AlfaDiag softa
Valvoja: Moderators
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Alfa Diagia ja USB-OBD2 kaapelia Kouvolan seudulla?
Tervehdys!
Uskollinen 147 jätti tänä aamuna tienposkeen "Selespeed System Failure"-valon iloisesti välähdellessä kojelaudassa.
Tässä nyt ei sinänsä ole mitään uutta tai ihmeellistä, mutta olisikohan jollain ollut Kouvola-Kuusaa seudulla lainata pientä korvausta vastaan USB-OBD2 piuhaa ja mahdollisesti Alfa Diagia - tai myydä sellaista, tai kertoa mistä sellaisen voi käydä ostamassa?
Nettikaupoistahan tuota löytyy, mutta pitäisi saada heti käyttöön.
Pääsisi sitten katsomaan, että mistä tällä kertaa on kysymys.
Alfukka
Uskollinen 147 jätti tänä aamuna tienposkeen "Selespeed System Failure"-valon iloisesti välähdellessä kojelaudassa.
Tässä nyt ei sinänsä ole mitään uutta tai ihmeellistä, mutta olisikohan jollain ollut Kouvola-Kuusaa seudulla lainata pientä korvausta vastaan USB-OBD2 piuhaa ja mahdollisesti Alfa Diagia - tai myydä sellaista, tai kertoa mistä sellaisen voi käydä ostamassa?
Nettikaupoistahan tuota löytyy, mutta pitäisi saada heti käyttöön.
Pääsisi sitten katsomaan, että mistä tällä kertaa on kysymys.
Alfukka
Onko joku onnistunut luomaan yhdeyden tuolla uusimmalla demo versiolla ja ELM327 USB -laitoksella? FES toimii kyllä oikeen hyvin, mutta Alfadiag ei onnistu saamaan yhteyttä ECU:n kanssa. Asetuksia on säädelty vähän sinne ja tänne ilman mitään vaikutusta. Käyttis on Vista 64bit.
EDIT: Jälleen itse itselleni vastaten - AlfaDiag does not support or function with ELM based interfaces. Eli eipä tuo toimi ELM-laitteilla.
EDIT: Jälleen itse itselleni vastaten - AlfaDiag does not support or function with ELM based interfaces. Eli eipä tuo toimi ELM-laitteilla.

Viimeksi muokannut Jarsan, 16 Kesä 2010, 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Actuators-välilehdeltä löytyy, mutta ei taida noin uudessa enää onnistua resetti. Sähköistä kaasuläppää ei varsinaisesti pysty resetoimaan enää eikä ECUssakaan ole mitään yleistä resettiä.HeVi kirjoitti:Missäs tossa Alfadiagissa on tuo ecun/kaasuläpän kalibrointi toiminto? Pikaisesti katsoen en löytänyt tai ainakaan saanut toimimaan...
Heips, hankin tuon ALFADIAGin ja nyt olisin tekemässä tuota kaasuläpän kalibrointia. Softan Actuators välilehdeltä löytyy kyllä Calibration routines, mutta kun avaan sen, on alasvetovalikko aivan tyhjä enkä myöskään pysty kirjoittamaan mitään tyhjiin kenttiin. Minulla on Alfa 156 vm. 2000. Pitäisikö kalibroinnin onnistua alfadiagilla?Zulak kirjoitti:Actuators-välilehdeltä löytyy, mutta ei taida noin uudessa enää onnistua resetti. Sähköistä kaasuläppää ei varsinaisesti pysty resetoimaan enää eikä ECUssakaan ole mitään yleistä resettiä.HeVi kirjoitti:Missäs tossa Alfadiagissa on tuo ecun/kaasuläpän kalibrointi toiminto? Pikaisesti katsoen en löytänyt tai ainakaan saanut toimimaan...
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Jos se on ME3.1 ECUlla niin ei siinä edes ole kalibrointia eikä se ole tarpeenkaan.jarir2 kirjoitti:Heips, hankin tuon ALFADIAGin ja nyt olisin tekemässä tuota kaasuläpän kalibrointia. Softan Actuators välilehdeltä löytyy kyllä Calibration routines, mutta kun avaan sen, on alasvetovalikko aivan tyhjä enkä myöskään pysty kirjoittamaan mitään tyhjiin kenttiin. Minulla on Alfa 156 vm. 2000. Pitäisikö kalibroinnin onnistua alfadiagilla?Zulak kirjoitti:Actuators-välilehdeltä löytyy, mutta ei taida noin uudessa enää onnistua resetti. Sähköistä kaasuläppää ei varsinaisesti pysty resetoimaan enää eikä ECUssakaan ole mitään yleistä resettiä.HeVi kirjoitti:Missäs tossa Alfadiagissa on tuo ecun/kaasuläpän kalibrointi toiminto? Pikaisesti katsoen en löytänyt tai ainakaan saanut toimimaan...
