Alfa 158 kuva
Valvoja: Moderators
- Alfisti felice
- Viestit: 99
- Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45
Alfa 158 kuva
Tässä kuva ensi vuoden maaliskuussa esiteltävästä 156:n korvaajasta 158:sta. Muistuttaa kovasti Giugiaron Viscontia.
Mielestäni ihan hyvän näköinen - kilpi on ehkä vähän turhan suuri ja pyöreä alhaalta.
Mielipiteitä?
Lisää tietoa Italiaspeedistä
Mielestäni ihan hyvän näköinen - kilpi on ehkä vähän turhan suuri ja pyöreä alhaalta.
Mielipiteitä?
Lisää tietoa Italiaspeedistä
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
liian leveä tuo maski..ja peilitkin ovat tuommoiset möhkäleet...
mutta konepelti ja auton kylki ovat taas ihan jees...
mutta konepelti ja auton kylki ovat taas ihan jees...
Viimeksi muokannut 90, 15 Huhti 2004, 04:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Huh, tuosta photoshoppailusta pitää jo nostaa hattua. Pisti kyllä nuo täysin tummat lasit ja auto ajossa yhdistelmä mietityttämään. Monzassa oli varikolla 156 S2000 kilpuri tuollaisilla mustilla laseilla, ja näyttivät niin tummilta ettei niiden läpi näe ajaa.
Tuo kallistuminen näyttää muuten takavetoisen kaarrekäyttäytymiseltä...
Tuo kallistuminen näyttää muuten takavetoisen kaarrekäyttäytymiseltä...
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Toivottavasti takavetoiset tulis takas tuotantoon!BTSR kirjoitti:Tuo kallistuminen näyttää muuten takavetoisen kaarrekäyttäytymiseltä...
Saipahan italspeedi siitäkin uutisen aikaan et leikkivät photaril!:)
Kone puolel aletaan mennä oikeaan suuntaan! Alfalt on puuttunu semmonen huippu tehokas kone pidemmän aikaa, alkaa noiden myötä näyttää paremmalta!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Joskus kyllä osuvat todella tarkkaan...eli vuotaisiko,ehkäpä jopa tarkoituksella,tietoja yksityiskohdista.Tietysti "taiteilija" päättelee linjoja näyttelyprotojen ja yleisen merkin suuntauksen mukaan.
Ko.teoksessa on vissiin yritetty riisua naamioidun auton päältä tavarat pois.Siitä varmaan tuon maskin kokokin on periytynyt koska näyttää että teippauksíen alla on iso kohollaan oleva maski.Tuulilasi on kyllä iso tuossa maalarin ehdotuksessa.
Ko.teoksessa on vissiin yritetty riisua naamioidun auton päältä tavarat pois.Siitä varmaan tuon maskin kokokin on periytynyt koska näyttää että teippauksíen alla on iso kohollaan oleva maski.Tuulilasi on kyllä iso tuossa maalarin ehdotuksessa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Hmm... tuossa alkuperäisessä kuvassa, onko siinä ratti "väärällä" puolella?! Näyttää ainakin ihan kuin kaveri vääntäisi rattia oikealla (auton sisältä katsottuna) puolella ja vasemmanpuoleinen taas roikkuisi kauhukahvassa?!? Myös herrojen katseet ovat sen näköisesti, että oikeanpuolimmainen keskittyisi radalla pysymiseen, toisen "katsellessa maisemia".
Mitään järkevää selitystä en kyllä tuolle keksi, keksiikö joku muu?
Mitään järkevää selitystä en kyllä tuolle keksi, keksiikö joku muu?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Jos tarkkaan katsoo niin huomaa että kuva on "peilikuva", eli todellisuudessa kantataankin vasempaan huomaa kilpi...Alfetta&156 kirjoitti:Hmm... tuossa alkuperäisessä kuvassa, onko siinä ratti "väärällä" puolella?! Näyttää ainakin ihan kuin kaveri vääntäisi rattia oikealla (auton sisältä katsottuna) puolella ja vasemmanpuoleinen taas roikkuisi kauhukahvassa?!? Myös herrojen katseet ovat sen näköisesti, että oikeanpuolimmainen keskittyisi radalla pysymiseen, toisen "katsellessa maisemia".
Mitään järkevää selitystä en kyllä tuolle keksi, keksiikö joku muu?
