Ongelmia ajoneston kanssa
Valvoja: Moderators
Ongelmia ajoneston kanssa
Jokin aika sitten meni 156:sta avaimentunnistin rikki ja koodilla on tullut sinniteltyä, nyt sitten piti läpihuutojuttuna vaihdattaa avainsirun tunnisteantenni ja ongelmia tuli.
Päivittääkseen antenniasennuksen pitää koodi käsittääkseni syöttää korjaamon käyttämään järjestelmään. No korjaamon mukaan järjestelmä ei hyväksy koodia ja meinaavat et se on väärä. Silti sillä saa manuaalisesti käynnistettyä auton.
Osaako viisaamman Alfa-konkarit analysoida, mistä kiikastaa vai onko vika todellisuudessa sittenkin jossain muualla? Itseäni ihmetyttää ettei järjestelmä hyväksy koodia, vaikka auto sillä käynnistyy. Toisaalta ihmetyttää sekin, että tunnisteantennin luulisi olevan "vain" osa tiedon välittämiseen eikä sen kummempi osa.
Päivittääkseen antenniasennuksen pitää koodi käsittääkseni syöttää korjaamon käyttämään järjestelmään. No korjaamon mukaan järjestelmä ei hyväksy koodia ja meinaavat et se on väärä. Silti sillä saa manuaalisesti käynnistettyä auton.
Osaako viisaamman Alfa-konkarit analysoida, mistä kiikastaa vai onko vika todellisuudessa sittenkin jossain muualla? Itseäni ihmetyttää ettei järjestelmä hyväksy koodia, vaikka auto sillä käynnistyy. Toisaalta ihmetyttää sekin, että tunnisteantennin luulisi olevan "vain" osa tiedon välittämiseen eikä sen kummempi osa.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Re: Ongelmia ajoneston kanssa
Jos tarkoitat virtalukon ympärille tulevaa antennikomponenttia, niin se on todellakin vain "tyhmä antenni". Sen vaihto ei vaadi mitään muita toimenpiteitä kuin liittimen kytkemisen ajonestoon.Aranai kirjoitti:Toisaalta ihmetyttää sekin, että tunnisteantennin luulisi olevan "vain" osa tiedon välittämiseen eikä sen kummempi osa.
EDIT: Syttyykö CODE-valo ja jää palamaan?
En tyytynyt tavanomaiseen.
Terve!
Mulla ainakin ongelma oli siinä liittimessä joka sijaitsee konehuoneessa.
Töyssyn jälkeen oli jokin hapertuneista johdoista irronnut. Itellä on sellanen käsitys et huomattavasti useammin vika siinä liittimessä kuin itse antennissa. Antenni kuitenkin aika suojaisassa paikassa toisin kun toi jatkuvasti irtoileva huonosti kontaktia ottava liitin.
Eli suosittelen varmistamaan ettei liitin ole irti jos edelleen Code valo jää palamaan.
Mulla ainakin ongelma oli siinä liittimessä joka sijaitsee konehuoneessa.
Töyssyn jälkeen oli jokin hapertuneista johdoista irronnut. Itellä on sellanen käsitys et huomattavasti useammin vika siinä liittimessä kuin itse antennissa. Antenni kuitenkin aika suojaisassa paikassa toisin kun toi jatkuvasti irtoileva huonosti kontaktia ottava liitin.
Eli suosittelen varmistamaan ettei liitin ole irti jos edelleen Code valo jää palamaan.
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Ongelmia ajoneston kanssa
Koodeja on kuulemma 2 erilaista. Mekaaninen koodi, jolla saadaan poljettua käyntiin ja elektroninen koodi, jolla saadaan syötettyä uusia avaimia yms. Molemmat ymmärtääkseni 5 numeroisia. Omassa tehtaalta tilatussa lapussa oli tosin vain yksi merkinnällä "electrical code", mutta silläpä en saanutkaan poljettua autoa käyntiin..Aranai kirjoitti:Jokin aika sitten meni 156:sta avaimentunnistin rikki ja koodilla on tullut sinniteltyä, nyt sitten piti läpihuutojuttuna vaihdattaa avainsirun tunnisteantenni ja ongelmia tuli.
Päivittääkseen antenniasennuksen pitää koodi käsittääkseni syöttää korjaamon käyttämään järjestelmään. No korjaamon mukaan järjestelmä ei hyväksy koodia ja meinaavat et se on väärä. Silti sillä saa manuaalisesti käynnistettyä auton.
Osaako viisaamman Alfa-konkarit analysoida, mistä kiikastaa vai onko vika todellisuudessa sittenkin jossain muualla? Itseäni ihmetyttää ettei järjestelmä hyväksy koodia, vaikka auto sillä käynnistyy. Toisaalta ihmetyttää sekin, että tunnisteantennin luulisi olevan "vain" osa tiedon välittämiseen eikä sen kummempi osa.
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Osaisiko joku valaista mikä ajonestoon liittyvä liitin sijaitsee konehuoneen puolella? Itse ajonestopurkkihan on sulaketaulun "päällä" ja antennijohto liittyy siihen suoraan, samoin kuin auton johtosarja omalla liittimellään.Leon kirjoitti:Mulla ainakin ongelma oli siinä liittimessä joka sijaitsee konehuoneessa.
Ihan vain mielenkiinnosta..
