156 lambda

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

156 lambda

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Sori nyt kun tein uuden topikin, mutta ajattelin näin saavani vastauksia pikimmiten. Eli kävin tuossa mittaamassa päästöt ja ei niin yllättäen ne olivat liian kovat. Kaveri käski tulemaan uudestaan kun lambda on vaihdettu. No, mites on, kannattaisiko sitä ensin käväistä jossain autoliikkeessä tsekkailemassa ilmin ja lambdan toimivuutta, vai hommaanko saman tien vaan lambdan ja lyön kiinni? Toisaalta taidan suosiolla viedä ammattilaiselle, kun ei ole tiloja eikä osaamista. En mitenkään kovin hyvin ole näistä perillä. Leimalle olis kiva päästä ennen kesäkuuta.

Niin, ja mistä tuollainen lambda kannattaisi ostaa? Muukkosella näytti olevan jonku 160e, motonetissä satasen halvempi? Entäs sitten vaihdon jälkeen?

E:Lisätääs sen verran että ongelmana ovat olleet vaeltava tyhjäkäynti ja joskus talvella auton sammuilu kesken ajon. Nämä korjaantuivat kuitenkin aina n 30km-50km:ksi kaasuläpän puhdistuksella.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei niitä osia sokkona kannata lähteä vaihtamaan. Lambdan arvot on helppo korjaamon tarkistaa testerillä. ILMI:n toimintaa onkin vaikeampi todeta muuta kuin vaihtamalla.

Lambdasta en osaa varmasti sanoa saisiko sinne ihan yleismallin lambdan asennettua, ne maksaa jotain 70-80€

Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Inserto »

Ennen kuin alat vaihtamaan lambda-antureita niin suosittelen tekemään Forte-käsittelyn... itsellä kokemusta TS koneesta kun päästöt oli ihan mitä sattuu sit kaadettiin pullo bensan sekaan ja ajelin vähän aikaan korotetuilla kierroksilla niin jo meni katsastuksesta läpi :)

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Oliko pahasti pielessä lukemat? Omassani enemmän tai vähemmän sökö lambda nosti pääasiassa häkäarvoja ja vähän myös hc:tä. Tuokin näkyi vaikuttavan aika paljon kuinka kauan mittaaja viitsi kierrätellä autoa siinä ennen mittausta.

Tuohon vaeltavaan tyhjäkäyntiin tuntuu olevan miljoona ratkaisua, mutta itse olen sen aina saanut korjattua ronkkimalla sitä säätömoottoria. Ekalla kerralla vaelsi todella paljon ja meinasi sammua välillä valoissa, sillon vaihdettiin tuo mötikkä toiseen käytettyyn. Nyt 15tkm aikana kerran olen myös vähän voitelua sinne ruiskinut ja taas pelittää...

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

kTo kirjoitti:Oliko pahasti pielessä lukemat?
CO-arvot olivat 0,85.

Tänään kävin sitten Vammalan autosähkössä ja löivät Alfan läppäriin. Lambdahan se on hajalla. Laitettiin sitten alkup.osa tilaukseen(180e) ja lupasivat vaihtaakin ko. mötikän. Eiköhän hommat sen jälkeen selvene huomattavasti. Oli kyllä hyvää palvelua ja mukavia ihmisiä, kiitokset heille.

Sen jälkeen sitten katsellaan uudemman kerran. :roll:

Avatar
Zeitung
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Touko 2009, 22:51

Viesti Kirjoittaja Zeitung »

Noniin, samaisessa paikassa kävin ja lambda vaihdettiin. Tyhjäkäynti normalisoitui ja päästöt vähenivät huomattavasti, mm CO-arvot muistaakseni 0,2 luokkaa. Sieltä sitten lappu käteen ja keskiviikkona leimaa "noutamaan".

Lambdan hinnaksi ilmoittivat 180e, mutta koko hoito maksoi yhteensä vain 200e. Hyvä palvelu ja huokea hinta.

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Osaisiko joku kertoa mikä boschin lambda tulee 2.0 TS -00 CF3 malliin. Onko ne kaikki kolme samoja ja mikä on niiden varaosanumero?

