SW:n takalasinpyyhkijä reistailee
Valvoja: Moderators
SW:n takalasinpyyhkijä reistailee
Takalasin pyyhin nilkutti nyt viimeisen kerran vuoden sisällä. Kahteen otteeseen voitelin/ruiskutin päältä päin kaikenlaista notkistusainetta ja sain pelaamaan.
Tämän viimeisen pyyhkäisyn jälkeen en ole ehtinyt edes sulaketta katsomaan, vai olikos sillä edes omaa sellaista. Vieläköhän tuota on mahdollista tekohengittää vai pitäiskö tilata uusi moottori? Entä onko tuo suuritöinen vaihtaa, verhoilua varmaankin pitää purkaa jne. Onko jollain heittää vinkkejä tai kokemusta moisesta ongelmasta?
Tämän viimeisen pyyhkäisyn jälkeen en ole ehtinyt edes sulaketta katsomaan, vai olikos sillä edes omaa sellaista. Vieläköhän tuota on mahdollista tekohengittää vai pitäiskö tilata uusi moottori? Entä onko tuo suuritöinen vaihtaa, verhoilua varmaankin pitää purkaa jne. Onko jollain heittää vinkkejä tai kokemusta moisesta ongelmasta?
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Jep, tuota ongelmaa on myös 166:a ja 155:ssa, olen kaikissa autoissa (166, 156, 155) irroittanut pyyhinkoneiston purkanut nivelet puhdistanut ja rasvannut, tällä huollolla pelaavat sitten kiitettävästi, kumma kyllä 164:ssa tätä ei ole tarvinnut tehdä, 164:ssa muutenkin näyttää pyyhinkoneisto aika järeältä verrattuna uudempiin, tässäkö syy?
Onko 164:sesta ja 166:sesta olemassa farkkua
tai siis takalasinpyyhintä näissä.
Eikös 166:n farkku ole kappa SW?
Mutta juu 156:sen akselin ja rattaiston purin, ja syyksi osoittautui tuo läpivienti tiiviste/o-rengas.
Se perhana oli kerännyt itseensä tauhkaa, ja vuotanut vettä akseliin => jumiin.
Puhdistus, ja akselin läpivienti täyteen vaseliiniä toimii edelleen.

Eikös 166:n farkku ole kappa SW?
Mutta juu 156:sen akselin ja rattaiston purin, ja syyksi osoittautui tuo läpivienti tiiviste/o-rengas.
Se perhana oli kerännyt itseensä tauhkaa, ja vuotanut vettä akseliin => jumiin.
Puhdistus, ja akselin läpivienti täyteen vaseliiniä toimii edelleen.
Hyvä juttu kuulla että tuo vaseliini toimii! Tätä töissäkin yksi kokenut asentaja suositteli.
Enpä taida alkaa turhaan ostelemaan uutta moottoria, kun tarvii vaihdattaa eteen uudet iskarit. Harmi vaan kun vaihdatin taakse juuri uudet, enkä sitten nuukuuttani vaihtanu koko kierrosta. Mutta tuskinpa tuossa työssä hinnan suhteen suuria eroja olisi ollut.
Olikos tuossa irroittamisessa mitään erikoista, mitä pitäisi ottaa huomioon?
Enpä taida alkaa turhaan ostelemaan uutta moottoria, kun tarvii vaihdattaa eteen uudet iskarit. Harmi vaan kun vaihdatin taakse juuri uudet, enkä sitten nuukuuttani vaihtanu koko kierrosta. Mutta tuskinpa tuossa työssä hinnan suhteen suuria eroja olisi ollut.
Olikos tuossa irroittamisessa mitään erikoista, mitä pitäisi ottaa huomioon?