Katsastuksesta läpi =)
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Tosta valosäädön korjauksesta en osaa sanoa mitään.
Mutta paremman puoliskon 156 2.0TS -99 meni läpi tokalla yrittämällä tuossa, tais olla maaliskuussa. Ainoa kirjallinen merkintä ensimmäisellä yrittämällä: Oikea helmakotelo mätä. Suullisesti mainitsi, että oikea takaiskari on hyvin heikko, mutta ehjä - suositellaan vaihtoa, muttei pakko ollut.
Tokalla kertaa jaksoivat jopa sen verta katsoa, että on jotain hitsausta helmalle tapahtunut eikä ottanut autoa edes nosturille :o
Mutta paremman puoliskon 156 2.0TS -99 meni läpi tokalla yrittämällä tuossa, tais olla maaliskuussa. Ainoa kirjallinen merkintä ensimmäisellä yrittämällä: Oikea helmakotelo mätä. Suullisesti mainitsi, että oikea takaiskari on hyvin heikko, mutta ehjä - suositellaan vaihtoa, muttei pakko ollut.
Tokalla kertaa jaksoivat jopa sen verta katsoa, että on jotain hitsausta helmalle tapahtunut eikä ottanut autoa edes nosturille :o
Voisko se heijastipinta olla jotenkin irti kiinnityksistään, sehän on nivelletty alhaalta kai kahdesta pisteestä (toisessa sivusäätö). Tai joku koko umpion kolmesta kiinnityspisteestä irti?Java kirjoitti:Voi vatura sentään, sain säädeltyä valot samalle korkeudelle, mutta nyt on valokuvio päin helvettiä Eli pientareen puolelle ei tuu jotain "lisävaloa"..
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Läpi meni että hurahti muutoskatsastuksineen. Katsastaja kehui että on hyvässä kunnossa ja ko. alusta on laadukas valinta (korkeussäädettävä KW). Hauska juttu oli että vain yksi toinen auto oli katsottavana, punainen -91 Spider 2.0 ja aika kului mukavasti jutellessa Alfoista sen viehättävän omistajan kanssa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Laakista läpi tänään. Päästöt oli uuden auton tasolla, samoin iskarit & jarrut ja ODB ok. Alustassa ei välystä missään. Kolme äijää ihmetteli Alfaa kun ei ole kuulemma tavanomainen näky. Lopuksi vielä kötöstäjä tote,s että ois voinu vaikka vejot lyödä, että putki vuotaa jostain, kun niin pörisee, mutta se taitaakin kuulua näissä asiaan, vuotoja ei ollut
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Seiskavitonen men kerrasta läpi, huomautuksetta. Oli ollut seisonnassa viime syksystä lähtien. Minkäänlaista katsastusremottia en tehnyt, paitsi ajoin 30km lenkin jarrutellen hieman voimakkaammin.
Easy case.
Easy case.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Nyt 156 kolmatta vuotta peräkkäin katsastuksesta läpi
Katsastus maksoi 39+10+10=59€ (kats., obd, päästöt)
Ei nämä nyt aivan romuja ole, vikasaldo 2,5 vuodelta omastani on seuraava:
- kaksi pyöränlaakeria
- tehostimen paaluuletku vuoti
- 5 sylinterin puola
- jäähdytin tihkuu (uusi tilattu)
Katsastus maksoi 39+10+10=59€ (kats., obd, päästöt)
Ei nämä nyt aivan romuja ole, vikasaldo 2,5 vuodelta omastani on seuraava:
- kaksi pyöränlaakeria
- tehostimen paaluuletku vuoti
- 5 sylinterin puola
- jäähdytin tihkuu (uusi tilattu)
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
Toisella yrittämällä läpi.
Vikalista ekalta kerralta:
- oikea,etu,yläpallonivel -> koko tukivarsi vaihtoon
- oikea,etu,koiranluu
- vasen,taka,koiranluu
-> Deltalle huoltoon ja samalla heikalta tilattu pohjapanssari alle & vuosihuolto.