Kerran jo vaihdettu molemmat etulambdat ja edelleen pukkaa vikakoodia (jota en nyt muista) jostain lämmityspiiristä???

Vai liittyykö toi lämmityspiiri enää mitenkään noihin lambdoihin?

EDIT: Niin joo lisätään vielä sellanen, että oireet on lisääntynyt bensankulutus, röpöttävä tyhjäkäynti, aikamoinen bensankatku kun sammuttaa auton, tasakaasulla nypyttää ajossa ja moottorin vikavalo palaa mittaristossa. Muuten pelaa normaalisti.

nimim. katsastus häämöttää

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

tammi kirjoitti:Osaisiko joku kertoa mikä boschin lambda tulee 2.0 TS -00 CF3 malliin. Onko ne kaikki kolme samoja ja mikä on niiden varaosanumero?
Kaikki kolme ovat samanlaisia planaari-antureita. Käypäinen on esimerkiksi Bosch LS615 numerolla 0258986615. Johdon osalta joudut käyttämään vanhan anturin johtoa mutta tuon anturin mukana tulee asiallinen liitoskappale.

http://www.vpv-motorracing.com/ noita myi ainakin aiemmin kohtuuhintaan.
tammi kirjoitti:Kerran jo vaihdettu molemmat etulambdat ja edelleen pukkaa vikakoodia (jota en nyt muista) jostain lämmityspiiristä???

Vai liittyykö toi lämmityspiiri enää mitenkään noihin lambdoihin?
Kyllä liittyy. Antureissa on lämmitysvastus joka voidaan mitata normaalina resistanssina. Noissa planaareissa se on noin 10Ohm. Perusantureissa vain noin 4Ohm.
Joko anturit on väärät tai sitten lambdan liitin on hapettunut. Suosittelen kaikkien anturien liittimien puhdistusta ja tsekkausta alfadiagilla tai fiatecuscannilla. Noilla softilla näkee anturien käppyrät suoraan. Kovasti nokeentuneenkin anturin saa monasti henkiin polttamalla sen "puhtaaksi" butaanipolttimella.
tammi kirjoitti:EDIT: Niin joo lisätään vielä sellanen, että oireet on lisääntynyt bensankulutus, röpöttävä tyhjäkäynti, aikamoinen bensankatku kun sammuttaa auton, tasakaasulla nypyttää ajossa ja moottorin vikavalo palaa mittaristossa. Muuten pelaa normaalisti.
Lambdoistahan nuo..
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Kiitos katiska!

Vähän offtopic, mutta pystyykö tolla fiatecuscan ilmaisversiolla (jonka juuri latasin koneelle) tekemään yhtään mitään diagnooseja vai vaatiiko jonkun lisenssin?

Nyt täytyy asap varmistaa, että on oikeat lambdat ja sen jälkeen putsailla liittimet.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Vikakoodit pystyy lukea ja nollata ilmaisversiolla. ECU-resettiä ei pysty tehdä, eikä lukea enempää kuin neljää anturia samaan aikaan. Siinä ne isoimmat erot kait olikin sitten.

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Päivitystä vikaan.

Eli molemmat etulambdat yli 9 ohm ja takimmainen ihan kuollut. Eli takalambda vaihtoon ja toivottavasti leima lappuun.

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

156 v6 -98 lamdako?

Viesti Kirjoittaja Micou »

Eli meikäläisestä tuli tuossa muutama viikko sitten alfan omistaja.
auto siis 156 2.5 v6 1998
Nyt tarvitsisi apuja vian etsintään.

eli Oireet ovat:

-tyhjäkäynillä auto "röpöttää",käy jotenkin tukkoisesti, mutta kun nostaa kierroksia niin vika häviää, ja auto kiertää normaalisti rajottimelle asti.

-Bensan katku tulee tyhjäkäynnillä.

-auto hieman tärisee tyhjäkäynnillä.

