Talvi tulloo ja suodatin on reilun vuoden vanha eli vois vaihtaa uuden. Miten kannattaa talvella tehdä: ottaa suodatin kokonaan pois vai vaihtaa tuore filsu? Ilmanvaihto varmaan riittää suodattimenkin kanssa, mutta enemmän mietityttää, pääseekö suodattimelle helposti lunta? -> kosteutta -> huurua. Toisaalta suodatin pitää esim lämmityslaite- ja ilmastointikennot puhtaampana, sisätiloista puhumattakaan...
Ajattelin tuossa tilata motonetistä osia ja samalla vois tilata tuon suodattimenkin, koska toimituskulut ovat samat riippumatta tavaramäärästä. Luetteloissa on tarjolla joko paperi tai aktiivihiilisuodattimia. Onko tuo aktiivihiili helpompi tukkeutumaan? (Niin ja kauhistelijoille tiedoksi, en ole tilaamassa mitään jakohihnoja tai öljynsuodattimia, vaan esim. sumuvalon, jonka saa 44 neurolla. Samaa ei taida saada DA:sta edes tuplahinnalla?)
Piti tuossa käydä mittaileen parkkiskalla vanhan suodattimen kokoa ja yllättäen viiden asteen pikkupakkasessa sanoi yksi muovikiinnike raks-poks. (En malttanut ajaa pikkujutun takia lämpimään halliin.) Onneksi on irto-osa ja löytyy itseltäkin varastoista.
Raitisilmasuodatin
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Vänkärin puolen roiskesuoja pois niin se on siinä heti näkyvillä, muistaakseni parikolme ruuvia ja muutama ronksronks-ankkurinappi..puke kirjoitti:Itse myös hain raitisilmasuodattimen (aktiivihiili) Motonetistä. Yritin kurkistella hieman pyyhkijöiden roikesuoja alle, mutten nähnyt sielä vanhaa suodatinta. Pitääköhän purkaa paljonkin ennenkuin pääse suodattimeen käsiksi?
Abarth 500 Esseesse