Vetokoukku 166:een?
Valvoja: Moderators
Vetokoukku 166:een?
Tuo 166 ei ole mikään monikäyttöauto ja omakotitalossa asuvalla perheellä on silloin tällöin jotain isompaakin kuskattavaa. Pitäisi siis saada kärry perään, mutta ei oikein viitsisi pilata puhtaita muotoja törröttävällä koukulla.
TM:ssä oli katsaus vetokoukuista ja kiinnostukseni heräsi Vestfalian irrotettavaan koukkuun, josta ei jää irrotettavana näkyviin juuri mitään.
http://www.atoy.fi/new_default/westfalia/sivu_4.asp
Kävin tänään liikkeessä kyselemässä, että löytyisikö 166:een tuollaista. Luetteloista ei löytynyt, mutta puhelu maahantuojalle paljasti, että saa sittenkin... tehdastilauksena. Hintaa on kyllä sairaat 650 ilman johtosarjaa. Ja tietty asennus tuohon päälle, jos ei sitten itse laita.
Ehkä raaskisin tuon kovankin hinnan maksaa, jos tuo oikeastikin istuisi nätisti 166:een. Eihän kellään sattuisi tuollaista olemaan kiinnitettynä? Tuskin...mutta millaisia koukkuja teillä on?
TM:ssä oli katsaus vetokoukuista ja kiinnostukseni heräsi Vestfalian irrotettavaan koukkuun, josta ei jää irrotettavana näkyviin juuri mitään.
http://www.atoy.fi/new_default/westfalia/sivu_4.asp
Kävin tänään liikkeessä kyselemässä, että löytyisikö 166:een tuollaista. Luetteloista ei löytynyt, mutta puhelu maahantuojalle paljasti, että saa sittenkin... tehdastilauksena. Hintaa on kyllä sairaat 650 ilman johtosarjaa. Ja tietty asennus tuohon päälle, jos ei sitten itse laita.
Ehkä raaskisin tuon kovankin hinnan maksaa, jos tuo oikeastikin istuisi nätisti 166:een. Eihän kellään sattuisi tuollaista olemaan kiinnitettynä? Tuskin...mutta millaisia koukkuja teillä on?
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Nostetaanpa tätä, kun tuli 166:n koukuttaminen ajankohtaiseksi.
Lyhyen googlailun perusteella Englannista löytyy koukkuja, mutta sähköpuoli ei ole yhtä selkeä. Miten olette sähköt laitelleet? Onko ehkäpä 166:n takakontissa oikealla puolella olevassa sähkötaulussa oleva valkoinen liitin peräkärryn sähköille?
Lyhyen googlailun perusteella Englannista löytyy koukkuja, mutta sähköpuoli ei ole yhtä selkeä. Miten olette sähköt laitelleet? Onko ehkäpä 166:n takakontissa oikealla puolella olevassa sähkötaulussa oleva valkoinen liitin peräkärryn sähköille?
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: Vetokoukku 166:een?
Pakko tarttua tähän,tässä pari viikkoa sitten hain 166:sen lähi korjaamosta pois,polkupyörällä menin tuon 2km,ja tarkoitus oli tuoda pyörä kyydissä pois,mutta sinne jäi pyörä,kun ei millään ilveellä kyytiin mahtunut:)MrKirby kirjoitti:Tuo 166 ei ole mikään monikäyttöauto
Samainen pyörä menee nätisti renault 5:seen

- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Joo, takaloota on hiukka hankalan muotoinen. Lemppari säilytystiloista on ratin vasemmalla puolella alhaalla sijaitseva "odds compartment". No, mahtuu sinne Italialaiset nahkaiset ajohanskat kun oikein ryttää
Hassusti kuljetustilat pienenee jokaisen Alfanvaihdon myötä: muusikkona on tullut havaittua, että 164 ts imaisi konttiinsa kaksi selloa, 164 super yhden, 166 ei enää yhtään. Toisaalta 166:n takapenkki vaikuttaa olevan leveämpi kuin 164:ssä, koska sello mahtuu sille poikittain. Mutta ei tämä mikään keikkapaku yritäkään olla, ja hyvä niin. Joka tapauksessa koukku kuitenkin pitää hommata, koska erilaista roudailua piisaa - siihen saa sitten fillarinkin ketterästi.