Otin ILMIN piuhan irti, notkaus kävi käynti äänessä ja kun painoin kaasua niin kone "booasi" ja melkein tukehtui, eli ilmi ilmeisesti Ok?

päästöjä en ole mitannut, ja leimalle pitäisi auto saada, mutta ei nappaisi viedä tuollaisenaan, kun tietää jo etukäteen mitä se päästölappu kertoo:lol:

Kellään kokemuksia vastaavista oireista?

Kokeilin tuossa searchillä etsiä mutta ei oikein viittaisi juuri tuollaiselta mikään.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 v6 -98 lamdako?

Viesti Kirjoittaja toolman »

Micou kirjoitti:Eli meikäläisestä tuli tuossa muutama viikko sitten alfan omistaja.
auto siis 156 2.5 v6 1998
Nyt tarvitsisi apuja vian etsintään.

eli Oireet ovat:

-tyhjäkäynillä auto "röpöttää",käy jotenkin tukkoisesti, mutta kun nostaa kierroksia niin vika häviää, ja auto kiertää normaalisti rajottimelle asti.

-Bensan katku tulee tyhjäkäynnillä.

-auto hieman tärisee tyhjäkäynnillä.

Otin ILMIN piuhan irti, notkaus kävi käynti äänessä ja kun painoin kaasua niin kone "booasi" ja melkein tukehtui, eli ilmi ilmeisesti Ok?

päästöjä en ole mitannut, ja leimalle pitäisi auto saada, mutta ei nappaisi viedä tuollaisenaan, kun tietää jo etukäteen mitä se päästölappu kertoo:lol:

Kellään kokemuksia vastaavista oireista?

Kokeilin tuossa searchillä etsiä mutta ei oikein viittaisi juuri tuollaiselta mikään.
Käykö kaikilla pytyillä? Palaako moottorin vikavalo? Mahd. vikakoodit kannattaa lukea ihan ensin, muuten noita arvausvaihtoehtoja on aika paljon!

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Re: 156 v6 -98 lamdako?

Viesti Kirjoittaja Micou »

toolman kirjoitti:
Micou kirjoitti:Eli meikäläisestä tuli tuossa muutama viikko sitten alfan omistaja.
auto siis 156 2.5 v6 1998
Nyt tarvitsisi apuja vian etsintään.

eli Oireet ovat:

-tyhjäkäynillä auto "röpöttää",käy jotenkin tukkoisesti, mutta kun nostaa kierroksia niin vika häviää, ja auto kiertää normaalisti rajottimelle asti.

-Bensan katku tulee tyhjäkäynnillä.

-auto hieman tärisee tyhjäkäynnillä.

Otin ILMIN piuhan irti, notkaus kävi käynti äänessä ja kun painoin kaasua niin kone "booasi" ja melkein tukehtui, eli ilmi ilmeisesti Ok?

päästöjä en ole mitannut, ja leimalle pitäisi auto saada, mutta ei nappaisi viedä tuollaisenaan, kun tietää jo etukäteen mitä se päästölappu kertoo:lol:

Kellään kokemuksia vastaavista oireista?

Kokeilin tuossa searchillä etsiä mutta ei oikein viittaisi juuri tuollaiselta mikään.
Käykö kaikilla pytyillä? Palaako moottorin vikavalo? Mahd. vikakoodit kannattaa lukea ihan ensin, muuten noita arvausvaihtoehtoja on aika paljon!

Kyllä kuulostaa käyvän kaikilla pytyillä.
Moottorin vikavalo ei pala, tuntuu että sytytys jotenkin pätkisi tyhjäkäynnillä.röpeltää siis.heti kun nostaa vähän kierroksia röpellys loppuu ja auto toimii niinkuin kuuluukin toimia.

Lambda vikaa itse arvelen kun käy tyhjäkäyntiä niin rikkaalla.

millaisia arvoja ehjän lambdan kuuluu antaa yleismittarilla?

mitään nykimisiä eikä sammuilua ole ilmennyt.

ja tehotkin tuntuvat olevan tallessa.

