166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät
Noista ajovaloista,onko umpioissa vikaa,vai onko ominaisuus,että lähivalot on todella heikot?Pitkät näyttää ihan ok
Muistaako joku mitkä polttimot on sumareissa,lähivaloissa ja pitkissä?
Muistaako joku mitkä polttimot on sumareissa,lähivaloissa ja pitkissä?
Viimeksi muokannut alfa164, 19 Huhti 2010, 23:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: tyhjäkäynti kylmänä v6/166 lähivalot
www.xenonkauppa.fialfa164 kirjoitti:Sitten noista ajovaloista,onko umpioissa vikaa,vai onko ominaisuus,että lähivalot on todella heikot??
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
VALOT TYYPPI [W]
Pitkät B (HB3) 60
Lyhyet D (H7) 55
Parkit B (H6W) 6
Rekisterikilven valot A (W5W) 5
Sumuvalot D (H3) 55
Jos auto ollut lämmitystolpassa kiinni niin tuuppaa käynnistymään huonommin kuin kylmänä (lämpötila-anturi ei tiedä onko kone kylmä vai ei). Onneksi ei sytytä "vikavaloa"..;O)
Kyllä olen ollut tyytyväinen 166:en valotehoon (projektorilamput), kannattaa varmaan ensin kokeilla uusilla polttimoilla josko tulee apuja niistä.
Parkeista sen verran että halvemmat versiot lampuista (taisi olla AU-LITE merkkiset) ei oikein kestä, sieltä löytyy nyt Osramin vastaavat jotka kestää jo vallan hyvin.
Parkkivalojen polttimot OSRAM H6W 12V 6W Halogen Cool Blue (BAX9s) TYPE26D Koodi:43-2033
Pitkät B (HB3) 60
Lyhyet D (H7) 55
Parkit B (H6W) 6
Rekisterikilven valot A (W5W) 5
Sumuvalot D (H3) 55
Jos auto ollut lämmitystolpassa kiinni niin tuuppaa käynnistymään huonommin kuin kylmänä (lämpötila-anturi ei tiedä onko kone kylmä vai ei). Onneksi ei sytytä "vikavaloa"..;O)
Kyllä olen ollut tyytyväinen 166:en valotehoon (projektorilamput), kannattaa varmaan ensin kokeilla uusilla polttimoilla josko tulee apuja niistä.
Parkeista sen verran että halvemmat versiot lampuista (taisi olla AU-LITE merkkiset) ei oikein kestä, sieltä löytyy nyt Osramin vastaavat jotka kestää jo vallan hyvin.
Parkkivalojen polttimot OSRAM H6W 12V 6W Halogen Cool Blue (BAX9s) TYPE26D Koodi:43-2033
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: tyhjäkäynti kylmänä v6/166 lähivalot
Ei ole vikaa. Paitsi pitkissä, jos ne valaisevat hyvin.alfa164 kirjoitti:Sitten noista ajovaloista,onko umpioissa vikaa,vai onko ominaisuus,että lähivalot on todella heikot?Pitkät näyttää ihan ok..
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Kiitoksia,ei muuta kuin poriin lamppukauppaanRicambi kirjoitti:VALOT TYYPPI [W]
Pitkät B (HB3) 60
Lyhyet D (H7) 55
Parkit B (H6W) 6
Rekisterikilven valot A (W5W) 5
Sumuvalot D (H3) 55
Jos auto ollut lämmitystolpassa kiinni niin tuuppaa käynnistymään huonommin kuin kylmänä (lämpötila-anturi ei tiedä onko kone kylmä vai ei). Onneksi ei sytytä "vikavaloa"..;O)
Kyllä olen ollut tyytyväinen 166:en valotehoon (projektorilamput), kannattaa varmaan ensin kokeilla uusilla polttimoilla josko tulee apuja niistä.
Parkeista sen verran että halvemmat versiot lampuista (taisi olla AU-LITE merkkiset) ei oikein kestä, sieltä löytyy nyt Osramin vastaavat jotka kestää jo vallan hyvin.
Parkkivalojen polttimot OSRAM H6W 12V 6W Halogen Cool Blue (BAX9s) TYPE26D Koodi:43-2033

Auto pelaa nyt ok,oli vaan käyttämättömyys ongelmia.Ainut merkkivalo joka paloi oli huutomerkki ja sekin sammui itsestään kotimatkalla äsken

- Garrett
- Viestit: 418
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Paikkakunta: Nurmijärvi
- Viesti:
Jos valot säätyvät käynnistyessä alas ja ylös, niin on ksenonit. Omat valot parantuivat huimasti, kun laittoi uudet polttimot. Niillä oikeasti näkee.alfa164 kirjoitti:Miten ajovalojen lamppujen vaihto tapahtuu?Näytti vähän ahtaalta,kun nopeasti vilkaisin.Sitten tyhmä kysymys mistä tiedän,onko tuossa xenonit?![]()
Myyjä ei ollut täysin 100% varma,ja itse tiirailin umpion läpi ja näytti samanlaisilta kupulinsseiltä kuin gtv:ssä ja 164fl
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
Jos on ksenonit kaukovaloina, niin sitten on myös vielä valojen väläyttämistä ("viiksestä veto") erilliset lamput. Ksenonien vaihtamisesta en tiedä mitään, parkkippollttimot ja lähivalot/väläytyskaukovalojen polttimot on vähän ahtaassa paikassa, mutta helposti kuitenkin kotikonstein vaihdettavissa, vaikka tien päällä. Sumarit täytyy vaihtaa "sokkona", jos ei sitten nosta autoa ylös sen takia, mutta onnistuu kyllä helposti käsikopelollakin.alfa164 kirjoitti:Miten ajovalojen lamppujen vaihto tapahtuu?Näytti vähän ahtaalta,kun nopeasti vilkaisin.Sitten tyhmä kysymys mistä tiedän,onko tuossa xenonit?l
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
on
Muistaakseni tuossa oli xenonit, katselin taustoja konehuoneen puolelta.alfa164 kirjoitti:Miten ajovalojen lamppujen vaihto tapahtuu?Näytti vähän ahtaalta,kun nopeasti vilkaisin.Sitten tyhmä kysymys mistä tiedän,onko tuossa xenonit?![]()
Myyjä ei ollut täysin 100% varma,ja itse tiirailin umpion läpi ja näytti samanlaisilta kupulinsseiltä kuin gtv:ssä ja 164fl
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Tuossa avasin ne mielenkiinnosta.Saako noi mötikät irti johdoista kun johdot ovat kovin lyhyet,joka vaikeuttaa lampun vaihtoa melkoisesti?Lyhyissä on siis xenonit,ja pitkissä tavalliset?Se pienempi mötikkä lienee se sytytin?Kotter kirjoitti:Eipä xenoneissakaan mitään ihmeellistä ole. Mötikät ruuvataan irti, jonka jälkeen kaikki on näkösällä.
Ongelma siis edelleen tehottomat lähivalot,sumaritkin valaisee tien paremmin

- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Pitääkin koittaa tuota,en ihmettele yhtään vaikka olisikin väärin päin,sen verran kakka homma tuo vaihto,ja käsikopelolla pitää arvailla milloin on paikoilla,ja pitää vielä varoa sitä lankaa siinä polttimossa.siitä langasta varmaan tietäisi muuten parhaiten sen oikean asennon,miten menee paikoille suoraan 
Sumuvalon polttimon vaihdoin tänään,sekin oli perin v mäinen homma.
Kyllä 2.0 v6tb gtv:n kotikorjaaminen/huoltaminen on lastenleikkiä tuohon 166 verrattuna,vaikka pitäisi kait olla toisin päin

Sumuvalon polttimon vaihdoin tänään,sekin oli perin v mäinen homma.
Kyllä 2.0 v6tb gtv:n kotikorjaaminen/huoltaminen on lastenleikkiä tuohon 166 verrattuna,vaikka pitäisi kait olla toisin päin

