Alfa 33 sylinterivikaa
Valvoja: Moderators
Alfa 33 sylinterivikaa
Mulla on Alfa 33 1.7 vuosimallia -90. Se ei päässyt päästöjen takia katsastuksesta läpi ja siihen olis nyt luvassa aika hintava remontti. Kuskin puoleisen takimmaisen sylinterin puristuspaine on vaan 5,5, eli se tarttis korjata ja jotain vikaa oli myös ristikkäisessä sylinterissä. Hinta-arviota remontille on heitelty tonnista eteenpäin.
Onko jollain muulla ollu Alfa 33:ssa samanlaista vikaa? Mikä vian on aiheuttanut? Onko vaatinu suuren remontin? Missä vika kannattaa korjauttaa Tampereen seudulla? Mitä korjaus on maksanut?
Toivottavasti joku osaa auttaa.
Onko jollain muulla ollu Alfa 33:ssa samanlaista vikaa? Mikä vian on aiheuttanut? Onko vaatinu suuren remontin? Missä vika kannattaa korjauttaa Tampereen seudulla? Mitä korjaus on maksanut?
Toivottavasti joku osaa auttaa.
Aika heikot ovat puristuspaineet, mutta onko se lopultakaan hylkyyn
johtanut syy? Päästöistä pomppaaminen on lähes aina kiinni lambda-
anturista, nämä kun tuppaavat polttamaan varsinkin halpoja
tarvikelambdoja ihan työkseen, tai sitten inssi ei ole lämmittänyt autoa
kunnolla ennen mittausta. Katti on tosi pitkällä putkessa, eikä lähde
toimimaan ellei putkisto ole todella hyvin lämpöisenä.
Yli kahdenkymmenen 33:sen kokemuksella voin sanoa, ettei venttiilien
palaminen ole todellakaan yleistä, mutta toki mahdollista jos
venttiilinnostin jämähtänyt. 8-venttiilinen 1.7IE bokseri on näistä 33:sten
voimanlähteistä paras, meilläkin näistä reilusti yli miljoonan kilometrin
kokemus, tosin muutamalla eri autoilla, mutta kuitenkin.
Koneremonttia ei varmastikkaan kannata teettää. Helpointa on ostaa
vaihtokone purkuautosta. 1.7IE koneen saa parilla satasella varmasti ja
kaupanpäälle koko purkuauton
Jos homma täytyy teettää, voi selvitä vain vasemman kannen
irroituksella, joka on v-mäinen homma tehdä auton alla, mutta onnistuu.
Helpointa on tietty pudottaa koko paketti alas ja vaihtaa samalla kytkin,
kun se täytyy kuitenkin silloin tällöin tehdä.
Epezi varmasti osaa kertoa kuka auttaa Tre:lla päin, vai innostuuko jopa
mies itse tekemään muodollista korvausta vastaan?
johtanut syy? Päästöistä pomppaaminen on lähes aina kiinni lambda-
anturista, nämä kun tuppaavat polttamaan varsinkin halpoja
tarvikelambdoja ihan työkseen, tai sitten inssi ei ole lämmittänyt autoa
kunnolla ennen mittausta. Katti on tosi pitkällä putkessa, eikä lähde
toimimaan ellei putkisto ole todella hyvin lämpöisenä.
Yli kahdenkymmenen 33:sen kokemuksella voin sanoa, ettei venttiilien
palaminen ole todellakaan yleistä, mutta toki mahdollista jos
venttiilinnostin jämähtänyt. 8-venttiilinen 1.7IE bokseri on näistä 33:sten
voimanlähteistä paras, meilläkin näistä reilusti yli miljoonan kilometrin
kokemus, tosin muutamalla eri autoilla, mutta kuitenkin.
Koneremonttia ei varmastikkaan kannata teettää. Helpointa on ostaa
vaihtokone purkuautosta. 1.7IE koneen saa parilla satasella varmasti ja
kaupanpäälle koko purkuauton

Jos homma täytyy teettää, voi selvitä vain vasemman kannen
irroituksella, joka on v-mäinen homma tehdä auton alla, mutta onnistuu.
Helpointa on tietty pudottaa koko paketti alas ja vaihtaa samalla kytkin,
kun se täytyy kuitenkin silloin tällöin tehdä.
Epezi varmasti osaa kertoa kuka auttaa Tre:lla päin, vai innostuuko jopa
mies itse tekemään muodollista korvausta vastaan?
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ehkä kannattaisi ostaa varaosa-auto ja ottaa siitä ehjä moottori.
Remontin hinnalla kun saattaa saada koko auton. Jos ei muuten niin Germaaniasta ainakin
Suomestakin löytyy varmasti pelleiltään huonoja, mutta tekniikaltaan ehjiä varaosa-autoja. Täällä foorumillakin on ollut myynnissä sellaisia. Jos hinta-arvio on tonnista eteenpäin niin tuntuu aika epämääräiseltä. Onko arviossa kaikki työ mukana ja mitä se sisältää?
Kuten Epezi jo sanoikin, onko vika tutkittu tarpeeksi perusteellisesti? Teetitkö sen jossakin vai teitkö itse?
33 on hauska auto ja itse harkitsisin remontin vaihtoehtona, jos sellaiselle siis on tarvetta, ehjän hakua ulkomailta. Saa ruosteettoman korin, mikä on jo paljon käyttöautossa.
Nettiautossa näkyy olevan 33 1,7 ie 1990 hintaan 390€...
Remontin hinnalla kun saattaa saada koko auton. Jos ei muuten niin Germaaniasta ainakin

Suomestakin löytyy varmasti pelleiltään huonoja, mutta tekniikaltaan ehjiä varaosa-autoja. Täällä foorumillakin on ollut myynnissä sellaisia. Jos hinta-arvio on tonnista eteenpäin niin tuntuu aika epämääräiseltä. Onko arviossa kaikki työ mukana ja mitä se sisältää?
Kuten Epezi jo sanoikin, onko vika tutkittu tarpeeksi perusteellisesti? Teetitkö sen jossakin vai teitkö itse?
33 on hauska auto ja itse harkitsisin remontin vaihtoehtona, jos sellaiselle siis on tarvetta, ehjän hakua ulkomailta. Saa ruosteettoman korin, mikä on jo paljon käyttöautossa.
Nettiautossa näkyy olevan 33 1,7 ie 1990 hintaan 390€...
Viimeksi muokannut AlfaTom, 01 Elo 2010, 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Eli kannattais ostaa ehjä moottori ja vaihdattaa se siihen jossakin? Kannattaako silti viedä ohivuotomittaukseen? Miten voi olla varma, että saa ehjän moottorin tilalle, jos sellaisen jostain ostaa?
Tässä täytyy huomioida, että mä en itse osaa tehdä mitään autoihin enkä kauheasti tiedä niistä mitään, mutta 33 on niin mukava auto ajaa, että tahtoisin saada sen korjatuksi. Katsastuksessa sanottiin, että auto muuten loistavassa kunnossa, mutta näissä päästöissä nyt vikaa.
Hinta-arvio tonnista eteenpäin on tosiaan vaan hyvin alustava arvio, jonka sain valotettuani ongelmaa niin Team F40:lle kuin Tammer Dieseliin. Tarkempia tutkimuksia täytyis siis tehdä, eli ekana se ohivuotomittaus.
Mitäs toi 16v tarkottaa?
Tässä on vähän turhan kiire tällä asialla, kun auto pitäis olla katsastettuna 20.8. mennessä.
Tässä täytyy huomioida, että mä en itse osaa tehdä mitään autoihin enkä kauheasti tiedä niistä mitään, mutta 33 on niin mukava auto ajaa, että tahtoisin saada sen korjatuksi. Katsastuksessa sanottiin, että auto muuten loistavassa kunnossa, mutta näissä päästöissä nyt vikaa.
Hinta-arvio tonnista eteenpäin on tosiaan vaan hyvin alustava arvio, jonka sain valotettuani ongelmaa niin Team F40:lle kuin Tammer Dieseliin. Tarkempia tutkimuksia täytyis siis tehdä, eli ekana se ohivuotomittaus.
Mitäs toi 16v tarkottaa?
Tässä on vähän turhan kiire tällä asialla, kun auto pitäis olla katsastettuna 20.8. mennessä.

Vaihtomoottori kannattaa ostaa purkuautosta jota voi vielä koeajaa,
se lienee helpoin tapa todeta toimivuus.
Sinulla on siis -89 mallin, ns. kakkossarjan auto (905), joka on
kaasarikoneinen, ilman katalysaattoria, ja 8-venttiilinen QV-malli, jossa
118hv kone. (ei siis 16v, eli 16venttiilinen/132hv)
Kuinka pahasti päästöt olivat pielessä? Voitko katsoa katsastuspapereista
ja raportoida ainakin CO ja HC arvot?
Jos todella pidät autostasi, se kannattaa kunnostaa vaikka paljon maksaisikin.
Taloudellisesti se ei mitenkään ole kannattavaa, varsinkin jos et pysty itse mitään autollesi tekemään.
se lienee helpoin tapa todeta toimivuus.
Sinulla on siis -89 mallin, ns. kakkossarjan auto (905), joka on
kaasarikoneinen, ilman katalysaattoria, ja 8-venttiilinen QV-malli, jossa
118hv kone. (ei siis 16v, eli 16venttiilinen/132hv)
Kuinka pahasti päästöt olivat pielessä? Voitko katsoa katsastuspapereista
ja raportoida ainakin CO ja HC arvot?
Jos todella pidät autostasi, se kannattaa kunnostaa vaikka paljon maksaisikin.
Taloudellisesti se ei mitenkään ole kannattavaa, varsinkin jos et pysty itse mitään autollesi tekemään.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Varmasti on edullisempaa vaihtaa koko moottori, jos vanhassa on jotain isompaa vikaa..Xania kirjoitti:Eli kannattais ostaa ehjä moottori ja vaihdattaa se siihen jossakin? Kannattaako silti viedä ohivuotomittaukseen? Miten voi olla varma, että saa ehjän moottorin tilalle, jos sellaisen jostain ostaa?
Kannattaa teettää ohivuotomittaus.
Vaihtomoottorin toimivuudesta et varmaan täyttä varmuuttaa saa kuin ostamalla tehdaskorjatun (en tiedä onko edes saatavilla, ja maksaa mansikoita).
Auto korjaamolle ja todellinen vika tutkittavaksi.
Hiukan rikkaallahan tuo tuntuu käyvän, eikä tosiaan polta kaikkea.CO % joutokäynnissä oli 1.61
HC ppm 1226
CO2 % 8.0
02 % 7.0
CO% kuitenkin kohdallaan, eli seos aika hyvä.
Se on vanhemmiten aika kinkkinen säädettävä tuo kaasaribokseri,
eikä osaajaa ollut helppoa löytää aikoinaankaan, saati nyt.
Mitenköhän päästöt muuttuisivat jos vaihtaisi ennen kaikkea tulpat,
tulppien johdot (boksereissa hyvin oleellista kun tosi pitkät) ja ilmanputsarin?
Kuka tuon puristuspaineen mittasi ja paljonko muissa sylintereissä oli?