
Puhutaan siis alkuperäisen säätimen asennuksesta, erittäin helppo ja nopea homma. 30min menee asennukseen aikaa. Lähtökohtana on tietenkin se, että auton on oltava "sähköisellä kaasuvaijerilla" (eli ECU ohjattu kaasuläppä). 2.0 TS koneiset vaativatkin sitten niitä tarvikkeena valmistettavia kamppeita.
Vaiheet:
-vakionopeudensäätimellä varustetun viiksipaketin osto esim. Muukkoselta (hinta jotain 200e-250e)
-autosta akkukenkä vähintään 15min irti, itsellä koko yön autotallissa ennen asennusta kenkä irti (tätä aikaa en laskenut tämä projektin läpiviemiseen mukaan)
-penkki taka-asentoon (ihan varmuuden vuoksi, jos vaikka saakin jostain sen oikosulun aikaiseksi...)
-ratin takaa kolme torx kantaista pulttia auki (ovat ratin sisällä, ei näy päällepäin)
-airbagin pois paikaltaan, takaa liitin irti ja airbag varovasti penkille odottamaan
-ohjauspylväästä viisi kuusikoloruuvia auki ja muovisuojukset pois
-ratin mutteri auki ja ulosvetäjällä ratti pois paikaltaan (ratissa kaksi M8 kierrettä joihin saa pultit ulosvetäjää varten) ((tussilla merkit rattiin ja akseliin, että tulee samalla paikalle takaisin))
-ratti jalkatilaan, kellojousesta lähtevää liitintä ei tarvitse avata, johto on niin pitkä että riittää ratin siirtämiseen jalkatilaan
-viiksipaketista kaksi kuusiokoloruuvia ja liittimet irti ja paketti pois paikaltaan
-uusi vakionopeudensäätimellä varustettu viiksipaketti paikalleen (se vakionopeudensäätimen liitin on teipattu ohjauspylvään vasempaan reunaan muiden johtojen yhteyteen
-osat vastakkaisessa järjestyksessä takaisin paikalleen
-kovaa ajoa, säädin on heti valmis käytettäväksi, ei tarvitse käyttää testerissä yms.
Niin ja tässä operaatiossa poistui se inhottava vilkun heikko palautuminenkin, kun tuli kokonaan uusi viiksipaketti vanhan tilalle.
TÄMÄ EI OLE TYÖOHJE! OMALLA VASTUULLA, JOS OPERAATIOTA LÄHTEE TEKEMÄÄN. AIRBAG ON RÄJÄHDYSAINETTA SISÄLTÄVÄ OSA!