AlfaDiagin mukaan ECU in mallia Bosch Motronic M1.5.5.Zulak kirjoitti:Jos se on ME3.1 ECUlla niin ei siinä edes ole kalibrointia eikä se ole tarpeenkaan.jarir2 kirjoitti:Heips, hankin tuon ALFADIAGin ja nyt olisin tekemässä tuota kaasuläpän kalibrointia. Softan Actuators välilehdeltä löytyy kyllä Calibration routines, mutta kun avaan sen, on alasvetovalikko aivan tyhjä enkä myöskään pysty kirjoittamaan mitään tyhjiin kenttiin. Minulla on Alfa 156 vm. 2000. Pitäisikö kalibroinnin onnistua alfadiagilla?Zulak kirjoitti: Actuators-välilehdeltä löytyy, mutta ei taida noin uudessa enää onnistua resetti. Sähköistä kaasuläppää ei varsinaisesti pysty resetoimaan enää eikä ECUssakaan ole mitään yleistä resettiä.
Olen saanut forumista viestejä, jossa Alfani nykimien/hetkelliset tyhjäkäyntiongelmat johtuvat kaasuläpästä (Mulla ILM ja labda vaihdettu hiljattain. Tosin tuo ILM on mallia Motonet, joten liekö syy siinä, koska AlfaDiagin vikakoodit viittaavat juuri siihen. Lamda on hankittu DA:sta
p0100
Failed Component Code: Air Flow Meter
Fault Symptom: Short Circuit Gnd/Open Circuit
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 52 count
Filter Count: 0 count
t. jari
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Yksi tapaus ei vielä "kesää" tee, mutta ainakin JiiPeellä muistan olleen huonoja kokemuksia vasta vaihdetun Motonet-ILMIn kanssa.
Hei Hain Tänään AD-varaosasta ILM mallia Bosch ja myyjä kysyi onko autoni uudempaa vaiko vanhempaa 2000 vm Alfaa? 9/2000 on tehty jotain muutoksia joka vaikuttaa ILM:n tyyppiin. Motonetissä ei ao, keskusteluja käyty. Olin myös varaosan hinnan suhteen yllättynyt sain Boschin ILM:n samaan rahaan, kuin Motonetin vastaavan, eli hinta oli 110 €. Soitin myös merkkihuoltoon, jossa hinnaksi ilmoitettiin 450 € ja osa pitäisi tilata Italiasta. Nyt osa vaihdettu ja ensi vaikutelma on lupaava.Pepperoni kirjoitti:Yksi tapaus ei vielä "kesää" tee, mutta ainakin JiiPeellä muistan olleen huonoja kokemuksia vasta vaihdetun Motonet-ILMIn kanssa.
Kyllä tätä onkin säädetty ja samalla rahaa poltettu ihan turhaan.
t. jari
- Larzon
- Viestit: 117
- Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:53
- Car(s): Perheessä:
159 Sedan TBi Ti
Mito QV - Paikkakunta: Kouvola / Voikkaa
Alfadiag sisältää viruksia, mitähän mahtoi tehdä vikakoodien nollauksessa... 

- Liitteet
-
- alfadiag.jpg
- (77.37 KiB) Tiedosto ladattu 5081 kertaa
Elämä ilman alfaa on beettaa.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Ajoitko asennuspaketin Administrator-oikeuksin? Samoin ohjelman käynnistys.quppe kirjoitti:Asennus vaiheessa tulee error code 2 ja kun ohjelman asentaa skippaamalla tuon kohdan tulee
"unable to execute file:
sitten ohjelman polku..
Createprocess failed: code 2"
missä vika? käyttis win 7
En tyytynyt tavanomaiseen.
Joo ajoin admineilla, mutta silti se sanoi että pitää admeilla ajaa jne.. sitten painoin - > ok -> asennus lähtee käyntiin.. tulee erroria ja sitten kun ingooraa niin asennus jatkuu mutta ohjelman käynnistyksessä pompahtaa tuo kyseinen viesti..katiska kirjoitti:Ajoitko asennuspaketin Administrator-oikeuksin? Samoin ohjelman käynnistys.quppe kirjoitti:Asennus vaiheessa tulee error code 2 ja kun ohjelman asentaa skippaamalla tuon kohdan tulee
"unable to execute file:
sitten ohjelman polku..
Createprocess failed: code 2"
missä vika? käyttis win 7
täytyy varmaan koittaa vielä XP:llä
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Asensinpa uusimman version (3.4) Alfadiagista ja käynnistäessäni vanhaa versiota siirtääkseni lisenssin, huomasin että sepä ei käynnistykään! Sain selville että Microsoftin .NET -päivitys estää vanhan Alfadiagin toiminnan.
