Kommentteja & kokemuksia madalluksista
Valvoja: Moderators
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Kommentteja & kokemuksia madalluksista
Kertokaapa te madalletuilla Alfoilla (erit. 156) ajavat Alfistit minkälainen setti teillä alustassa on sekä rengastus myös.
Erityisesti mua kiinnostaa kuinka kovaksi auto muuttuu ajaa (kovaahan nyt tulee ajettua jo muutenkin... ). Ajattelin itse vakioiskareilla ja noin -40 mm madalluksella sekä 215/45-17 kumeilla hoitaa tämän homman. Kivirekeä en autostani (156 JTS SW Sele) halua.
Erityisesti mua kiinnostaa kuinka kovaksi auto muuttuu ajaa (kovaahan nyt tulee ajettua jo muutenkin... ). Ajattelin itse vakioiskareilla ja noin -40 mm madalluksella sekä 215/45-17 kumeilla hoitaa tämän homman. Kivirekeä en autostani (156 JTS SW Sele) halua.
Re: Kommentteja & kokemuksia madalluksista
novitec alusta (jouset,iskarit) 215/45/17 renkaat ei mikään kivireki, mutta tiessä olevat terävät töyssyt,kuopat voi tuntua läpi . Renkailla voi vaikuttaa aika paljon tähän eli paineet pienemmäksi ja joku sopiva rengas alle. Vakioiskareilla ei tule hyvä lopputulos auto "keinuu" liikaa.Anthon kirjoitti:Kertokaapa te madalletuilla Alfoilla (erit. 156) ajavat Alfistit minkälainen setti teillä alustassa on sekä rengastus myös.
Erityisesti mua kiinnostaa kuinka kovaksi auto muuttuu ajaa (kovaahan nyt tulee ajettua jo muutenkin... ). Ajattelin itse vakioiskareilla ja noin -40 mm madalluksella sekä 215/45-17 kumeilla hoitaa tämän homman. Kivirekeä en autostani (156 JTS SW Sele) halua.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Kommentteja & kokemuksia madalluksista
166 TS, Eibach jouset (-3-4 cm, en tiedä varmuudella), Bilstein Sprint, 225/45 17". Ostaessani auton vähän käytettynä se oli madallettu mutta vakioiskarit alla. Ei hyvä, keinui ja kuorman kanssa ajettaessa jousitus löi pohjaan pitkissä heitoissa. Iskarien vaihdon jälkeen autosta tuli tosi timmi mutta melkein liian kova. Kilometrien myötä meno on kuitenkin pehmentynyt taas yllättävänkin selvästi (iskareitten vaihdosta nyt 30.000 km) ja oikeastaan tällä hetkellä on hyvä tasapaino mukavuuden ja jämäkkyyden välillä. Sopii autotyypille paremmin kuin sellainen hirveän kova.V6 kirjoitti:Vakioiskareilla ei tule hyvä lopputulos auto "keinuu" liikaa.
P.S. Kyselin renkaista aikaisemmin, en ole vielä hankkinut mutta viittais nyt tuonne Pirelli Zeroon päin, voitti kyseisen kokoluokan testin täkäläisessä AMS:ssä.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
156:ssa on nyt vajaan viikon verran ollut Weitecin jouset vakioiskareiden kera. Lopputulos on ollut yllättävänkin myönteinen, vaikka originaaleilla iskunvaimentimilla on menty jo lähes 70tkm. Vaimentimet vaihdan pätevämpiin, kunhan nuo kuluvat loppuun.
Pintakovuutta toki löytyy enemmän kuin lääkäri määrää, mutta onneksi noilla mukulakivitetyillä keskustan kaduilla ei paljon tarvitse ajella. Myös nuo Auroran halpiskumit tuntuvat päteviltä. Tyytyväinen olen.
Toki viisikymmentä ziljoonaa maksava SuperHyperSportRacing2000Turbo-setti olisi ollut parempi ja katu-uskottavampi, mutta kyllä noillakin töihin ja markettiin ajelee.
Pintakovuutta toki löytyy enemmän kuin lääkäri määrää, mutta onneksi noilla mukulakivitetyillä keskustan kaduilla ei paljon tarvitse ajella. Myös nuo Auroran halpiskumit tuntuvat päteviltä. Tyytyväinen olen.
Toki viisikymmentä ziljoonaa maksava SuperHyperSportRacing2000Turbo-setti olisi ollut parempi ja katu-uskottavampi, mutta kyllä noillakin töihin ja markettiin ajelee.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Eibach Pro System = Eibach jouset -30mm ja Sachsin valmistamat mutta Eibachin säätämät iskarit (ei säädettävät). Taitaa vaan tuo madallus olla enemmän kuin väitetyt 30mm.
Milestäni hyvä setti. Huonoilla teillä kuopat ym. tuntuvat läpi, mutta huonoja teitä varten tulee kohta markkinoille 156 Crosswagon.
Milestäni hyvä setti. Huonoilla teillä kuopat ym. tuntuvat läpi, mutta huonoja teitä varten tulee kohta markkinoille 156 Crosswagon.
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Jaahas.. kiitoksia kokemuksista ja vinkeistä. Sopivan ristiriitaisia sekoittamaan pienen Alfistin pään
Originaali: mistäpä hommasit Eibachin setin ja mitä kustansi?
Vanteiksi on tarkoitus hommata Zenderin Sienat, aivan älyttömän siistit. Hintaakin on sen verran että menee loppukesään tämä hankinta.
Tiesittekö että www.completos.fi alkaa tuoda maahan Zenderin kamaa? Hyvä homma muuten mutta palvelu ei tunnu vielä toimivan ollenkaan, viikon verran olen odotellut vastausta hintatiedusteluun...
Originaali: mistäpä hommasit Eibachin setin ja mitä kustansi?
Vanteiksi on tarkoitus hommata Zenderin Sienat, aivan älyttömän siistit. Hintaakin on sen verran että menee loppukesään tämä hankinta.
Tiesittekö että www.completos.fi alkaa tuoda maahan Zenderin kamaa? Hyvä homma muuten mutta palvelu ei tunnu vielä toimivan ollenkaan, viikon verran olen odotellut vastausta hintatiedusteluun...
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tiesitkö että tuolta ei kannata tilata mitään jos haluaa ongelmilta välttyä..Anthon kirjoitti:Tiesittekö että www.completos.fi alkaa tuoda maahan Zenderin kamaa? Hyvä homma muuten mutta palvelu ei tunnu vielä toimivan ollenkaan, viikon verran olen odotellut vastausta hintatiedusteluun...
Mistä muuten hankit Siennat, saako niitä jo Suomesta?
Kannattaa ne Zenderit kyllä hommata jostain muualta kuin ko. puljusta. Ei mitään positiivista sanottaavaa firman toiminnasta. Suoraan zenderiltä tilattaessa 17" setti maksoi muistaakseni suomeen toimitettuna n. 1200€ 18" oli jonkun satasen enemmän.Anthon kirjoitti:Jaahas.. kiitoksia kokemuksista ja vinkeistä. Sopivan ristiriitaisia sekoittamaan pienen Alfistin pään
Originaali: mistäpä hommasit Eibachin setin ja mitä kustansi?
Vanteiksi on tarkoitus hommata Zenderin Sienat, aivan älyttömän siistit. Hintaakin on sen verran että menee loppukesään tämä hankinta.
Tiesittekö että www.completos.fi alkaa tuoda maahan Zenderin kamaa? Hyvä homma muuten mutta palvelu ei tunnu vielä toimivan ollenkaan, viikon verran olen odotellut vastausta hintatiedusteluun...
Itse aiheeseen,
Alla on nyt kuukauden verran ollut Novitecin korkeus-säädettävä setti. Hyvin on toistaiseksi pelannut. Pintakovuutta on, mutta kuuluu varmasti asiaankin. Varmaankin pehmenee vähän vanhetessaan. Renkaat 225/40/18" Suuresta lastista ei vielä kokemuksia... Vanhoilla iskareilla/jousilla (-40mm) otti painavalla lastilla takarenkaat kiinni lokareihin isoissa töyssyissä.
Ei enää Alfaa... eipä
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Jaa-a, en tiennyt, mutta siltä kyllä alkoi vatsanpohjassa vähän tuntua kun puhelimeen ei vastata ja meilit viipyy viikkoja matkalla...
Onko Completosista siis kokemuksia?
Kysyin Siennoja suoraan Zenderiltä Saksasta viime kesäkuussa jo, silloin ei nimittäin Suomessa ollut myyntiä. Tälläisen hinnan antoivat:
127575L 205,00 EUR x4 820,00 EUR
8982888 5,00 EUR x4 20,00 EUR
freight cost 105,00 EUR
---------------------------------------------------------------
945,00 EUR
+ 16% German Tax 151,20 EUR
---------------------------------------------------------------
Total 1096,20 EUR
Onko Completosista siis kokemuksia?
