156 käyntihäikkä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Morre
Viestit: 258
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
beetta julia kirjoitti:
Morre kirjoitti: Siinä sanottiin, että 156 JTS pitäisi käynnistää siten, että painaa jarrupoljinta käynnistäessä.
Miksi nimenomaan JTS?
Mutta luulisin tuon jarrupolkimen painamisen olevan siksi, ettei auto liiku.
Eli hyppää eteen/taakse päin jos kytkin ei ota ja vaihde päällä,
tai jos auto on mäessä ja painaa kytkimen pohjaan.
Siis lukeeko 156:sen ohjeissa vain ja erityisesti jts:ää koskien tuo huomautus jarrun painamisesta? Olikos se ohjekirja sama kaikilla moottoreilla oleville?
Kyllä. Huomautus koskee vain JTS:ää. Siksi se niin kovasti ihmetyttikin.
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Vaihdoin tossa uuden imuputken ja ilmanputsarin. Vanhassa imuputkessa oli alapuolella reilun sentin halkeama ja muutenkin aika hapertunut.

Rasittavan taistelun sai aikaseksi muuten niitten yksinkertaisten näkösten clipsienkin kanssa millä putket oli kireellä. Niihinkin varmaan joku koulutus pitäis saada että sais paikalleen. Kävin ostamassa erilaisia kun en kaikkia saanut kiinni.

Mutta siis ei mitään vaikutusta näillä toimilla tohon käyntiin. Että imuvuodot on nyt rajattu aika varmasti pois listalta. En tiedä auttaisko ecu-resetti? Kaasuläpän resetoin jo...

Tässä muuten kuva tosta kaasuläpästä. Putsattiin huollossa noin vuosi sitten mut onko nyt likainen ja pitäiskö uudestaan putsailla? Vähän jo pyyhin jotain sormenjälkiä tms siitä mut mut...

Eli onko tämä puhdas?
Liitteet
IMG_1116 – Kopio.JPG
(48.78 KiB) Tiedosto ladattu 3205 kertaa

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Näyttää erittäin puhtaalta... minulla on ollut runsaan kellertävän mönjän peitossa kauttaaltaan ja silti on toiminut.

Niihin clipseihin on ihan työkalu jolla ne saa kiinni helposti. Ilman sitä, ne ovat todella hankalat laittaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^höpö höpö, nuo alfan käyttämät klemmarit on hemmetin hyviä, kestää avauksia ja kiinnityksiä useita, ja erittäin helppo käyttää. Parisataa klemmaria on tullut avattua ja kiinnitettyä käyttäen talttaruuvaria ja sivuleikkureita :wink:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Epezi kirjoitti:^höpö höpö, nuo alfan käyttämät klemmarit on hemmetin hyviä, kestää avauksia ja kiinnityksiä useita, ja erittäin helppo käyttää. Parisataa klemmaria on tullut avattua ja kiinnitettyä käyttäen talttaruuvaria ja sivuleikkureita :wink:
Joo, kyllähän nuo kestää ja kiristää... muutamaan otteeseen taistellut niiden kanssa. Sitten kävin ostamassa 10 euron pihdit motonetistä ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Terve. En mä tiedä, missä tätäkin pitäisi kysyä, joten teen sen tässä;
Mikä on nimeltään se (tai lähinnä tyypiltään) se hylsy, jolla 156sen kansipultit saa auki? Torxin tyyppinen, mutta harjat ei olekaan terävät, vaan
kulmikkaat. TX 60 on ihan naftisti liian pieni, joten oisko koko tuumissa?
12mm kuusiokolosta ehkä saisi varovasti hiottua sinnepäin olevan työkalun, jolla pultit kyllä irtoaa, mutta uusien momenttiin kiristys voiskin olla
huonompi juttu.
Ja sitten vielä, että mistä moista hylsyä voisi kysellä?
2 työkalu kauppiasta tänään selaili luetteloitaan, vaan eipä ollut saatavilla.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eikös tuo ollut nimeltään RIBE, taitaa löytyä ihan Biltemastakin.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo RIBE se on. Itse en löytänyt Bilsusta mutta Motonetistä kyllä.
- Epäkelpokeräilijä -