.Net -juitsu pois koneelta niin vanhakin versio alkoi toimia.
Ärsyttää hieman tuo lisenssikikkailu vain ohjelmapäivityksen takia. Ja uuden seriaalikoodin taitaa saada vain kolme kertaa, jos ei onnistu vapauttamaan lisenssiään ensin vanhalla ohjelmalla/koneella. Ärsyttävää kikkailua yksinkertaisella asialla.
.Net -juitsu pois koneelta niin vanhakin versio alkoi toimia.
Ärsyttää hieman tuo lisenssikikkailu vain ohjelmapäivityksen takia. Ja uuden seriaalikoodin taitaa saada vain kolme kertaa, jos ei onnistu vapauttamaan lisenssiään ensin vanhalla ohjelmalla/koneella. Ärsyttävää kikkailua yksinkertaisella asialla.

- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Kokeilitko jo kasvattaa timeouteja configuration->interfacesta?JackFry kirjoitti:Airbagin valopalaa ja yritin päästä lukemaan baginEcua, mutta en saanut siihen yhteyttä. Juotin usb-obd2 kaapeliin modauksen 3 ja 7 pinnien yhdistämiseksi, samallalailla kuin Altaran albumin modi kuvassa.
Moottorin Ecuun saan yhteyden. Ideoita missä vika?
Ongelma AirbaginECUn kanssa jatkuu.
Kokeilin kasvattaa timeoutteja, mutta ei auttanut. Tämmöisen raportin AlfaDiag antaa kun yhteys on epäonnistunut:
AlfaDiag.Ecus.Exceptions.EcuException: Failed executing Connect. ---> cg: Error sending command to Ecu.ErrorCode: 0 ---> Serial Device Timeout Exception: ISO00: Timeout reading INIT byte [1] Timeout: 5000
--- End of inner exception stack trace ---
at ac.f()
at AlfaDiag.Ecus.Iso.Kwp81Ecu.i()
--- End of inner exception stack trace ---
Server stack trace:
at AlfaDiag.Ecus.Iso.Kwp81Ecu.i()
at AlfaDiag.Ecus.Generic.Ecu.ak()
at AlfaDiag.Model.c(EcuDescriptor A_0)
at System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink._PrivateProcessMessage(IntPtr md, Object[] args, Object server, Int32 methodPtr, Boolean fExecuteInContext, Object[]& outArgs)
at System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink.PrivateProcessMessage(RuntimeMethodHandle md, Object[] args, Object server, Int32 methodPtr, Boolean fExecuteInContext, Object[]& outArgs)
at System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink.AsyncProcessMessage(IMessage msg, IMessageSink replySink)
Exception rethrown at [0]:
at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.EndInvokeHelper(Message reqMsg, Boolean bProxyCase)
at System.Runtime.Remoting.Proxies.RemotingProxy.Invoke(Object NotUsed, MessageData& msgData)
at e.EndInvoke(IAsyncResult A_0)
at AlfaDiag.Forms.MainForm.HandleConnectButton()
Kertooko toi miksi yhteyttä ei saa?
Kokeilin kasvattaa timeoutteja, mutta ei auttanut. Tämmöisen raportin AlfaDiag antaa kun yhteys on epäonnistunut:
AlfaDiag.Ecus.Exceptions.EcuException: Failed executing Connect. ---> cg: Error sending command to Ecu.ErrorCode: 0 ---> Serial Device Timeout Exception: ISO00: Timeout reading INIT byte [1] Timeout: 5000
--- End of inner exception stack trace ---
at ac.f()
at AlfaDiag.Ecus.Iso.Kwp81Ecu.i()
--- End of inner exception stack trace ---
Server stack trace:
at AlfaDiag.Ecus.Iso.Kwp81Ecu.i()
at AlfaDiag.Ecus.Generic.Ecu.ak()
at AlfaDiag.Model.c(EcuDescriptor A_0)
at System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink._PrivateProcessMessage(IntPtr md, Object[] args, Object server, Int32 methodPtr, Boolean fExecuteInContext, Object[]& outArgs)
at System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink.PrivateProcessMessage(RuntimeMethodHandle md, Object[] args, Object server, Int32 methodPtr, Boolean fExecuteInContext, Object[]& outArgs)
at System.Runtime.Remoting.Messaging.StackBuilderSink.AsyncProcessMessage(IMessage msg, IMessageSink replySink)
Exception rethrown at [0]:
at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.EndInvokeHelper(Message reqMsg, Boolean bProxyCase)
at System.Runtime.Remoting.Proxies.RemotingProxy.Invoke(Object NotUsed, MessageData& msgData)
at e.EndInvoke(IAsyncResult A_0)
at AlfaDiag.Forms.MainForm.HandleConnectButton()
Kertooko toi miksi yhteyttä ei saa?