Kysyin Siennoja suoraan Zenderiltä Saksasta viime kesäkuussa jo, silloin ei nimittäin Suomessa ollut myyntiä. Tälläisen hinnan antoivat:
127575L 205,00 EUR x4 820,00 EUR
8982888 5,00 EUR x4 20,00 EUR
freight cost 105,00 EUR
---------------------------------------------------------------
945,00 EUR
+ 16% German Tax 151,20 EUR
---------------------------------------------------------------
Total 1096,20 EUR
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Vajaa 700 sataa tuli rahteineen setille hinnaksi kun tilasin saksasta. Eli siinä mielessä tuo Fastuksen mainoslause missä väitetään, että heillä on keskieuroopan hinnat, pitää kyllä paikkansa. Turha tilailla muualta. Turussa Eibachin diileri halusi setistä 1100egee, joku Tinos garage tms. niminen liike. konitkin ovat suomessa yleensä törkeästi hinnoiteltuja. Keski euroopasta saa tod.näk. 2/3 hinnalla rahteineen.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tässä pari ketjua aiheesta:Anthon kirjoitti:Niin ja mikä siinä Completosin meiningissä tarkalleen mättää?
klick
klick
Ja ei tunnuta olevan kovinkaan tyytyväisiä tähänkään firmaan.
Mitä olen muualta kuullut ja omat kokemukset samaa settiä. Autovaruste kylläkin hoiti äskettäisen vilkkutilauksen erinomaisesti.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Minun mielestäni 70 000 euroa on kyllä kova hinta, vaikka Eibach varmaan hyvää tavaraa tekeekin.Originali kirjoitti:Vajaa 700 sataa tuli rahteineen setille hinnaksi kun tilasin saksasta. Eli siinä mielessä tuo Fastuksen mainoslause missä väitetään, että heillä on keskieuroopan hinnat, pitää kyllä paikkansa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Jännää sinänsä kun nuo Aurorat on vissiin niitä huokeimmasta päästä olevia. Tärkeintä mulle on että ovat hiljaiset. Ei viitti 800-900 euroa maksaa Continentaleista jotka on meluisat.
Alkaa mietityttää josko sittenkin ois ne 18" oikea ratkaisu... Muutoskatsastuksenhan se vaatii, mutta meneekö ne 225/40-18 vakioiskareitten alle kokonsa puolesta?
Alkaa mietityttää josko sittenkin ois ne 18" oikea ratkaisu... Muutoskatsastuksenhan se vaatii, mutta meneekö ne 225/40-18 vakioiskareitten alle kokonsa puolesta?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Itse ostin kotikaupungin Eurokumikosta: 470 rahaa tasapainotettuna & allelaitettuna. Tuskin kokonaisuutena merkkikumien tasolle yltävät, mutta hinta ja laatu taitavat korreloida keskenään ihan kohtuullisesti. Itse sain (tai siis saimme) erotuksella kivat puutarhakalusteet. Arvovalintoja.Anthon kirjoitti:Jännää sinänsä kun nuo Aurorat on vissiin niitä huokeimmasta päästä olevia. Tärkeintä mulle on että ovat hiljaiset. Ei viitti 800-900 euroa maksaa Continentaleista jotka on meluisat.
Oli vähän ärsyttävä työpäivä ja tuo vaikutti hyvältä purkautumiskeinolta. Ei mitään henkilökohtaista...Anthon kirjoitti:Näytti lupaavalta että selviytyisin tuosta typosta ehjin nahoin, turha toivo
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Joo, ois tässä vielä 2 viikon Italian matka edessä ja parvekekalutkin pitäis hommata, kaikki rahat ja vähän enemmänkin meni sitten siihen kun autokaupasta löytyi just sellanen, mitä olen aina haaveillut. Piti vaimolle kirjoittaa kirjallinen sopimus etten aio vaihtaa autoa seuraavaan 5 vuoteen
Polttelee vaan niin perkileesti saada autosta tuo maasturimaisuus pois ja alle ne Zenderit. Ai niin ja helmat pitää saada myös levitettyä...