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Paras valoteho on 4300 kelvinin lampuilla, ja se on myös lähinnä päivänvaloa eli silmälle miellyttävin. Uusien autojen valot on näitä. Vanhat oe-lamput oli 6000 kelvinin luokkaa eli sinertäviä ja sitä sinisemmät onkin tuninkileluja.
Se valoteho tosiaan hiipuu vähitellen xenoneissa. Kuten tekee halogeeneissakin, eli ei nekään ole laaki ja vainaa, vaan niidenkin teho hiipuu kymmeniä prosentteja.
Se valoteho tosiaan hiipuu vähitellen xenoneissa. Kuten tekee halogeeneissakin, eli ei nekään ole laaki ja vainaa, vaan niidenkin teho hiipuu kymmeniä prosentteja.
Terve, selvennätkö vähän tuota hommaa, pitäs meinaan alkaa xenon-polttimoita vaihtamaan...Kotter kirjoitti:Eipä xenoneissakaan mitään ihmeellistä ole. Mötikät ruuvataan irti, jonka jälkeen kaikki on näkösällä.
Pelkääjän puoli on pahin ponnistus. Se viimeinen muovipäinen ruuvi on todella veemäisessä paikassa.
Taidan seuraavalla kerralla kokeilla suosiolla etupuolelta. Puskuri alas ja sitä rataa.
onko todella niin että puskuri pitää irrottaa?
siis tarkoitan et sieltä vaihto käy helpommin?
Monta kiinnitysruuvia sieltä pitäs oikein löytyä?
Kattelin vaan paikkaa et eihän sinne kourat mahdu, saatikka työkalut...
miten homma on saatukaan noin hankalaksi?
Vielä yksi kysymys: Mitkä polttimot sinne sopii?
Näkyy olevan tarjolla d2s ja d2r...kumpi noista lienee se oikea?
Jopi
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Homma vähän paskmainen,ja pienet kädet ja peili hyvä apuväline
ulkomuistista:kaikki tarvittavat ja tiellä olevat Liittimet auki ja suojat pois,väännetään vastapäivään ja sitten se toinen mötikkä kierretään myös vastapäivään,muistaakseni 2kpl 13mm/tasapää ruuvia löytyy,ne auki.
Kyllä se siitä,toisella kerralla homma skulasi jo hyvin itsellä,ja ekalla kerralla tuli liikaa purettua konehuonetta
Niin akusta kait olisi hyvä ottaa - irti,vaikka tekijät väittävät että xenonin pistokkeen irrottaminen riittää,en ole testannut jälkimäistä
ulkomuistista:kaikki tarvittavat ja tiellä olevat Liittimet auki ja suojat pois,väännetään vastapäivään ja sitten se toinen mötikkä kierretään myös vastapäivään,muistaakseni 2kpl 13mm/tasapää ruuvia löytyy,ne auki.
Kyllä se siitä,toisella kerralla homma skulasi jo hyvin itsellä,ja ekalla kerralla tuli liikaa purettua konehuonetta
Niin akusta kait olisi hyvä ottaa - irti,vaikka tekijät väittävät että xenonin pistokkeen irrottaminen riittää,en ole testannut jälkimäistä

kiitos toisen kerran, tarkotatko ruuveilla noita jotka ovat tuon varoituskyltin yläpuolella (kuva takaa) ja sit tuolla alhaalla
täs kuvia:
http://cgi.ebay.de/Alfa-Romeo-166-Front ... 5d29319f44
en tiedä onnistuuko tuon linkin laitto...
täs kuvia:
http://cgi.ebay.de/Alfa-Romeo-166-Front ... 5d29319f44
en tiedä onnistuuko tuon linkin laitto...
Jopi
OK, katoin noita äsken ja niitä mötiköitä(onkohan vahvistimet korkeajännitteeseen tai jotain sinnepäin?) ei voi kiertää kun vasenta myötäpäivään ja oikeaa vastapäivään kun ei ole tilaa...mut näyttäs et noita ruuveja ei tarviiskaan aukaista...oonko täysin väärässä?
tuo toinen kaveri tarkotti varmaan et takapuskurin irrotus auttaa etuxenonien vaihtoon
tuo toinen kaveri tarkotti varmaan et takapuskurin irrotus auttaa etuxenonien vaihtoon