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Kiitos!!!
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Kuva
Kuva

Pari naarmua sylinterin seinämässä. Ei kauhean pahoja. Meniskö hoonaamalla?
Täytyy sanoa, että nyt ahistaa.
Öljypumpun putsaus, pesuöljyt, kunhan sinne saakka päästään..
Mitähän tosssa tapahtui? Katkesiko venttiilin jousi ja seurasi tuo, vai pettikö vaan venttiilin varsi?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olisiko joskus aikaisemmin hihna pettänyt ja mäntä päässyt sanomaan käsipäivää venttiileille, ja joku niputtanut sen vanhoilla venoilla kun "näyttivät ihan hyviltä"?
- Epäkelpokeräilijä -

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Oli muuten kannenpulttien aukaisuun tx 60 sopiva. Kun laittoi tilkkeeksi 4 kertaisen alumiinifolion palan :-D
Ja ribe kaupoille..
Nonnih. Lempäälän autotarvike ei taaskaan pettänyt. 13mm ribe löytyi hyllystä.
Ja öljypohjan irroitukseen..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Pahaa jälkeä! Onko tosiaan noin, että olet ostanut vanhan 156 ja se on kasattu vanhoista osista ja sitten kilahti, kun tuli kilometrit täyteen osilla?

Eihän sitä koskaan voi olla liian varma.

Mikäs on Oivan tilanne vian haussa? Oletko varmasti käynyt kaikki oleellisemmat kohteet läpi ja vaihtanut niihin osat? Joskus voi olla vika yllättävän lähellä ja helppo sekä omilla jäljilla. Minulla oli loppujen lopuksi syynä viallinen uusi sytytystulppa. Kaikki tulpat lähti maahantuojalle takaisin.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Tätä tää on. Soitin viime kesänä edelliselle omistajalle. Kiinteistönvälittäjä (eli siis huijari).
Sanoi, että mitään isompaa ei oo ollut ja hyvin on pelannut. Kun tietäiskin, mitä tapahtui. Pudotin just pakoputken ja muut kikkeet irti ja eikö perkele paljastunut, että kytkinkopassa on vielä pari öljypohjan pulttia, joiden aukaisuun en keksi muuta, kuin että auto hinataan kaverin nosturille ja nostetaan koko kone huit helvettiin. Paljonkohan tota paskaa joutuu loppujen lopuksi purkamaan?
Elävästi muistuu mieleen 1 kommentti täältä foorumilta;
"mitäs ihmeellistä öljypohjan irroittamisessa on"?
Ei mittään..
Paitsi että vetarit irti, kone pois, pakari poikki jne jne. Kova homma n.15sta pikku pulttia varten. Suunnittelija ladon taa ja niskalaukaus.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei tarvi irroittaa moottoria. Ne kytkinkopan puolella olevat pultit saa kyllä pois. Ottaa sen suojapellin irti, ja kyllä sieltä reitti löytyy. Pitkällä kuusiokoloavaimella irroittelin itse.

Alkaa menee pahasti Offtopic, voisiko Mode eriyttää.

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Joskus on hienoa olla väärässä, niin kuin nyt. Kiitos Epezi. Ne ruuvit aukesivat just niin kuin kerroit. Paketti purettu. Anteeksi, että levitin tätä
aihetta.
Edittiä;
sylinteriseinämä kuin perunapeltoa, kiertokanki vääntynyt ja yläpäästä halki.
Nyt ahistaa
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Dobber kirjoitti: Mikäs on Oivan tilanne vian haussa? Oletko varmasti käynyt kaikki oleellisemmat kohteet läpi ja vaihtanut niihin osat? Joskus voi olla vika yllättävän lähellä ja helppo sekä omilla jäljilla. Minulla oli loppujen lopuksi syynä viallinen uusi sytytystulppa. Kaikki tulpat lähti maahantuojalle takaisin.
Hep!