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Löytyykö Harjavallan lähistöltä Alfadiag softan omistajia? Pitäisi saada airbag valo kuitattua pois. Olen itsekin ko. softan hankkinut mutta unohdin poistaa lisenssin kun vaihdoin XP -> Win7. Ilmeisesti Win7 tulkitsee laitteistoa eri tavalla koska saan ilmoituksen että koneen kokoonpano on muuttunut liikaa (4 muutosta). Olen jo viikkoja koittanut saada softan supportilta vastausta mutta mitään ei kuulu... Toinen vaihtoehto on että jos joku tietää mistä saa ns. epävirallisen version niin laittakaa vaikka pm:llä tietoa. Tässä tilanteessa (olen softasta maksanut enkä saa tekijältä/tekijöiltä vastausta) näen että olen oikeutettu hieman oikaisemaan, prkl.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Ei kai seiskan pitäisi _Alfadiagia_ tai johdon kautta tulevaa informaatiota tulkita laitteistomuutokseksi? Sikäli kuin minä mitään seiskasta tiedän, se haistelee koneen sisuskalujen (eli raudan) muutoksia eikä johtoa pitkin tulevia.Antijape kirjoitti:Olen itsekin ko. softan hankkinut mutta unohdin poistaa lisenssin kun vaihdoin XP -> Win7. Ilmeisesti Win7 tulkitsee laitteistoa eri tavalla koska saan ilmoituksen että koneen kokoonpano on muuttunut liikaa (4 muutosta).
Tässä tilanteessa (olen softasta maksanut enkä saa tekijältä/tekijöiltä vastausta) näen että olen oikeutettu hieman oikaisemaan, prkl.
Lisenssin löytyessä ei piraatin käytössä liene väärää, jos tuo on _ohjelmankäyttölisessi_ eikä median omistus-. Alla lainaus:
3.The license is locked to the unique hardware fingerprint of the PC/Laptop.
4.Changes to the harware will invalidate the license.
5.Before modifying your machine simply generate a removal code for the license which can be used to reactivate the license after the hardware change.
6.The license can be transfered from PC/Laptop to another PC/Laptop as many time as you like via the license manager. A valid removal code must be available to perform this transfer.
7.A license may not be transfered to another user. Either free or for a fee, no support for licenses transfered in this way will be provided.
ELI: Se olisi pitänyt deaktivoida ennen seiska-asennusta. Koska softafirma ei vastaa, olet lisenssillisesti umpikujassa. Edit: toisaalta tuossa puhutaan _raudan_ muutoksista eli softa haistaa emolevyä. Käyttiksen vaihdon ei tuolla logiikalla olisi pitänyt vaikuttaa, mutta voihan olla, että seiska jemmaa sen tiedon eri paikkaan.
Hannu Karpo karvahattuineen auttaa?

- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Joo, näin minustakin. Rauta muutoksia en koneeseen kuitenkaan ole tehnyt, joten en oikein keksi mitään muuta kuin tuo käyttisvaihdon. Ajattelin että koska Win7 kuitenkin ainakin osassa laitteita käyttää eri ajureita (MS omia versus laitteen valmistaja) niin ehkä alfadiag sitä kautta luuleen laitteiden muuttuneen? En tiedä, mutta pakosti ongelman on jotenkin tuohon XP -> Win7 muutokseen liityttävä.h_lauri kirjoitti: Ei kai seiskan pitäisi _Alfadiagia_ tai johdon kautta tulevaa informaatiota tulkita laitteistomuutokseksi? Sikäli kuin minä mitään seiskasta tiedän, se haistelee koneen sisuskalujen (eli raudan) muutoksia eikä johtoa pitkin tulevia.
Olisi pitänyt deaktivoida joo, mutta kun en tajunnut/muistanut. Tosiaan näin moraalisesti näen että olen oikeutettu piraattiin, mutta ongelma on nyt se mistä moisen löydän? Ainakaan nopealla etsimisellä ei tullut vastaan. Mikäli jollakin on ehdotuksia niin laittakaan tosiaan vaikka pm koska ei tästä ole tarkoitus mitään piraattiketjua tehdä.h_lauri kirjoitti: Lisenssin löytyessä ei piraatin käytössä liene väärää, jos tuo on _ohjelmankäyttölisessi_ eikä median omistus-.
ELI: Se olisi pitänyt deaktivoida ennen seiska-asennusta. Koska softafirma ei vastaa, olet lisenssillisesti umpikujassa. Edit: toisaalta tuossa puhutaan _raudan_ muutoksista eli softa haistaa emolevyä. Käyttiksen vaihdon ei tuolla logiikalla olisi pitänyt vaikuttaa, mutta voihan olla, että seiska jemmaa sen tiedon eri paikkaan.
Hannu Karpo karvahattuineen auttaa?
