Takavalot jää päälle

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Uzer
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Syys 2009, 10:19

Takavalot jää päälle

Viesti Kirjoittaja Uzer »

Mikähän mättää kun 156:n takavaloihin + jarruvaloihin jää virta päälle? Sulakkeet on ehjät.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jarruvalokatkaisin

Uzer
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Syys 2009, 10:19

Viesti Kirjoittaja Uzer »

Mistäpäin autoa mahtaa löytyä, meneekö katkaisin vaihtoon vai voiko koettaa huoltaa?:D

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jarrupolkimesta. Joissain autoissa katkaisijaa voi säätää, en tiedä Alfasta.

(Voi vika olla muuallakin, mutta tuo voisi olla hyvä tarkastuskohde alkuun)

Avatar
J Grönlund
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi

Viesti Kirjoittaja J Grönlund »

toinen vaihtoehto vois olla peräkoukun (jos on olemassa) sähköoikkari...

/Juha
AR GTV V6 TB,AR166 V6,AR 156 V6 SW,AR 155 V6 ,DUCATI 900 SSie ,Ferrari Testarossa

Uzer
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Syys 2009, 10:19

Jarruvalot jää edelleen päälle

Viesti Kirjoittaja Uzer »

Ei ollut vika polkimen jarruvalokatkaisimessa, uutta alkuperäisvaraosaa kokeiltiin, mutta vika ei ollut ainakaan siinä. Merkkiliikkeessä paikallistivat vian kierroslukumittariin!! Onkohan kellään sattunut Alfan kanssa mitään vastaavaa sähkövikaa, kyseessä siis Alfa 156 V6 vm 2001? Jarruvalot palaa koko ajan ja jää päälle, vaikka auton sammuttaa. Valot saa pois vain sulakkeet irti ottamalla. Jos vika tosiaan mittarissa, niin vastaavaa käytettyä vaikea löytää ja uusi maksaa maltaita.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

eBay

UK:sta löytyy myös melko varmasti.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Re: Jarruvalot jää edelleen päälle

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Uzer kirjoitti: Merkkiliikkeessä paikallistivat vian kierroslukumittariin!!
Ei minusta kuullosta uskottavalta, mittareiden ja valojen kanssa hyvin vähän yhteyttä.

Tarkastas ensin takavalojen miinusjohto liitin runkoon.

Eikös kiekkamittarin anturi anna vaan pulsseja mittarille?

Eihän siinä oo peräkoukkua?

otas se sulake pois, toimiiko kiekka mittari?
Jos mittari toimii valot ei pala, tuskin mittariin yhteyttä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Palaneen polttimon varoitusvalo on kierroslukumittarissa, se vahtii myös jarruvaloja, joten kaipa se voi myös moista aiheuttaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuo 156:nen on itselleni varsin tuntematon mutta jos takaluukussa on jotain valoja niin kannattaa katsoa se johtosarja joka menee takaluukkuun, varsinkin siitä missä on kumihaitari.
Ja jos on vetokoukku niin peräkärryn johtosarja/pistoke kannattaa tarkistaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

mattijus kirjoitti:Palaneen polttimon varoitusvalo on kierroslukumittarissa, se vahtii myös jarruvaloja, joten kaipa se voi myös moista aiheuttaa.
Juu, noinhan se on.
Ei vaan heti tullut kierroslukumittarista nuo valot mieleen :oops:

Luulisin että mittaamalla selviää.
jos mittari rikki mielestäni kannattaisi ottaa mittari irti ja katsoa onko näkyvää vikaa,
ja viedä jollekin elektroniikka asiantuntialle.
Luulisin sielä olevan diodin estämässä tuon.
(diodi=päästää virran vain toiseen suuntaan)

Entisessä 75 oli nopeusmittari rikki, merkkiliike sanoi ettei korjaa.
No otin sen irti, selvästi näki mikä on palaanut (diodi), no vein kaverille joka sano heti, et ei ehdi nyt just vaihtaa, mut tuu hakeen tunnin päästä :wink:
(diodi maksoi kai jotain 20penniä).

EDIT: sähkökaaviota katsellessa, näyttäisi siltä että takavalojen sähköt tulee kiekkamittarin kautta.
Vaatii lisä tutkiskelua, kun ehtii...
Juu ei, en saa tosta selkoa.
En ymmärrä ranskankielisiä kuvia :lol:
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Uzer
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Syys 2009, 10:19

Viesti Kirjoittaja Uzer »

Korjaamolla autosähkömies on vian paikallistanut juuri kierroslukumittaristoon. Tänään löytyi onneksi purkaamosta vastaava mittari, toivottavasti vaan on ehjä. Silloin tämäkin ratkeaa. Ehdin just katsastaa alta pois - vika ilmeni heti seuraavana päivänä. Ainut huomatutus oli rekisterikilven toinen palanut polttimo, sitähän se mittaristokin on jo lähes vuoden päivät herjannut. Jos vika on jossain yhteydessä siihen, niin ois kannattanut ajoissa vaihtaa sekin polttimo..

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Jos vaihdat mittarin, olen kiinnostonut rikkinäisestä.

Eli älä jätä vaihtajalle.

Maksan 10€+postikulut.

Mielenkiinnosta...

Epäilen kyllä tota vikaa muualle.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Vastaa Viestiin