Mi.To
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Jep, eli lähes puoli vuotta Miton saaminen vei, mutta auto tuntuu hyvältä. Nyt kuulemma löytyy malleja jo maahantuojan varastostakin, joten toimitusajatkin lienevät huomattavasti lyhyemmät seuraaville.
Lisäbonuksena vielä pastillivärin saaminen ilman lisämaksua ja CO2-päästöjen pienentyminen ennakoidusta 7 grammaa, joten hintakin tipahti parisataa.
Lisäbonuksena vielä pastillivärin saaminen ilman lisämaksua ja CO2-päästöjen pienentyminen ennakoidusta 7 grammaa, joten hintakin tipahti parisataa.
Ensimmäiset ongelmat ilmaantuneet MiToon sopivasti ennen ensimmäistä huoltoa =)
Mökiltä Juhannuksen vietosta palatessa jäähdytinneste oli karannu alamerkin alle. Vuotokohta löytyi silmämääräisesti nesteen tekemän "vaahdon" ansiosta. Sain Wetteriltä kanisterin nestettä mukaan ja käskivät seurata nesteen tasoa sekä lisätä tarvittaessa. Vuotava tiiviste vaihdetaan määräaikaishuollossa heinäkuun toisella viikkolla.
Lisäksi auton etupää kolisi muutamaan otteeseen, mutta hiljeni sitten itsekseen. Tarkistavat kuulemma tämänkin huollossa.
Kaiken kruunasi tämä aamu Vuokatista lähtiessä. Golfkentältä harhaantunut pallo oli melkein lävistänyt tuulilasin. Lasi meni tilaukseen, yrittävät saada uuden ennen määräaikaishuoltoa ja vaihtavat samassa yhteydessä. Lasi meni tuulilasivakuutuksen piikkiin ja Golfkenttä maksaa omavastuun.
Maalipinnan kestävyydestä oli ketjun alussa jotain puhetta. Osaksi tuosta säikähtäneenä teetin uutena auton pintaan "kestovahauksen". Vahaus alkaa olemaan nyt uusinnan tarpeessa. Muutama kiveniskemä on konepellissä, mutta ei mielestäni normaalista taikka aikaisemmasta VW-laadusta poikkeavaa.
Autoon olen ollu tyytyväinen. Parasta MiTossa on ollut sillä ajaminen.
Mittarissa noin 15.000km josta suuri osa kaupunkiajoa, keskikulutus 8,4l/100km.
Arvosanaksi antaisin tässä vaiheessa 4/5, mutta katsotaan vielä ensimmäinen huolto ja sen tulokset.
Mökiltä Juhannuksen vietosta palatessa jäähdytinneste oli karannu alamerkin alle. Vuotokohta löytyi silmämääräisesti nesteen tekemän "vaahdon" ansiosta. Sain Wetteriltä kanisterin nestettä mukaan ja käskivät seurata nesteen tasoa sekä lisätä tarvittaessa. Vuotava tiiviste vaihdetaan määräaikaishuollossa heinäkuun toisella viikkolla.
Lisäksi auton etupää kolisi muutamaan otteeseen, mutta hiljeni sitten itsekseen. Tarkistavat kuulemma tämänkin huollossa.
Kaiken kruunasi tämä aamu Vuokatista lähtiessä. Golfkentältä harhaantunut pallo oli melkein lävistänyt tuulilasin. Lasi meni tilaukseen, yrittävät saada uuden ennen määräaikaishuoltoa ja vaihtavat samassa yhteydessä. Lasi meni tuulilasivakuutuksen piikkiin ja Golfkenttä maksaa omavastuun.
Maalipinnan kestävyydestä oli ketjun alussa jotain puhetta. Osaksi tuosta säikähtäneenä teetin uutena auton pintaan "kestovahauksen". Vahaus alkaa olemaan nyt uusinnan tarpeessa. Muutama kiveniskemä on konepellissä, mutta ei mielestäni normaalista taikka aikaisemmasta VW-laadusta poikkeavaa.
Autoon olen ollu tyytyväinen. Parasta MiTossa on ollut sillä ajaminen.
Mittarissa noin 15.000km josta suuri osa kaupunkiajoa, keskikulutus 8,4l/100km.
Arvosanaksi antaisin tässä vaiheessa 4/5, mutta katsotaan vielä ensimmäinen huolto ja sen tulokset.
Tähän on yleisen kansanvalistuksen nimissä syytä tarttua. Miten perustelet, että golfkentän tai pallon lyöjän pitäisi maksaa?Tommi kirjoitti:Melko omituista.Fonzie kirjoitti:Lasi meni tuulilasivakuutuksen piikkiin ja Golfkenttä maksaa omavastuun.
Kyllä mielestäni golfkentän pitäisi maksaa koko homma. Tai sitten sen, joka pallon siihen löi. Toki auton omistajan kannalta ihan sama, mutta kyllähän tuo vähän kikkailulta tuntuu.
Viimeksi muokannut Jönsson, 30 Kesä 2010, 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Nää on taas tietenkin näitä lakipykäliä, mutta jos olettaa, että auto on asiallisesti merkatulla parkkipaikalla pysäköity, eikä ole merkintää, että pysäköinti omalla vastuulla, niin miksi ei pelaajan pitäisi korvata? Miten eroaa tilanteesta, jossa tempasen samassa paikassagolf kentällä haitolla olevan kiven auton ikkunaan? Tai jos otan pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan? Siis mitään oikeaa tietoa minulla asiasta ei ole ja siksipä kyselenkin, koska samantyylistä asiaa olen joskus potkupallokentän laidalla miettinyt (jätän kyllä auton suosiolla mahd kaus kentästä)Jönsson kirjoitti:Tähän on yleisen kansanvalistuksen nimissä syytä tarttua. Miten perustelet, että golfkentän tai pallon lyöjän pitäisi korvata?Tommi kirjoitti:Melko omituista.Fonzie kirjoitti:Lasi meni tuulilasivakuutuksen piikkiin ja Golfkenttä maksaa omavastuun.