Eniten tässä ärsyttää se että olen tuosta 60e maksanut ja supportin tila on tämä... En kuitenkaan usko että ihan ensimmäinen olen jolle on näin käynyt. Jos en piakkoin ala jotakin vastausta tekijältä saamaan niin ihan huvikseni vien asian eteenpäin. Jos joku jotakin myy ja siitä rahaa pyytää niin kyllä silloin pitää jotakin vastuitakin olla.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Muutaman kerran olen onnistunut kadottamaan Alfadiag lisenssin siirrossa tarvittavat koodit ja saanut apua ohjelman tekijältä support sivuston kautta. Vastaukset tulivat silloin hyvinkin nopeasti. Tuosta viimeisestä casesta on kyllä jo varmaan parikin vuotta aikaa. Hänen aktiivisuutensa on voinut laskea noista ajoista.
Ilmeisesti et ole aikaisemmin joutunut uutta unlock koodia sieltä pyytämään? Eli sen puolesta onglemaa ei pitäisi olla. Ohjelman tekijä on hiukan hankalassa välikädessä koska epärehellisesti ilmoittamalla lisenssin katoamisesta ja pyytämällä uudet koodit on mahdollista saada softa toimimaan kahdessa koneessa yhtä aikaa. Varmaan tuolla konstilla Alfadiagia piratoidaan. Eli kuinka erottaa rehelliset asiakkaat vilunkia yrittävistä? Toisaalta on myös niin että tuo lisenssisysteemi - niin kuin kaikki tekniikka - voi myös takerrella lisenssin koneelta toiseen siirrossa vaikka kaiken tekisi oikein. Eikä voi olla oikein että lisenssisysteemin teknisen ongelman takia lisenssi katoaa ja uusi pitäisi ostaa.
Pystyisikö FiatECUScanin demoversiolla tekemään tuon resetin?
Ilmeisesti et ole aikaisemmin joutunut uutta unlock koodia sieltä pyytämään? Eli sen puolesta onglemaa ei pitäisi olla. Ohjelman tekijä on hiukan hankalassa välikädessä koska epärehellisesti ilmoittamalla lisenssin katoamisesta ja pyytämällä uudet koodit on mahdollista saada softa toimimaan kahdessa koneessa yhtä aikaa. Varmaan tuolla konstilla Alfadiagia piratoidaan. Eli kuinka erottaa rehelliset asiakkaat vilunkia yrittävistä? Toisaalta on myös niin että tuo lisenssisysteemi - niin kuin kaikki tekniikka - voi myös takerrella lisenssin koneelta toiseen siirrossa vaikka kaiken tekisi oikein. Eikä voi olla oikein että lisenssisysteemin teknisen ongelman takia lisenssi katoaa ja uusi pitäisi ostaa.
Pystyisikö FiatECUScanin demoversiolla tekemään tuon resetin?
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Tuon support sivun kautta olen itsekin useamman viestin laittanut. Lisäksi vastasin suoraan siihen osoitteeseen mikä tuli kun ohjelman ostin. Voi tietysti olla että tekijä on lomilla yms, mutta ei se oikein silti tälläistä toimintaa oikeuta/selitä.onefromnorth kirjoitti:Muutaman kerran olen onnistunut kadottamaan Alfadiag lisenssin siirrossa tarvittavat koodit ja saanut apua ohjelman tekijältä support sivuston kautta. Vastaukset tulivat silloin hyvinkin nopeasti. Tuosta viimeisestä casesta on kyllä jo varmaan parikin vuotta aikaa. Hänen aktiivisuutensa on voinut laskea noista ajoista.
Ilmeisesti et ole aikaisemmin joutunut uutta unlock koodia sieltä pyytämään? Eli sen puolesta onglemaa ei pitäisi olla. Ohjelman tekijä on hiukan hankalassa välikädessä koska epärehellisesti ilmoittamalla lisenssin katoamisesta ja pyytämällä uudet koodit on mahdollista saada softa toimimaan kahdessa koneessa yhtä aikaa. Varmaan tuolla konstilla Alfadiagia piratoidaan. Eli kuinka erottaa rehelliset asiakkaat vilunkia yrittävistä? Toisaalta on myös niin että tuo lisenssisysteemi - niin kuin kaikki tekniikka - voi myös takerrella lisenssin koneelta toiseen siirrossa vaikka kaiken tekisi oikein. Eikä voi olla oikein että lisenssisysteemin teknisen ongelman takia lisenssi katoaa ja uusi pitäisi ostaa.
Pystyisikö FiatECUScanin demoversiolla tekemään tuon resetin?
Aiemmin en ole koodia pyytänyt, joten voisi kuvitella että sellaisen saisin. Toki ymmärrän että tekijäkin tuossa joutuu asiaa miettimään, mutta valitettavasti 100% vedenpitävää kopiontiestoa ei vaan ole vielä keksitty, eli myönnytyksiä joutuu aina tekemään. Eikä tässä nyt olla mitään aktivointikoodi algoritmia pyytämässä vaan yhtä lisäkoodia vain.
Tuohon FiatECUScaniin tuli itsekin törmättyä kun tätä tukin joten täytyy varmaan tutustua siihen seuraavaksi. Jotenkin vaan alkaa aina tälläisissä tapauksissa keittämään kun tuntee tehneensä kuten pitääkin (ostanut lisenssin) ja sitten kuitenkin saa p**kaa niskaan.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Ei kannata luovuttaa sen Alfadiag lisenssin kanssa. Mutta jos kiire on ja tuntuu että tuki ei vastaa tuo FiatECUSCAN saattaisi olla nopeampi vaihtoehto. Sen etuna on vielä se että kehitys on nykyään huomattavasti aktiivisempaa kuin Alfadiagin. Tukea löytyy ohjaustehostimille, korin ohjaustietokoneille jne joita tuoreimmista konsernin kamppeista löytyy. Varjopuolena se että tarvitsee tietynlaisen USB/OBD intefcacen. Muistaakseni tukee kahta tai kolmea erillaista. Itselläni käytössä ELM327 kiinalainen klooni jonka hankin UK:sta eBayn kautta noin 20e:llä. Myös DealExtremestä noita saa kiinasta ilman postikuluja. Varmaan noilta UK:n toimittajilta saa nopeammin. Suomestakin saa, mutta ei ihan noihin hintoihin.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Täällä odotellaan myös supportista vastausta - viikko mennyt.
Läppärin kovalevy porsi ja en alkanut SSD levyn hankinnan jälkeen Windowsia siihen laittamaan pelkästään AlfaDiagia varten vaan ajattelin käyttää vaimon läppärillä jossa se löytyy valmiina - nytpä ei vaan ole sitä removal codea kun sen kovalevyn mukana meni myös AlfaDiag. Hienoa.
Läppärin kovalevy porsi ja en alkanut SSD levyn hankinnan jälkeen Windowsia siihen laittamaan pelkästään AlfaDiagia varten vaan ajattelin käyttää vaimon läppärillä jossa se löytyy valmiina - nytpä ei vaan ole sitä removal codea kun sen kovalevyn mukana meni myös AlfaDiag. Hienoa.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Mä en ainakaan muista ottaneeni mitään removal codea ylös, kun oon läppärin formatoinut? Silti se operointi sieltä kotisivun kautta on tarvinnut aina tehdä, ehkä jollain toisella tavalla. Oottekos ihan varmoja, että sitä tarvittiin?Ruokoton kirjoitti:nytpä ei vaan ole sitä removal codea kun sen kovalevyn mukana meni myös AlfaDiag. Hienoa.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Removal codea ei (pitäisi) tarvita jos esim. vaan asentaan käyttiksen uudestaan. Softa katsoo että jos muutoksia koneeseen on tullut alle 3kpl niin silloin asennus onnistuu. Mikäli haluaa vaihtaa konetta tai muutoksia on tullut yli kolme niin sitten tarvitaan tuo koodi. Omassa tapauksessa kone on sama, mutta kun vaihdoin xp->Win7 niin jostain syystä saan ilmoituksen että on tullut 4 muutosta...-Tomi- kirjoitti:Mä en ainakaan muista ottaneeni mitään removal codea ylös, kun oon läppärin formatoinut? Silti se operointi sieltä kotisivun kautta on tarvinnut aina tehdä, ehkä jollain toisella tavalla. Oottekos ihan varmoja, että sitä tarvittiin?Ruokoton kirjoitti:nytpä ei vaan ole sitä removal codea kun sen kovalevyn mukana meni myös AlfaDiag. Hienoa.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Sähköpostia supportista tuli eilen kera pahoittelujen viivästyksestä. Lisenssi resetoitu, eli tarina uskottiin mukinoitta.
Tosiaan jos olisin asentanut XP:n uusiksi (samalle koneelle) ja siihen AlfaDiagin tod.näk. olisin saanut purettua lisenssin itsekkin, mutta minun näkökulmasta tuo olisi ollut ns. turhaa työtä.
Nyt asennetaan AlfaDiag vaimon W7 läppärille ja aletaan tutkimaan tyhjäkäyntisäätimen saloja.
Tosiaan jos olisin asentanut XP:n uusiksi (samalle koneelle) ja siihen AlfaDiagin tod.näk. olisin saanut purettua lisenssin itsekkin, mutta minun näkökulmasta tuo olisi ollut ns. turhaa työtä.
Nyt asennetaan AlfaDiag vaimon W7 läppärille ja aletaan tutkimaan tyhjäkäyntisäätimen saloja.