Polttelee vaan niin perkileesti saada autosta tuo maasturimaisuus pois ja alle ne Zenderit. Ai niin ja helmat pitää saada myös levitettyä...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kannattaa sitten tuota Auroraa, normaaliajossa mahtavat. Jos ahkerasti radalla pyörit, tai ajo on muuten kovaa, niin sitten ehkä kannattaa jotain muuta merkkiä.Anthon kirjoitti:Tärkeintä mulle on että ovat hiljaiset.
Anthon kirjoitti:Näytti lupaavalta että selviytyisin tuosta typosta ehjin nahoin, turha toivo
Kun nyt kuittailemaan alettiin, niin tuo oli Originalin, eikä Anthonin viesti.Vittorio kirjoitti:Oli vähän ärsyttävä työpäivä ja tuo vaikutti hyvältä purkautumiskeinolta. Ei mitään henkilökohtaista...
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Kiinnostaisi tietää, että kuinka pitkiä nuo "madallus millit" oikeasti ovat. Eli jos luvataan -30, niin onko se -30, vai enemmän. Omat kokemukset ovat, että Eibachin millit olivat oikean mittaisia, mutta AP-jousien -40 olikin etupään osalta -55 !!! Kummassakaan tapauksessa ei puhuta Alfasta.
Vakio 2,0 t.s:ssä mitta pyörän keskeltä lokasuojan reunaan on etupässä 38cm, takapääkin taisi olla saman verran. Olisi kiva tietää, mitä tämä mitta on Eibachilla ja muillakin ei säädettävillä sarjoilla.
Nolona kun joutuu tunnustamaan, että minulle riittäisi -20mm, kunhan vain olisivat jonkin verrran vakiojousia jäykemmät. Siihen sitten Bilstein sportit...
Vakio 2,0 t.s:ssä mitta pyörän keskeltä lokasuojan reunaan on etupässä 38cm, takapääkin taisi olla saman verran. Olisi kiva tietää, mitä tämä mitta on Eibachilla ja muillakin ei säädettävillä sarjoilla.
Nolona kun joutuu tunnustamaan, että minulle riittäisi -20mm, kunhan vain olisivat jonkin verrran vakiojousia jäykemmät. Siihen sitten Bilstein sportit...
Menee, mutta kuten jo aiemmin sanoin, silloin ei kuljetella paljon ihmisiä/kaljaa takakontissa tai muuten tulee kalliiksiAnthon kirjoitti: Alkaa mietityttää josko sittenkin ois ne 18" oikea ratkaisu... Muutoskatsastuksenhan se vaatii, mutta meneekö ne 225/40-18 vakioiskareitten alle kokonsa puolesta?
Ei enää Alfaa... eipä
Edellisessä (156TS) oli Eibachit ja millit olivat luvatut JOS etupäähän jätettiin PAKSU tukirengas jousen yläpäähän (3-4mm). Ajeltuani pari vuotta nokka laski kun tuo kumi antoi periksi ja lopuksi madallus oli huomattavasti yli luvatun. Oli vaikea antaa autoa emäntäväelle kun muisteli autoparkkeja kylällä. Esim parkkihalleissa nokka joka kerta maahan kun tulee kerroksesta alas.Ghost kirjoitti:Kiinnostaisi tietää, että kuinka pitkiä nuo "madallus millit" oikeasti ovat. Eli jos luvataan -30, niin onko se -30, vai enemmän. Omat kokemukset ovat, että Eibachin millit olivat oikean mittaisia, mutta AP-jousien -40 olikin etupään osalta -55 !!! Kummassakaan tapauksessa ei puhuta Alfasta.
Vakio 2,0 t.s:ssä mitta pyörän keskeltä lokasuojan reunaan on etupässä 38cm, takapääkin taisi olla saman verran. Olisi kiva tietää, mitä tämä mitta on Eibachilla ja muillakin ei säädettävillä sarjoilla.
Nolona kun joutuu tunnustamaan, että minulle riittäisi -20mm, kunhan vain olisivat jonkin verrran vakiojousia jäykemmät. Siihen sitten Bilstein sportit...
Olen myös sitä koulukuntaa, että 20mm olisi täysin riittävä! Odotankin vesi kielellä, että teltta-auto saisi TI malliston myös hinnoiteltua.
Minulla on saksalaiset H&R jouset (-30mm) vakioiskareilla. Vanteet 17" TSW Zenon ja renkaina aivan oudot halparenkaat merkiltään Minerva (made in germany) 225/45.
Madalluksesta; vakioiskareilla on ajettu 50 tkm/5 vuotta. Jouset sain Saksasta Ebaysta EUR 60 + posti 18,50. Jouset on tarkoitettu 2,5 litraseen tai diesel`iin (etupaino hieman suurempi kuin omassa 2.0:ssa).
Jouset olivat olleet käytössä n. 3 kk (ostokuitti) Sportwagon`issa ja omistaja oli pettynyt kantokykyyn vetokoukulla ja takajousista näkyi alaosasta pohjaanlyönnin jäljet.
Madallus vaikuttaa hieman suuremmalta kuin 30 mm etenkin etupäässä (huolimatta, että ovat tarkoitetut painavampaan autoon). Etujousista jäi pois ne yläpään kumit kun niitä ei asennushetkellä ollut käytössä eikä vanhoista otetut sopineet, koska uudet hieman paksummat.
Käyttäytyminen on normaaliajossa erittäin hyvä. Mutkaisella ja mäkisellä routineella asfalttitiellä korkeilla nopeuksilla varottava loivia painaumia. Ehkä johtuu osittain siitä, että rengaspaineet oliva eiliseen iltaan asti liian alhaiset väärän mittarilukeman johdosta. 2.4 sijasta piti olla 2.7, joka nyt siis on. Suht huomattava huojahdus kyllä varmaan johtuu iskareiden puutteellisesta toimintakyvystä kovissa olosuhteissa.
Renkaista; vaikka on outo merkki, niin ovat hiljaiset ja muutenkin vaikuttavat OK.
Vanteista; mielestäni erittäin hyvän näköiset, vallankin kun otin vanhoista joutilaista kapseleista Alfan keskiömerkin ja liimasin sen noiden vanteiden keskiöksi - sopivat 100 pros. Ainoa mikä harmittaa, niin yksi pyörä kaatui ulospäin tallissa ja reilusti ulkonevassa keskiössä ollut Alfa merkki painui sisään. Elikä, jos jollain on yksi tällainen, niin maksan hyvin.
Auto alkaa olla iskussaan, kunhan vielä Lesterin helmat tulevat.
Kyllä teidän kanssa aikuinen mieskin muuttuu "lapselliseksi".
Jotain teki kuitenkin mieli tehdä. Kun ei ole varaa ostaa uutta, niin pitää laittaa vanhaa. Tämän prjojektin osio nro 1 oli tammikuussa tehty täydellinen ruostesuojaus (Finikor)
Laittelen kuvia kun kaikki on tehty - väitän, että autosta tulee nätti.
Madalluksesta; vakioiskareilla on ajettu 50 tkm/5 vuotta. Jouset sain Saksasta Ebaysta EUR 60 + posti 18,50. Jouset on tarkoitettu 2,5 litraseen tai diesel`iin (etupaino hieman suurempi kuin omassa 2.0:ssa).
Jouset olivat olleet käytössä n. 3 kk (ostokuitti) Sportwagon`issa ja omistaja oli pettynyt kantokykyyn vetokoukulla ja takajousista näkyi alaosasta pohjaanlyönnin jäljet.
Madallus vaikuttaa hieman suuremmalta kuin 30 mm etenkin etupäässä (huolimatta, että ovat tarkoitetut painavampaan autoon). Etujousista jäi pois ne yläpään kumit kun niitä ei asennushetkellä ollut käytössä eikä vanhoista otetut sopineet, koska uudet hieman paksummat.
Käyttäytyminen on normaaliajossa erittäin hyvä. Mutkaisella ja mäkisellä routineella asfalttitiellä korkeilla nopeuksilla varottava loivia painaumia. Ehkä johtuu osittain siitä, että rengaspaineet oliva eiliseen iltaan asti liian alhaiset väärän mittarilukeman johdosta. 2.4 sijasta piti olla 2.7, joka nyt siis on. Suht huomattava huojahdus kyllä varmaan johtuu iskareiden puutteellisesta toimintakyvystä kovissa olosuhteissa.
Renkaista; vaikka on outo merkki, niin ovat hiljaiset ja muutenkin vaikuttavat OK.
Vanteista; mielestäni erittäin hyvän näköiset, vallankin kun otin vanhoista joutilaista kapseleista Alfan keskiömerkin ja liimasin sen noiden vanteiden keskiöksi - sopivat 100 pros. Ainoa mikä harmittaa, niin yksi pyörä kaatui ulospäin tallissa ja reilusti ulkonevassa keskiössä ollut Alfa merkki painui sisään. Elikä, jos jollain on yksi tällainen, niin maksan hyvin.
Auto alkaa olla iskussaan, kunhan vielä Lesterin helmat tulevat.
Kyllä teidän kanssa aikuinen mieskin muuttuu "lapselliseksi".
Jotain teki kuitenkin mieli tehdä. Kun ei ole varaa ostaa uutta, niin pitää laittaa vanhaa. Tämän prjojektin osio nro 1 oli tammikuussa tehty täydellinen ruostesuojaus (Finikor)
Laittelen kuvia kun kaikki on tehty - väitän, että autosta tulee nätti.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Paha sai siis heti palkkansa...Kun nyt kuittailemaan alettiin, niin tuo oli Originalin, eikä Anthonin viesti.Vittorio kirjoitti:Oli vähän ärsyttävä työpäivä ja tuo vaikutti hyvältä purkautumiskeinolta. Ei mitään henkilökohtaista...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Vinkki: EB Sparesilta löytyy todennäköisesti hemmetin hyvä alustasarja 156:een: EBS Harvey-Bailey handling kit, yhteensovitetut Bilstein iskarit and Eibach jouset, 15 mm madallus. Vaikka itse alustasarjasta ei olekaan omaa kokemusta, niin edellisiin Alfoihini tuolta kamaa tilanneena luottamus tuohon putiikkiin on aika vahva.
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Aiheeseen... Itsellä on tehdasasennettu alustasarja -40mm 147ssa, ei mitään käsitystä minkämerkkisiä osia sisältää. (Miten saisi selville?)
Kumit on 205/55/16 Misukan Pilot SX GT:t ja kyseinen yhdistelmä on mielestäni todella hyvin toimva. Alusta on todella jäykkä, mutta tuo kumien 55:n ratio 2,4bar paineilla tuo mielestäni riittävästi joustoa että pystyy juuri-ja-juuri tampereen mukulakivilla ajelemaan
Kumit on 205/55/16 Misukan Pilot SX GT:t ja kyseinen yhdistelmä on mielestäni todella hyvin toimva. Alusta on todella jäykkä, mutta tuo kumien 55:n ratio 2,4bar paineilla tuo mielestäni riittävästi joustoa että pystyy juuri-ja-juuri tampereen mukulakivilla ajelemaan
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
Tehtaan omissa paketeissa (Monza, Sportpack tai nykyisin TI [turismo internazionale]] madallus on tietääkseni 15-20mm. Käyttävät kai Eibachin jousia, mutta eivät samoja joita Eibach itse myy koska niissä on enemmän madallusta.Anthon kirjoitti:Onko kellään tietoa minkä verran madallusta on tehtaan omassa Monza-paketissa ja minkälaisista/kenen jousista & iskareista se koostuu?
Nuo jätkät oli samoilla linjoilla allekirjoittaneen kanssa. Suosittelivat 15mm tiputusta. Erinomaiset sivut muutenkin.GTA kirjoitti:Vinkki: EB Sparesilta löytyy todennäköisesti hemmetin hyvä alustasarja 156:een: EBS Harvey-Bailey handling kit, yhteensovitetut Bilstein iskarit and Eibach jouset, 15 mm madallus. Vaikka itse alustasarjasta ei olekaan omaa kokemusta, niin edellisiin Alfoihini tuolta kamaa tilanneena luottamus tuohon putiikkiin on aika vahva.
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Kyselin hintoja tässä vastaus. hinnat pelkistä jousista, vaikka kysyin myös koko kitin hintaa...GTA kirjoitti:Vinkki: EB Sparesilta löytyy todennäköisesti hemmetin hyvä alustasarja 156:een: EBS Harvey-Bailey handling kit, yhteensovitetut Bilstein iskarit and Eibach jouset, 15 mm madallus. Vaikka itse alustasarjasta ei olekaan omaa kokemusta, niin edellisiin Alfoihini tuolta kamaa tilanneena luottamus tuohon putiikkiin on aika vahva.
Hi,
Thanks for your answer,
The springs are £150.00 set of 4. They lower the std car by 15mm.
Top wishbones are £24.00 for std. If you want polly replacment bushes then
they are £38.00 full set.
Postage to Finland is £25.00 and all prices are plus vat
Kind regards,
Kevin.