Avatar
TZ250&TZ350
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 20:41
Car(s): 156 V6 2,5
Gt V6 3,2
Brera V6 3,2 Q4
Paikkakunta: Turku

Just Lambda

Viesti Kirjoittaja TZ250&TZ350 »

Tilasin tuolta http://www.lambdasensor.com/main/bosch/ ... 0258006190 pari vuotta sitten Just Lambda 250-24705. Hyvin on toiminut.

Avatar
permaat
Viestit: 45
Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Kempele

156 lambda

Viesti Kirjoittaja permaat »

Vaihdatin juuri molemmat kattia edeltävät lamda anturit (Delphi-merkkiset). Ajotietokone resetoitiin, mutta parin käynnistyskerran jälkeen näytöllä vilkkuu MCSF -> Dealer valo. Antaa vikakoodiksi P0141, P1141, P0161 ja P161. Nämä viittaa kyseisiin lambdoihin ja liian alhaiseen jännitteeseen?

Onko Alfa niin nirso, ettei kelpaa kuin Bosch? Ja leimakin pitäs autoon saada, lienee turha mennä kokeilemaan? :twisted:

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: 156 lambda

Viesti Kirjoittaja katiska »

permaat kirjoitti:Onko Alfa niin nirso, ettei kelpaa kuin Bosch? Ja leimakin pitäs autoon saada, lienee turha mennä kokeilemaan? :twisted:
Ei anturin "merkillä" ole väliä. Oman Euro3 tessun etulambdoissa on Fordin logot :mrgreen: Tärkeintä on anturin oikea tyyppi. Euro3 käyttää planaariantureita, jotka eroavat hieman toiminnaltaan perus-nelijohto-lambdoista..
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
permaat
Viestit: 45
Liittynyt: 28 Loka 2010, 18:56
Car(s): 159 JTD SW
ex 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Kempele

156 lambda

Viesti Kirjoittaja permaat »

Käsitykseni mukaan tossa 2.0 JTS -03 olisi Euro 2 lambda?
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=507

Onko kellään vinkkiä, mitä voisi kokeilla vian ohittamiseksi?

Auttaisiko vikojen kuittaus + ECU:n resetointi

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

JTS lienee ainakin Euro3 ellei Euro4:kin, sitä en tiedä käykö wanhan TS:n lambdat tuohon JTS:ään.
VMP

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Voin tietysti olla väärässä mutta mielestäni (Alfa TS/JTS) kolmen anturin setupit käyttävät planaareja.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mun käsitykseni mukaan noi Heikan Euro2 lambdat ei sovi JTS:n.
Tsekkaa oikeat vaikka tuolta.
http://www.lambdasensor.com/main/alfa1.htm

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

^Kiitos hyvästä linkistä.

Meinasi jo usko loppua tähän lambdarumbaan kun eilen vaihdettiin viimeinen lambda, takimmainen. Onnessani ajelin 50 km kun ylimääräisiä valoja ei kiilunut mittaristossa. Nooh, tänään sitten syttyi moottorin vikavalo :evil:

Todennäköisesti vika on kuitenkin väärässä lambda-anturissa, sillä takimmaiseksi tuli tuossa listassa etulambdaksi merkattu 6376 vaikka JackFryn linkittämässä listassa taakse tulee 6388. Ei muuta kuin kerran vielä nosturille...

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

tammi kirjoitti:Todennäköisesti vika on kuitenkin väärässä lambda-anturissa, sillä takimmaiseksi tuli tuossa listassa etulambdaksi merkattu 6376 vaikka JackFryn linkittämässä listassa taakse tulee 6388. Ei muuta kuin kerran vielä nosturille...
Nuo on kyllä ihan yksi ja sama anturi. Ero on siinä lohdon pituudessa, siksi eri tuotekoodi.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

No jos on näin niin voi per*e! Täytyy laittaa auto piuhan päähän ja katsoa mitä koodia tällä kertaa pukkaa :twisted:

Avatar
Jarkki
Viestit: 264
Liittynyt: 31 Loka 2010, 20:29
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0JTS '03
Paikkakunta: Raahe

Saa säästääkkin

Viesti Kirjoittaja Jarkki »

Itse tilasin passelit lambdat britanniasta Lambda Powerilta edullisesti lentopostissa pientä vippiä(lentopostivakuutus) vastaan. Toimitus parissa päivässä lähimpää postiin.

http://www.lambdapower.co.uk/partsearch ... fa%20Romeo
Voit luoda unelmia tehdessä tehdä unelmia luodessa

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Nyt kun kaiki lambdat on vaihdettu boschiin niin edelleen valo syttyy satunnaisesti. Joten pari tarkennusta.

A) Voiko valo syttyä kun yhdestä lambdan liittimestä on se harmaa klipsu rikki?

B) Vikakoodeja tuli aika läjä kun fiatecuscannasin:

P0136 Lambda lohko 1 tunnistin 2, incorrect, out of range or missing
P0141 Lambda lämmityspiiri lohko 1 tunnistin 2, invalid signal
P0151 Lambda lohko 2 tunnistin 1, did not receive signal
JA UUSINA
P0300 very low signal
P0302 Cylinder 2 misfire
P0303 Cylinder 3 misfire

C) Mikä noista lambdoista on lohko 1 tunnistin 2 (after cat vai?) ja mikä taas lohko 2 tunnistin 1?

D) Olisiko lambdojen pitänyt olla niitä liittimillä varustettuja kun nyt pätkästiin piuhat?

E) Mitäs seuraavaksi vaihdetaan :lol:

Sen verran kattelin yleismittarilla, että kaikkien kolmen lambdan ohmit oli 10.3-10.6.

Vastauksista kiittäen(vastaa vaikka yhteen kohtaan jos kokemusta tai tietoa),

-tammi

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

A ei jos liitin pysyy pohjassa. D ei jos liitokset kuitenki hyvät.

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Päivitelläänpäs taas. Eli foorumulta kaivelin tietoa koodista p1178, joka on kolme kertaa ollut myös päällä. Olen jostain syystä sivuuttanut sen "lampadahuumassa". Nyt näyttäis siltä, että jos on molemmat koodit p1177 JA p1178 on kyseessä ilmi. Mutta jos vain toinen niin kyseessä on imuvuoto tai vuoto pakoputkessa. Pakoputki kuulostaa äkkiseltään ehjältä, joten imuvuotoa tarttee metsästää seuraavaksi. Eikös näissä ollut yksi mahdollinen imuvuotokohde se haitariputki ilmiltä kaasuläpälle? Jossain luki, että starttispraytä kun suihkii letkuihin ja liitoksiin niin imuvuoto löytyy siten ,että kierrokset nousee tyhjäkäynnistä?

Avatar
Micou
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Loka 2010, 00:03

Viesti Kirjoittaja Micou »

tammi kirjoitti:Päivitelläänpäs taas. Eli foorumulta kaivelin tietoa koodista p1178, joka on kolme kertaa ollut myös päällä. Olen jostain syystä sivuuttanut sen "lampadahuumassa". Nyt näyttäis siltä, että jos on molemmat koodit p1177 JA p1178 on kyseessä ilmi. Mutta jos vain toinen niin kyseessä on imuvuoto tai vuoto pakoputkessa. Pakoputki kuulostaa äkkiseltään ehjältä, joten imuvuotoa tarttee metsästää seuraavaksi. Eikös näissä ollut yksi mahdollinen imuvuotokohde se haitariputki ilmiltä kaasuläpälle? Jossain luki, että starttispraytä kun suihkii letkuihin ja liitoksiin niin imuvuoto löytyy siten ,että kierrokset nousee tyhjäkäynnistä?
joo pitää paikkansa. starttispraytä vaan.
jotkut tosin suihkii myös jarrukliineriä.

ihan hyvä kikka kyllä paikallistamaan imuvuotoja.

sieltä haitari kumin alta saattaa olla revennyt se kumi.

