156 kovassa harkinnassa.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

156 kovassa harkinnassa.

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Hei

Talven jälkeen tulee käyttöauton hankinta aikaiseksi ja vähän eksoottisempi kiinnostaa vaihteeksi. Golffin laitan pelkkään harrastekäyttöön joten käyttöauton pitäisi olla jotenkin "järkevä".

156 miellyttäää silmää ja lukemani perusteella pelastanut Alfa Romeon vikaisen maineen? Kokemuksia, vinkkejä, ehdotuksia, haukkuja.. Kaikki lisätieto tervetullutta.

Kysymyksiä mikä mieltä painanut tähän mennessä:

Millä koneella kannattaa? Kilometrejä ei tarpeeksi dieselille tule eli bensakoneissa pysytään. Vaihtoehtoja luultavasti 2.0 TS, 2.0 JTS, 2.5 V6. Minkälaisia kulutuksia noissa on? Tyyppivikoja? 2.0 varmaan huoltoystävällisempi?

Salespeed vaihteistolla olen tuollaista 2 litraista kokeillut mutta manuaali miellyttää enemmän.

Kannattaako sijoittaa sen verran enemmän että ostaa uudemman JTS -koneella varustetun?

Ja lopuksi. Mikä on 156:ssa se väri joka vaaleasta harmaasta taittaa vähän vihertävään ja siniseen? Joku helmiäinen..? TÄMÄ?

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ei kannata.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Heti kärkeen pakollinen, eli V6 tietenkin 0X Bensaa menee toisilla alle 9l/100km, toisille ei taas riitä 12 litraa sataselle :-D Tekniset osiossa on tyyppivikalistaa, Motonetistä saa aika hyvin kulutusosia, joten kohtuu kuluilla selviää.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ainahan sitä voi siirtyä suoraan lukemaan jotain noista paristakymmenestä virittelyketjusta.

Noh, kyllä noilla pärjää kaksilitraisillakin

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Pitääkö noita jotenkin harkitakin :silly:
En tyytynyt tavanomaiseen.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 156 kovassa harkinnassa.

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mandeprkl kirjoitti:
Ja lopuksi. Mikä on 156:ssa se väri joka vaaleasta harmaasta taittaa vähän vihertävään ja siniseen? Joku helmiäinen..? TÄMÄ?
azzurro nuvola jos tarkoitit tota kameleonttiväriä mikä tavallaan vaihtaa väriä... lisäksi on tuollainen vaalean vihertävä minkä nimeä en tähän hätään nyt muista/löydä...

edit:

joo toi flickr kuva on azzurro nuvola, vuonna 98 maksoi ko- väri 23400 mk....


http://www.flickr.com/photos/cuoresport ... 283301480/
Viimeksi muokannut V6, 21 Kesä 2010, 22:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Unohda ainakin selespeedit!
V6 on paitsi kivempi myös luotettavampi(pl. kytkin, joka saattaa olla jäykkä (=loppu) jo 100tkm). bensaa sitten palaa enemmän. Neloskoneista itse ostaisin 1.8TS:n, yksi rikkoutuva hihna vähemmän.
Tsekkaa hyvin pohja ja helmat, mitä vanhempi auto, sen todennäköisemmin joutuu kohta hitsaushommiin.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Googlen kuvahaun perusteella juurikin tuota Azzurro Nuvolaa tarkoitin. Upea väri.

Budjetti n. 8000€ että joko vanhempaa V6:sta tai uudempaa JTS:ää. Keskikulutus saisi kyllä jäädä alle kymmeneen. Kyllähän tuo V6 kuulostaakin pirun hyvältä mutta...
Saako neloskoneita 6-vaihteisella manuaalilla?

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

jos nyt olisi itsellä ajankohtainen 156:sen hankinta niin ottaisit 2 litrasen tessun askille ei niin väliä(itse pidän tosta selestä=) melko simppeliä tekniikkaa, ihan riittävä suorituskyky, melko taloudellinenkin, melko edullisesti saa kohtuu vähänajettuja yksilöitä, eikä osatkaan ole kalliita kun hieman katsoo mistä ostaa...täällä foorumilla piilee ratkaisu 95% ongelmista (ainakin omalla kohdalla)

yhteenvetona: 156 on mainio pirssi! osta pois!