Kyllä mielestäni golfkentän pitäisi maksaa koko homma. Tai sitten sen, joka pallon siihen löi. Toki auton omistajan kannalta ihan sama, mutta kyllähän tuo vähän kikkailulta tuntuu.
Ensiksikin pysäköinnistä: sehän tapahtuu lähes aina omalla vastuulla. Olet sitten kadun varressa, kaupan parkkipaikalla, huoltoaseman pihalla, naapurin pihalla... Jos pihan omistajalla ei ole tuottamusta syntyneeseen vahinkoon, vastuu on auton omistajalla itsellään.routasydän kirjoitti: Nää on taas tietenkin näitä lakipykäliä, mutta jos olettaa, että auto on asiallisesti merkatulla parkkipaikalla pysäköity, eikä ole merkintää, että pysäköinti omalla vastuulla, niin miksi ei pelaajan pitäisi korvata? Miten eroaa tilanteesta, jossa tempasen samassa paikassagolf kentällä haitolla olevan kiven auton ikkunaan? Tai jos otan pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan? Siis mitään oikeaa tietoa minulla asiasta ei ole ja siksipä kyselenkin, koska samantyylistä asiaa olen joskus potkupallokentän laidalla miettinyt (jätän kyllä auton suosiolla mahd kaus kentästä)
Sitten Golfin pariin: jos pelikentältä lähtee vahinkopallo ja osuu ihmiseen tai omaisuuteen korvausvastuu perustuu jälleen tuottamukseen. Tuottamus on moitittava teko tai laiminlyönti.
Tahallisuus on tietysti moitittava teko, joka laukaisee korvausvelvollisuuden. Sen ymmärtää jokainen. Tahallaan harvemmin kukaan palloa toisen autoon tai toisiin ihmisiin suuntaa - ainakaan pelikentällä.
Kentällä on myös ohjeet olla lyömättä palloa, jos on olemassa vaara, että se osuu esim. ihmisiin. Pelaaja, joka ei malta odottaa, että väylä on vapaa - ja osuu ihmiseen - ei ole syyllistynyt tahallisuuteen, mutta kylläkin törkeään laiminlyöntiin. Seurauksena on luultavasti korvausvelvollisuus.
Jos pelisuunnassa on väylä vapaa, mutta pelaaja horjahtaa kesken swingin ja pallo lähtee väärään suuntaan, kuuluu ohjeiden mukaan huutaa kurkkusuorana varoitus: FOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORR!! Jos näin ei tehdä - ja joku saa osuman, pelaaja on syyllistynyt laiminlyöntiin. Korvausvastuu riippuu mm. laiminlyönnin ja vahingon syy-seuraus-suhteesta. Jos pallo osuu kuuroon pelaajaan, ei laiminlyönti ole myötavaikuttanut vahinkoon, vaas kyseessä on puhdas onnettomuus, shit happens eli paska tsägä. Ei korvausvelvollisuutta.
Koska autosi on kuuro, ei ainakaan varoitushuudon puute ole aiheuttanut osumaa. Jos pelaaja on ollut oikeassa paikassa, greencardit kunnossa, lyönyt ehjällä mailalla ehjää palloa oikeaan aikaan, tavoitellen oikeaa paikkaa, mutta paska tsägä vie pallon autosi tuulilasiin, ei hän ole syyllistynyt moitittavaan menettelyyn eikä ole korvausvelvollinen. Golfin pelaaminen ei (lain edessä) tee kenestäkään syyllistä mihinkään, ei liioin lyönnin epäonnistuminen.
Entäpä kenttä sitten. Jos kenttä ja parkkipaikka on lähtökohtaisesti rakennettu vaarallisesti, voi kentällä olla tuottamus ja sitä kautta langeta korvausvelvollisuus. Jos vahinkoja on sattunut ennenkin, mutta väylää tai parkkipaikka ei ole siirretty eikä alueen suojaksi pystytetty aitaa, on laiminlyönti ilmeinen.
Jos taas tällaista ei ole koskaan ennen sattunut eikä paikka näytä vaaralliselta, tuskin on tuottamusta. Varsinkaan sitä ei ole, jos tuntemattomaksi jäänyt pelaaja on lyönyt väärästä paikasta väärään suuntaan.
Kentän toimesta voidaan tietysti korvata esim. omavastuuosuus tai vaikka koko lasikin,jotta asiakkaalle ei jää tapahtuneesta paha mieli. Velvollisuutta ei kuitenkaan ole. Kyse on tällöin markkinoinnista tai puhtaasta ystävällisyydestä.
Sitten, kun sinä otat pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan, tuottamus lienee päivän selvä.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jokaisella yllä mainitulla pelaajalla on oman jäsenseuran kautta vakutuus, joka korvaa tällaiset epäonniset tapahtumat.Jönsson kirjoitti:Koska autosi on kuuro, ei ainakaan varoitushuudon puute ole aiheuttanut osumaa. Jos pelaaja on ollut oikeassa paikassa, greencardit kunnossa, lyönyt ehjällä mailalla ehjää palloa oikeaan aikaan, tavoitellen oikeaa paikkaa, mutta paska tsägä vie pallon autosi tuulilasiin, ei hän ole syyllistynyt moitittavaan menettelyyn eikä ole korvausvelvollinen. Golfin pelaaminen ei (lain edessä) tee kenestäkään syyllistä mihinkään, ei liioin lyönnin epäonnistuminen.
