Vikakoodit P1512/P1513
Valvoja: Moderators
Vikakoodit P1512/P1513
Kolmen vuoden tauon jälkeen ruiskuvalo päätti muutamia kertoja syttyä. Alfadiag näytti vikakoodeiksi P1512 ja P1513 (MDS motor blocked ja MDS Final Stage). Mitähän nämä mahtavat olla??
Kun pelkkä teho ei riitä!
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Autetaanpa miestä mäjessä..
Alla Autodatan arviot vikakoodien syistä. Vastuu jää lukijalle...
P1512 Joutokäyntinopeuden säätö - toimintahäiriö
Imupuolen vuoto/tukos, kaasuläppä raskaskäyttöinen/takertelee, joutokäyntinopeuden säädin/asentotunnistin, moottorin ohjausmoduuli
P1513
Joutokäyntinopeuden säädin - virtapiirin toimintahäiriö
Johdinsarja, huono liitäntä, joutokäyntinopeuden säädin/asentotunnistin, moottorin ohjausmoduuli
Alla Autodatan arviot vikakoodien syistä. Vastuu jää lukijalle...
P1512 Joutokäyntinopeuden säätö - toimintahäiriö
Imupuolen vuoto/tukos, kaasuläppä raskaskäyttöinen/takertelee, joutokäyntinopeuden säädin/asentotunnistin, moottorin ohjausmoduuli
P1513
Joutokäyntinopeuden säädin - virtapiirin toimintahäiriö
Johdinsarja, huono liitäntä, joutokäyntinopeuden säädin/asentotunnistin, moottorin ohjausmoduuli
On ja ei.
Nämä on kyllä otettu Autodatasta autolle 156 2.0 T.S.
Käsittääkseni vikakoodit ovat kuitenkin samat kaikille automerkeille, selityksistä en tiedä varmasti.
Voin testata mitä Autodata sanoo toiselle automallille, kunhan ehdin, nyt en pääse kiinni Autodataan, vaan vasta juhannuksen jälkeen...
Olin vain ottanut itselleni kopion noista selityksistä omia tarkoituksia varten... Koodejahan on kunnioitettavat 104 A4:sta
Nämä on kyllä otettu Autodatasta autolle 156 2.0 T.S.
Käsittääkseni vikakoodit ovat kuitenkin samat kaikille automerkeille, selityksistä en tiedä varmasti.
Voin testata mitä Autodata sanoo toiselle automallille, kunhan ehdin, nyt en pääse kiinni Autodataan, vaan vasta juhannuksen jälkeen...
Olin vain ottanut itselleni kopion noista selityksistä omia tarkoituksia varten... Koodejahan on kunnioitettavat 104 A4:sta
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Yritin selvitellä tota mds:ää ainut mielestäni sopiva olisi tuo:Jarama kirjoitti:Mutta mitä nuo vikakoodien tekstit tarkoittaa: MDS motor blocked ja MDS Final Stage? .
Multi-Displacement System.
Mitään vikaako et ole vuomannut?
Koitas puhdistaa toi tyhjäkäynti moottorin liitin,
kaikkihan olisi tyytyväisiä, kun vika tyhjäkäyntimoottorin tiedon saannissa
(musta tulis hyvä politikko, saanks mä ääniä )
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Alfa näyttää huonot puolensa. Huomenna pitäisi lähteä Keski-Suomeen ja ongelma on pahentunut. Ruiskun valo vilkkuu vähän väliä ja tänään kaksi kertaa kun nostin kierrokset yli 4000rpm ruiskuvalo jäi palamaan ja auto ei vastannut enää kaasuun. Ei muuta kuin auto tien sivuun ja tyhjäkäynti jäi 1500rpm. Siitä ykkönen silmään, valo sammui ja auto toimi taas normaalisti. Eli ei kestä korkeita kierroksia???? Missä vika??
Käyn lukemassa vikakoodit uudelleen....
Käyn lukemassa vikakoodit uudelleen....
Kun pelkkä teho ei riitä!
Samat koodit siellä taas oli. Tänään paheni sen jälkeen kun vaihdoin ilmansuodattimen, onko sillä sitten mitään tekemistä asian kanssa, mene ja tiedä. Kai se tyhjäkäyntisäädin täytyy ostaa. Missä muussa autossa on sama säädin, Motonetissa myydään ainakin 155:een, mahtaako käydä?
Niin ja putsailin tyhjäkäyntisäädintä ja hyvin tuntui liikkuvan, johdotkin näytti ehjiltä. Taitaa lomamatka jäädä väliin....
Niin ja putsailin tyhjäkäyntisäädintä ja hyvin tuntui liikkuvan, johdotkin näytti ehjiltä. Taitaa lomamatka jäädä väliin....
