ilmi, lamda ja tulpat vaihdettu, kaasuläppä ja ecu kalibroit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

ilmi, lamda ja tulpat vaihdettu, kaasuläppä ja ecu kalibroit

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

otsikossa mainitut toimenpiteet tehty. Tänään vaihdoin tulpat, jossa yhteydessä ihmettelin suojakopan alle kertynyttä öljyä ensimmäiset tulpat uivat öljyässä. öljyä oli myös tulppien molemmin puolin olevissa muovisissa pikku koloissa. Luulin sitä menneen huolimattoman öljyn lisäyksen yhteydessä, mutta käsittääksen sitä ei pitäsi kuitenkaan tuonne mennä?? T. Yhä nykii

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Jälleen auttaisi jos profiilissa lukisi millä koneella olevasta on kyse? Mutta veikkaan 2.0ts. Öljy tulpankoloissa tuntuu olevan aika yleistä, eikä pieni määrä haittaa. Tulpanreikien ympärillä on venttiilikopassa rengastiivisteet jotka päästää öljyä tihkumaan tulpankoloihin, ne pitäisi vaihtaa jos tuon haluaa korjata. Sit jos öljyä on kantaa myöten niin korjattava, öljyhän eristää eikä varmaan tee hyvää kontaktipäässä.
Ps. palaako vikavalo? Nykiminen voi johtua myös rikkinäisestä puolasta, tosin yleensä alkaa käymään tykkämään huonosti, eipä pelkästään nyi.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Jälleen auttaisi jos profiilissa lukisi millä koneella olevasta on kyse? Mutta veikkaan 2.0ts. Öljy tulpankoloissa tuntuu olevan aika yleistä, eikä pieni määrä haittaa. Tulpanreikien ympärillä on venttiilikopassa rengastiivisteet jotka päästää öljyä tihkumaan tulpankoloihin, ne pitäisi vaihtaa jos tuon haluaa korjata. Sit jos öljyä on kantaa myöten niin korjattava, öljyhän eristää eikä varmaan tee hyvää kontaktipäässä.
Ps. palaako vikavalo? Nykiminen voi johtua myös rikkinäisestä puolasta, tosin yleensä alkaa käymään tykkämään huonosti, eipä pelkästään nyi.
Hei 2.0 ts on kyseessä ja vikavalo paloi myös aina nykimisen yhteydessä ja tulppia vaitaessani ihmettelin, miksi muutamassa tulpan päällä olevassa mustassa kuutiossa oli sivussa halkemia. Lisäksi yhden tulpan päälle tulevassa "hattussa" oli halkeama. Vikavalo paloi myös aina nykimisen yhteydessä.Ilmeiseti kyse on juuri tuosta puolasta tai siihen kuuluvata järjestelmästä. Luuletko, että tämä voisi olla syy nykimisen?

Avatar
Visconti
Viestit: 146
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 16:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Visconti »

Eikös juuri puolavian pitäisi aiheuttaa vikavalon vilkkumista tai palamista vedätettäessä?
Citroen DS5 + Victory Hammer S

Avatar
csr
Viestit: 151
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 20:20
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja csr »

Ainakin JTS heittää motor controllin ruutuun kun auto nykii puolavikaisena. Ilmoitus ei jää palamaan. OBD loki kertoo mikä puola on viallinen (ainakin JTS).

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Niin ne mustat kuutiot on juuri niitä puolia. Halkeamat niissä ei kuulosta kovin hyvältä, puolia menee silloin tällöin, ei mitään ihmeellistä. Tässä taannoin eräältä foorumilaiselta täällä Oulun korkeudella katsottiin jts:n nykiminen ja vikavalo ongelma, ja puolahan siitä oli mennyt. Vikamuistin luku kyllä auttaa, sillä näkee suoraan missä sylinterissä häikkä on. Puolavian pystyy myös varmistamaan niin että jos kone alkaa jatkuvasti käymään kolmella, niin koneen käydessä irroittelee johtoja puolista, ja kun kohdalle sattuu se puola jonka ollessa irti käyminen ei huonone entisestään, niin viallinen on löytynyt.
Mutta jos kerta nykiminen on satunnaista, niin tuota on vähän vaikea muuten löytää kuin lukemalla vikamuisti.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Niin ne mustat kuutiot on juuri niitä puolia. Halkeamat niissä ei kuulosta kovin hyvältä, puolia menee silloin tällöin, ei mitään ihmeellistä. Tässä taannoin eräältä foorumilaiselta täällä Oulun korkeudella katsottiin jts:n nykiminen ja vikavalo ongelma, ja puolahan siitä oli mennyt. Vikamuistin luku kyllä auttaa, sillä näkee suoraan missä sylinterissä häikkä on. Puolavian pystyy myös varmistamaan niin että jos kone alkaa jatkuvasti käymään kolmella, niin koneen käydessä irroittelee johtoja puolista, ja kun kohdalle sattuu se puola jonka ollessa irti käyminen ei huonone entisestään, niin viallinen on löytynyt.
Mutta jos kerta nykiminen on satunnaista, niin tuota on vähän vaikea muuten löytää kuin lukemalla vikamuisti.
Vika muisti on luettu ja labda/ilm sieltä löytyivät. Korjaamon mukaan ilmoitukset eivät välttämättä indikoi, missä itse vika on, vaan kohtaa joka ensimmäisenä reagoi epänormaaleihin arvoihin. Eli jos tulee hetkellinen nykäys, niin varmasti hetkellisesti myös tuloilma (ILM) ja pakokaasut (Lamda) ovat pielessä. Minulla ei ollut mitään virheviestiä puoliin liittyen, mutta alan seuraavaksi kallistua niiden tarkempaan tutkimiseen.

Kiitos kaikille jotka jaksatte antaa hyviä vinkkejä mahdollisen vian lähteeseen. DA olisi varmaan opiskellut samoja asiota, kuin minä, tosin ihan eri veloituksella. Nyt opin ymmärtämään Alfani oikkuja, koska näillä näkymin haluan ajaa sen. ns. loppuun, mikä tietysti kuulostaa julmalta, mutta... You Know :-)

Vastaa Viestiin