Aika kaukana ollaan MiTosta jo
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
No niin, tällaista tietoa asiasta ei itsellä ole, joten mukavahan se aina on itseä sivistää uudella tiedolla. Kiitoksia tästä. Ja sitten takaisin mitoonJönsson kirjoitti:Ensiksikin pysäköinnistä: sehän tapahtuu lähes aina omalla vastuulla. Olet sitten kadun varressa, kaupan parkkipaikalla, huoltoaseman pihalla, naapurin pihalla... Jos pihan omistajalla ei ole tuottamusta syntyneeseen vahinkoon, vastuu on auton omistajalla itsellään.routasydän kirjoitti: Nää on taas tietenkin näitä lakipykäliä, mutta jos olettaa, että auto on asiallisesti merkatulla parkkipaikalla pysäköity, eikä ole merkintää, että pysäköinti omalla vastuulla, niin miksi ei pelaajan pitäisi korvata? Miten eroaa tilanteesta, jossa tempasen samassa paikassagolf kentällä haitolla olevan kiven auton ikkunaan? Tai jos otan pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan? Siis mitään oikeaa tietoa minulla asiasta ei ole ja siksipä kyselenkin, koska samantyylistä asiaa olen joskus potkupallokentän laidalla miettinyt (jätän kyllä auton suosiolla mahd kaus kentästä)
Sitten Golfin pariin: jos pelikentältä lähtee vahinkopallo ja osuu ihmiseen tai omaisuuteen korvausvastuu perustuu jälleen tuottamukseen. Tuottamus on moitittava teko tai laiminlyönti.
Tahallisuus on tietysti moitittava teko, joka laukaisee korvausvelvollisuuden. Sen ymmärtää jokainen. Tahallaan harvemmin kukaan palloa toisen autoon tai toisiin ihmisiin suuntaa - ainakaan pelikentällä.
Kentällä on myös ohjeet olla lyömättä palloa, jos on olemassa vaara, että se osuu esim. ihmisiin. Pelaaja, joka ei malta odottaa, että väylä on vapaa - ja osuu ihmiseen - ei ole syyllistynyt tahallisuuteen, mutta kylläkin törkeään laiminlyöntiin. Seurauksena on luultavasti korvausvelvollisuus.
Jos pelisuunnassa on väylä vapaa, mutta pelaaja horjahtaa kesken swingin ja pallo lähtee väärään suuntaan, kuuluu ohjeiden mukaan huutaa kurkkusuorana varoitus: FOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORR!! Jos näin ei tehdä - ja joku saa osuman, pelaaja on syyllistynyt laiminlyöntiin. Korvausvastuu riippuu mm. laiminlyönnin ja vahingon syy-seuraus-suhteesta. Jos pallo osuu kuuroon pelaajaan, ei laiminlyönti ole myötavaikuttanut vahinkoon, vaas kyseessä on puhdas onnettomuus, shit happens eli paska tsägä. Ei korvausvelvollisuutta.
Koska autosi on kuuro, ei ainakaan varoitushuudon puute ole aiheuttanut osumaa. Jos pelaaja on ollut oikeassa paikassa, greencardit kunnossa, lyönyt ehjällä mailalla ehjää palloa oikeaan aikaan, tavoitellen oikeaa paikkaa, mutta paska tsägä vie pallon autosi tuulilasiin, ei hän ole syyllistynyt moitittavaan menettelyyn eikä ole korvausvelvollinen. Golfin pelaaminen ei (lain edessä) tee kenestäkään syyllistä mihinkään, ei liioin lyönnin epäonnistuminen.
Entäpä kenttä sitten. Jos kenttä ja parkkipaikka on lähtökohtaisesti rakennettu vaarallisesti, voi kentällä olla tuottamus ja sitä kautta langeta korvausvelvollisuus. Jos vahinkoja on sattunut ennenkin, mutta väylää tai parkkipaikka ei ole siirretty eikä alueen suojaksi pystytetty aitaa, on laiminlyönti ilmeinen.
Jos taas tällaista ei ole koskaan ennen sattunut eikä paikka näytä vaaralliselta, tuskin on tuottamusta. Varsinkaan sitä ei ole, jos tuntemattomaksi jäänyt pelaaja on lyönyt väärästä paikasta väärään suuntaan.
Kentän toimesta voidaan tietysti korvata esim. omavastuuosuus tai vaikka koko lasikin,jotta asiakkaalle ei jää tapahtuneesta paha mieli. Velvollisuutta ei kuitenkaan ole. Kyse on tällöin markkinoinnista tai puhtaasta ystävällisyydestä.
Sitten, kun sinä otat pallon ja mailan kaupunkiin ja tempasen pallon siellä parkissa olevan auton ikkunaan, tuottamus lienee päivän selvä.
Hyvin on pelannut Mito ja oikein tyytyväinen olen kyllä autoon. Kulutusta en ole kerinnyt pahemmin tutkimaan, mutta olen säästellyt D-asennon käyttöä. Muutaman kerran olen tosin päästänyt hevoset valloilleen ja täytyy sanoa, että on pirun ärhäkkä peli. Kontrasti N-asentoon on huikea.
Semmoisen pikku jutun olen huomannut, että näyttöön tuleva vaihde-indikaattori (shift+nuoli) ei koskaan kehota vaihtamaan alaspäin. Aina vaan ylös ja tosi herkästi. Ei siinä mitään vikaan liene, kummastuttaa vaan että alaspäin vaihtamaan kehottavaa merkkiä en tähän mennessä ole kertaakaan nähnyt?