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Nyt tarkkana poijjaat. Olen vuonna 2000 rysäyttänyt kaivarissa carusellin kohdala päin parkkeerattua jenkkirautaa kun katselin hameheilahtavaisia Kyllä nolotti! No sen jälkeen onkin katse pysynyt tiessäAlfetta&156 kirjoitti:AIVAN!! Ei sitten riittänyt huomiokyky enään tohon kilpeen
Toivottavasti liikenteessä menee paremmin, varsinkin kun alkavat näillä keleillä tyttölöiset vähentämään vaatetusta
On kivaa kun on kivaa
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
allekrjoittaneelle kävi myöskin näin vuonna 1999, katselin liian keskittyneesti vähäpukeista kaksijalkaista ja edellä mennyt audi hidasti...Hamil kirjoitti:
Nyt tarkkana poijjaat. Olen vuonna 2000 rysäyttänyt kaivarissa carusellin kohdala päin parkkeerattua jenkkirautaa kun katselin hameheilahtavaisia Kyllä nolotti! No sen jälkeen onkin katse pysynyt tiessä
sen verran kerkesin jarruttaa että ainostaan toinen vilkun lasi ja ajovalo pesurienkävyt irtosivat , metri jäi rantua asfalttiin ennekuin osui Audin vetokoukkuun...75:n puskuri kesti tällin hyvin ja palautui vielä täysin muotoonsa tämän jälkeen...
sori moderaattorit meni muuten hieman off topic....
90 kirjoitti:allekrjoittaneelle kävi myöskin näin vuonna 1999, katselin liian keskittyneesti vähäpukeista kaksijalkaista ja edellä mennyt audi hidasti...Hamil kirjoitti:
Nyt tarkkana poijjaat. Olen vuonna 2000 rysäyttänyt kaivarissa carusellin kohdala päin parkkeerattua jenkkirautaa kun katselin hameheilahtavaisia Kyllä nolotti! No sen jälkeen onkin katse pysynyt tiessä
sen verran kerkesin jarruttaa että ainostaan toinen vilkun lasi ja ajovalo pesurienkävyt irtosivat , metri jäi rantua asfalttiin ennekuin osui Audin vetokoukkuun...75:n puskuri kesti tällin hyvin ja palautui vielä täysin muotoonsa tämän jälkeen...
sori moderaattorit meni muuten hieman off topic....
EDIT: 200 viestiä täynnä
On kivaa kun on kivaa
Takaisin aiheeseen ;D Tuossa todellisessa kuvassa naamioidusta autosta on kaksi erilaista taustapeiliä. Sisäkurvin puoleinen on vähän 147-tyylinen ja ulkokurvissa on 166 tyyppinen peili. Ennakkokuvissa on yleensä ollut 147 mallinen alatukinen peili. Taitaa olla mallikappale testausta varten kuskin puolella sisäkurvissa (peilikuva).
Olisin kyllä toivonut, että nykyiset todella hienot 156 peilit olisivat siirtyneet uuteenkin.
Olisin kyllä toivonut, että nykyiset todella hienot 156 peilit olisivat siirtyneet uuteenkin.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Pakko nostaa hattua italiaspeedin pojille photoshoppailutaidoista. Mutta toivotaan nyt kuitenkin, ettei 158 sentään ihan tuon näköisenä lähi-Deltaan ilmaannu. Liian leveä tuo kolmio tuossa keulassa.
Häveliäänä miehenä jätän kertomatta minkä naisten vaatekappaleen etuosa minulle aina (no ei ihan aina) tulee mieleen tuosta Alfan keulan "kilvestä".
Häveliäänä miehenä jätän kertomatta minkä naisten vaatekappaleen etuosa minulle aina (no ei ihan aina) tulee mieleen tuosta Alfan keulan "kilvestä".
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa 158 kuva
Kyllä tuo varmaan aika lähellä totuutta on, kaivakaapas esilleAlfisti felice kirjoitti: Muistuttaa kovasti Giugiaron Viscontia.
Mielestäni ihan hyvän näköinen - kilpi on ehkä vähän turhan suuri ja pyöreä alhaalta.
Mielipiteitä?
viimeinen Auto & Design lehti, niin siinä on muutaman sivun juttu Giugiarosta ja juuri tästä Viscontista/158:sta.
Itse en kyllä pidä tuosta, etukolmio on aivan liian suuri ja muutenkin vähän "möhköfanttitauti" vaivaa. Tuntuu, että tuosta kolmion suurennoksesta on tullut joku pakkoilmiö malli mallilta. Kyllä se historia näkyisi pienemmälläkin.
Maksimi on mielestäni 147:n kolmio, jo GT:ssä se on liian syvään "uurrettu" ja jyrkkä.
Aika näyttää, millaiseksi tuotantoversio sitten
venyy ja toki luonnossa esine vaikuttaa aina erilaiselta kuin 2-ulotteisena.