Elikkä käsittääkseni verollisista hinnoista puhutaan. On ylätukivarret vähän halvempia, kuin meillä täällä!
Re: Kommentteja & kokemuksia madalluksista
---Mulla sama tilanne 166ssa: matala, mutta keinuu eli lienee vakioiskarit alla. Vaihdoitko iskarit itse ja mitä kustansi nämä bilsteinit?166 kirjoitti:166 TS, Eibach jouset (-3-4 cm, en tiedä varmuudella), Bilstein Sprint, 225/45 17". Ostaessani auton vähän käytettynä se oli madallettu mutta vakioiskarit alla. Ei hyvä, keinui ja kuorman kanssa ajettaessa jousitus löi pohjaan pitkissä heitoissa. Iskarien vaihdon jälkeen autosta tuli tosi timmi mutta melkein liian kova.V6 kirjoitti:Vakioiskareilla ei tule hyvä lopputulos auto "keinuu" liikaa.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Re: Kommentteja & kokemuksia madalluksista
Bilsteinit kustansi 2.5 vuotta sitten 5.300 kr eli noin 580 €. Vaihto vaikuttaa aika työläältä ollakseen iskareitten vaihto (en tehnyt itse), muistelen että merkkikorjaamossa jonkun listan mukaan se veisi 5-6 tuntia. Annoin työn toiselle Alfapajalle kun heidän kustannusarvionsa (3.200 kr) oli edullisempi. Jälkeenpäin asentaja manaili että aikaa oli kulunut enemmän mutta kustannusarvio piti. Mutta tosiaankin kallista touhua kun ajatellaan että on niinkin basic juttu. Jotain siellä ilmeisesti joutuu purkamaan joka vie aikaa.polkky2 kirjoitti: ---Mulla sama tilanne 166ssa: matala, mutta keinuu eli lienee vakioiskarit alla. Vaihdoitko iskarit itse ja mitä kustansi nämä bilsteinit?
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”
Mikäs nyt eteen?
Vajaan 1000 km jälkeen lähtivät renkaat kulumaan silmillä nähden madallusjousien asennuksen jälkeen voimakkaasti sisälaidasta (H&R -30, vakioiskarit ajettu n. 50 tkm/5 v). Eturenkaissa tämä näkyy selvästi, mutta myös jonkin verran takarenkaissa. Renkaat ovat halpamerkkiä Minerva 225/45 17". Rengaspaine 2,7 bar.
Luin ongelmasta tuolta 156.net`istä ja olin ymmärtävinäni ettei camber ole säädettävissä 2.0 TS:ssä, mutta jotain muuta siellä oli tehty, jota en kuitenkaan ymmärtänyt.
Jousien asennuksen yhteydessä ei siis tehty muuta kuin asennettiin nuo jouset.
Mitä asialle olisi tehtävissä?
Vajaan 1000 km jälkeen lähtivät renkaat kulumaan silmillä nähden madallusjousien asennuksen jälkeen voimakkaasti sisälaidasta (H&R -30, vakioiskarit ajettu n. 50 tkm/5 v). Eturenkaissa tämä näkyy selvästi, mutta myös jonkin verran takarenkaissa. Renkaat ovat halpamerkkiä Minerva 225/45 17". Rengaspaine 2,7 bar.
Luin ongelmasta tuolta 156.net`istä ja olin ymmärtävinäni ettei camber ole säädettävissä 2.0 TS:ssä, mutta jotain muuta siellä oli tehty, jota en kuitenkaan ymmärtänyt.
Jousien asennuksen yhteydessä ei siis tehty muuta kuin asennettiin nuo jouset.
Mitä asialle olisi tehtävissä?
Viimeksi muokannut teuhka, 01 Touko 2004, 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
onko rengaskulmat säädetty?teuhka kirjoitti:Mikäs nyt eteen?
Vajaan 1000 km jälkeen lähtivät renkaat kulumaan silmillä nähden madallusjousien asennuksen jälkeen voimakkaasti sisälaidasta (H&R -30, vakioiskarit ajettu n. 50 tkm/5 v). Eturenkaissa tämä näkyy selvästi, mutta myös jonkin verran takarenkaissa. Renkaat ovat halpamerkkiä Minerva 225/45 17"
Jousien asennuksen yhteydessä ei siis tehty muuta kuin asennettiin nuo jouset.
Mitä asialle olisi tehtävissä?