitenkin ihan järkevä, jos toimii.
http://www.huuto.net/kohteet/lastutusty ... /139391786
.

Re: KWP 2000
Ja kalliilta.MarcusV kirjoitti: Kuulostaa kohtalokkaalta

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: KWP 2000
Nojoo.. Ikinä (enää) en autooni tuollaista universal lastua laita, vaikka pitäisikin olla just siihen automalliin konffattu.. Joskus tuli kokeiltua ex Getvosessa, ja ei se toiminut.. Toi tuskin on edes niinkään hyvä.Otsosmi kirjoitti:Ja kalliilta.MarcusV kirjoitti: Kuulostaa kohtalokkaalta
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Kyllähän se niin vaan on että nuo teholastut vapaastihengittäviin koneisiin on ihan turhia. Korkeintaan nostaa kulutusta.
Ehkä sitten jos on tullut hommattua vähän paremmin hengittävää imusarjaa/putkistoa niin sitten lastusta voisi jotain iloa saada.
Esim. 1999vm. 2.0ts on vakiona jo 155hp joka on kyllä ihan hyvin, kun ottaa huomioon kuutiotilavuuden. Kannattaa muistaa että jos ne hevoset siitä koneesta järkevällä tavalla lähtisi - ne olisi sinne jo tehtaalla laitettu...
Turbot on sitten tarina erikseen.
BMW vertailijoille tiedoksi, 318 on muistaakseni 4 pyttynen ja 320 on sitten jo kuusimukinen...
Ehkä sitten jos on tullut hommattua vähän paremmin hengittävää imusarjaa/putkistoa niin sitten lastusta voisi jotain iloa saada.
Esim. 1999vm. 2.0ts on vakiona jo 155hp joka on kyllä ihan hyvin, kun ottaa huomioon kuutiotilavuuden. Kannattaa muistaa että jos ne hevoset siitä koneesta järkevällä tavalla lähtisi - ne olisi sinne jo tehtaalla laitettu...
Turbot on sitten tarina erikseen.
BMW vertailijoille tiedoksi, 318 on muistaakseni 4 pyttynen ja 320 on sitten jo kuusimukinen...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Mahtaako lähteä edes käymään tällä ?? Chip
"We have improved the fuel and ignition maps to give you more power and torque at Wide Open Throttle position. Under normal driving conditions, the fuel consumption remains the same as before. Rev limiter has been raised by 500rpms and can be set to anything you want at no extra cost."
Vähä outoa toi että rajottimen saa mihen tykkää,mahtaakohan kasitappine paukahtaa 7000rpm ?
"We have improved the fuel and ignition maps to give you more power and torque at Wide Open Throttle position. Under normal driving conditions, the fuel consumption remains the same as before. Rev limiter has been raised by 500rpms and can be set to anything you want at no extra cost."
Vähä outoa toi että rajottimen saa mihen tykkää,mahtaakohan kasitappine paukahtaa 7000rpm ?
Jos ainoastaan WOT kartat on muokattu, miksei lähtisi?willez kirjoitti:Mahtaako lähteä edes käymään tällä ?? Chip
"We have improved the fuel and ignition maps to give you more power and torque at Wide Open Throttle position. Under normal driving conditions, the fuel consumption remains the same as before. Rev limiter has been raised by 500rpms and can be set to anything you want at no extra cost."
Vähä outoa toi että rajottimen saa mihen tykkää,mahtaakohan kasitappine paukahtaa 7000rpm ?
Rajoitin on piirissä lukuarvona, jonka arvoksi saa minkä tahansa. (ecun rajat ja ominaisuudet huomioiden) Teho tuskin nousee tuossa moottorissa 6krpm jälkeen joten harvemmin taitaa olla tarvetta sen yli kierrättää?
VMP
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Ei kun tuolla squadran vastaavilla sivuilla puhutaan jostain "anti-copy device" hommasta että ilman sitä ei lähde käyntiin :Smattijus kirjoitti:Jos ainoastaan WOT kartat on muokattu, miksei lähtisi?willez kirjoitti:Mahtaako lähteä edes käymään tällä ?? Chip
"We have improved the fuel and ignition maps to give you more power and torque at Wide Open Throttle position. Under normal driving conditions, the fuel consumption remains the same as before. Rev limiter has been raised by 500rpms and can be set to anything you want at no extra cost."
Vähä outoa toi että rajottimen saa mihen tykkää,mahtaakohan kasitappine paukahtaa 7000rpm ?
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Joku päivä selailin eri maiden Ebay sivuja, nimenomaan Q4 ilmoituksia. Niin sielä tuli vastaan ilmoitus missä myytiin uusia lastuja, en muista firmaa 
Tämmöinen löyty
www.microchips-tuning.com

