käytetyn alfan haku
Valvoja: Moderators
käytetyn alfan haku
terve kaikilla
tarkoitus olisi tänään illalla käydä hakemassa
v 2000 alfa romeo 2.0 selespeed sportwagon
autolla on ajettu 180000km auto on juuri katsastettu ja viimesen 10000km sisällä on tehty jakopäänremppa + vesipumppu sekä etuylätukivarret ja pallonivelet....
vinkkejä mitä kannattaa katsoa ennen kuin lyö rahat käteen???
kiitokset jo etukäteen
tarkoitus olisi tänään illalla käydä hakemassa
v 2000 alfa romeo 2.0 selespeed sportwagon
autolla on ajettu 180000km auto on juuri katsastettu ja viimesen 10000km sisällä on tehty jakopäänremppa + vesipumppu sekä etuylätukivarret ja pallonivelet....
vinkkejä mitä kannattaa katsoa ennen kuin lyö rahat käteen???
kiitokset jo etukäteen
Tässä foorumin tyyppivikalistaa alkuun. Se miten ison arvon millekin vialle antaa, on sitten ihan itsestä kiinni.
noniin kyllähän noista jo jonkinlaisen tsekkauslistan voi laittaa korvan taakse puhelimessa jo mainitsikin että pyyhkijät toimii vain täysillä tai hitaimmalla...
kirkinen olen pahoillani jos pahoitin mielesi kysyessäni vinkkejä ihmisiltä jolla kyseisestä autosta löytyy kokemusta. japanilaiset sopii mutta mielummin naisina
kirkinen olen pahoillani jos pahoitin mielesi kysyessäni vinkkejä ihmisiltä jolla kyseisestä autosta löytyy kokemusta. japanilaiset sopii mutta mielummin naisina
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
10 vuotta vanhassa voi olla kaikkea pientä laittamista - se on vain niin. Ehkä kerroin liian suoraan mielipiteeni vain asiasta, mutta nyt, kun on myynyt tuota omaa, näkee aina niin surullisia tapauksia, että pitää kertoa, että vaikka ostaisit, niin en myy
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
jos et meinaa perehtyä autoon sen enempää tai et ole kiinnostunut niistä, niin sitten kannattaa unohtaa Alfat. Samoin, jos jakohihnan vaihtohinta hirvittää tai yleensäkin auton ylläpito...
Näin se vain on - kustannuksia tulee ja se tuntuu pahalta, kun auton pyyntihinta on noin 3 k€ ja hihnaremppa maksaa sen 1 k€:n. Pitäs muistaa, että vakuutukset jo 0 bonuksilla tuppaa ottamaan sen tonnin vuodessa, mutta eipä siitä sen enempää... nuorilta pojilta tahtoo aina moiset unohtua ja kohan sais vaan Alfan halvalla ajoon ja kovaa ajoa sais vetää
Näin se vain on - kustannuksia tulee ja se tuntuu pahalta, kun auton pyyntihinta on noin 3 k€ ja hihnaremppa maksaa sen 1 k€:n. Pitäs muistaa, että vakuutukset jo 0 bonuksilla tuppaa ottamaan sen tonnin vuodessa, mutta eipä siitä sen enempää... nuorilta pojilta tahtoo aina moiset unohtua ja kohan sais vaan Alfan halvalla ajoon ja kovaa ajoa sais vetää
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
miten niin en ole perehtynyt tai en olisi kiinnostunut??kyllä tässä on nyt viikon verran lueskeltu kyseisestä merkistä ja kiinnostusta sen verran et ostamassakin...heh turha siellä on pelotella millään 1000e jakohihnanrempan hinnalla tai vakuutus maksuilla...ensinnäkin jakohihnahan oli juuri vaihdettu joten toivottavasti pitää sen 3 v/60tkm vakuutukset olen myös tietenkin laskenut täyskaskolla noin 650e/vuosi...ja kyllähän 26v on jo melkein miehenalku
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Pistin nyt vain tuohon, että mitä se autoilu maksaa. Deltan vaihtohinta hihnalle 800 € 2.0l koneelle. Osat on noin puolet ja työ puolet.
