Lisää 164 TS vaikeasta käynnistämisestä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
semeni
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 20:49
Paikkakunta: Lahti

Lisää 164 TS vaikeasta käynnistämisestä

Viesti Kirjoittaja semeni »

164 TS:sääni on viime aikoina ollut vaikeaa saada käyntiin noin tunnin seisomisen jälkeen. Heti sammuttamisen jälkeen ja kylmänä auto lähtee käynnin kuin palmun alta. Viittaako probleemi mielestänne bensansaantiin, kun tyhjä käynti on kuitenkin heti käynnistymisen jälkeen täysin normaali, käynnistäminen kestää ehkä noin 10 sekuntia. Vai voiko olla kyseessä lämpötila-anturi. Mikä funktio imusarjan alla olevilla tasain- ja säädin motkuloilla on. Onko tietoa oikeasta bensapaineesta ( 3.5 baria ? ) Sama vaiva vaivaa myös isäni samanlaista Alfaa...
Alfa Romeo 164 TS -89

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Oletko katsonut bensan suodatinta? jos on kovin tukossa voisi vaikuttaa asiaan.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joku päästää paineet pois.Voitko jättää mittarin siihen tunniksi.Paineen pitäisi pysyä yllä vaikka auto on sammuksissa.Sitten kylmän moottorin käynnistyminen vaikeutuu jos lämpöanturi tai kaasuläpänanturi ei toimi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Tällaista oli omassanikin. Töihin pääsi hyvin lähtemään aamuisin, ja jos auton käynnisti minuutin sisään sammutuksesta, niin hyvin käynnistyi. Muulloin aikaa meni 5-10 s ja satunnaisesti ei meinannut käynnistyä millään. Bensapaine oli enää 1 bar. Uusi pumppu kehiin ja nyt toimii hienosti.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Samanlaista ollut mullakin, veikkauksia vuotavista bensansuuttimista tuli mutta kun laiskuuttani en ole niitä pesuun vienyt niin homma sitten korjaantunut itsestään. Henkimaailman hommia..

semeni
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 20:49
Paikkakunta: Lahti

Käynnistys ongelma ratkennut -viimeinkin...

Viesti Kirjoittaja semeni »

Tervehdys,

Kyselin kesän kynnyksellä apuja kuusnepani vaikeaan käynnistyvyyteen. Kiitokset neuvoista, ongelma ratkesi. Vikaa oli niin takaiskuventtiilissä kuin ruiskusuuttimissakin, eli kummatkin vuotivat.
Uusi takaiskuventtili löytyi Alppilan autohuollosta, Helsingistä. Venttiilin vaihtamisen jälkeen käynnistäminen noin puolen tunnin seisomisen jälkeen oli entistä vaikeampaa; kesti yleensä noin puoli minuuttia... Koska osaattiin jo epäillä suutin vuotoa niin tuli kokeiltua käynnistämistä ilman suuttimia ja autohan pörähti käyntiin puolen tunnin seisomisen jälkeen ja kävi 5 sekuntia pyttyhin vuotaneella bensalla.
Nyt autossani on opelin kakslitrasen 150 heppasen suuttimet ja hyvin on pelannut. Polttoainetuotto on opelin suuttimissa hieman suurempi, mutta yllätykseksi päästöarvot laskivat entisestään ja tehokin tuntuu olevan ihan kivasti. :wink:
Alfa Romeo 164 TS -89

Vastaa Viestiin