Iskarit ja katsastus
Valvoja: Moderators
Iskarit ja katsastus
Tuli hylsy katsastuksesta. Laite näytti takaiskareille arvot 1/9 ja eteenkin heikkoja arvosanoja mutta niistä ei tullut hylsyä.
Ongelma on vain siinä että auto ei jää yhtään heilumaan kun testasin itse iskareita ja yksi autoasentajakin sanoi pikaisella testaamisella heiluttamalla autoa että ei näissä iskareissa voi olla mitään vikaa. Voiko siis olla mahdollista että katsastuskonttorin laitteistossa olisi vikaa.
Autossa on vakioalusta ja 215/45/17 renkaat.
Ideoita? Onko kenelläkään käynyt vastaavasti ja miten kannattais edetä kun ei innostaisi vaihtaa koko alustaa?
Ongelma on vain siinä että auto ei jää yhtään heilumaan kun testasin itse iskareita ja yksi autoasentajakin sanoi pikaisella testaamisella heiluttamalla autoa että ei näissä iskareissa voi olla mitään vikaa. Voiko siis olla mahdollista että katsastuskonttorin laitteistossa olisi vikaa.
Autossa on vakioalusta ja 215/45/17 renkaat.
Ideoita? Onko kenelläkään käynyt vastaavasti ja miten kannattais edetä kun ei innostaisi vaihtaa koko alustaa?
- harold
- Viestit: 107
- Liittynyt: 18 Heinä 2003, 18:59
- Car(s): 156 2.5 V6 -00 ja -99
- Paikkakunta: Lahti
Re: Iskarit ja katsastus
Kommentoikoot joku, mutta eikös myös rengaspaineet vaikuta testitulokseen?Inserto kirjoitti:Tuli hylsy katsastuksesta. Laite näytti takaiskareille arvot 1/9 ja eteenkin heikkoja arvosanoja mutta niistä ei tullut hylsyä
- Auristo
- Viestit: 385
- Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
- Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
Minulla iskarit tuntuvat olevan aivan jämäkässä kunnossa, isollakaan kuormalla perä ei tunnu pehmeältä. Katsastuksessa inssi sanoi että testi antaa surkeat lukemat mutta iskarit ovat silti aivan hyvät, kuulemma jotkut jousituksen rakenteet/testerit eivät ole "yhteensopivia".
Lyhyesti, testerin mukaan paskat iskarit mutta inssin ja minun mielestä hyvät
Lyhyesti, testerin mukaan paskat iskarit mutta inssin ja minun mielestä hyvät
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tuo iskaritesti antaa jonkin verran tietoa, jos saman akselin iskaritehossa on suuri ero. Tällön voi päätellä että toinen on heikommassa kunnossa kuin toinen. Mutta jos antaa molemmille lähelle saman arvon, niin siitä ei voi päätellä mitään. Tehdasuudet "hi-tech" iskarit voivat antaa erittäin hyvät tai nolla arvot.
Tiedän jopa tapauksen jossa lehtijousellinen pakettiauto antoi iskaritestissä erittäin hyvän tuloksen, vaikka iskarit ei olleet edes paikallaan.
Tiedän jopa tapauksen jossa lehtijousellinen pakettiauto antoi iskaritestissä erittäin hyvän tuloksen, vaikka iskarit ei olleet edes paikallaan.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Kyllä mullakin on vahva käsitys siitä että ton testin nimi "iskaritesti" on hieman harhaan johtava, kuten edellä moni muukin on todennut.
Testaus kertoo vain onko saman akselin välillä jotain eroa, ei varsinaisesti sitä onko ne hyvässä vai huonossa kunnossa.. toisaalta jos eroa on niin silloin on myös jotain vikaa mutta ei välttämättä iskarissa.
Ketjun aloittajan tapauksessa en usko testauslaite vikaan jos kerran etupää antaa tasaiset arvot ja takapää ei.
Takapäässä on jotain feelua jos ero on 1/9, mutta oikeasti tuo vika voi olla myös tuolla puolen joka antaa arvon 9. Vinkkejä missä vika olisi en osaa sen enempää antaa mitä jo edellä on tullut. Mutta rengaspaineista lähtien kaikki akseliston osat vaikuttaa tuohon tulokseen minkä testeri antaa. Mulla on kyllä semmonenkin käsitys että iskarilla ja niiden erolla on kyllä suuri painoarvo siihen minkälainen lukema testerin taululle syttyy...
Testaus kertoo vain onko saman akselin välillä jotain eroa, ei varsinaisesti sitä onko ne hyvässä vai huonossa kunnossa.. toisaalta jos eroa on niin silloin on myös jotain vikaa mutta ei välttämättä iskarissa.
Ketjun aloittajan tapauksessa en usko testauslaite vikaan jos kerran etupää antaa tasaiset arvot ja takapää ei.
Takapäässä on jotain feelua jos ero on 1/9, mutta oikeasti tuo vika voi olla myös tuolla puolen joka antaa arvon 9. Vinkkejä missä vika olisi en osaa sen enempää antaa mitä jo edellä on tullut. Mutta rengaspaineista lähtien kaikki akseliston osat vaikuttaa tuohon tulokseen minkä testeri antaa. Mulla on kyllä semmonenkin käsitys että iskarilla ja niiden erolla on kyllä suuri painoarvo siihen minkälainen lukema testerin taululle syttyy...
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala