156 2.4JTD ja kaksoismassavauhtipyörä
Valvoja: Moderators
156 2.4JTD ja kaksoismassavauhtipyörä
Eikö 40000 € uutena maksaneen auton tulisi olla täristämätön kaikilla kierrosluvuilla kunnossa ollessaan? Koeajoin yhtä yksilöä, jossa alkoi tuntuva ja kuuluva tärinä 3. 4. ja 5. vaihteilla annettaessa löylyä 1500...3000 rpm välillä.. Epäilisin vauhtipyörää, joka oli kuulemma jo kertaalleen vaihdettu 40tkm sitten, eikä täten vielä voinut olla rikki. Melko tyyris osa kuitenkin ja vaatinee jo kunnon työtilat vaihdattaa. Autossa tosin oli lievä lastu ja noin 380 Nm, mutta pitäisi sen kaiketi tuon kestää??
Ja koska maksimivääntöä ei varmaan aivan noin pitkältä ajalta saavuteta epäilisin tuon kertovan vian olemassaolosta ilman lastuakin.
Vai voiko tuollaisen kanssa elää ja kuinka pitkään, jos pihistämään alkaa ja välttää täysillä kiihdyttämistä?
Ja koska maksimivääntöä ei varmaan aivan noin pitkältä ajalta saavuteta epäilisin tuon kertovan vian olemassaolosta ilman lastuakin.
Vai voiko tuollaisen kanssa elää ja kuinka pitkään, jos pihistämään alkaa ja välttää täysillä kiihdyttämistä?
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 21 Maalis 2007, 11:18
- Viesti:
soittele huomenna
T: Koret
T: Koret
Viimeksi muokannut anttasvaari, 21 Heinä 2010, 11:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
En kyllä muista että oma 2.4 10v olisi vedättäessä täristellyt. Kylmäkäynnistyksen jälkeen kyllä tyhjäkäynnillä hetken, mutta sehän onkin riisseli.
Tuli huvikseen kokeiltua samaa tuolla 1.9 16v:llä eikä kyllä tärise sekään. Sihisee vaan ja kiihtyy. Siitä en sitten tiedä minkälainen vauhtipyörä siinä on mutta kai nuo nykyään ovat melkein kaikki kaksoismassaisia?
Tuli huvikseen kokeiltua samaa tuolla 1.9 16v:llä eikä kyllä tärise sekään. Sihisee vaan ja kiihtyy. Siitä en sitten tiedä minkälainen vauhtipyörä siinä on mutta kai nuo nykyään ovat melkein kaikki kaksoismassaisia?
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Joo voisi kuvitella, että siellä pientä pelivaraa on, eikä vauhtipyörän kaiketi tulisi olla ensin pettävä osa. Luulisi, että asetelma on mitoitettu luistamaan jo vähän ennen kuin muut paikat laukeaa. Tarkoitushan on pehmentää iskuja vaihteistoon, eikä aiheuttaa niitä.
Tuossa vääntökäppyrää, mistä pähkäilin, että ongelmia saattaisi olla jo vakiolastulla. Tai ainakin heti jos mennään vähänkään yli. Viiteen tonniin tuota ei liene syytä kierrättää.
superchip 2.4JTD
Tuossa vääntökäppyrää, mistä pähkäilin, että ongelmia saattaisi olla jo vakiolastulla. Tai ainakin heti jos mennään vähänkään yli. Viiteen tonniin tuota ei liene syytä kierrättää.
superchip 2.4JTD
- haluanalhvan
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Huhti 2006, 14:33
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla piti kytkin kovaa rohinaa ja hinkkaavaa ääntä muissa kun yläasennossa, ja kaksoismassavauhtipyörä paljastui vialliseksi. Vaikka kytkintä epäiltiin.
Auto on siis 159 2.4 JTDm. Mitään älytöntä jyrinää tai tärinää ei ajettaessa kyllä ollut havaittavissa. Nyt auto on pajalla ja uusi vauhtipyörä tulossa.
Jos joku haluaa, niin 123tkm ajettu ehjä kytkin olisi kaupan. Ostin nuo kytkinosat jo aiemmin kun sitä pidettiin todennäköisenä vikakohteena, joten vanhat kytkimen osat on nyt vapaana.
Auto on siis 159 2.4 JTDm. Mitään älytöntä jyrinää tai tärinää ei ajettaessa kyllä ollut havaittavissa. Nyt auto on pajalla ja uusi vauhtipyörä tulossa.
Jos joku haluaa, niin 123tkm ajettu ehjä kytkin olisi kaupan. Ostin nuo kytkinosat jo aiemmin kun sitä pidettiin todennäköisenä vikakohteena, joten vanhat kytkimen osat on nyt vapaana.