GTA seisoo korjaamolla

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JMV
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Touko 2010, 20:23
Car(s): 156 1.6
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

GTA seisoo korjaamolla

Viesti Kirjoittaja JMV »

Morjens,

Tuttavan puolesta kirjoittelen josko löytyis (ja löytyyhän sitä) apua GTA:n käynnistymättömyyteen...

Eli auto seisoo korjaamolla ja ilmeisesti ajonesto päällä, ei starttaa...tuntuu että kaikki kepuli ja virallisetkin konstit kokeiltu ihan ajoneston ohitusta myöden, mutta ei käynnisty niin ei käynnisty

Löytyskö apuja moiseen pulmaan?

Kiitokset

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2735
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Omassa ex-156 V6:ssa pajalla sama ongelma...syy oli yhden johdon liittimen irtoaminen, ilmeisesti joku startin johto. Liitin oli irronnut vaihteistoöljyn tarkistuksen ja lisäyksen yhteydessä epähuomiossa, koska tarttui asentajan haalarin hihaan kiinni. Vikaa haetiin myös ajonestosta, mutta vika olikin näin simppeli. Mutta jos vika on todella ajonestossa niin sitten eri juttu?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III

La vita è

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kun virrat laittaa päälle, niin mitä valoja palaa / ei pala?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ei lähde käyntiin vai ei starttaa? Jos ajonesto olisi mennyt päälle niin eikös silloin pitäisi kuitenkin startata?

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Omassa v6 oli mennyt talvella ruiskuboxin rele... mittariin syttyi kyllä kaikki valot ihan normaalisti, mutta ajoneston valo ei sammunut. Uudella releellä korjautui sitten. Taisi olla siinä akun vieressä. Kannattaa kokeilla^^

Edit: Vilkkuuko ruiskupumpun valo mittarissa? Jos ei niin olisin aika varma että se on se rele!
Viimeksi muokannut pasinoffi, 14 Heinä 2010, 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JMV
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Touko 2010, 20:23
Car(s): 156 1.6
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

...

Viesti Kirjoittaja JMV »

Pyörittää...korjaamon isäntä oli puhunut " auton kuvasta jossa on lukko " palaa, tiedä sitten mitä tuolla tarkoitti, omassa T.S ei ole muuta auton kuvaa kun ovet/luukku näyttö

Code valo ei pala...bensapumppu? rele?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

onko autoa siirrelty esim muutama metri ajaen? tulpat voi olla kastunu. Tosin tiedä sitten tuosta valosta....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

JMV
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Touko 2010, 20:23
Car(s): 156 1.6
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

...

Viesti Kirjoittaja JMV »

ollut remmin vaihdossa...missäs tuo YKK-anturi sijaitsee ko.vehkeessä, oisivatko rikkoneet?

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Jos se kerta korjaamolla seisoo niin eikö muka löydy testeriä? Paljon helpompaa selvittää vika sitä kautta.

JMV
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Touko 2010, 20:23
Car(s): 156 1.6
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

...

Viesti Kirjoittaja JMV »

niimpä...mutta eivätpä ole löytäneet syytä, muutoin ois ajettu pihalle ajat sitten

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: ...

Viesti Kirjoittaja mattijus »

JMV kirjoitti:ollut remmin vaihdossa...missäs tuo YKK-anturi sijaitsee ko.vehkeessä, oisivatko rikkoneet?
Jos code -valo syttyy ja sammuu normaalisti ajonesto ei aiheuttane ongelmaa.

Onko vika alkanut tuossa remmin vaihdossa? => Jako sekaisin

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Onko jakopään vaihdossa käytetty lukkopaloja? Tussimerkinnöillä tehtynä takimmaisen nokan jako on tosi helppo saada sekaisin ja GTA:n kone on tosi tarkka siitä että jako on oikein.

Leon
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 12:02

Viesti Kirjoittaja Leon »

Musta toi on ihan selvä ajonestolaitteen vika. Eikös siinä pala sellainen keltainen avaimen kuva joka on vähän "lukon" näköinen. Itsellä oli ainakin sama ongelma ja avaimen kuva jäi palamaan. Pyöritti starttia voimakkaasti, mutta ei saanut bensaa "ajonesto ei antanut".

Vika vissiin yleisimmin juuri siinä ajoneston liittimessä ( itellä oli näin ja pienen töyssyn jälkeen alkoi oirehtimaan) tai sitten vissiin monella ollut siinä "antennissa" mikä on virtalukon ympärillä.

Irroittivat autosähköliikkeessä liittimen, korvasit osan heikoista liitoksista ja ongelma loppui siihen paikkaan. Ja ihme kyllä ei ollut kallista kun ammattipaja löysi vian nopeasti.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jos se olis ajonesto se pitäisi saada ohitettua ohjekirjan ohjeilla? ekassa viestissä luki että oli yritetty ohitusta....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Se rele kannattaa kattoo.. Talvella ku oli seisonnassa nii oli menny.. Selviää siitä jos ruiskupumpun valo ei vilku..

JMV
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Touko 2010, 20:23
Car(s): 156 1.6
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

...

Viesti Kirjoittaja JMV »

Joo, ohitusta on koitettu oikein koodien ja ohjeiden kera...tuloksetta. Ollut jo tosiaan ihmeen kauan pajalla, meni remmin vaihtoon ajamalla ja nyt ei käynnisty...luulis että olisivat katsoneet tuleeko menovettä ruiskuille asti ym...mielenkiintoista kaikenkaikkiaan.