Tässä viiden liiran mielipiteeni.
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
a
Voisin tarkentaa aiempaa veikkaustani. Olen myös vitä mieltä, että viscontilla on tekemistä uuden 158 kanssa. Jospa Alfa laajenaa korimallivalikoimaa? Nyt valikoimassa on sedanit, stationwagonit, crosscountry (tulossa), coupe (GTV) sekä monikäyttö (GT).
Jos Alfa lähtisi tila-auto tyyppisille markkinoille, voisi Tila-Alfa näyttää juuri Viscontin kaltaiselta. Opel Signum tyyppisessä segmentissä?
Eli... 158 voi hyvinkin olla saman tyyppinen kuin Visconti, mutta kuitenkin Sedan.
Jos Alfa lähtisi tila-auto tyyppisille markkinoille, voisi Tila-Alfa näyttää juuri Viscontin kaltaiselta. Opel Signum tyyppisessä segmentissä?
Eli... 158 voi hyvinkin olla saman tyyppinen kuin Visconti, mutta kuitenkin Sedan.
Re: a
saattepa nähdä, että keula on lähes yks yhteen Breran kanssa.alfista kirjoitti:Voisin tarkentaa aiempaa veikkaustani. Olen myös vitä mieltä, että viscontilla on tekemistä uuden 158 kanssa. Jospa Alfa laajenaa korimallivalikoimaa? Nyt valikoimassa on sedanit, stationwagonit, crosscountry (tulossa), coupe (GTV) sekä monikäyttö (GT).
Jos Alfa lähtisi tila-auto tyyppisille markkinoille, voisi Tila-Alfa näyttää juuri Viscontin kaltaiselta. Opel Signum tyyppisessä segmentissä?
Eli... 158 voi hyvinkin olla saman tyyppinen kuin Visconti, mutta kuitenkin Sedan.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: a
Enpä usko koska Brerasta on jo otettu vaikutteita nykyiseen 156:een. Breran nokka ei enää tuntuisi riittävän uudeltaMirafiori kirjoitti: saattepa nähdä, että keula on lähes yks yhteen Breran kanssa.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Re: a
Nimenomaan: Giugiaro teki viimeisimmän faceliftin, joka johdattaa ehkä liikaakin uuteen 158:iin. Ja Giugiaro on suunnitellut myös uuden 158:n. (Centro Stile on tehnyt vain pieniä muutoksia siihen). Alunperin 158 oli alfan centro stilen suunnittelema, mutta alfalla päätettiin laittaa muotoilu uusiksi, kun 158 tuloa myöhästytettiin (pohjalevymuutos epsilonista premiumiiin, jota kehittivät alun perin myös cadillac ja saab, mutta ne lopulta vetäytyivät, koska se oli niille liaan kallis) parilla vuodella...166 kirjoitti:Enpä usko koska Brerasta on jo otettu vaikutteita nykyiseen 156:een. Breran nokka ei enää tuntuisi riittävän uudeltaMirafiori kirjoitti: saattepa nähdä, että keula on lähes yks yhteen Breran kanssa.
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Re: a
Aika vakuuttavia veikkauksia, vaiko peräti tietoa?Mirafiori kirjoitti: Nimenomaan: Giugiaro teki viimeisimmän faceliftin, joka johdattaa ehkä liikaakin uuteen 158:iin. Ja Giugiaro on suunnitellut myös uuden 158:n. (Centro Stile on tehnyt vain pieniä muutoksia siihen). Alunperin 158 oli alfan centro stilen suunnittelema, mutta alfalla päätettiin laittaa muotoilu uusiksi, kun 158 tuloa myöhästytettiin (pohjalevymuutos epsilonista premiumiiin, jota kehittivät alun perin myös cadillac ja saab, mutta ne lopulta vetäytyivät, koska se oli niille liaan kallis) parilla vuodella...
Jos totuus on tuo, olen aika helpottunut. Tuo Italiaspeedin "luonnos" ei kyllä oikein istunut vaikutelmaan 156:n korvaavasta sedanista...
Ammattina autokauppa
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Aikamoinen akseliväli, 166:ssa muistaakseni 2700, luulis tuolla jo sisätiloja järjestyvän. Minusta auto näyttää kiinnostavalta naamiokuvissa joten eiköhän se tuossa ole mun seuraava auto kun en 166:n kokoista enää välttämättä tarvitse.Mirafiori kirjoitti:Akseliväli:2805 mm
Tavaratila: 410-420L
Sisätilat: Noin Audi A4:n tasoa.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”