Hassusti kuljetustilat pienenee jokaisen Alfanvaihdon myötä: muusikkona on tullut havaittua, että 164 ts imaisi konttiinsa kaksi selloa, 164 super yhden, 166 ei enää yhtään. Toisaalta 166:n takapenkki vaikuttaa olevan leveämpi kuin 164:ssä, koska sello mahtuu sille poikittain. Mutta ei tämä mikään keikkapaku yritäkään olla, ja hyvä niin. Joka tapauksessa koukku kuitenkin pitää hommata, koska erilaista roudailua piisaa - siihen saa sitten fillarinkin ketterästi.
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
166: takalootan oikeasta reunasta löytyy kuvassa oleva pistoke. Onko tietoa, antaako tuo herätevirtaa releille vai menevätkö piuhat tuosta suoraan töpseliin?
- Liitteet
-
- 166_takalootan_sulakerasia.jpg
- (66.67 KiB) Tiedosto ladattu 1917 kertaa
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Vetokoukku 166:een?
Meneepäs, osina. Ainakin mulla menialfa164 kirjoitti:Pakko tarttua tähän,tässä pari viikkoa sitten hain 166:sen lähi korjaamosta pois,polkupyörällä menin tuon 2km,ja tarkoitus oli tuoda pyörä kyydissä pois,mutta sinne jäi pyörä,kun ei millään ilveellä kyytiin mahtunut:)MrKirby kirjoitti:Tuo 166 ei ole mikään monikäyttöauto
Samainen pyörä menee nätisti renault 5:seen

Mutta ei ihan lyhyen kuljetus matkan takia viiti irroittaa ohjaustankoa ja molempia renkaita.
Mieluummin hakee kävellen/julkisilla jos johonkin fillari sattuu kän... siis kiireessä jäämään...
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Viikonloppuna tuli 166 koukutettua. Helppo homma, kaikki reijät ovat valmiina, tosin hiukan joutui takapuskurin alaosasta ja pohjamuovista pistosahalla silpomaan. Ei kuitenkaan paha, varsinkin jos tuota sähkötökkeliä vielä jaksaa siirtää hiukka syvemmälle auton alle. Pari kuvaa löytyy albumista.
Takaluukun oikeassa reunassa olevan luukun alla majailevasta sähköpistokkeesta sai melkein kaikki piuhat kärryn sähköjen releelle, mutta ajovalojen ja jarruvalojen herätteet jouduin haaroittamaan oikeasta takavalosta. Helppo homma kun lamppu sijaitsee ihan pistokkeen vieressä. Merkkikohtainen piuhasarja maksaa AD:llä 200€, ei oikein innostanut, näinkin kaikki toimii eikä tietokone herjaile.
Mukavan palkitseva asennusrupeama, eikä ihmetaitoja edellyttänyt.
OT: Samaa mieltä: 166 on matka-autojen aatelia.
Takaluukun oikeassa reunassa olevan luukun alla majailevasta sähköpistokkeesta sai melkein kaikki piuhat kärryn sähköjen releelle, mutta ajovalojen ja jarruvalojen herätteet jouduin haaroittamaan oikeasta takavalosta. Helppo homma kun lamppu sijaitsee ihan pistokkeen vieressä. Merkkikohtainen piuhasarja maksaa AD:llä 200€, ei oikein innostanut, näinkin kaikki toimii eikä tietokone herjaile.
Mukavan palkitseva asennusrupeama, eikä ihmetaitoja edellyttänyt.
OT: Samaa mieltä: 166 on matka-autojen aatelia.