Tilanne päällä edelleen eli vika jatkuu. En tiedä miten muilla tässä ketjussa kirjottaneilla, ei ainakaan ole kuulunut että ois heurekaa koettu...?

Tällä hetkellä todennäköisimmät vikapaikat olis tosiaan siellä sytytyspuolella eli tulpat, tulpanjohdot ja sytytyspuolat.

Ilman vikakoodeja vaan en ainakaan itse tiedä mitä pitäisi ekana kokeilla, kun parempaakin käyttö satasille olis kun heitellä hukkaan toimiviin osiin...

En sitten tiedä että kannattaisko noita tulppia vaan sitten availla? Eli ottaa irti ja tarkastella onko ehjät ja pistää takaisin?

Aioin tossa pari viikkoa sitten pestä ton moottorin muovisuojan mutta ruuvit on jotenkin jumittunut taas vaihteeksi niin pitää odotella motivaatiota tai veikkausvoittoa jonka avulla auto jonkun korjaamon riesaksi...

Nokileka
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Loka 2008, 08:05
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Nokileka »

Omassa 156 2.0 TS -99 on käyntiongelmia: vääntö kadoksissa 2000-2400 RPM. Jos isolla vaihteella 80 km/h nopeudessa painaa kaasua reilusti, jurnuttaa ja sirisee kummasti, käynti myös hieman aaltoilee. Lähtee kyllä hetken mietittyään ja kiertää puhtaasti rajoittimeen saakka. Alle 2000 RPM tuntuisi vääntävän normaalisti. Ongelma helpotti hetkeksi kun puhaltelin paineilmaa ilmamassa-anturin läpi, pölyt pois. Tulpilla on ajettu 110tkm, vaihdan ne tänään niin nähdään auttaako. Ostin halvalla tulpat, pienempi on Denso IU22 iridium ja isompi NGK BKR6E. Kaikki yhteensä 40 EUR. Denso vaikuttaisi platinatulpalta, joten vaihtoväli lienee sama kuin alkuperäisissä, NGK taitaa olla halvempi versio alkuperäisestä. Onkohan tuon NGK tulpan vaihtoväli 40 tkm?

Timo

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Veikkaisin rikkinäistä ilmamassamittaria. Enkä vaihtaisi muita tulppia kuin autoon tarkoitettuja.

Nokileka
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Loka 2008, 08:05
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja Nokileka »

Kyllä nuo tulpat Denson ja NGK:n kirjan mukaan käy. Käynti parani jonkin verran, täytyy varmaan jossain vaiheessa anturi vaihtaa.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Oivalle suosittelen vaihda uudet tulpat, tulpan johdot ja puolat ja jos olet jo kaiken muun oleellisen tehnyt eipä muu enää auta.

Sen voin kertoa, että vanhoilla puolilla ja johdoilla ei enää kovin hyvin potki kipinää. Minulla toimi aikaisemmin yli 100tkm vähemmän ajettuna tietyllä voimakkaan kipinän vaativalla tulpilla hyvin nyt ei enää potku sytytysjärjestelmässä riittänyt.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

Yleisesti ottaen ei kannata aliarvioida ect-sensorin voimaa, vie helposti pimeälle puolelle. Mareassa pentsiini haisi ja käynti oli karua kylmäna, vian korjasi konelan jamppa nopeasti vaihtamalla tuon anturin ja totesi vain "kyllä noita menee ja nyt on hjuva". Puola on sitten se toinen murhe, josta on kokemuksia myös, nykii nykii eikä silti meinaa antaa vikakoodia sytytys häiriöstä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

stoichiometric kirjoitti:ect-sensori
Mikä se on?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

no se on se lämpötila-anturi.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Juu juu, ei ollut tuttu termi. Uudemmissa autoissa on se hyvä puoli että rikkinäinen anturi sytyttää heti vikavalon ja antaa koodin.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

No se on sitten kyllä hyvä että autoista löytyy sellainenkin anturi joka on joko varmasti ehjä ja jonka antama tieto on oikea tai sitten se on rikki/arvot väärät ja ecu antaa välittömästi virhekoodin :o:

Avatar
hattoori
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hattoori »

No niin. Viimein pääsin ton kipsijalan kanssa remonttihommiin! :)

Vaihoin nyt sit ne tulpat, mutta vieläkin yläkierroksilla vastustaa. Ilmi uusittu joku 1000km sitten. Onkohan tuota tukkoisuutta haettava nyt sitten pakoputkistosta? Vai vieläkö ois jotain mitä kannattais tutkia? Käynnistyy ja käy hyvin. Kulkee n.6000rpm asti ihan kohtuullisesti, mut sitten alkaa hyytyä.. Vituttaahan se! Enää ei 'nyi' ~3000 kohillakaan. Aamulla käynnistäessä haissu bensa satunnaisesti aika raskaasti. Tämä siis noilla vanhoilla kipinätikuilla. Täytyy katastaa tilanne uusilla.

Hjälp!!

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Aamulla käynnistäessä haissu bensa satunnaisesti aika raskaasti.

No nyt kun tuon näki kirjoitettuna, niin taispa tuoksahtaa meidänkin 156sessa. Tehoa puuttui kanssa roimasti, kun yritti nopeasti kiihdyttää motarin rampilla. Sitten seuraava oire oli, että veto "hävisi" ihan pieneksi hetkeksi. Just ja just huomasi. Sitten taas. Ja taas. Sitten sanoi kone kovalla äänellä pam. Ja laatikollinen uusia osia odottaa inspiraatioo. Jakopää, tiivistesarja, remmejä, rullia, jne jne.
Voin olla väärässä, mutta luulo on, että osastolla venttiili/jousi/kuppi joku jäi juntturaan.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Oletteko tarkastaneet että jossain ei ole vuotoa kuten esim. ruiskusuuttimet voivat vuotaa o-rengaan vuodon takia tai tarkastakaa jakotukki, niin eiköhän siitä pääse eteenpäin. Kyllä, viat aina on löytyäkseen joten onnea etsintään. Ja vika koodeja ei ole löytynyt vai?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
hattoori
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Vieläkin Alpon meno tökkii yli 5500rpm. Mistähän moinen voi johtua? Siihen asti käy ja kukkuu kyllä mallikkaasti. Tuntuu kuin nykis/röpöttäis/puutuis.

Mitenköhän muuten vapaavirtaussuotimet toimii näissä? Sellainen on itsellä ollut ostosta asti. Alkuperäisen kotelo on paikallaan, mutta väliputki kaasuläpältä puuttuu. Ajattelin vaa et vois vaikuttaa tähän vaivaan..

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Käynti häikkänä

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Jep mullakin ongelma on taas realisoitunut tälleen kelien lämmetessä.

Talvella ei silleen haitannut koska kone nostaa automaattisesti kierrokset sen verran korkeelle kylmänä. Nyt taas röpöttää kylmänä käynnistbettäessä ja meinaa sammua, aaltoilee ja liikkeelle lähdettäessä sammuu usein ekoihin valoihin.

Kumma tosiaan että haittaa enemmän lämpimällä ilmalla. Koneen lämmetessä toimii taas normaalisti. Voiko joku lämpötila-anturi olla vaan sökö? Vikakoodeja ei viime kesänä löytynyt, pitää katsoa miten nyt näkyis...

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Re: 156 käyntihäikkä

Viesti Kirjoittaja Oiva »

....ja uusia ominaisuuksia ilmenee:

Kun starttaa kylmänä, kierrokset jäävät samantien siihen 1000 pintaan. Käy kyllä nätisti mutta ei nosta automaattisesti kierroksia ylemmäs, mitä näillä pakkasilla luulis tekevän?

Eli mulla jo monta vuotta ollut ongelmaa tossa kylmäkäynnissä, bensa haisee ja röpöttää jne... Lämpimänä moottori toimii hyvin.

Vaihdettiin juuri uusi termari + siihen kuuluva lämpötila-anturi, voiko tämä vaikuttaa? Ja ilmeisesti noita lämpötila-antureita on vielä lisää? Vai onko tyhjäkäyntimoottori hajonnut tms?

Vastaa Viestiin