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

Mandeprkl kirjoitti:
Saako neloskoneita 6-vaihteisella manuaalilla?
eipä taida saada....vain V6:ssa 6v manuaali ja 6v sele muissa 5v

ops....siis GTA:ssa 6v sele:D V6:seen ei ole kuin manuaali
Viimeksi muokannut _L_T_V_, 21 Kesä 2010, 22:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Mandeprkl kirjoitti: Saako neloskoneita 6-vaihteisella manuaalilla?
Ei.

EDIT. Hidaskin vielä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

_L_T_V_ kirjoitti:
ops....siis GTA:ssa 6v sele:D V6:seen ei ole kuin manuaali
ja 4 pykäläinen automaatti ....

:wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

mä kato taas kirjottelen ennen kuin ajattelen :oops:

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Automaatti ei tule kysymykseenkään. Omasta mielestäni vie ajonautinnon. ;D

Onkos näihin kuinka vaikea löytää nahkapenkkejä/-sisustaa jälkeenpäin(AVK ym.)? Tuntuu aika harvasta myynnissä olevasta löytyä. On Alfa Romeolla kyllä kaunen nahkasisusta tuohon rahaan. Nooh, tuo ei niin ajankohtainen vielä ole...

Kulutuslukemat eri moottoreilla kiinnostaa vielä.

Hyvinhän täältä apuaa saa tälläänen kälyynen Golffi-mieskin. ;D

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 377
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

korjaa....: tuleva alfa mies! :mrgreen:

itsellä kuluttaa tuo ts kaupungissa noin 10 ja maantiellä alle 7 motaria vaikea sanoa olisiko noin 8-9 jos ajaa 110-130??

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Oma V6 vie "normaalissa" maantieajossa 8,5l/100km......Talvella kaupungissa se viekin sitten just niin paljon kun annat jatsikenkää! Eli 15l helposti.....
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

kulutukset samoilla linjoilla kuin _L_T_V_:llä. 2.0 jts keskikulutus n. 8 l sataselle. En oo jaksanu tarkasti mittailla.
156 ollu 7 kk, ja ainut asia mitä olisin saattanut tehdä toisin, olisi ollut v6 hankinta.. :wink:
Viimeksi muokannut azorblade, 21 Kesä 2010, 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

korjaa....: tuleva alfa mies!
Äläs nyt! Ei tuosta Golffista niin vaan pääse. :lol: Tarkoitus pistää seisomaan harrastepeliksi ja ostaa käyttöautoksi tuo Italian-ihmes. 8) Vähemmällä kulutuksella varmaan pääsee vaikka GTA:n hommais, mutta joku roti sentään.
:roll:

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Mandeprkl kirjoitti:Automaatti ei tule kysymykseenkään. Omasta mielestäni vie ajonautinnon. ;D

Onkos näihin kuinka vaikea löytää nahkapenkkejä/-sisustaa jälkeenpäin(AVK ym.)? Tuntuu aika harvasta myynnissä olevasta löytyä. On Alfa Romeolla kyllä kaunen nahkasisusta tuohon rahaan. Nooh, tuo ei niin ajankohtainen vielä ole...

Kulutuslukemat eri moottoreilla kiinnostaa vielä.

Hyvinhän täältä apuaa saa tälläänen kälyynen Golffi-mieskin.

Heips, mulla on nahkapenkit/tehdaskattoluukku, enkä joskus aikoinani älynnyt panostaa tuohon ilmastointiin. Kesällä takapuoli meinaa hautua ja talvella jäätyä. Hyvä puoli on, ettei lasten jäätelötahrat ole ongelma :lol:

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Reilun viikon 156 V6:sen omistaneena voin suositella, jatkuvasti sellainen fiilis päällä että "pakko päästä ajelulle..." :P Rahalle saa vastinetta niin paljon, ettei heti tule toista merkkiä vastaan jossa olisi samaan rahaan yhtä paljon fiilistä, tehoja, ajettavuutta, ulkonäköä..

Kulutuskaan ei ole matka ajossa paha - siinä 8-9 paikkeilla kait pyörii. ( henkilökohtaisesti kulutus ei niin jaksa kiinnostaa.. )


Mars kaupoille! :P
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Smacket kirjoitti:Reilun viikon 156 V6:sen omistaneena voin suositella, jatkuvasti sellainen fiilis päällä että "pakko päästä ajelulle..." :P Rahalle saa vastinetta niin paljon, ettei heti tule toista merkkiä vastaan jossa olisi samaan rahaan yhtä paljon fiilistä, tehoja, ajettavuutta, ulkonäköä..