En jaksa lukea koko aihetta niin kysytäämpä suoraan, eli passaako tämä piuha 156 2.0TS vm-98
http://www.euro1supply.com/elm-usb-obdi ... anguage=fi
jos oikein muistan niin se liitin on siellä sulakeboksissa kuskin jalkotilassa, eiks se ole se 16pinninen harmaa liitin?
sit jos tuo passaa niin tarvin enää tän alfadiag softan ja pystyn sit lukemaan vikakoodit ym?
Sit miten engine control unit reset tehdään? olen vaihtamassa ilmin niin sain semmosen käsityksen et resetointi olis tämän operaation jälkeen suotavaa? mitä kaikkea ECU reset käytännössä tekee? mihin kaikkeen se vaikuttaa?
http://www.euro1supply.com/elm-usb-obdi ... anguage=fi
jos oikein muistan niin se liitin on siellä sulakeboksissa kuskin jalkotilassa, eiks se ole se 16pinninen harmaa liitin?
sit jos tuo passaa niin tarvin enää tän alfadiag softan ja pystyn sit lukemaan vikakoodit ym?
Sit miten engine control unit reset tehdään? olen vaihtamassa ilmin niin sain semmosen käsityksen et resetointi olis tämän operaation jälkeen suotavaa? mitä kaikkea ECU reset käytännössä tekee? mihin kaikkeen se vaikuttaa?
- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Ei passaa, ennen OBD-aikaa tehtyjen Alfojen ja Alfadiagin kanssa leikitään halvemmalla KKL/Vagcom-kaapelilla, joka taas ei toimi OBD-autojen kanssaroude kirjoitti:En jaksa lukea koko aihetta niin kysytäämpä suoraan, eli passaako tämä piuha 156 2.0TS vm-98
http://www.euro1supply.com/elm-usb-obdi ... anguage=fi
jos oikein muistan niin se liitin on siellä sulakeboksissa kuskin jalkotilassa, eiks se ole se 16pinninen harmaa liitin?
sit jos tuo passaa niin tarvin enää tän alfadiag softan ja pystyn sit lukemaan vikakoodit ym?
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Kyllä passaa, jos riittää, että pääsee Motroniciin kiinni. Mutta halvemmalla VAG-COMilla onnistuu kaikki (joutuu tietysti tekemään lisäkytkentöjä, että pääsee airbagiin tai ABS:iin kiinni.)
http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
http://www.fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx
no ostampa tuon sitte minkä linkkasit, kiitoksia.Xehpuk kirjoitti:Ei passaa, ennen OBD-aikaa tehtyjen Alfojen ja Alfadiagin kanssa leikitään halvemmalla KKL/Vagcom-kaapelilla, joka taas ei toimi OBD-autojen kanssaroude kirjoitti:En jaksa lukea koko aihetta niin kysytäämpä suoraan, eli passaako tämä piuha 156 2.0TS vm-98
http://www.euro1supply.com/elm-usb-obdi ... anguage=fi
jos oikein muistan niin se liitin on siellä sulakeboksissa kuskin jalkotilassa, eiks se ole se 16pinninen harmaa liitin?
sit jos tuo passaa niin tarvin enää tän alfadiag softan ja pystyn sit lukemaan vikakoodit ym?
Re: AlfaDiag softa
Teeervehdys, akku on jo irti ja ecu resettiä ollaan siis tekemässä, saisko pika vastauksen ku semmonen rupes mietityttää et onks se kaasuläpän resetointi pakollinen ecu resetin yhteydessä, mites se sitte onnistuu, et oisko kaasuläppä pitäny resetoida ennen ecua? ku ecu resetin jälkee piti lähtä heti ajoon, vai onnistuuko se niin et sit ku akku ollu irti sen 45min ja konetta hurruutettu tyhjäkäynnil se 15min niin sammutan ja teen heti perään kaasuläpän resetoinnin ohjeiden mukaisesti ja sitte vasta ajoon?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: AlfaDiag softa
Itse 156 tessuun tein molemmat kerralla. Nyt seuraava on hatarilla muistikuvilla!roude kirjoitti:Teeervehdys, akku on jo irti ja ecu resettiä ollaan siis tekemässä, saisko pika vastauksen ku semmonen rupes mietityttää et onks se kaasuläpän resetointi pakollinen ecu resetin yhteydessä, mites se sitte onnistuu, et oisko kaasuläppä pitäny resetoida ennen ecua? ku ecu resetin jälkee piti lähtä heti ajoon, vai onnistuuko se niin et sit ku akku ollu irti sen 45min ja konetta hurruutettu tyhjäkäynnil se 15min niin sammutan ja teen heti perään kaasuläpän resetoinnin ohjeiden mukaisesti ja sitte vasta ajoon?