Toinen pikkujuttu oli että QV-mallissa olisi speksien mukaan pitänyt olla punaiset jarrusatulat mutta mulla oli normaalit harmaat. Punaiset satulat kun on merkitty 200 ja rapiat lisävarusteeksi. Kysyin asiasta ja sovimme että saan korvauksena alumiiniset jalkalistat (lisävaruste-sellaiset) ja kumimatot ilmaiseksi. Mulle tuo kävi hyvin, en minä niiden punaisten perään niin haikaillutkaan. Hyvin toimittu Autokeskukselta.
Semmoisen pikku jutun olen huomannut, että näyttöön tuleva vaihde-indikaattori (shift+nuoli) ei koskaan kehota vaihtamaan alaspäin. Aina vaan ylös ja tosi herkästi. Ei siinä mitään vikaan liene, kummastuttaa vaan että alaspäin vaihtamaan kehottavaa merkkiä en tähän mennessä ole kertaakaan nähnyt?
Toinen pikkujuttu oli että QV-mallissa olisi speksien mukaan pitänyt olla punaiset jarrusatulat mutta mulla oli normaalit harmaat. Punaiset satulat kun on merkitty 200 ja rapiat lisävarusteeksi. Kysyin asiasta ja sovimme että saan korvauksena alumiiniset jalkalistat (lisävaruste-sellaiset) ja kumimatot ilmaiseksi. Mulle tuo kävi hyvin, en minä niiden punaisten perään niin haikaillutkaan. Hyvin toimittu Autokeskukselta.
Sen verran vielä golfpalloepisodista, että lopulta tuulilasi korvattiin kentän vastuuvakuutuksesta. Sijaisautosta tapellaan vielä. Nimittäin tuulilasi vaurioitui sen verran pahasti, että auto on ajokiellossa ja odottaa edelleen uutta tuulilasia. Saa nähdä tuleeko lumi maahan ennen lasia.
Kesälomareissun Norjassa kävin 1.4:lla uudella vuokra Pololla. Kyllä harmitti mukavia teitä ajellessa, ettei ollut oma auto alla.
Kesälomareissun Norjassa kävin 1.4:lla uudella vuokra Pololla. Kyllä harmitti mukavia teitä ajellessa, ettei ollut oma auto alla.
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 16 Heinä 2010, 20:19
- Car(s): BMW 735i E65 (Ex: MiTo)
- Paikkakunta: Turku
[OT] Uusi käyttäjä täältä tervehtii ekan viestin merkeissä! [/OT]
Eli tuli ostettua Raision Autokeskuksen koeajo-MiTo, 155-heppainen malli siis kyseessä. Nyt pari päivää ollut auto ja oon kyllä jo tähän mennessä ehtinyt tykästymään siihen oikein kunnolla!
Blue&Me-systeemi on vaikuttanut ihan suht toimivalta (vähän Apple-miestä pelotti Microsoft-logot autossa ) kun vaan vielä saisi iPhone-adapterin siihen. Johdon sain tänään mutta ilman adapteriahan se on täysin turha.
Nuorena miehenä mielessä tietty heti mielessä madallus, 18-tuumaiset vanteet ja lastutus, mutta jos nyt ainakin hetken odottelisi. Lastutusta nyt ei varmaan ainakaan tule takuuaikana tehtyä.
Eli tuli ostettua Raision Autokeskuksen koeajo-MiTo, 155-heppainen malli siis kyseessä. Nyt pari päivää ollut auto ja oon kyllä jo tähän mennessä ehtinyt tykästymään siihen oikein kunnolla!
Blue&Me-systeemi on vaikuttanut ihan suht toimivalta (vähän Apple-miestä pelotti Microsoft-logot autossa ) kun vaan vielä saisi iPhone-adapterin siihen. Johdon sain tänään mutta ilman adapteriahan se on täysin turha.
Nuorena miehenä mielessä tietty heti mielessä madallus, 18-tuumaiset vanteet ja lastutus, mutta jos nyt ainakin hetken odottelisi. Lastutusta nyt ei varmaan ainakaan tule takuuaikana tehtyä.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ehkä pilkunviilausta, mutta varsinaista vaihdettavaa "lastua" noissa ei enää ole? Eli moottorinohjaus ohjelmoidaan suoraan tietokoneella.Jay-Man kirjoitti:[OT] Uusi käyttäjä täältä tervehtii ekan viestin merkeissä! [/OT]
Eli tuli ostettua Raision Autokeskuksen koeajo-MiTo, 155-heppainen malli siis kyseessä....
Lastutusta nyt ei varmaan ainakaan tule takuuaikana tehtyä.
Millaisia ohjelmia niihin sitten saa ja mistä ja millä hinnalla niin siihen en ota kantaa.
Mitoon liittyen; eilen bongasin Autosalvan Olehyvä-Miton
Paljon tyylikkäänpi kuin joku Clio
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Novitecilta saa mukavan purnukan
186 hummaa
En tosin oo ikinä ymmärtänyt miksi joku haluaa väkisin rikkoa jotain voimansiirrosta...voima ja vastavoima, you know...
186 hummaa
En tosin oo ikinä ymmärtänyt miksi joku haluaa väkisin rikkoa jotain voimansiirrosta...voima ja vastavoima, you know...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- Larzon
- Viestit: 117
- Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:53
- Car(s): Perheessä:
159 Sedan TBi Ti
Mito QV - Paikkakunta: Kouvola / Voikkaa
On, nyt se on mulla 3 päivää sijaisena kun 156 on takaoven parkkikolhun suoristuksessa.Mitoon liittyen; eilen bongasin Autosalvan Olehyvä-Miton
Paljon tyylikkäänpi kuin joku Clio
edittiä: 1 päivä ajoa takana, selkänojan sivuttais tuki on huono, samoin soittimen ääni on kumiseva, blu&me vähän sekava, "silmät" liian lähekkäin.... mutta 1.4 kiihtyy, vääntää, kiertää hienosti ja nää äänet on paremmat ku omassa(mentävä ragazzo kauppaan), ajettavuus on hyvä huolimatta ohjauksen vetelystä kiidyttäessä ja alustasta tykkään omaa enemmän(alusta kauppaan).
