ilmi, lamda ja tulpat vaihdettu, kaasuläppä ja ecu kalibroit
Valvoja: Moderators
ilmi, lamda ja tulpat vaihdettu, kaasuläppä ja ecu kalibroit
otsikossa mainitut toimenpiteet tehty. Tänään vaihdoin tulpat, jossa yhteydessä ihmettelin suojakopan alle kertynyttä öljyä ensimmäiset tulpat uivat öljyässä. öljyä oli myös tulppien molemmin puolin olevissa muovisissa pikku koloissa. Luulin sitä menneen huolimattoman öljyn lisäyksen yhteydessä, mutta käsittääksen sitä ei pitäsi kuitenkaan tuonne mennä?? T. Yhä nykii
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Jälleen auttaisi jos profiilissa lukisi millä koneella olevasta on kyse? Mutta veikkaan 2.0ts. Öljy tulpankoloissa tuntuu olevan aika yleistä, eikä pieni määrä haittaa. Tulpanreikien ympärillä on venttiilikopassa rengastiivisteet jotka päästää öljyä tihkumaan tulpankoloihin, ne pitäisi vaihtaa jos tuon haluaa korjata. Sit jos öljyä on kantaa myöten niin korjattava, öljyhän eristää eikä varmaan tee hyvää kontaktipäässä.
Ps. palaako vikavalo? Nykiminen voi johtua myös rikkinäisestä puolasta, tosin yleensä alkaa käymään tykkämään huonosti, eipä pelkästään nyi.
Ps. palaako vikavalo? Nykiminen voi johtua myös rikkinäisestä puolasta, tosin yleensä alkaa käymään tykkämään huonosti, eipä pelkästään nyi.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Hei 2.0 ts on kyseessä ja vikavalo paloi myös aina nykimisen yhteydessä ja tulppia vaitaessani ihmettelin, miksi muutamassa tulpan päällä olevassa mustassa kuutiossa oli sivussa halkemia. Lisäksi yhden tulpan päälle tulevassa "hattussa" oli halkeama. Vikavalo paloi myös aina nykimisen yhteydessä.Ilmeiseti kyse on juuri tuosta puolasta tai siihen kuuluvata järjestelmästä. Luuletko, että tämä voisi olla syy nykimisen?JiiTeeÄssä kirjoitti:Jälleen auttaisi jos profiilissa lukisi millä koneella olevasta on kyse? Mutta veikkaan 2.0ts. Öljy tulpankoloissa tuntuu olevan aika yleistä, eikä pieni määrä haittaa. Tulpanreikien ympärillä on venttiilikopassa rengastiivisteet jotka päästää öljyä tihkumaan tulpankoloihin, ne pitäisi vaihtaa jos tuon haluaa korjata. Sit jos öljyä on kantaa myöten niin korjattava, öljyhän eristää eikä varmaan tee hyvää kontaktipäässä.
Ps. palaako vikavalo? Nykiminen voi johtua myös rikkinäisestä puolasta, tosin yleensä alkaa käymään tykkämään huonosti, eipä pelkästään nyi.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Niin ne mustat kuutiot on juuri niitä puolia. Halkeamat niissä ei kuulosta kovin hyvältä, puolia menee silloin tällöin, ei mitään ihmeellistä. Tässä taannoin eräältä foorumilaiselta täällä Oulun korkeudella katsottiin jts:n nykiminen ja vikavalo ongelma, ja puolahan siitä oli mennyt. Vikamuistin luku kyllä auttaa, sillä näkee suoraan missä sylinterissä häikkä on. Puolavian pystyy myös varmistamaan niin että jos kone alkaa jatkuvasti käymään kolmella, niin koneen käydessä irroittelee johtoja puolista, ja kun kohdalle sattuu se puola jonka ollessa irti käyminen ei huonone entisestään, niin viallinen on löytynyt.
Mutta jos kerta nykiminen on satunnaista, niin tuota on vähän vaikea muuten löytää kuin lukemalla vikamuisti.
Mutta jos kerta nykiminen on satunnaista, niin tuota on vähän vaikea muuten löytää kuin lukemalla vikamuisti.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Vika muisti on luettu ja labda/ilm sieltä löytyivät. Korjaamon mukaan ilmoitukset eivät välttämättä indikoi, missä itse vika on, vaan kohtaa joka ensimmäisenä reagoi epänormaaleihin arvoihin. Eli jos tulee hetkellinen nykäys, niin varmasti hetkellisesti myös tuloilma (ILM) ja pakokaasut (Lamda) ovat pielessä. Minulla ei ollut mitään virheviestiä puoliin liittyen, mutta alan seuraavaksi kallistua niiden tarkempaan tutkimiseen.JiiTeeÄssä kirjoitti:Niin ne mustat kuutiot on juuri niitä puolia. Halkeamat niissä ei kuulosta kovin hyvältä, puolia menee silloin tällöin, ei mitään ihmeellistä. Tässä taannoin eräältä foorumilaiselta täällä Oulun korkeudella katsottiin jts:n nykiminen ja vikavalo ongelma, ja puolahan siitä oli mennyt. Vikamuistin luku kyllä auttaa, sillä näkee suoraan missä sylinterissä häikkä on. Puolavian pystyy myös varmistamaan niin että jos kone alkaa jatkuvasti käymään kolmella, niin koneen käydessä irroittelee johtoja puolista, ja kun kohdalle sattuu se puola jonka ollessa irti käyminen ei huonone entisestään, niin viallinen on löytynyt.
Mutta jos kerta nykiminen on satunnaista, niin tuota on vähän vaikea muuten löytää kuin lukemalla vikamuisti.
Kiitos kaikille jotka jaksatte antaa hyviä vinkkejä mahdollisen vian lähteeseen. DA olisi varmaan opiskellut samoja asiota, kuin minä, tosin ihan eri veloituksella. Nyt opin ymmärtämään Alfani oikkuja, koska näillä näkymin haluan ajaa sen. ns. loppuun, mikä tietysti kuulostaa julmalta, mutta... You Know