Tämmöinen löyty
www.microchips-tuning.com
Jos asentaa vaparin ja meinaa saada siitä edes jotain hyötyä (muuta kuin ulkonäöllistä ja imuäänellistä), pitää se laittaa jonnekkin muualle kuin konehuoneeseen... imuilman lämpötila vaikuttaa yllättävän paljon tehoihin.Grendel kirjoitti:Meillä vapaavirtaussudatin sekä eri pakoputkisto. Em. filtteristä johtuen imuilma lämpimämpi kuin normaalisti.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Juuri näin. Varmin vaihtoehto onnistuneeseen lopputulokseen taitaa olla BMCn koteloitu suodatin.eltsu kirjoitti:Jos asentaa vaparin ja meinaa saada siitä edes jotain hyötyä (muuta kuin ulkonäöllistä ja imuäänellistä), pitää se laittaa jonnekkin muualle kuin konehuoneeseen... imuilman lämpötila vaikuttaa yllättävän paljon tehoihin.Grendel kirjoitti:Meillä vapaavirtaussudatin sekä eri pakoputkisto. Em. filtteristä johtuen imuilma lämpimämpi kuin normaalisti.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Onhan se Squadra-tuning hengissä vielä ilmeisesti.
http://www.squadra-tuning.com/
Se olis 340€ Q4 lastutus
Kummasti alkoi kiinnostaa.
Laitoin erääseen virmaan s-postia ja hintaa kyselin, vastaus oli 80€ postitettuna
Ei mahda olla kaksinen "peruna lastu"?
E: Firma oli TÄMÄ
http://www.squadra-tuning.com/
Se olis 340€ Q4 lastutus

Laitoin erääseen virmaan s-postia ja hintaa kyselin, vastaus oli 80€ postitettuna

E: Firma oli TÄMÄ
Life is too short to drive boring cars.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mun 156 v6 on Muukkosen lastu, novitechin putkisto, ja bmc vapari. Mielestäni tällä kombolla saa pienen lisän läpi kierrosalueen.
Vuosien aikana on huvin ja viihteen vuoksi tullut kokeiltua myös jr:n suodinta ja erilaisia imuputki kombinaatioita. Esim jr alkuperäisessä kotelossa-> ei vaikutusta. Resonaattori pois ja ilmi+jr mahdollisimman lyhyillä putkilla osoittamaan menosuuntaan->tuntui laiskalta ja kurnutti enemmän. Jr taisi tosin olla kooltaan vähän niukka ja myin sen pois. Parhaimmalta kombinaatiolta "persdynon" mukaan tuntuu nykyinen set-up. Eli Iso BMC puskurin takana poikittain siinä sumarin vieressä olevan ritilän luona, teräslankavahvisteista letkua ilmille ja siitä resonaattorille. Persdynon mukaan kone on pirteämpi vastaamaan kaasuun ja "tehopiikki" tasaantuu. Eli luulen että tosiaan hieman oikaisee teho/vääntökäyriä ala/keskirekisterissä. Ylemmäksi kierrättäessä en osaa sanoa rehellistä eroa muuten kuin rajoittimen osalta. Hieman ehkä nopeuden kasvaessa kelaa paremmin. Äänet on tietysti muhkeammat. Lisäksi kun täydeltä kaasulta nostaa jalan niin tekee sellaista pientä mukavaa "ralli röpellystä". Tosin sekin voi hyvin olla että se on vakiossakin mutta kuuluu paremmin.
Vuosien aikana on huvin ja viihteen vuoksi tullut kokeiltua myös jr:n suodinta ja erilaisia imuputki kombinaatioita. Esim jr alkuperäisessä kotelossa-> ei vaikutusta. Resonaattori pois ja ilmi+jr mahdollisimman lyhyillä putkilla osoittamaan menosuuntaan->tuntui laiskalta ja kurnutti enemmän. Jr taisi tosin olla kooltaan vähän niukka ja myin sen pois. Parhaimmalta kombinaatiolta "persdynon" mukaan tuntuu nykyinen set-up. Eli Iso BMC puskurin takana poikittain siinä sumarin vieressä olevan ritilän luona, teräslankavahvisteista letkua ilmille ja siitä resonaattorille. Persdynon mukaan kone on pirteämpi vastaamaan kaasuun ja "tehopiikki" tasaantuu. Eli luulen että tosiaan hieman oikaisee teho/vääntökäyriä ala/keskirekisterissä. Ylemmäksi kierrättäessä en osaa sanoa rehellistä eroa muuten kuin rajoittimen osalta. Hieman ehkä nopeuden kasvaessa kelaa paremmin. Äänet on tietysti muhkeammat. Lisäksi kun täydeltä kaasulta nostaa jalan niin tekee sellaista pientä mukavaa "ralli röpellystä". Tosin sekin voi hyvin olla että se on vakiossakin mutta kuuluu paremmin.
Ayrton Senna da Silva forever
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Garretilla oli muistaakseni juurikin tuo, ei tosin tainnut ikinä olla vakiokokoonpanolla ja kone kunnossa? Oli kerran munkin exässä kiinni, hyvin tuli puhtia lisää, vaikka hukkaportti hieman falskasi..KauGoH kirjoitti:Onhan se Squadra-tuning hengissä vielä ilmeisesti.
http://www.squadra-tuning.com/
Se olis 340€ Q4 lastutusKummasti alkoi kiinnostaa.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
^^
Sorry OT (squadrasta kerran on puhe), mutta sulla Kojootti ei siis se BMC olekaan normivirityksellä vakiokotelon paikalla -> putkella edestä ilma BMC:hen..?
Sorry OT (squadrasta kerran on puhe), mutta sulla Kojootti ei siis se BMC olekaan normivirityksellä vakiokotelon paikalla -> putkella edestä ilma BMC:hen..?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Juu, ei. Vakiokotelon revin kokonaan pois. Tein alumiinipellistä ilmankeräimen ja kiinnikkeen bmc:lle. Pelkona oli että vesi, lumi, hiekka jne menee suoraan suodattimeen. Siksi suodatin on poikittain. Kymppitonnin välein olen putsannut ja yllättävän puhtaana on pysynyt. Mistä tulikin mieleen että pitää kohta ostaa lisää puhdistusainetta. Uskaltaako sitä bmcn omaa puhdistuslitkua korvata jollain? En ole uskaltanut liottimia käyttää ettei mene pilalle.
Ayrton Senna da Silva forever
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Hitto kun jollain olisi antaa vaikka lainaksi ja vois kokeilla eroa vakioon?Rolle kirjoitti:Garretilla oli muistaakseni juurikin tuo, ei tosin tainnut ikinä olla vakiokokoonpanolla ja kone kunnossa? Oli kerran munkin exässä kiinni, hyvin tuli puhtia lisää, vaikka hukkaportti hieman falskasi..KauGoH kirjoitti:Onhan se Squadra-tuning hengissä vielä ilmeisesti.
http://www.squadra-tuning.com/
Se olis 340€ Q4 lastutusKummasti alkoi kiinnostaa.
Kovasti tuo kiinnostaa kuitenkin

Jospa tässä kesän aikaan saisi jotain tuolle tehtyä, jos ei kaupaksi mene.
Life is too short to drive boring cars.