MiTo herättää kyllä kovat odotukset Giuliettan suhteen...
Elämä ilman alfaa on beettaa.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
QV ja tämä sisään 150kW/300Nmroutasydän kirjoitti:Jep, kaunis on, sitä ei käy kieltäminen. Tuo qv onkin itellä vielä testaamatta, jotta kuinka paljon pirteämpi on kuin se 155 kaakkinen.
http://www.steinbauer.cc/neu/pdf///STEI ... 5_kW_1.pdf
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Kävin testaamassa Autokeskuksen Mito QV:ta ja oli todella (liiankin) mukava kokemus Ainoa asia mikä häiritsi oli vedon heittely tasakaasulla ajattaessa n. 100 km/h vauhdissa. Normaalissa matkavauhdissa, kutonen pesässä, vedossa oli pientä epätasaisuutta havaittavissa. Onko Miton omistajilla huomioita tälläisesta "ominaisuudesta", vai kuvittelinko vaan?
On tullut kokeiltua useampaakin bensaturboa viime aikoina (pientä autokuumetta...) ja useamman kohdalla olen huomannut vastaavaa epätasaisuutta vedossa juuri matkavauhdissa, matalilla kierroksilla. Eikai tämä nyt mikään ominaisuus voi olla? Mitossa epätasaisuus tosin oli pienimmästä päästä, mutta silti havaittava.
Toinen asia on rengasmelu. Onko 17" ja 18" vanteiden välillä eroa rengasmelun suhteen? Onko kellään kokemuksia? Autokeskuksen Mitossa oli 17" kiekot alla ja se oli jopa yllättävän hiljainen. Myyjä kaupitteli tietysti isompaa vannetta alle, mutta melua ei saisi tulla yhtään lisää.
On tullut kokeiltua useampaakin bensaturboa viime aikoina (pientä autokuumetta...) ja useamman kohdalla olen huomannut vastaavaa epätasaisuutta vedossa juuri matkavauhdissa, matalilla kierroksilla. Eikai tämä nyt mikään ominaisuus voi olla? Mitossa epätasaisuus tosin oli pienimmästä päästä, mutta silti havaittava.
Toinen asia on rengasmelu. Onko 17" ja 18" vanteiden välillä eroa rengasmelun suhteen? Onko kellään kokemuksia? Autokeskuksen Mitossa oli 17" kiekot alla ja se oli jopa yllättävän hiljainen. Myyjä kaupitteli tietysti isompaa vannetta alle, mutta melua ei saisi tulla yhtään lisää.
Et kuvittele. Kyseisestä ominaisuudesta, sekä joskus kylmäkäynnistyksen (kesällä) yhteydestä esiintyvästä käynnin epätasaisuudesta mainitsin myös ensimmäisessä huollossa. Mitään "vikaa" tai vikakoodeja ei kuitenkaan löytynyt.Farina kirjoitti:Kävin testaamassa Autokeskuksen Mito QV:ta ja oli todella (liiankin) mukava kokemus Ainoa asia mikä häiritsi oli vedon heittely tasakaasulla ajattaessa n. 100 km/h vauhdissa. Normaalissa matkavauhdissa, kutonen pesässä, vedossa oli pientä epätasaisuutta havaittavissa. Onko Miton omistajilla huomioita tälläisesta "ominaisuudesta", vai kuvittelinko vaan?
Liekkö Fiatin moottorin ominaisuus. Taannoin kokeilin uutta 500:sta. Se tuntui käyvän välillä kolmella pytyllä.
Tuossa Steinbauerin kuvassa on jonkun dieselin mitatut tulokset
täältä näkee todellista käppyrää :
http://www.squadra-tuning.com/
siellä on,kun valkkaa kieleksi ei ymmärrettävän, niin löytyy chiptuning ja mito ja 16v tjet sv200.
205hv / 319nm ohjelmalla, eli aika samat tehot, mutta hiukan eri kierroksilla tulee tehot ..
täältä näkee todellista käppyrää :
http://www.squadra-tuning.com/
siellä on,kun valkkaa kieleksi ei ymmärrettävän, niin löytyy chiptuning ja mito ja 16v tjet sv200.
205hv / 319nm ohjelmalla, eli aika samat tehot, mutta hiukan eri kierroksilla tulee tehot ..
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Minulle on tullut jostain sellainen mielikuva, että Keski-Euroopassa tämä ominaisuus kuuluu useimpien autojen "varustukseen". Ei ole mitenkään outoa nähdä autobahnilla hätävilkkuja ruuhkan ilmetessä.MiToQv kirjoitti: Ainoa ärsyttävä asia on hätävilkkujen aktivoituminen liian aikaisin kun jarruttaa reippaasti.
Suomessahan tämä on kielletty ominaisuus, niin oli se lisäjarruvalokin...
Eikös Saksassa jo laki velvoita käyttämään hazardeja äkkijarrutuksissa?
Klaude Kopteri kertoi aikanaan RadioCityssä tarinaa virkamiehestä,joka vastusti lisäjarruvalon käyttöä monta vuotta mitä ihmeellisimmin perustein.Heti,kun kyseinen herra vaihtoi hiippakuntaa,valot tuli suurinpiirtein heti pakollisiksi.