Deltalle huokeat 870€
Heikalle 150€ + 20€ postit.
Katsastukseen 68€+15€ tarkistus
-> 1123€
Nyt matkustus kolina ja narina vapaata ainakin hetken. Vähän raskaammalta keula tuntuu verrattuna aikaisempaan pohjamuovin riekaleisiin.
Vikalista ekalta kerralta:
- oikea,etu,yläpallonivel -> koko tukivarsi vaihtoon
- oikea,etu,koiranluu
- vasen,taka,koiranluu
-> Deltalle huoltoon ja samalla heikalta tilattu pohjapanssari alle & vuosihuolto.
Deltalle huokeat 870€
Heikalle 150€ + 20€ postit.
Katsastukseen 68€+15€ tarkistus
-> 1123€
Nyt matkustus kolina ja narina vapaata ainakin hetken. Vähän raskaammalta keula tuntuu verrattuna aikaisempaan pohjamuovin riekaleisiin.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Kyllä on Alfa saanut arvoisensa kuskin kun pilotti tuntee keulan raskaantuneen pohjapanssarin vaihdollaolli kirjoitti:Toisella yrittämällä läpi.
Vikalista ekalta kerralta:
- oikea,etu,yläpallonivel -> koko tukivarsi vaihtoon
- oikea,etu,koiranluu
- vasen,taka,koiranluu
-> Deltalle huoltoon ja samalla heikalta tilattu pohjapanssari alle & vuosihuolto.
Deltalle huokeat 870€
Heikalle 150€ + 20€ postit.
Katsastukseen 68€+15€ tarkistus
-> 1123€
Nyt matkustus kolina ja narina vapaata ainakin hetken. Vähän raskaammalta keula tuntuu verrattuna aikaisempaan pohjamuovin riekaleisiin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Niin 13kg on painoksi laitettu panssarille. Liekkö osuutta tuntuman muuttumiseen muilla huoltotoimenpiteillä. Voiskin ehkä pistää hakemuksen Citikalle jos lähtis vaikka Kimin autoa säätämään kun näin hyvä tuo tuntuma autoihin on.gYdEbUh kirjoitti:Kyllä on Alfa saanut arvoisensa kuskin kun pilotti tuntee keulan raskaantuneen pohjapanssarin vaihdolla
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Läpi meni hiukkaskiihdytin ja ilman huomautuksia. Eipä ehkä inssi olettanut näin käyvän, sen verran ruppaisen näköinen tuo on tällä hetkellä päälle päin.
Vähän piti tosin selustaa varmistella ennen näyttöä; Uusi tuulilasi, alatukivarret, etuvakaajan puslat, etujarrulevyt ja palat, käsijarruvaijerit, EGR:n putsaus, kummankin sivuairbagin johtoliitosten käpistely ja sokerina pohjalla yhden ABS-anturin vaihto. Viimeisin taisi olla "missing in action" noiden tukivarsien vaihdon yhteydessä. Toolman ystävällisesti lainasi renkaita näytön ajaksi, mulla kun ei ole uusille vanteille vielä kumeksia ja vanhat kesikset ovat mallia silestone.
Palkinnoksi kärrylle kipaisin ostamassa DentVanish-lommonoikaisusarjan. Jospa alkaisi eksteriöörin ruotimisen ovikolhuista.
Vähän piti tosin selustaa varmistella ennen näyttöä; Uusi tuulilasi, alatukivarret, etuvakaajan puslat, etujarrulevyt ja palat, käsijarruvaijerit, EGR:n putsaus, kummankin sivuairbagin johtoliitosten käpistely ja sokerina pohjalla yhden ABS-anturin vaihto. Viimeisin taisi olla "missing in action" noiden tukivarsien vaihdon yhteydessä. Toolman ystävällisesti lainasi renkaita näytön ajaksi, mulla kun ei ole uusille vanteille vielä kumeksia ja vanhat kesikset ovat mallia silestone.