Mulla oli ainakin siellä halkeama.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Vuosi sitten pääsin eroon tuosta 1177 koodista, kun laitoin ruiskunpuhdistus ainetta.
Nyt alkanut uudestaan, puhdistusaine ei auttanut, tiistaina vaihdoin termostaatin koska auto kävi turhan kylmänä. Vielä ei ole koodi palannut, mutta ei tuo ennenkään joka päivä syttynyt, joten jään tarkkailemaan tilannetta.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

valoa ei ole näkynyt, mietin vaan letkulämmityksen vaikutusta asiaan?
Siis vuosi sitten alkoi samoihin aikoihin, kun ilmakylmeni ja käytin lämmitintä vika palasi.
Auto ei ole ollut lämmityksessä termostaatin vaidon jälkeen.

Onko kellään tietoa, koska 156 tarkastaa anturien tiedot?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

beetta julia kirjoitti:valoa ei ole näkynyt, mietin vaan letkulämmityksen vaikutusta asiaan?
Siis vuosi sitten alkoi samoihin aikoihin, kun ilmakylmeni ja käytin lämmitintä vika palasi.
Auto ei ole ollut lämmityksessä termostaatin vaidon jälkeen.

Onko kellään tietoa, koska 156 tarkastaa anturien tiedot?
Pari talvea 1.8 TS -01:llä ja jatkuvasti letkulämppäri käytössä eikä koskaan mitään ongelmia!

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Valo/koodi ilmestyi jälleen, en kyllä edes itse uskonut että termari olisi vaikuttanut.

Pitää täs nyt joskus koittaa jos noi lambdat lähtis suosiolla irti, vaihtais niiden paikkaa joskovaikuttais.

Itse en oikein usko että ilmi tekisi sen (vain toinen lambda).

Ihmetyttää kyllä, miksi vika alkaa kun ilmat kylmenee?
Voisiko kyse olla veden keräytymisestä tankkiin? (liianhelppo)
Mielenkiintoiseksi asia tekee se, että valo syttyy noin viikonvälein :(

Sanoisin että aito käy liian rikkaalla välillä, eli voisi olla että ilmi kertoo väärin.

No, pohdinpa taas tuota :-D
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Itse tilasin sen haitariputken ilmin jakaasuläpän väliin. Alkuviikosta pitäisi olla postissa.

Mutta mutta. Viime viikonloppuna kun siivosin autoa niin tein siinä imuroinnin ohessa tuolta tekniset osiosta löytyneillä ohjeilla ecu ja kaasuläppä resetin. Mulla tosin on motronic 7.3.x ja ohjeet oli 1.5.5 niin en tiedä tapahtuiko mitään. Toistaiseksi valo ei kuitenkaan ole syttynyt n. 200 km ajon aikana kun aiemmat 3 kertaa valo syttyi aika tarkasti 80 km ajon jälkeen. Ja vikakoodihan oli siis p1178.

No huomenna tulee toista sataa kilometriä ajoa ja ollaan taas hiukan viisaampia. Joka tapauksessa vaihdan sen haitariputken ensi viikolla ja lähden "leimaamolle". Josko siellä sitten kerrottaisi taas lisää uutisia.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Mulla oli se putki kädessä, en löytänyt vuotoa.
(ilmihän pitää ottaa pois/siirtää, kun termarin vaihtaa.)

Epäilen ruiskun suutinta omassani, toivottavasti ei ventiili vuoda.

Valo syttyy noin 5km lähdettyä, moottori ei vielä siis täysin lämmin.

Vikahan olin suht helppo paikantaa, jos olis kokoajan, mut viikon välein :(
No, mummani on laihialta, siksi kai en pahemin osia vaihtele :)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Viikko meni, vikaa ei näy :crazyeyes:

Mitään en siis tehnyt (tietysti poistin vikakoodin),
niin kävinhän mä tankkaamassa, vikahan voisi liittyä veteen polttoaineessa?

Käytin kyllä moottorinlämmitintä muutaman kerran vähemän kuin yleensä.

Tällä hetkellä vahvin epäilykseni on tuo vesi bensassa.

Olen kuullut, että jotkut merkit sietävät hetkittäisiä vikoja jonkun tietyn määrän, onkohan alfassa mitään tällaista?
Esim. kylmänä seos hetkellisesti väärä, auto sietäisi vaikka 10 koodia 50km aikana, koodit poistuisivat jos niitä ei tule lisää, eikä valo syty.

No, minä jatkan ihmettelyä, odotan jännityksellä vieläkö valo syttyy.

Koodinlukia ollut autosssa viikon, siksikö vikaa ei tule :-D
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

^tuo koodinlukija autossa auttaa tosissaan, älä vain vie sitä mihinkään varastoon :mrgreen:

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Tuo on munkin tulkinta :mrgreen:

Mutta mitähän toi lukia tykkää? :roll:
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

beetta julia kirjoitti:Olen kuullut, että jotkut merkit sietävät hetkittäisiä vikoja jonkun tietyn määrän, onkohan alfassa mitään tällaista?
Esim. kylmänä seos hetkellisesti väärä, auto sietäisi vaikka 10 koodia 50km aikana, koodit poistuisivat jos niitä ei tule lisää, eikä valo syty.
Pitää paikkansa myös Alfoissa.

Sivuhuomautuksena: Oma CF3 kiukutteli noita 1177 & muita omituisuuksia vaikka vaihtelin kahta kunnossa olevaa tarvike CF3-ILMIä.
Sitten ostin joltain foorumilaiselta aidon Boschin eikä sen vaihdon jälkeen koodeja ole näkynyt.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Ilmi on tietysti vaihtoehto, mielestäni vaan jos ilmanmäärä olisi väärä pitäisi molempien ilmoitaa asiasta?

Saattaa kyllä olla että valo syttyy seuraavaksi vasta ensi syksynä.
Ilmankosteus tietysti voisi olla tämä mitä ilmi ei huomaa.

Onko tietoa, montako vikaa mille kilometreille?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Näin "ikävästi" asiat on, että lämpötila kun pysyy pakkasella vikavalo ei syty. No pitää vissiin odotella taas vuosi, ja koittaa sitten taas keksiä ratkaisu. Nyt en viimeksi tehnyt mitään muutakuin nollasin.

EDIT: Niin mittari on ollut ettupenkillä kokoajan, nyt siirretty lämpöseen.
Mutta tuskin vaikuttaa :roll:

EDIT: Muisti palailee pätkittäin, kun auton ostin oli lämmittimen ympärillä jokin (lämpösuoja), jonka otin joskus pois.
Onkos muilla sellanen, siis letkulämppärin ympärillä?
Nousisko siitä lämpöä ja sekoittaisi ilmin?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja tammi »

Oman ongelman osalta ratkaisu lyhyesti topicissa "156 päästöt". Vikana oli siis lambdat.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Luin ton (156 päästöt palstan), mutta hyvä kuin kerroit
mistä vika löytyi.

Itselläni on kai jokin yhteys letku lämmittimen ja vian kanssa (P1177). Mielenkiintoista on että autoni vie 8.5l/100km talvella ja 9.2l/100km kesällä. Ajomatkat ovat samat, erona on että talvella moottoritiellä nopeus 100 ei 120. Ajostani on noin puolet moottoritietä ja yhdensuuntainen matka 12km.

Talvella moottori aina letkulämppärissä eli lämmin, kesäsäsin moottori aina käynnistäessä kylmä :crazyeyes:
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: 156 lambda

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Kuva

Pitääkö tämä tulkita niin, että lambda toimii, mutta liian hitaasti? Käppyrän pomput ovat kai muutaman sekunnin (3-5s) mittaisia.
Ongelmana on turhan kova kulutus, päästöt tulee ongelmaksi vasta keväällä katsastuksen yhteydessä. Auton parkkiksen vieressä olevasta puusta ei ole tipahdellut kuolleita oravia.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 lambda

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jälkimmäisen kuvan perusteella se ylipäänsä toimii... nopeudesta en osaa sanoa. Mun mielestä tuo näyttää siniaallolta, miltä sen pitäisikin näyttää?

Vastaa Viestiin