Klaude Kopteri kertoi aikanaan RadioCityssä tarinaa virkamiehestä,joka vastusti lisäjarruvalon käyttöä monta vuotta mitä ihmeellisimmin perustein.Heti,kun kyseinen herra vaihtoi hiippakuntaa,valot tuli suurinpiirtein heti pakollisiksi.
Ride on!
Hätävilkkujen aktivoituminen on hyvä asia sinänsä, mutta MiTon suhteen ne tulevat liian aikaisin päälle. Parempi olisi jos toleranssi olisi edes "D" moodissa hiukan toinen ja tulisivat vasta yhtä aikaa absien kanssa.
Ihmetys oli suuri kun pikaisen mutkaan jarrutuksen aikana silmäkulmissa ensimmäisen kerran näkyi jokin valo kojetaulussa vilkkuvan. Hetki siinä meni ennen kuin tajusin kyseisen ominaisuuden ja ei voinut kuin ihmetellä miten aikaisin se aktivoituikaan....vai tekikö edellinen auto Nissan 350z tehtävänsä ?
Ihmetys oli suuri kun pikaisen mutkaan jarrutuksen aikana silmäkulmissa ensimmäisen kerran näkyi jokin valo kojetaulussa vilkkuvan. Hetki siinä meni ennen kuin tajusin kyseisen ominaisuuden ja ei voinut kuin ihmetellä miten aikaisin se aktivoituikaan....vai tekikö edellinen auto Nissan 350z tehtävänsä ?
TommiS kirjoitti:En oikein jaksa uskoa tuon olevan ominaisuus. Omassa Fiiussa 170 kaakkiseksi piristetty T-Jet vetää puhtaasti koko kierrosalueella. Multiairista ei ole kokemusta.Fonzie kirjoitti: Liekkö Fiatin moottorin ominaisuus. Taannoin kokeilin uutta 500:sta. Se tuntui käyvän välillä kolmella pytyllä.
En ole huomannut omassanikaan ja kysessä on Multiair. Tasaista on meno jos niin haluaa.
Hyvä niin =) Pitää mainita asiasta kun auto menee keskiviikko aamuna huoltoon. Tuota vedon tasaisuutta pitää vielä kokeilla. Aamukäynnistymisen vaikeus on hieman noloa uudella autolla taloyhtiön parkkiksella. Jospa löytävät vian.TommiS kirjoitti:En oikein jaksa uskoa tuon olevan ominaisuus. Omassa Fiiussa 170 kaakkiseksi piristetty T-Jet vetää puhtaasti koko kierrosalueella. Multiairista ei ole kokemusta.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kyllähän paikallisessa lehdessä taidettiin mainita asiasta että Alfa tulisi myöskin myyntiin lappeenrantaan, mutta pienellä viiveellä vain. Täytyy käydä katsomassa joku päivä josko MiTon ponkaisijuuuso kirjoitti:Paikallisen Autotalo Ripatin hallissa bongattu valkoinen MiTo. Ovatkohan aloittamassa myös Alfan myyntiä? Pitääpä käydä renkaita potkimassa.
Saattaahan se olla kyllä asiakkaan autokin huollossa? En ole kyllä valkoista MiToa täällä nähnyt.. Mustan kylläkin.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Mitoon uusi diesel-moottori ja TCT-vaihteisto. Onkos tuosta TCT-vaihteistosta jo koeajoja jossain? Kuinka kilpailukykyinen DSG:hen sun muihin?
http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... 68&rss=all
http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... 68&rss=all
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Saman huomasin uuden spiderin ja breran ratissa. Luulen/luulin kyllä että johtuu/johtui kitkarenkaista. Eikä tuo nyt NIIN herkästi aktivoitunut mielestäni. Aika rajusti sai painaa kuitenkin. Eli ei noissa kulkineissa aktivoitunut kuin sen kerran kun kokeilin miten pysäyttimet pärjää rajummassa jarrutuksessa. Kivoja pelejä muutenkin. Persaukinen vain ei viitsi kuumetta nostatella turhaan.MiToQv kirjoitti:Hätävilkkujen aktivoituminen on hyvä asia sinänsä, mutta MiTon suhteen ne tulevat liian aikaisin päälle. Parempi olisi jos toleranssi olisi edes "D" moodissa hiukan toinen ja tulisivat vasta yhtä aikaa absien kanssa.
Ihmetys oli suuri kun pikaisen mutkaan jarrutuksen aikana silmäkulmissa ensimmäisen kerran näkyi jokin valo kojetaulussa vilkkuvan. Hetki siinä meni ennen kuin tajusin kyseisen ominaisuuden ja ei voinut kuin ihmetellä miten aikaisin se aktivoituikaan....vai tekikö edellinen auto Nissan 350z tehtävänsä ?
Laitetaan tuosta uudesta vaihteistosta suora lainaus niin johan kiinnostus herää. Kuulostaa kovilta lupauksilta.
TCT-vaihteistossa perinteinen kytkin on kuitenkin korvatu kuivalla kaksilevykytkimellä (DDCT) ja sähköhydraulisesti toteutetulla vaihteensiirtojärjestelmällä. Fiat Powertrain Technologiesin (FPT) kehittämän ja 23 eri patentilla suojatun vaihteiston vääntöluokitus on 350 Nm, ja sen tuomia merkittävimpiä etuja ovat sen kompakti koko, vaihtotapahtuman pehmeys ja nopeus sekä katkottomana jatkuva veto.
Ayrton Senna da Silva forever
Käsikirjan englanninkielisessa versiossa näyttäisi olevan maininta siitä, että jakohihna on vaihdettava vähintään viiden vuoden välein. Tietyissä olosuhteissa neljän vuoden.Ipi76 kirjoitti:Mitenkäs tuo jakohihnan vaihtoväli Mitossa kun tarkistus olisi vasta 60tkm ja vaihto 120tkm omistajan käsikirjan mukaan?