Jopi
Se toinen kaveri tarkoitti, että polttimon voi vaihtaa irroittamatta etupuskuria, mutta hommaa kokeilleena ainakaan omassa tapauksessa kourat ei kerta kaikkiaan yletä siihen viimeiseen mutteriin.
Mötikkä on kolmella ruuvilla kiinni. Tallista löytyi ylimääräinen umpio, tosin kuskinpuoleinen (kuva): kaksi ruuvia alhaalla ja yksi ylhäällä.
Mut äkkiähän tuon toteaa kokeilemalla, ylettääkö nakit vai ei. Koko puskuri on tullut muutaman kerran irroitettua, joten ei se hommana niin paha ole, miltä kuulostaa.
Mötikkä on kolmella ruuvilla kiinni. Tallista löytyi ylimääräinen umpio, tosin kuskinpuoleinen (kuva): kaksi ruuvia alhaalla ja yksi ylhäällä.
Mut äkkiähän tuon toteaa kokeilemalla, ylettääkö nakit vai ei. Koko puskuri on tullut muutaman kerran irroitettua, joten ei se hommana niin paha ole, miltä kuulostaa.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Yhden xenon umpion ainakin ja mahdollisesti toisenkin,mut palaillaan myöhemmin yv:lläpesojo-h kirjoitti: PS. Jos tarviit jotain Alfoihin Saksasta(sieltä saa aika halvalla kaikkea) voin välittää&hoitaa, ja tietysti ilman palkkiota!
Onko nim kotterilla tietoa,kun umpio on siinä irti,että miten se xenon polttimon ympärillä oleva kromirengas on kiinni?Eli siinä kuvun ympärillä?
Itsellä meinaan se "rengas" näytti olevan irti umpion sisällä
Kromirengas näyttää olevan puristettu ja/tai liimattu umpioon, joten jotain on sökönä, jos irto-osia löytyy. (Kuva 2).alfa164 kirjoitti:Onko nim kotterilla tietoa,kun umpio on siinä irti,että miten se xenon polttimon ympärillä oleva kromirengas on kiinni?Eli siinä kuvun ympärillä?
OK ja sorry, ei todellakaan ollut tarkoitus irvailla...Kotter kirjoitti:Se toinen kaveri tarkoitti, että polttimon voi vaihtaa irroittamatta etupuskuria, mutta hommaa kokeilleena ainakaan omassa tapauksessa kourat ei kerta kaikkiaan yletä siihen viimeiseen mutteriin.
Kaikki hommathan voi tehdä miljoonalla eri tavalla ja jokainen valitsee oman tapansa syystä tai kolmannesta.
Jopi
Re: 166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät
Vasen lähivalo alkanut pätkimään, sammuu ajossa silloin tällöin (AR166 FL2005). Toivottavasti korjaantuu polttimoa vaihtamalla. Saksanmaalle taitaa lähteä tilaus. Manuaali väittää että polttimo on D1 35W. Vai onko se nyt kuitenkin D2S, niin kuin diy.twenga.co.uk väittää)? Vai onko näihin ehkä laitettu molempia?
Re: 166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät
Minulla näyttäisi olevan D1s-polttimo - eli se kalliimpi sitten. Plttimo on tosi helposti käsillä kumikannen takana, vaihtamiseen ei työkaluja tarvitse, parin minuutin homma.
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Re: 166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät
vanha aloittamani aihe,mutta tiedoksi valojen kanssa painijoille,että xenonin&ja normin eli hemputisti halvemman umpion sisuskalut ovat identtiset lasia myöten.eli ehjän saa rakennettua,kunhan xenon vaatima umpion takaosa on ehjä(siis se musta kuori)
Lasi lähtee suht kivasti uunissa irti(150c) ja lain vaatimat nippelitiedoksit samat tavis,ja xenonissa
Lasi lähtee suht kivasti uunissa irti(150c) ja lain vaatimat nippelitiedoksit samat tavis,ja xenonissa
-
- Viestit: 296
- Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
- Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät
Tiladin tossa uuden sensorin taakse ja tietenkin ricambilta puski väärää osaa,eli on uudenman mallinen missä pyöreä liitin, onko mahollista vähän johdotusta muuttaa apicoilla ja jos jostain sais liittimen pään ostwttua olis mukava... Sais 9 vuoden jälkeen tohon autoon ajovalot ylöspäin
taakse virtoja tulee 0.50v kun katoin mittarilla.. En tiedä oikeastaan onko ees hyvät mutta menkööt

- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: 166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät
Mulla osoittaa valot liian alas.
Kun virrat laittaa päälle, lähivalot käyvät alhaalla ja nousevat ajoasentoon. Kuskin puolen korkeus on joten kuten ok, mutta hanttimiehen puoleinen jää aivan liian alas.
Testasin etuakselin anturia. Otin minikoiranluun alatukivarresta irti, ja käänsin anturina ylöspäin. Molemmat valot alkoivat nousemaan, mutta oikea polttimo lopetti nousemisen paljon kuskinpuoleista aiemmin. Samalla kun oikea lakkasi liikkumasta, sähkömoottorista rupesi kuulumaan erilainen ääni, luultavasti löi tyhjää?
Käänsin umpiota ylöspäin, mutta tämä ei ole tietenkään oikea tapa korjata tuota ongelmaa.
Olisiko tuolle jotain tehtävissä?
ps. Xenon polttimo oli niinpäin että kannassa oleva lovi on ylöspäin.
Kun virrat laittaa päälle, lähivalot käyvät alhaalla ja nousevat ajoasentoon. Kuskin puolen korkeus on joten kuten ok, mutta hanttimiehen puoleinen jää aivan liian alas.
Testasin etuakselin anturia. Otin minikoiranluun alatukivarresta irti, ja käänsin anturina ylöspäin. Molemmat valot alkoivat nousemaan, mutta oikea polttimo lopetti nousemisen paljon kuskinpuoleista aiemmin. Samalla kun oikea lakkasi liikkumasta, sähkömoottorista rupesi kuulumaan erilainen ääni, luultavasti löi tyhjää?
Käänsin umpiota ylöspäin, mutta tämä ei ole tietenkään oikea tapa korjata tuota ongelmaa.
Olisiko tuolle jotain tehtävissä?
ps. Xenon polttimo oli niinpäin että kannassa oleva lovi on ylöspäin.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong