166:N YLÄTUKIVARREN VAIHTO
Valvoja: Moderators
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
166:N YLÄTUKIVARREN VAIHTO
ON KUMMALLAKIN PUOLELLE VÄLJÄÄ. VAIHDAN ITSE. OLISIKO VINKKEJÄ MISTÄ ALOITTAA.
Joppe
Menisiköhän jotenkin näin:
- pyörä pois
- löysää ylätukivarren pallonivelen mutteri
- irrota iskarin yläpäästä konehuoneen puolelta 4 mutteria (mut ei tietenkään sitä keskim. iskarin mutteria!), jonka jälkeen koko iskari-ylätukivarsiasetelma tipahtaa alas
- nyt ylätukivarsi pitäisi olla kädessäsi ja sen ylätukivarren pitkän pultin saa irroitettua vaikka penkissä
Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
- pyörä pois
- löysää ylätukivarren pallonivelen mutteri
- irrota iskarin yläpäästä konehuoneen puolelta 4 mutteria (mut ei tietenkään sitä keskim. iskarin mutteria!), jonka jälkeen koko iskari-ylätukivarsiasetelma tipahtaa alas
- nyt ylätukivarsi pitäisi olla kädessäsi ja sen ylätukivarren pitkän pultin saa irroitettua vaikka penkissä
Kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
- Jorma Verho
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Tammi 2010, 13:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kiitos vinkistä
En uskonut sen olevan samassa mutikassa iskarin yläpään kanssa, vaikka en kyllä ole vielä sen paremmin edes tutkinut. Jos on näin niin sitten pitäisi olla aika helppo homma. Kunhan nyt sitten tulee osat. Kiitti.
Joppe
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Tuossa oli jo juttua. Noilla ohjeilla itse vaihdoin.
ps. kannattaa laittaa autoprofiliin malli tarkemmin. Vastaukset saattaa riippua moottori, vuosimallista yms.
ps. kannattaa laittaa autoprofiliin malli tarkemmin. Vastaukset saattaa riippua moottori, vuosimallista yms.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)