
Joten; ovatko muut havainneet tällaista kulumista omissa kulkuneuvoissaan vai pitäisikö kuitenkin käväistä ohjauskulmien säädössä?
Valvoja: Moderators
Joo, oli kummallista kulumista... joten käytin nelipyöräsäädössä (40 €, ei paha!) ja kaveri sano et nää kulmat sun muut on ihan OK?Mesikämmen kirjoitti: Joten; ovatko muut havainneet tällaista kulumista omissa kulkuneuvoissaan vai pitäisikö kuitenkin käväistä ohjauskulmien säädössä?
Saa olla myös eri mieltä.pjotrthegreat kirjoitti:Ei taida mennä nuo paineet ihan noin yksioikoisesti...
Mitä leveämpi rengas ja mitä matalampi profiili - enemmän painetta...
suurinpiirtein näinpjotrthegreat kirjoitti: Mitä leveämpi rengas ja mitä matalampi profiili - enemmän painetta...
Otetaanpa uusiks kun meni vähän aiheesta sivuun nuo äskeiset...Mesikämmen kirjoitti:
Joten; ovatko muut havainneet tällaista kulumista omissa kulkuneuvoissaan vai pitäisikö kuitenkin käväistä ohjauskulmien säädössä?
Joo, onhan takapyörät myös säädettävissä ja kun nykyään näillä on nelipyörämittaus&säätö, ei se kallista ole, hinnat riippuu tietenkin paikasta.Janne kirjoitti:Minulla on samantapainen homma kuin pesojo-h:lla. Tosin renkaat on 205-60-15 orkkisvanteilla. Eturenkaat on kuluneet sisälaidasta ihan nolliin. Muuten pinnan kulutus on tasaista. Ällistelen että miten ne voi tuolla lailla mennä?
Renkaat on vanhat ja olen niitä vaihdellut vuosittain eestä taakse ja päin vastoin. Auto menee suoraan, ei vetele - oikeasti on hyvä ajaa. Auraukset on mitattu edestä raidetangonpäiden vaihdon yhteydessä, jonka vuoksi luulenkin että takakulmat ovat päin peetä. Nekin lienee säädettävissä...isommalla työllä tottakai?
Minullekkin on pariltakin eri rengsliikkeen edustajalta tullut tieto että autonvalmistajilla ei aina suositustaulukoissaan ole renkaankannalta parhaat tiedot.pesojo-h kirjoitti:Joo, onhan takapyörät myös säädettävissä ja kun nykyään näillä on nelipyörämittaus&säätö, ei se kallista ole, hinnat riippuu tietenkin paikasta.
Meikäläisellä tämä oli oma moka kun laitoin vain 2,3 baria painetta käyttöohjeen mukaan...mut ei kumikorjaamo ollu sen veikeempi, samanverran laittovat nekin. Sit kun ekoista tuli reunoista silestonet herättiin et "jotain tarttis tehrä"...senjälkeen laitettiin tuo aiemmin mainittu 3 baria ja homma oli siinä.
Tampereen Vianorilla nelipyöräsuuntaus 100e. Pelkkä etupää 75e.beetta julia kirjoitti: säätö viimekesänä muistaaksen 70€?
Kyllä sain ja ei se takapään heitto paljoa ollut, mutta harmitti kun halusi sen tehtävän perusteellisesti ja sitten kävi noin. Taisi olla niin että tuolle 25e lisälle, joka tulee takapään suuntauksesta, olisi jäänyt niin pieni kate että jättivät tekemättä. Ja oli rahakkaampia hommia jonossa. Ei se ajossa näkynyt, mutta nyt pari kk jälkeen renkaista kyllä.. Voihan se toki olla että japsikipon ominaisuus on että takarenkaat kuluu enempi, toista on vaan lukenut muiden kokemuksista. Kuluminen on ollut kylläkin tasaista.beetta julia kirjoitti:tarkistin hinnan 90€. kesä-09 vianor vaasa.
En kyllä ollut palveluun oikein tyyyväinen, mutta homma tuli hoidettua.
Etkö saanut vianorilta lappua missä kulmat, ennen, tavoite ja nyt.