Sama homma oli tuossa viikko takaperin. Ootko kokeillut teipata liittimen kiinni asentoon ja sitten lyödä luukun kiinni? Omassani kun teippasin liittimen niin sammui se valo mittaristosta, mutta kun tiputin luukun alas niin syttyi taas. Tuosta päättelin, että vika on siellä johdoissa. Edellisellä kerralla tutkin läpiviennit vaan pikaisesti, mutta nyt purin hattuhyllyn ja vedin sen johtonipun niin ulos kuin sain ja siellähän oli kaikki johdot kuorineet suojakuorensa ja kietoutuneet yhteen isoon nippuun. Tuosta se vika sitten löytyikin. Vahvasti veikkaisin että vika löytyy johdoista sieltä auton peräosasta.
Teippausta en ole koittanut, mutta ajaa saman asian tuo liittimen irroitus. Ja "valolle" ei tosiaan tapahdu mitään, vaikka luukkua nostaa ja laskee. Autohan on siis boselifti, joten pystyy kyllä takalasin läpi kattoa milloin ilmotus häviää. Ajotietokone kun on keskellä. Toistaiseksi mikään ei ole saanut tuota ilmoa katoamaan.
Edit: Vikahan tosiaan voi olla "syvemmällä" johdoissa, joka vaatisi tuon hattuhyllyn irroituksen. Kunhan tietäisi minne liittimeen johtojen toiset päät menee, niin voisi nypätä piuhat irti. Tietäisi ainakin varmuudella onko vika johdoissa, ettei suotta tarttis purkaa takapenkkiä/hattuhyllyä.
Jarsan kirjoitti:Edit: Vikahan tosiaan voi olla "syvemmällä" johdoissa, joka vaatisi tuon hattuhyllyn irroituksen. Kunhan tietäisi minne liittimeen johtojen toiset päät menee, niin voisi nypätä piuhat irti. Tietäisi ainakin varmuudella onko vika johdoissa, ettei suotta tarttis purkaa takapenkkiä/hattuhyllyä.
Pääset siihen liittimeen käsiksi poistamalla kontin kattoverhouksen, eli ei tarvi hattuhyllyyn koskea. Tossa mun autossa se liitin oli releen kanssa nipussa siellä läpiviennin kohdalla hattuhyllyn alla. Taitaa olla ainoa liitin sen releen lisäksi siellä vasemmassa reunassa hyllyn alla.
E: Minä sekoilen Itse puhuin luukun verhoilusta, kun sinä neuvoit irrottamaan kontin kattoverhoilun. Sieltähän se liitin löyty aivan niinkuin sanoitkin. Ja vikakin poistui siinä sivussa. Tuli purettua sitten koko hattuhylly ja penkitkin siinä samalla. No, kerrankos sitä turhaa työtä tekee. Vikaa en vielä onnistunut paikallistamaan, mutta hattuhyllyn alla olevissa johdoissa tai liittimessä se joka tapauksessa oli/on.