Kulutuskaan ei ole matka ajossa paha - siinä 8-9 paikkeilla kait pyörii. ( henkilökohtaisesti kulutus ei niin jaksa kiinnostaa.. )


Mars kaupoille! :P
Oikeaa miehen puhetta! :-D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mitä uudempi, sen parempi. Autosta päätellen, sulla pysyy työkalut kädessä, joten sen puolesta ei hätää, aina jotain pientä saataa löytyä, muttei mitään ylenpalttisen vaikeaa (ellei sitten ole jakohihnalla ajettu enemmän kuin pitäisi).

2.0JTS taajama ajossa viennyt 8.6l/100 (viime kesänä 7.9 alimmillaan) ajotietokoneen mukaan, imamassamittari oireilee tosin nostamalla kulutusta... Jos se ei ole niin vimpan päälle onko kulutus 8 vai 9, osta V6 ja maalaa kannet punaiseksi ja puunaa ilmuputket ehkä hienoinpia vakio myllyjä noin päälisin puolin 8)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Onhan se alfan kutoskone kyllä hyvän näköinen, mutta kyllä seuraava auto saisi alle 9l syödä. Eiköhän nuo pidä kummatkin käydä jossain kokeilemassa.

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Sama neuvo aina tähän aiheeseen: jos ostat Alfa Romeo 156:n, varmista että siinä on V6-moottori. Suosittelen.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

V 6 on paras neuvo, jos haluat Alfalla huolettomasti ajaa ja nautiskella, unohda bensankulutus ja muut.
Jos ei neuvo tepsi, siirry suosilla muihin merkkeihin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^kyllä! Edelleen tuo 12-vuotta vanha vessani jaksaa ilahduttaa minua, ei kertaakaan ole jättänyt tielle 285 tkm:n ja seitsemän vuoden ajon jälkeen. (Kulutus yleensä alle ysin, pohjat mulla 7,46 l/100 km)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
155156
Viestit: 1763
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Oman auton keskikulutus 5/2003 - 6/2010 = 9,73 litraa/100 km. Jokainen tankkaus Excelissä.

Neloskoneella voi saada säkällä jopa 1,5 litraa pienemmän keskikulutuksen, mutta toisaalta tietääkseni täällä eletään vain kerran.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla vei 155:nen 16V padalla about litran vähemmän kuin nykyinen 156 V6 (8,5 vs. 9,5). Edelleen käytän kaasua myös tuolla samaisella oikeanpuoleisella jalalla. Yllättävän hauska toi 16V:kin, mutta miksi tyytyä vähempään..

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Näillä nykyhinnoilla ei V6:lle ole vastusta. Tuskin missään muussa merkissä saa niin paljon autoa ja meininkiä niin pienellä rahalla. Bensan säästöön on sitten parempiakin vaihtoehtoja kuin Alfan neloskoneet.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jiigee kirjoitti:Näillä nykyhinnoilla ei V6:lle ole vastusta. Tuskin missään muussa merkissä saa niin paljon autoa ja meininkiä niin pienellä rahalla. Bensan säästöön on sitten parempiakin vaihtoehtoja kuin Alfan neloskoneet.
Tuohon on vaikea oikeastaan mitään lisätä. Joku parin litran kulutusero ei tee montaa satasta vuodessa vaikka ajelisi vähän reilumminkin. Autoilun kokonaiskustannuksissa puhutaan varmaan max. 10 prosentin erosta.

Jos kulutuksella haluaisi kokonaiskustannuksiin enemmän vaikuttaa, pitäisi hankkia joku reilusti pieniruokaisempi kulkine (tyyliin VW Lupo tms.)

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Ajatteko te pelkkää matkaa pintakaasulla rekan imussa vai miten saatte V6:n viemään noin vähän. :mrgreen:

En ole pitkään aikaan päässyt alle 11 l / 100 km. 12 litraa menee helposti. Ajan tosin kaupungissa tosi paljon enkä edes kovin säästellen...

