Lisää 164 TS vaikeasta käynnistämisestä
Valvoja: Moderators
Lisää 164 TS vaikeasta käynnistämisestä
164 TS:sääni on viime aikoina ollut vaikeaa saada käyntiin noin tunnin seisomisen jälkeen. Heti sammuttamisen jälkeen ja kylmänä auto lähtee käynnin kuin palmun alta. Viittaako probleemi mielestänne bensansaantiin, kun tyhjä käynti on kuitenkin heti käynnistymisen jälkeen täysin normaali, käynnistäminen kestää ehkä noin 10 sekuntia. Vai voiko olla kyseessä lämpötila-anturi. Mikä funktio imusarjan alla olevilla tasain- ja säädin motkuloilla on. Onko tietoa oikeasta bensapaineesta ( 3.5 baria ? ) Sama vaiva vaivaa myös isäni samanlaista Alfaa...
Alfa Romeo 164 TS -89
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Käynnistys ongelma ratkennut -viimeinkin...
Tervehdys,
Kyselin kesän kynnyksellä apuja kuusnepani vaikeaan käynnistyvyyteen. Kiitokset neuvoista, ongelma ratkesi. Vikaa oli niin takaiskuventtiilissä kuin ruiskusuuttimissakin, eli kummatkin vuotivat.
Uusi takaiskuventtili löytyi Alppilan autohuollosta, Helsingistä. Venttiilin vaihtamisen jälkeen käynnistäminen noin puolen tunnin seisomisen jälkeen oli entistä vaikeampaa; kesti yleensä noin puoli minuuttia... Koska osaattiin jo epäillä suutin vuotoa niin tuli kokeiltua käynnistämistä ilman suuttimia ja autohan pörähti käyntiin puolen tunnin seisomisen jälkeen ja kävi 5 sekuntia pyttyhin vuotaneella bensalla.
Nyt autossani on opelin kakslitrasen 150 heppasen suuttimet ja hyvin on pelannut. Polttoainetuotto on opelin suuttimissa hieman suurempi, mutta yllätykseksi päästöarvot laskivat entisestään ja tehokin tuntuu olevan ihan kivasti.
Kyselin kesän kynnyksellä apuja kuusnepani vaikeaan käynnistyvyyteen. Kiitokset neuvoista, ongelma ratkesi. Vikaa oli niin takaiskuventtiilissä kuin ruiskusuuttimissakin, eli kummatkin vuotivat.
Uusi takaiskuventtili löytyi Alppilan autohuollosta, Helsingistä. Venttiilin vaihtamisen jälkeen käynnistäminen noin puolen tunnin seisomisen jälkeen oli entistä vaikeampaa; kesti yleensä noin puoli minuuttia... Koska osaattiin jo epäillä suutin vuotoa niin tuli kokeiltua käynnistämistä ilman suuttimia ja autohan pörähti käyntiin puolen tunnin seisomisen jälkeen ja kävi 5 sekuntia pyttyhin vuotaneella bensalla.
Nyt autossani on opelin kakslitrasen 150 heppasen suuttimet ja hyvin on pelannut. Polttoainetuotto on opelin suuttimissa hieman suurempi, mutta yllätykseksi päästöarvot laskivat entisestään ja tehokin tuntuu olevan ihan kivasti.

Alfa Romeo 164 TS -89