Regardless of the number of kilometres covered, the timing belt should be replaced every 4 years for particularly demanding use (cold climates,
driving in the city, idling for a long time) or in any case every 5 years.
Asiaa yritin tutkia maailman foorumeilta, mutta en ainakaan tähän hätään löytänyt siihen ratkaisua. Paras olisi jos "D" asennossa se olisi pois ja muilla asennoilla normaali.Kinli kirjoitti:Jarruttaessa edes vähän kovempaa, alkaa hätävilkut välkkymään.
Saako tuon ominaisuuden jotenkin poistettua?
Kyselit alustaan liittyen toisaalla...
QV:ssä on sähkötolpat ja siihen ei ole saatavissa samanlaista korvaavaa alustasarjaa, mutta Novitecin pelkät madallusjouset toimivat. Asia on valmistajalta varmistettu. Jos laittaa manuaalisesti säädettävät tolpat niin menee QV:n hieno alusta hukkaan...mutta silloin saa sen aivan tonttiin kiinni.
Itse ajattelin keväällä laittaa Novitecin jouset.
Novitec madaltaa nettisivujen mukaan 40mm. Se taitaa jo ylittääMiToQv kirjoitti:Kyselit alustaan liittyen toisaalla...
QV:ssä on sähkötolpat ja siihen ei ole saatavissa samanlaista korvaavaa alustasarjaa, mutta Novitecin pelkät madallusjouset toimivat. Asia on valmistajalta varmistettu. Jos laittaa manuaalisesti säädettävät tolpat niin menee QV:n hieno alusta hukkaan...mutta silloin saa sen aivan tonttiin kiinni.
Itse ajattelin keväällä laittaa Novitecin jouset.
kipukynnyksen. Löysin muutaman valmistajan (apex sekä cobra) jolta löytyy
mitoon 30mm jouset. Vois piruttain laittaa sellaset tilaukseen ja kokeilla.
Saahan ne sieltä pois jos ei kelpaa.
Harmi että joutuu tyytymään madallusjousi-ratkaisuun, mutta ei taida olla
muuta vaihtoehtoa jos haluaa pitää QV:n säätyvää alustaa hengissä.
Suorastaan perseestä ettei valmistajalla ole mitään tarjottavaa kun kerran
esitteessä on sekä perusmalli että QV tontitettu varsin reippaasti ilman
mitään mainintaa "auto erikoisvarustein.. ..jota ei ole edes saatavilla" tms.
Asiaa joskus tutkineena myös Eibachilta löytyy Mitoon -30mm jouset prokit nimellä. Jos en ole ihan väärin käsittäny niin monen merkin alkuperäset sporttialustat on todellisuudessa eibachin jouset. Varsin positiivisia kommentteja on myöskin ollut kyseisestä setistä eri autoissa.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
Stilo kirjoitti:Asiaa joskus tutkineena myös Eibachilta löytyy Mitoon -30mm jouset prokit nimellä. Jos en ole ihan väärin käsittäny niin monen merkin alkuperäset sporttialustat on todellisuudessa eibachin jouset. Varsin positiivisia kommentteja on myöskin ollut kyseisestä setistä eri autoissa.
Eibachin jouset eivät käy QV:seen. Muihin kyllä.
"Note
Not suitable for cars with electronic levelling control. "
Ihmeellistä etä Novitecin jouset käy kun asiaa kysyin. Ota tästä sitten selvää
Tämä taasen johtuu siitä, mistä Stilo jo ylempänä mainitsi.MiToQv kirjoitti:Stilo kirjoitti:Jos en ole ihan väärin käsittäny niin monen merkin alkuperäset sporttialustat on todellisuudessa eibachin jouset.
Eibachin jouset eivät käy QV:seen. Muihin kyllä.
"Note
Not suitable for cars with electronic levelling control. "
Ihmeellistä etä Novitecin jouset käy kun asiaa kysyin. Ota tästä sitten selvää
Novitecin käyttämät jouset tulevat kyllä Eibachilta. Ne vaan ovat ns. erikoisräätälöityä mallia, jotka poikkeavat Eibachin omista, alfaan myytävistä vietereistä.
Sama koskee korkeussäädettäviä tolppia. Valmistaja KW, mutta maustettu Novitecin ingenjöörien näkemyksillä.
Niin,
Oma mito tuli aluksi kaksi ja puoli viikkoa sovitusta viimeisestä päivämäärästä myöhässä. Ei se sinänsä mitään, oli kivaa ajella uudella autolla ekat 4 kuukautta. Sitten, 5300 km jälkeen alkoi edestä kuulua pikkuhiljaa kovenevaa kolinaa, lähinnä ykkösellä ja pakilla ryömittäessä ja samalla kääntäessä rattia. Töyssyissä rupesi jysähtelemään myös melko mukavasti. Soitin autokeskukselle ja auto meni tutkittavaksi, jonka jälkeen minulle ystävällisesti ilmoitettiin vasemman iskunvaimentimen yläpään kiinnityslaakerin olevan täysin romu, ja uusia laakereita on vain tehtaalla josta osan toimittaminen kestäisi kaksi ja puoli viikkoa. Onneksi kumminkin antoivat luvan ajella mitolla sen aikaa. Nyt on kumminkin remontin jälkeen taas toistaiseksi kaikki hyvin auton suhteen, mutta itsekin tuota madaltamista miettineenä olisin kumminkin ehkä varovainen kun leikitään takuunalaisten autojen kanssa.. Ettei tulisi ikäviä yllätyksiä.