Palkinnoksi kärrylle kipaisin ostamassa DentVanish-lommonoikaisusarjan. Jospa alkaisi eksteriöörin ruotimisen ovikolhuista.
- Epäkelpokeräilijä -
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, täytyypi raportoida vaikka tuonne miten äijän kävi. Komeudella oli hintaa joku 35 euroa joten eipä tuossa kokeilussa korkealta putoa.
- Epäkelpokeräilijä -
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Paino viittaa venäläiseen Sheriff panssariin, joka on 2mm teräslevyä, mulla on 156:ssa samanlainen. Siihen verrattuna alumiininen on paperia ellei ole triplasti paksumpi. Sais olla vielä vähän tukevampi niin vois nostaa tunkilla suoraan panssarin alta...Epezi kirjoitti:Mitä valurautaa se on? Kyllä tuommonen paino voi jo perjaatteessa tuntua. Panssareita myydään muuten myös alumiinisiaolli kirjoitti:Niin 13kg on painoksi laitettu panssarille.
vesku
Ei mennyt GTA läpi, oik.etuiskari (saanut varmaan kipeetä tietyökynnyksistä) ja vas.etu ylätukivarren pallo väljä.Camber kirjoitti:GTA laakista läpi tänään, 160e kiitos alustan muutoskatsastuksen kera... vittu mitä rahastusta
Camber, jäikö alustanpäivityksestä alkuperäiset iskarit, voisin tarvita jos ei nyt ihan loppu ole
GT läpi tänään ensikäynnillä. Tosin hra katsastaja ei osannut päättää ovatko etuiskarit tiensä päässä vai eivät.
Autoa tutkittiin iskaritesterissä ihan kahden miehen voimin. Lopulta he päättivät, että ei näin jäykkäalustaisesta oikein tiedä, vaikka testerin mukaan vasen etuiskari näytti olevan tiensä päässä. Leima kuitenkin tuli ilman huomautuksia. Oikeasti vasemman etuiskarin takia iskarit tulevat lähiviikkona vaihdettua.
Autoa tutkittiin iskaritesterissä ihan kahden miehen voimin. Lopulta he päättivät, että ei näin jäykkäalustaisesta oikein tiedä, vaikka testerin mukaan vasen etuiskari näytti olevan tiensä päässä. Leima kuitenkin tuli ilman huomautuksia. Oikeasti vasemman etuiskarin takia iskarit tulevat lähiviikkona vaihdettua.
No nyt on hyväksytty uudella ylätukivarrella ja Camber:in etuiskarilla. Pakkivalo vielä mysteeri, ei polttimovika. Missäs tuon peruustusvalon katkasija on?dino kirjoitti:Ei mennyt GTA läpi, oik.etuiskari (saanut varmaan kipeetä tietyökynnyksistä) ja vas.etu ylätukivarren pallo väljä.Camber kirjoitti:GTA laakista läpi tänään, 160e kiitos alustan muutoskatsastuksen kera... vittu mitä rahastusta
Camber, jäikö alustanpäivityksestä alkuperäiset iskarit, voisin tarvita jos ei nyt ihan loppu ole
Ei mennyt 916 spider katsastuksesta läpi: "takapallot väljät", tarkoittanee niitä ylempiä poikittaisia takatukivarsia (wishbones?). Ei kai niihin mitään puslia saa? On siis hankittava molemmille puolille uudet + oikea raidetangon pää)
(Onnistuuko tuo vaihtotyö, ylätukivarret taakse, kotikonstein vai pitääkö suosiolla tilata aika korjaamolta....?)
(Onnistuuko tuo vaihtotyö, ylätukivarret taakse, kotikonstein vai pitääkö suosiolla tilata aika korjaamolta....?)
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...