Muistaakseni ECUresetin jälkeen suositeltiin pistämään virrat päälle autoon 30sekunniksi - mutta ilman, että kosket -mihinkään-. Sitten virrat pois, auto käyntiin ja reilusti ajoa (tästäkin vähän eriäviä mielipiteitä, jotkut sanoo, että 30min, toiset että 10kilsaa jne... itse vetäsin 40kilsan lenkin seka-ajoa

ECUresetin jälkeen toi virrat päälle puoleksi minuutiksi-juttu perustunee siihen, että ECU pääsee haistelemaan kaikki laitteet läpi ja itsesäätää sen/ne mitä pitää ns. nolla-asetuksille. Sitten virrat pois ja normistartti, niin se tietää missä mikäkin anturi just nyt on ja lähtee sieltä sitten oppimaan asetuksia... Näin olen ainakin lukenut, mutta siitä on tosiaan ollut paljon mielipiteitä enkä muista kertaakaan nähneeni mitään takuuvarmaa faktaa tuosta. Sanotaan tähän loppuun: "Mulla toimi, olen tyytyväinen"

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: AlfaDiag softa
Ongelma kaapelin/softan kanssa.
Kaapeli on tälläinen: http://www.ebay.co.uk/itm/FiatECUScan-F ... 415eb3a86f" onclick="window.open(this.href);return false;
AlfaDiagilla eikä FiatEcuScanilla saa yhteyttä airbagiin. Ecu ja abs pelittää.
Pitääkö tuosta kaapelista tai auton liittimestä vielä liittää 3 ja 7 pinnit?
Kaapeli on tälläinen: http://www.ebay.co.uk/itm/FiatECUScan-F ... 415eb3a86f" onclick="window.open(this.href);return false;
AlfaDiagilla eikä FiatEcuScanilla saa yhteyttä airbagiin. Ecu ja abs pelittää.
Pitääkö tuosta kaapelista tai auton liittimestä vielä liittää 3 ja 7 pinnit?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: AlfaDiag softa
OIKEASTI !KUKA STUPIDO KÄYTTÄÄ F SÖKERÖÄ?...HALOOOOO?
molex to sata, lose all your data.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: AlfaDiag softa
Dio Natale kirjoitti:OIKEASTI !KUKA STUPIDO KÄYTTÄÄ F SÖKERÖÄ?...HALOOOOO?

- Xehpuk
- Viestit: 697
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: AlfaDiag softa
Ei tämän kehitys näemmä ihan kuollutta ole, 1.1.2012 on tullut päivitys:
Version 3.5.0.2 released.
This version is the open source release. The full source code is available to download from http://dnecudiag.codeplex.com
The open source version is now the demo for the application all of the restrictions of the demo have been removed. The ecus in the demo are however limited in function, but are available for modification and extention from the codeplex site. The software is released under a reciprocal license.
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: AlfaDiag softa
kappas, hyvä homma. luulin Alfadiagin jo kuolleen.
Re: AlfaDiag softa
Noniin, latasin sekä fiatecuscanin ja alfadiagin demot koneelle. Kattelin että fiatecuscanissa ei edes lisenssiversiolla voi tarkkailla suuttimien korjausarvoja tai tehdä suutintestejä. Luin netistä että Alfadiagin lisenssiversiolla pystyy tekemään ainakin suutintestit joten nyt löytyy lisenssi.
Mutta, eihän tolla perhana pysty tekemään mitään suutintestejä tai nähdä korjausarvoja JTS:n MED7.11-boksista.
Jos valitsee vaikka ME7.3.1-ohjaimen niin siellä on näköjään testimahdollisuus joka suuttimelle...
Onkohan joku tarkistellut suuttimia tästä 156 JTS:n MED.7.11 ohjainlaitteesta jollain muulla kuin alfan omalla diagnostiikkaohjelmalla? Vai enkö vain osaa käyttää?
Mutta, eihän tolla perhana pysty tekemään mitään suutintestejä tai nähdä korjausarvoja JTS:n MED7.11-boksista.

Jos valitsee vaikka ME7.3.1-ohjaimen niin siellä on näköjään testimahdollisuus joka suuttimelle...
Onkohan joku tarkistellut suuttimia tästä 156 JTS:n MED.7.11 ohjainlaitteesta jollain muulla kuin alfan omalla diagnostiikkaohjelmalla? Vai enkö vain osaa käyttää?
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
Re: AlfaDiag softa
Mistä te olette ostaneet tuohon alfadiagiin lisenssin? Pitäis selespeedi kalibroida... Oon tuonne alfadiagin supporttiin pistänyt viestiä, mutta aika hiljasta on ollut vastaus sieltä suunnalta.
Oon tuon uusimman open source version ottanut, mutta ei siinä näytä olevan noita selen kalibrointeja...
Oon tuon uusimman open source version ottanut, mutta ei siinä näytä olevan noita selen kalibrointeja...