Olis myös katsastus tiedossa tossa parin viikon päästä. Oisko kertoo mitään hyvää paikkaa, missä vois säädättää ja mittauttaa päästöt kohdalleen?
Eipä kummempia, hyvää kevättä vaan kaikille!
-Boxer33
Valvoja: Moderators
Voi kun olisikin noin helppoa... Mun 33:ssani oli autosähköputiikin mielestä jotain fataalia mekaanista vikaa kun eivät saaneet päästöjä kohdalleen. Vaan "takapihaspesialisti" löysi vian hyvinkin nopeasti: Niinkin normaali juttu kuin viallinen bensanpaineensäädin. Tutkiminen taisi maksaa vitosen.Rolle kirjoitti:Mun päästöjä ruuvaili yks tuttu ja aina meni läpi. Kait se riittää että löydät päästömittauslaitteen ja jonkun joka ymmärtää jostain jotain, luulisi joka toisella huoltiksella onnistuvan?
Jos sulla on se mun vanha musta 16V niin joka vuosi oli jotain päästöjen kanssa. Ekana vuonna lambda vaihtoon ja viime kesänä siitä ruuvattiin jotain ilmamäärään liittyvää, en muista enkä tiedä tarkemminErik kirjoitti:PS Rolle: kukakohan se säätäjä oli...? Nimim. päästöt 100*yli sallitun ;-\
Löytyisikö 75 Turbon LE-jetin sytkäboksin signaaleita? Ei nimittäin saatu kipinää ulos broidin Alfasta, boksi ei näytä lähettävän mitään. Vianetsintään pitäisi tietää mitä kaikkea siihen purkkiin pitäisi mennä sisään. Tötsä oli kyllä pahaenteisen näköisesti avattu, liekö sitten tosiaan rikki...Alfistipohjoosesta kirjoitti:Minulla on mahdollisuus lainata suomenkielistä boxi kirjaa jossa on mittasuureet ohjauslaitteen päästä ja siinä on myös "kaikki" Alfat 75 lähtien.Eli jos on tarvetta niin vois yrittää tänne jotenkin kopsata...