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Järkevä Italialainen käyttöauto? Ja tämä volkkarimiehen suusta :lol:

Kyllä vanha 156:kin harrastuksesta menee.
Mulla on tuossa 166:ssa tuo 2.0 twin sparkki ja ihan hyvä moottori se on, mutta nyt jos ostaisin, niin V6 se olisi. Kulutusero on kokonaiskustannuksissa melko pieni siivu kun vanhoista Alfoista on kyse.
Käyt kokeilemassa molempia (ehjiä) autoja niin eiköhän se valinta siittä helpotu :wink:

2.0 JTS:stä en ole juuri kuullut hyvää sanottavaa varsinkaan tehojen suhteen.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Abarth kirjoitti:Kyllä vanha 156:kin harrastuksesta menee.
Uskottele vaan itselles, kun joudut itse päivisin harmaalla tölkillä liikkumaan :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Se "tölkki" on muuten nykyään violetti ja hilppasen entistä suurempi :-D

Jollei Mandelle tule tarpeeksi kilsoja nakuun niin sitten se vinkkeli. Alkupään JTS:istä taitaa melko monella olla karvaita kokemuksia eikä se 16v Sparkkikaan ihan ongelmaton laite ole. Jälkimmäinen on kyllä toimiessaan ihan hieno... vaparinelonen.

Jos näitä yrittää järjellä perustella on ihan hakoteillä. Parhaimmillaan nämä ovat hauskojen lisäksi puolijärkeviä laitteita (itsellä taas 156 hakusessa) mutta koskaan niistä ei Corollia tule enkä sellaista äitimuorilleni suosittelisi. Sen sijaan automiehelle sopivana yleiskivana arkiajoneuvona on hyvin pidetyssä 156:ssa hyvin vastinetta rahalle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

JTS on aika hemmetin äksy! Noniin! 8)

Kakkonen pesään ja kierrokset 5000, siinä on kaasujalalla orgasmi...

Jos kilometrit alle 10tkm niin enpä hirveästi ajattelisi vielä polttoaine taloutta. loppujen lopuksi noilla ajomäärillä erot olisivat pienen puoleiset
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

No eiköhän se suraava auto olisi joku perus-japsi tai TDI- VAGgilainen jos pelkkä taloudellisuus ja huolettomuus(?) olisi mielessä. ..eli persoonattomuus...

Golffin kanssa vähän aikaa elettyäni päätin että seuraavaksi kokeillaan jotain tulista ranskalaista tai italialaista. Nyt kyllä 156 V6 kiehtoo kokoajan enemmän.. :P Ihmisethän näilläkin ajelee että luulisi 156:n kanssa pärjäävän.

Jos oikein täydellinen löytyisi niin 2.5 V6 azzurro nuvola -värillä, nahkasisustalla ja ilmastoinnilla olisi varmaan aika lähellä sitä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hyvin pärjää, ei noissa teknisesti mitään kovin kummallisia keksintöjä ole.

Kutvosissa on kaikissa automaatti-ilmastointi, alkupään neloskoneissa taas yleensä ei minkään sortin kylmäkonetta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Lisää vain leederit. 8)

Hyvin näiden kanssa pääsääntöisesti pärjää jos vahänkään on autojen kanssa pulannut, eli sulla ei varmaan ole sen puoleen ongelmaa.
Osia löytyy ja foorumilta saa apuja.


Edit:
Rolle kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Kyllä vanha 156:kin harrastuksesta menee.
Uskottele vaan itselles, kun joudut itse päivisin harmaalla tölkillä liikkumaan :mrgreen:
Se (violetti) tölkki on ainoa, jossa mulla on leima :P

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

mandeprkl kirjoitti:Kulutuslukemat eri moottoreilla kiinnostaa vielä.
Autotalli.com ilmoittaa 2.0 tessulle seuraavat lukemat:
6,6 (matka) 8,5 (keski) 11,7 (kaupunki)
ja V6:lle:
8,4 (matka) 11,4 (keski) 16,5 (kaupunki)

Eli keskikulutuksen mukaan laskiessa, mikäli vuodessa ajaa 10 tkm ja bensan hinta on 1,5 € on erotus reilut 400 € vuodessa.
mandeprkl kirjoitti:Ihmisethän näilläkin ajelee että luulisi 156:n kanssa pärjäävän.
No, todellakin. Omassa tessussa ei ole ollut oikein mitään korjattavaa moneen vuoteen ja elämä on niiltä osin jo aika tylsää. Nyt auto on pajalla jousien vaihdossa, niin saa edes jännittää pohjakosketuksia... :mrgreen:
Rasvis kirjoitti:Jos näitä yrittää järjellä perustella on ihan hakoteillä. Parhaimmillaan nämä ovat hauskojen lisäksi puolijärkeviä laitteita (itsellä taas 156 hakusessa) mutta koskaan niistä ei Corollia tule enkä sellaista äitimuorilleni suosittelisi. Sen sijaan automiehelle sopivana yleiskivana arkiajoneuvona on hyvin pidetyssä 156:ssa hyvin vastinetta rahalle.
Juurikin näin..
Senza cuore saremmo solo macchine