Kiinnostaa mistä kaikesta yrittävät laskuttaa, minun mielestäni asiakkaan ei tässä tapauksessa tarvitse maksaa kuin remminvaihtoon liittyvä työn osuus ja siihen kuuluvat hilut...mitäs muut mieltä?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pitäisi selvittää mitkä varoitusvalot jäävät palamaan kun kääntää virrat päälle. Jos CODE valo sammuu, vika tuskin on ajonestossa. Koska hihna on juuri vaihdettu vika on melko varmasti siihen liittyvä. (Jako pielessä)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ymmärsinkö nyt ihan oikein: Auto meni remmin vaihtoon, laitettu kasaan, mutta ei saatu enään kääyntiin?

Tuohan kuultaa siltä, että jako on sekaisin ennenmin kuin ajoneston vika.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

JMV
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Touko 2010, 20:23
Car(s): 156 1.6
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

...

Viesti Kirjoittaja JMV »

Juuri näin on käynyt, huomenna ehkä taas kuullaan lisää...ovat kuulemma katsoneet nokkien ajoituksen kellon kanssa, palojen puuttuessa, joten voipi hyvinkin olla että äkkiä hampaan verran pielessä...

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Edelleenkään en voi käsittää mikä niissä lukkopaloissa on niin vaikeaa että niitä ei voida hankkia / käyttää.

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

Re: ...

Viesti Kirjoittaja SP »

JMV kirjoitti:Juuri näin on käynyt, huomenna ehkä taas kuullaan lisää...ovat kuulemma katsoneet nokkien ajoituksen kellon kanssa, palojen puuttuessa, joten voipi hyvinkin olla että äkkiä hampaan verran pielessä...
Joo ei tarvi olla yhtäkään hammasta vähempikin riittää, kokemusta on :wink:

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: ...

Viesti Kirjoittaja toolman »

JMV kirjoitti:Juuri näin on käynyt, huomenna ehkä taas kuullaan lisää...ovat kuulemma katsoneet nokkien ajoituksen kellon kanssa, palojen puuttuessa, joten voipi hyvinkin olla että äkkiä hampaan verran pielessä...
Mites tämä tapahtuu? En ymmärrä? :crazyeyes:

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Kellon kanssa.. "se oli ykk:ssa tossa neljän maissa, en tiijä onko enää" :D

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

KJS kirjoitti:Edelleenkään en voi käsittää mikä niissä lukkopaloissa on niin vaikeaa että niitä ei voida hankkia / käyttää.
se on hankalaa - pitää purkaa :mrgreen: Äkkiä menee vain koko yläkerta vaihtoon tussaroidessa :oops:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

KJS kirjoitti:
Edelleenkään en voi käsittää mikä niissä lukkopaloissa on niin vaikeaa että niitä ei voida hankkia / käyttää.
Niin, kai perus syy on siinä että palojen kanssa menee enemmän aikaa joten paja joka vaihtaa ilman paloja tekee ehkäpä myös halvemmalla... ja aikas moni kait valitsee sen kuka halvimmalla tekee, ainakin täällä moni kyselee missä homman sais edullisimmin teetettyä. Ja periaatteessa kait sama maksavalle asiakkaalle tehdäänkö paloilla vai ilman jos jakoa vaan ei sössitä...
Ja saattaa sen tehdä merkkikorjaamokin ilman paloja, ainakin mun autoon on vaihdettu aiemmin 2X hihna deltalla ja homman on tehnyt molemmilla kerroilla täälläkin kehuttu "konalan alakerta", tussimerkinnät tuolta kopan sisältä kuitenkin löytyi kun hihnan itse viimeksi vaihdoin... mutta ammattimiehet ei kuitenkaan olleet jakoa sössineet ja onhan mahdollista että tussimerkitkin oli vain vedetty varmuuden vuoksi ja paloja käytetty.. :-D
Aiheeseen liittyen JMV kyseli ylempänä YKK anturin sijaintia ja ainakin tuossa 2,5 koneessa ei mitään antureita tarvi kohmia hihnan vaihdon yhteydessä. Muistaakseni YKK anturi on vauhtipyörällä toisessa päässä konetta ja nokka akselin anturikin on toisessa päässä konetta kuin hihnapyörä.

JMV
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Touko 2010, 20:23
Car(s): 156 1.6
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

...

Viesti Kirjoittaja JMV »

NO NIIN, GTA KÄY JA KUKKUU...VIKA: AVAIMEN YMPÄRILLÄ OLEVAN " ANTENNIN " PIUHAN LIITOS...

Oli hiukan korjaamon pitäjä naurellu partaansa kun täältä foorumilta saatuja ohjeita tyrkytettiin...ei varmaan naureskele jatkossa...tunnettu vikahan tuokin oli...

Mahtaakohan nokan profiilista olla missään mitään faktatietoa, vois kokeilla noiden lukkopalojen tekoa, kun tuo NC-kone tuolla tallissa majailee

Kiitokset kaikille!

HeVi
Viestit: 54
Liittynyt: 01 Tammi 2009, 10:27
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja HeVi »

Hieno juttu, että GTA tuli kuntoon.

Tuosta lukkopalojen tekemisestä sen verran, että mulla "työsuhde-etuna" 3D-mittalaite, jolla nuo palat voisi joskus koittaa mitata ja siitä sitten jatkaa nc-koneella, kun on mitat selvillä...Edellyttää tietysti, että on jo olemassa olevat tehdastekoiset palat mistä ottaa mitat/mallia... :)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Hehe.. mahto olla helpotus kun se kerran pärähti, itse juoksen tälläisien tilanteiden jälkeen vessaan :mrgreen:

Monella varmaan tullut mieleen "tulikohan lössittyä kalliisti" kun ei käynnisty hihnan vaihdon jälkeen. Avaimen lähettimin hajoamiselle aika huvittava ajankohta näin jälkikäteen ajatellen :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin