Iskarit ja katsastus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Iskarit ja katsastus

Viesti Kirjoittaja Inserto »

Tuli hylsy katsastuksesta. Laite näytti takaiskareille arvot 1/9 ja eteenkin heikkoja arvosanoja mutta niistä ei tullut hylsyä.
Ongelma on vain siinä että auto ei jää yhtään heilumaan kun testasin itse iskareita ja yksi autoasentajakin sanoi pikaisella testaamisella heiluttamalla autoa että ei näissä iskareissa voi olla mitään vikaa. Voiko siis olla mahdollista että katsastuskonttorin laitteistossa olisi vikaa.
Autossa on vakioalusta ja 215/45/17 renkaat.
Ideoita? Onko kenelläkään käynyt vastaavasti ja miten kannattais edetä kun ei innostaisi vaihtaa koko alustaa?

Avatar
harold
Viestit: 107
Liittynyt: 18 Heinä 2003, 18:59
Car(s): 156 2.5 V6 -00 ja -99
Paikkakunta: Lahti

Re: Iskarit ja katsastus

Viesti Kirjoittaja harold »

Inserto kirjoitti:Tuli hylsy katsastuksesta. Laite näytti takaiskareille arvot 1/9 ja eteenkin heikkoja arvosanoja mutta niistä ei tullut hylsyä
Kommentoikoot joku, mutta eikös myös rengaspaineet vaikuta testitulokseen?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

En tiiä,mutta omasta kokemuksesta voin sanoa,että iskarit on TODELLA loppu,jolleivat läpäise tuota testiä.Siis niin huonot,ettei itsellä ainakaan tulisi mielenkään moisilla ajaa :)
Kannattaa käydä uudestaan jossain muualla,tiedä vaikka laitteessa olisi joku vika

Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Inserto »

Mut ongelma on siinä et auto ei tunnu mitenkään siltä että iskarit olisi loppu. Ei huoju, ei keinu ja mutkaankin voi ajaa kovaa ja menee kuin juna. Siksi tuntuukin oudolta et iskarit olis rikki.

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Minulla iskarit tuntuvat olevan aivan jämäkässä kunnossa, isollakaan kuormalla perä ei tunnu pehmeältä. Katsastuksessa inssi sanoi että testi antaa surkeat lukemat mutta iskarit ovat silti aivan hyvät, kuulemma jotkut jousituksen rakenteet/testerit eivät ole "yhteensopivia".
Lyhyesti, testerin mukaan paskat iskarit mutta inssin ja minun mielestä hyvät 8)
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Inserto »

Vähän sama fiilis kuin Auristolla mut nyt vaan tarttis jotenkin vakuuttaa katsastus inssi. Vois käydä kyl huomenna toisella konttorilla testauttamassa pelkät iskarit jos laitteissa on eroja.

Shodan
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 22:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Shodan »

Käytin kanssa eilen auton katsastuksessa ja testi näytti ongelmaa etuiskareissa. Katsastusmieskään ei suoraan tuota uskonut ja tarkemmalla tutkimisella syy löytyi ylätukivarren väljyydestä joka pisti testerin sekaisin --> ei mennyt läpi mutta onpahan oikea syy heti tiedossa.
147 2.0 2005

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuo iskaritesti antaa jonkin verran tietoa, jos saman akselin iskaritehossa on suuri ero. Tällön voi päätellä että toinen on heikommassa kunnossa kuin toinen. Mutta jos antaa molemmille lähelle saman arvon, niin siitä ei voi päätellä mitään. Tehdasuudet "hi-tech" iskarit voivat antaa erittäin hyvät tai nolla arvot.

Tiedän jopa tapauksen jossa lehtijousellinen pakettiauto antoi iskaritestissä erittäin hyvän tuloksen, vaikka iskarit ei olleet edes paikallaan.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Minulla kw iskarit aina antaneet "huonon" tuloksen mutta tasaisen ja läpi mennyt. Nyt kun kävin niin paperissa ei lue iskreista mitään. Läpi kyllä meni.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

V6:ssa antoi takaiskareille arvon 20 kummallekin puolelle, eikä tuolla sport ja auto asennolla ainakkan paikallaan ollut mitään vaikutusta.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Kyllä mullakin on vahva käsitys siitä että ton testin nimi "iskaritesti" on hieman harhaan johtava, kuten edellä moni muukin on todennut.
Testaus kertoo vain onko saman akselin välillä jotain eroa, ei varsinaisesti sitä onko ne hyvässä vai huonossa kunnossa.. toisaalta jos eroa on niin silloin on myös jotain vikaa mutta ei välttämättä iskarissa.
Ketjun aloittajan tapauksessa en usko testauslaite vikaan jos kerran etupää antaa tasaiset arvot ja takapää ei.
Takapäässä on jotain feelua jos ero on 1/9, mutta oikeasti tuo vika voi olla myös tuolla puolen joka antaa arvon 9. Vinkkejä missä vika olisi en osaa sen enempää antaa mitä jo edellä on tullut. Mutta rengaspaineista lähtien kaikki akseliston osat vaikuttaa tuohon tulokseen minkä testeri antaa. Mulla on kyllä semmonenkin käsitys että iskarilla ja niiden erolla on kyllä suuri painoarvo siihen minkälainen lukema testerin taululle syttyy...

Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Inserto »

Nostelen nyt tätä ketjua ylös. Vähensin rengaspaineita rengaista niin saatiin hyväksytty tulos ja auto leimalle. Eli voi niissä konttorin laitteissa olla vikaakin! :)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Osaako joku selittää miten nuo numerot siinä testissä menee....?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Ja onhan noita jenkkejä, joita reputettiin iskareista. Kunnes joku kertoi katsastusmiehille, että ne kun eivät ole 2 toimisia..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Vastaa Viestiin