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Tolla pudjetilla lähtee multa halvalla projekti ja jää vielä leijonaosa laittoon :)
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Abarth kirjoitti:2.0 JTS:stä en ole juuri kuullut hyvää sanottavaa varsinkaan tehojen suhteen.
Omassani ei ole kyllä mitään ongelmia ollut moottorin puolesta, eikä tehoissakaan ole valittamista. Kaikki ongelmat mitä on ollut, on noita muita 156:n tyyppivikoja. Onko noi ongelmat sitten kasautunut pre-facelift 2002-2003 malleihin? JTS on kevyempi kuin V6 ja ajo-omimaisuudet siten paremmin balanssissa. Ajettavuushan on ollut perinteisesti Alfan vahvuusaluetta siinä missä pirteät moottoritkin.

Jos laittaa moottorin murinat ja hevosvoimat ykkössijalle niin sitten V6, jos taas auton käsiteltävyys vie voiton niin kannattanee ottaa tuoreempi JTS (>2004). Liikkuu se rivinelosellakin ihan ripeästi.

Ai niin, JTS on litratehoiltaan tehokkain 156:n kone mukaanlukien GTA. Pakko taas mainita kun on moottoria mollattu :lol:

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Abarth kirjoitti:Lisää vain leederit. 8)
Meinasin juuri laittaa saman linkin, on forumilaisen auto jos sillä on jotain merkitystä.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

mikä malli

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Nää on arvostuskysymyksiä. Pojat puhuu moottorin äänistä ja tehoista yms, Itsellä valinta ja budjetti nousi vanhemmista 2003 JTS:ään, koska siinä oli jo automaatti-ilmastointi, ajonvakautus ja 6xairbag.
vesku

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Niin, itselle sattui sellainen vajaatehoinen (dynottu 140hp) ja jonninverran öljyllekin perso jts, ja olen siitä täälläkin vähän huudellut. Nyt on kuitenkin viimeaikoina alkanut tuosta pääsemään yli, eikä autonvaihto ole todellakaan mielessä edellämainitusta huolimatta vaikka yleensä 2v välein on mennyt auto vaihtoon. Jostain syystä auto alkaa vain koukuttamaan, vaikka ne syyt, miksi auton ostin, eivät ehkä enää ole samat, miksi haluan sen pitää. Olen jopa alkanut ajatella että olisiko tässä sellainen kottero jolla tulisi jopa ajeltua vielä monta monta vuotta, moottoriremontin uhallakin jos tuo öljynsyönti tuosta hyppää vielä kovemmaksi. Tosin sekin on tuntunut ehkä jopa pienenevän, liekö löytynyt oikeat öljyt...

Mutta vaikka se 25heppaa on hukassa, ei se juuri ajamisen iloa himmennä, ehtii noillakin varsinkin talvella, ja onhan tuossa dynonkin perusteella kuitenkin enemmän vääntöä käytössä kuin tessussa ja paljon pienemmillä kierroksilla. Mikä tietysti on se normaaliajossa tärkeämpi seikka. Ja nämä teho-ongelmat saattaa todellakin rajoittua näihin ensimmäisiin jts koneisiin, aika varhaisessa vaiheessa on ainakin nokka-akselien varaosanumerot muuttuneet, joten jotain kai siellä on säädetty.

Ainoa mihin olen vakavissani harkinnut tuota vaihtaa, olisi uusikeulainen 166:nen, musta 2.4 jtd saksantuontina. Toistaiseksi ei ole vain ylittynyt se raja että alkaisin vaihtamaan. Tämän kerron vaan varoittavana esimerkkinä Mandelle, saatat jäädä merkkiin koukkuun, kaikesta huolimatta tai ehkä juuri siksi :wink:
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

1,5 vuotta ja tasan kahta autoa ihan tosissaan kuolannut: Honda Civic (se ufo) ja 159 2.2 JTS:llä :lol: Ehkä ensi kesänä on alla sitten 159...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Mä olin kanssa Golf-mies ja ainoa asia mikä ottaa pannuun Alfassa on se että miksen ostanut sellaista aikaisemmin.