Remmin kun vaihtaa ja joskus ylätukivarret ja jarrupalat ja käkkärin vaijerit, niin sillä pääsee jo pitkälle. Syyläri kannattaa varmistaa, koska tahtovat pehmentyä alapäästä. Samoin eturenkaiden takapuoli pohjasta, että ei ole pehmyttä - samoin katon yläreuna. Pohjassa muutama muukin kohta, joka mielellään pehmenee salakavalasti...
Pientä ylläpitoa ja hauskoja kilometrejä - ilman niitä - suru puserossa
Remmin kun vaihtaa ja joskus ylätukivarret ja jarrupalat ja käkkärin vaijerit, niin sillä pääsee jo pitkälle. Syyläri kannattaa varmistaa, koska tahtovat pehmentyä alapäästä. Samoin eturenkaiden takapuoli pohjasta, että ei ole pehmyttä - samoin katon yläreuna. Pohjassa muutama muukin kohta, joka mielellään pehmenee salakavalasti...
Pientä ylläpitoa ja hauskoja kilometrejä - ilman niitä - suru puserossa
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Selespeediä ostettaessa kannattaa olla tarkkana vaihteiston kanssa. Kunnon testilenkki ja paljon vaihtoja. Ei sais ikinä takkuilla tai lyödä vapaalle vaihtaessa jollekin muulle vaihteelle. Myös vaihteistovalon vilkkuminen on huono merkki. Jos mahdollista, lue vikakoodit vaihteistolta ja tarkista hydrauliikkapaine samaisella diagnostiikkalaitteella.
On nimittäin melko kalliita remontteja jos siinä Selespeed-systeemissä on oikeasti jotain vikaa. Itse olen 2 viallista Seleä ostanut, mutta molemmissa kävi tuuri ja oli vain sähkövikaa. Jos esim. hydrauliikkapumppu pitäis vaihtaa, tulee siitä jo yli tonnin remontti (?).
Muuten kannattanee noita 156 tyyppivikoja katella. Kyllähän noin vanhasta varmaan suurin osa niistäkin jo löytyy, mutta jos kone ei ole väljä ja muuten kunnossa + kori ei täysin laho niin mikä ettei. Niitä pienempiä vikoja sitten voi ajan kanssa korjailla.
Jos ensimmäinen Alfa niin kannattaa todellakin lähteä liikkeelle sopivan pessimistisellä asenteella. Vikoja tulee jossain vaiheessa ja niihin uppoaa aikaa/rahaa aivan varmasti. Selespeed-vaihteisto lisää vielä omat mausteensa jo muutenkin erityisen hellää huoltoa ja hoivaa kaipaavaan pakettiin.
On nimittäin melko kalliita remontteja jos siinä Selespeed-systeemissä on oikeasti jotain vikaa. Itse olen 2 viallista Seleä ostanut, mutta molemmissa kävi tuuri ja oli vain sähkövikaa. Jos esim. hydrauliikkapumppu pitäis vaihtaa, tulee siitä jo yli tonnin remontti (?).
Muuten kannattanee noita 156 tyyppivikoja katella. Kyllähän noin vanhasta varmaan suurin osa niistäkin jo löytyy, mutta jos kone ei ole väljä ja muuten kunnossa + kori ei täysin laho niin mikä ettei. Niitä pienempiä vikoja sitten voi ajan kanssa korjailla.
Jos ensimmäinen Alfa niin kannattaa todellakin lähteä liikkeelle sopivan pessimistisellä asenteella. Vikoja tulee jossain vaiheessa ja niihin uppoaa aikaa/rahaa aivan varmasti. Selespeed-vaihteisto lisää vielä omat mausteensa jo muutenkin erityisen hellää huoltoa ja hoivaa kaipaavaan pakettiin.