En tyytynyt tavanomaiseen.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Omien autojen (147 & 156) ajonestokorteissa on viisinumeroinen 'electronic code' ja 7-merkkinen 'mechanical code', ja kyllä se on tuo electronic code jolla onnistuu 'polkemalla' käynnistys. Olen siis onnistuneesti suorittanut.
Tuo ajoneston konehuoneessa sijaitseva liitin, jota minullakin jouduttiin putsaamaan, oli muistikuvani mukaan sellainen leveä lattaliitin-tyyppinen, joka löytyi edestä katsoen ruiskuboksin vasemmalta puolelta, olikohan tulipellissä kiinni jollain klipsulla. Tosin asentajakaan ei ollut ihan satavarma ko. liittimen osallisuudesta asiaan - samalla käytettiin myös ruiskuboksin moninapaliittimet auki - mutta kokemuksen mukaan ko. lattaliittimen rassaaminen oli todennäköisesti auttanut ajonesto-ongelmissa. Eli voi olla kyse myös jostain muusta liitoksesta.
Minullahan tuo oireili siten, että CODE-valo ei syttynyt lainkaan. Ilmeisesti ECU ei tunnistanut ajonestoboksia tms. Lähti em. koodilla käyntiin.
Tuo ajoneston konehuoneessa sijaitseva liitin, jota minullakin jouduttiin putsaamaan, oli muistikuvani mukaan sellainen leveä lattaliitin-tyyppinen, joka löytyi edestä katsoen ruiskuboksin vasemmalta puolelta, olikohan tulipellissä kiinni jollain klipsulla. Tosin asentajakaan ei ollut ihan satavarma ko. liittimen osallisuudesta asiaan - samalla käytettiin myös ruiskuboksin moninapaliittimet auki - mutta kokemuksen mukaan ko. lattaliittimen rassaaminen oli todennäköisesti auttanut ajonesto-ongelmissa. Eli voi olla kyse myös jostain muusta liitoksesta.
Minullahan tuo oireili siten, että CODE-valo ei syttynyt lainkaan. Ilmeisesti ECU ei tunnistanut ajonestoboksia tms. Lähti em. koodilla käyntiin.
Tunnistinantenni on nyt siis vaihdettu, liittimiä kopeloitu ja jo melkein loitsuja luettu.
Auto on siis valtuutetussa huollossa, mutta eivät saa huolto-ohjelmaa hyväksymään sitä tehtaalta tilattua koodia, jotta voisi lukea vikakoodit.. kone väittää sitä vääräksi. Kävin vielä siellä korjaamolla kopeloimassa johtoja, kun meinasin et kaikki pitää tehdä itse, ei auttanut.
Ja samalla Deltan asiantuntemuskin tuli todettua, eivät osanneet kunnolla sanoa onko 156:ssa yksi vai kaksi koodia. Pyysivät vaan tuomaan huoltoon, niin katsovat mikä on vialla.
On se nyt vaan ihme ettei homma pelitä, mutta meikäläisellä on muutenkin ollut huonoa tuuria viimeaikoina, lähes kaikki paskana.
Auto on siis valtuutetussa huollossa, mutta eivät saa huolto-ohjelmaa hyväksymään sitä tehtaalta tilattua koodia, jotta voisi lukea vikakoodit.. kone väittää sitä vääräksi. Kävin vielä siellä korjaamolla kopeloimassa johtoja, kun meinasin et kaikki pitää tehdä itse, ei auttanut.
Ja samalla Deltan asiantuntemuskin tuli todettua, eivät osanneet kunnolla sanoa onko 156:ssa yksi vai kaksi koodia. Pyysivät vaan tuomaan huoltoon, niin katsovat mikä on vialla.
On se nyt vaan ihme ettei homma pelitä, mutta meikäläisellä on muutenkin ollut huonoa tuuria viimeaikoina, lähes kaikki paskana.
Ongelma ajoneston kanssa vaan jatkuu, nyt korjaamon mukaan ohjainboksi olisi rikki, kun ei hyväksy tietokoneella syötettyä koodia. Outo homma sinänsä, kun manuaalisesti syötettynä koodi kyllä kelpaa.
Nyt tarjosivat uutta boksia ja hinta vielä epäselvä.
Onko kellään vastaavaa kokemusta ja onko vielä jotakin mitä voisi kokeilla?
Nyt tarjosivat uutta boksia ja hinta vielä epäselvä.
Onko kellään vastaavaa kokemusta ja onko vielä jotakin mitä voisi kokeilla?
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Tilasin omaan 156seen käytetyn ohjainboksin muista syistä Hollannista. Siellä puljussa oli tarjolla vanhempiin 156siin ajoneston ohituspiiri/palvelu.
http://www.schepers-autotechniek.com/en ... _eprom.htm
On reilusti halvempi ku ostaa uus ECU.
http://www.schepers-autotechniek.com/en ... _eprom.htm
On reilusti halvempi ku ostaa uus ECU.
MP
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Samasta puljusta saa myös kolariautosta otettuja ECUja, joihin ajonestopiiri on vaihdettu ja alkaa pelittään, ku pultaa vain paikalleen (semmosen hommasin ite ku ECUssa oli muuta vikaa). Se vaihtoecukaan ei ole kuitenkaan ihan halpa. On toki alle puolet uuden hinnasta, mutta tuo ohituspiiri lienee aika paljo halvempi. Kantsii kysyä, vaikka maililla.
MP