Itse tykkään vanhemmasta klassisesta nokasta, siksi ostin 2002 kesäkuussa tehdyn V6:n Nimittäin juuri tuolloin samassa korissa onkin 6 turvatyynyä kahden sijaan, Bosen stereot, modernimpi elektroniikka (Dual Zone ilmastointi, radio/CD, sadetunnisitin yms.). Moottorin pitää olla Alfassa V6. Omaan makuun SW on paremman näköinen kuin sedan :)

Rahaa Alfan laittamiseen saa menemään mutta jotenkin se ei harmita koska suurin osa ei ole mennyt itse korjaamiseen. Ainoita vikoja on ollut ilmastoinnin kompressori, kuluneita tukivarsia ja palaneita lamppuja. Hihnan vaihtaminen on kolmen vuoden välein muutaman satasen paukku. Kuljettajan penkki piti myös vaihtaa, se levähti kun en ole mikään kevyt kaveri, mutta osa löytyi 2002/04 kolariautosta, värikin oli oikein (!). Nahkaa en ole sisätiloihin kaivannut, se kangas on täysin riittävän tyylikäs.

Alusta on uusittu KW korkeussäädettävään, viikon päästä uusin jarrut Car HPD reikälevyillä ja Ferodon FCP paloilla. Koko ajan tekee mieli vähän tuunata kun auto on sen arvoinen ja vaikka alkuperäinenkin on hyvä on tuunattu vielä mahtavampi. Ennen en ollut autoista kiinnostunut, nyt olen.

Yritän pitää tämän auton kunnossa potenssiin 10 jotta ei tarvitse miettiä seuraavaa, se on nimittäin sitten jo kallista koska mikään tavallinen ei enää Alfan jälkeen kelpaa.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Noniin, alkaa olla ajankohtaisempaa kysellä lisää tuosta ihanasta italiaanosta.

Nyt voi aloittaa tosissaan tuon etsimisen. Ei mieli ole muuttunut onneksi vieläkään Alfasta.

Kannattaako tuollaista saksasta etsiä? Minkälaiset verot noihin V6:siin pamahtaa?

Tässä muutama esimerkki minkälaista haen:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... rigin=PARK

Onhan tuo hinta aika korkea(?), mutta eipä tahdo Suomesta löytyä kuin mustalla sisustalla. Ja nahkaa ja V6 täytyy olla. :P Farmari ei mikään pakko. Ja en tuosta saksan-kielestä ymmärrä sen enempää kuin latinastakaan...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Verot pitäisi olla pienin huoli, sillä auto löytyy Mahdista:

Koodi: Valitse kaikki

Käyttöönottopäivä 	01.01.2002 	Yleinen pyyntihinta(€) 	7500
Ajokilometrit(km) 	100000 	Yleinen myyntihinta(€) 	6000
Päästöt ovat 286g/km joten veroprosentti on silloin -> (28,6+4)*1,22=39,7

Eli veroja menisi 0,397*6000e = aika liki 2400e.

En ole Suomen tarjontaa seurannut, mutta hakukulujen yms. jälkeen saattaa äkkiä teettää parit nahkasisustat Suomiautoon. Tai sitten metsästää käytetyn sisutan joka miellyttää silmää.

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja latzka »

Vähän kalliilta äkkiseltään vaikuttavat. Varsinkin, kun päälle tulee vielä se autovero. Tuo vähiten rullattu taitaa noista kolmesta olla se paras diili. Omastani maksoin kotimaan markkinoilla viime kesä-heinäkuun vaihteessa 5950 euroa ja kilometrejä oli mittarissa hieman yli 160 000 km. Nahkat tosin puuttuu. :oops:

Ei ole tarvinnut ostosta vielä katua. Kannattaa se jakopäärempan tilanne muistaa tsekata ehdokkaita syynätessä. Kohtuullisen kallista puuhaa teettää pajalla.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Italiasta hain oman Alfani, tosin sieltä ei oikein tunnu saavan V6:sta kuin GTA:na.

Tuossa kuitenkin vähän autoliikkeen hintatasoa pohjois-Italiassa.

http://www.autoscout24.it/Details.aspx?id=184686599
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Vastaa Viestiin