Kun pelkkä teho ei riitä!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Vuotaako sulla se haitari putki - eihän ilmansuodattimen vaihto vaikuta juuri mihinkään muuhun, kumissa repeämä --> vaihdoit suodattimen, repeili hiukan lisää ja nyt sitten paheni. Sitä en tiedä, voisiko se vaikuttaa ruiskun valoon.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Brava 1.2:ssa on sama osa, jota kokeilin aamulla ja ruiskuvalo ei palanut ollenkaan ja auto muutenkin toimi hyvin mutta kytkimen pohjaan painaessa meinasi välillä sammua. Ja käytin akun plusnavankin irti ja annoin käydä hetken tyhjäkäyntiä, mutta ei silläkään ihan täydelliseksi muuttunut.
Eilen vaihdoin yhden ajolenkin ajaksi vanhan ilmin, joka pitäisi olla ehjä ja auto toimi hyvin reilut 20 km, mutta kun sammutin auton niin sama ongelma tuli käynnistämisen jälkeen, saikohan ilmi sitä jotenkin hetken korjattua?
Tyhjäkäyntisäätimen numero on: Fiat 71713829, bosch 0132 008650
Tarkoitatteko haitariputkella sitä ilmin jälkeistä putkea, en ainakaan ole nähnyt mitään halkemia, pitäisikö se vielä tarkistaa?
Ainoa onni on, että Italian lahja maailmalle näytti huolensa kotona eikä tien päällä!
Eilen vaihdoin yhden ajolenkin ajaksi vanhan ilmin, joka pitäisi olla ehjä ja auto toimi hyvin reilut 20 km, mutta kun sammutin auton niin sama ongelma tuli käynnistämisen jälkeen, saikohan ilmi sitä jotenkin hetken korjattua?
Tyhjäkäyntisäätimen numero on: Fiat 71713829, bosch 0132 008650
Tarkoitatteko haitariputkella sitä ilmin jälkeistä putkea, en ainakaan ole nähnyt mitään halkemia, pitäisikö se vielä tarkistaa?
Ainoa onni on, että Italian lahja maailmalle näytti huolensa kotona eikä tien päällä!
Kun pelkkä teho ei riitä!
Vika oli tyhjäkäyntisäätimessä. Ostin romuttamolta Fiat Bravosta 188tkm nähdyn tyhjäkäyntisäätimen ja ruiskun vilkutus ja auton pätkiminen loppui siihen paikkaan. Samalla loppui myös lähes viisi vuotta kestänyt tyhjäkäynnin heijaaminen auton liikkuessa
Sitä ei sitten tiedä mikä siihen yhtäkkiä tuli, mitään mekaanista vikaa ei osassa ainakaan ole. Tosin on ollut näköjään koko ajan rikkinäinen, koska enää ei tyhjkäkäynnin heilumista ole.
Sitä ei sitten tiedä mikä siihen yhtäkkiä tuli, mitään mekaanista vikaa ei osassa ainakaan ole. Tosin on ollut näköjään koko ajan rikkinäinen, koska enää ei tyhjkäkäynnin heilumista ole.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Samat (P1512 & P1513) vikakoodit löytyi täälläkin.
Ilmeisesti noiden yhdistelmä tarkoittaa tyhjäkäyntimoottorin porsimista. Oireina seuraavaa: välistä tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan ja välistä se huitelee 1700-1800rpm tienoilla. Vikavaloa vilkuttelee noiden sattuessa. Joskus myös korkeammilla (~4-5k) kierroksilla kun löysää kaasun.
Jarama: Sopiiko kysyä paljonko romuttamolla sai maksaa osasta jotta voi suhteuttaa siihen uuden osan hintaa. 99£ + VAT on briteissä hinta.
Kuinkahan tuo lie päästöihin vaikuttaa kun kahden viikon sisään pitäisi leimalla käydä
Ilmeisesti noiden yhdistelmä tarkoittaa tyhjäkäyntimoottorin porsimista. Oireina seuraavaa: välistä tyhjäkäyntiä ei ole ollenkaan ja välistä se huitelee 1700-1800rpm tienoilla. Vikavaloa vilkuttelee noiden sattuessa. Joskus myös korkeammilla (~4-5k) kierroksilla kun löysää kaasun.
Jarama: Sopiiko kysyä paljonko romuttamolla sai maksaa osasta jotta voi suhteuttaa siihen uuden osan hintaa. 99£ + VAT on briteissä hinta.
Kuinkahan tuo lie päästöihin vaikuttaa kun kahden viikon sisään pitäisi leimalla käydä