Toisaalta toi Giulietta QV houkuttaisi kovasti, mutta tällä hetkellä vielä vähän ristiriitaiset tunteet saamani asiakaspalvelun ja -kohtelun puolesta että täytyy laittaa jäitä hattuun.. jos se seuraava auto olisi sittenkin käytetty maserati coupe, ei jää paljon uuden giulietta qv hinnasta.
T. Crockett
Oma mito tuli aluksi kaksi ja puoli viikkoa sovitusta viimeisestä päivämäärästä myöhässä. Ei se sinänsä mitään, oli kivaa ajella uudella autolla ekat 4 kuukautta. Sitten, 5300 km jälkeen alkoi edestä kuulua pikkuhiljaa kovenevaa kolinaa, lähinnä ykkösellä ja pakilla ryömittäessä ja samalla kääntäessä rattia. Töyssyissä rupesi jysähtelemään myös melko mukavasti. Soitin autokeskukselle ja auto meni tutkittavaksi, jonka jälkeen minulle ystävällisesti ilmoitettiin vasemman iskunvaimentimen yläpään kiinnityslaakerin olevan täysin romu, ja uusia laakereita on vain tehtaalla josta osan toimittaminen kestäisi kaksi ja puoli viikkoa. Onneksi kumminkin antoivat luvan ajella mitolla sen aikaa. Nyt on kumminkin remontin jälkeen taas toistaiseksi kaikki hyvin auton suhteen, mutta itsekin tuota madaltamista miettineenä olisin kumminkin ehkä varovainen kun leikitään takuunalaisten autojen kanssa.. Ettei tulisi ikäviä yllätyksiä.
Toisaalta toi Giulietta QV houkuttaisi kovasti, mutta tällä hetkellä vielä vähän ristiriitaiset tunteet saamani asiakaspalvelun ja -kohtelun puolesta että täytyy laittaa jäitä hattuun.. jos se seuraava auto olisi sittenkin käytetty maserati coupe, ei jää paljon uuden giulietta qv hinnasta.
T. Crockett
If it ain't Boeing, I'm not going
- Formula-Masa
- Viestit: 91
- Liittynyt: 24 Syys 2009, 00:58
Tuollainen uutinen löytyi. MiTo kolmas What car sivuston äänestyksessä parhaasta autosta... BMW 1 Series Coupe paras ja Focus huonoin
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101146599
MiTo voitti lehden Superminiluokan:
http://www.whatcar.com/car-news/what-ca ... nis/254220
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101146599
MiTo voitti lehden Superminiluokan:
http://www.whatcar.com/car-news/what-ca ... nis/254220
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Olipa äänestäjillä hyvä maku sittenFormula-Masa kirjoitti:Tuollainen uutinen löytyi. MiTo kolmas What car sivuston äänestyksessä parhaasta autosta... BMW 1 Series Coupe paras ja Focus huonoin
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101146599
MiTo voitti lehden Superminiluokan:
http://www.whatcar.com/car-news/what-ca ... nis/254220
aika hyvät arviotRaimo Miettinen kirjoitti:Mitoon uusi diesel-moottori ja TCT-vaihteisto. Onkos tuosta TCT-vaihteistosta jo koeajoja jossain? Kuinka kilpailukykyinen DSG:hen sun muihin?
http://www.autotoday.fi/page.php?page_i ... 68&rss=all
http://www.auto-news.de/auto/tests/anze ... e_id_28368
Tervehdys!
Minkälaisia käyttökokemuksia on diesel-mallista? Vähän kutittelisi hankkia sellainen 147:n (bensa) seuraajaksi.Onko matkalle kertynyt ongelmia?
Vähän kyllä tuntuu tuo aiemmin kerrottu hätävilkkujen syttyminen naurettavalta systeemiltä..joku luulee että siinä on taas sähkövikainen Italiaano..Mikä sen tarkoitus oikein on??
Mites nuo lämpiää suomen talvessa?Onko webasto ehdoton hankinta jos meinaa tarjeta?
Meidän 120hv 147:lla on nyt menty 200tkm(ostettaessa5000km),ja jos Mito menisi yhtä pienellä vaivalla kuin tuo,niin ei ole kahta kysymystä merkin valinnasta.
En ole enempää perehtynyt,joten kysyn;onko nuo pikkudieselit hihna-vai ketju jakopäällä? Jos hihna,niin mikä on nykyinen vaihtoväli?
147:lla ollaan päästelty joka remmillä täydet 60tkm.No broblem..
Giulietta ois muuten,mutta..5 ovea.Ei kiitos.
Minkälaisia käyttökokemuksia on diesel-mallista? Vähän kutittelisi hankkia sellainen 147:n (bensa) seuraajaksi.Onko matkalle kertynyt ongelmia?
Vähän kyllä tuntuu tuo aiemmin kerrottu hätävilkkujen syttyminen naurettavalta systeemiltä..joku luulee että siinä on taas sähkövikainen Italiaano..Mikä sen tarkoitus oikein on??
Mites nuo lämpiää suomen talvessa?Onko webasto ehdoton hankinta jos meinaa tarjeta?
Meidän 120hv 147:lla on nyt menty 200tkm(ostettaessa5000km),ja jos Mito menisi yhtä pienellä vaivalla kuin tuo,niin ei ole kahta kysymystä merkin valinnasta.
En ole enempää perehtynyt,joten kysyn;onko nuo pikkudieselit hihna-vai ketju jakopäällä? Jos hihna,niin mikä on nykyinen vaihtoväli?
147:lla ollaan päästelty joka remmillä täydet 60tkm.No broblem..
Giulietta ois muuten,mutta..5 ovea.Ei kiitos.