No totta ihmeessä, punaiseksi tietysti... Itsekin käynyt sama mielessä, kun ovat niin tylsän asialliset...puuha kirjoitti:Paketti haettu. 4 arkipäivää meni.
Nyt pääsee arkartelemaan. Hiukan kutittaa satuloiden maalaus, pitäisköhän...
Jarrusatuloiden maalaus, Muukkosen toimitusajat -ketjusta
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Mä maalasin satulat punaseks spraylla, mutta ei oikeen onnistunut. Maalipinta epätasanen, johtu varmaan liian vähästä puhdistamisesta.
Tulevaisuudessa aion maalata paikallaan ihan pensselillä sutimalla ferrarin-punasella unicalla. Ne on kyllä helppo maalata paikallaan, mutta puhdistus voi olla hankalaa.
Tulevaisuudessa aion maalata paikallaan ihan pensselillä sutimalla ferrarin-punasella unicalla. Ne on kyllä helppo maalata paikallaan, mutta puhdistus voi olla hankalaa.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Noihin satuloihin käy ihan hyvin tavallinen spraymaali. Ero noihin satulamaaleihin ei pitäs olla ollenkaan merkittävä. Kaikki liukenee jarrunesteeseen ja kestää kuumuutta tarpeeks.
Aluks olin maalaamassa kuumankesto punasella, mutta se tarttis saada yli 100 asteiseks ennen kun se kuivuu ja kovettuu täysin, ja semmosta lämpöö niihin ei saa varmaan ees radalla.
Aluks olin maalaamassa kuumankesto punasella, mutta se tarttis saada yli 100 asteiseks ennen kun se kuivuu ja kovettuu täysin, ja semmosta lämpöö niihin ei saa varmaan ees radalla.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
En nyt viitsi aloittaa uutta ketjua niin raiskataan vanhaa
Jarruja nyt kun laittelen tuohon 156 niin päätin testata kaupasta mukaan sattunutta Tikkurilan termal maalia "alumiinin" värisenä.
Maali on ERITTÄIN juoksevaa ja ohutta... tunkeutuu jokaiseen koloon. Ei peitä juuri nimeksikään pinnan rosoisuutta, mutta tässä projektissa se ei haitannut.
Eli kyseessä siis jarrusatulan maalaus. En jaksanut nyt tähän testiin koko satulaa irroittaa, vaan sen ruuveilla kiinni olevan osan joka liikuttaa ulompaa jarrupalaa.
Osa ensin metalliharjalaikalla "puhtaaksi", yön yli fosforihapossa ja aamulla lisää metalliharjalaikkaa. Pinnasta tuli kauttaaltaan metallinvärinen, eikä paskaisen ruosteen sävyä ollut enää missään.
Asiaankuuluvalla pesuaineella vielä pyyhin sen ja sen jälkeen vaan maali pintaan. Pinnasta tuli mielestäni erittäin hyvän näköinen ja tämä maali tosiaan peittää erittäin hyvin.
10 min kuluttua osa oli kosketuskuiva kuten ohjeissa sanottiin, mutta odotin vielä sen 30min jolloin osa olisi ohjeen mukaan "käsittely" kunnossa.
Hauskinta tässä on kuivumisaika... toisin kuin monissa muissa maaleissa jota saa odottaa viikkotolkulla että kuivuu kunnolla. Tämän Termalin kanssa osa työnnetään uuniin jossa se muhii 230C asteessa noin tunnin ja maali kovettuu täysin. Eli erittäin nopeeta toimintaa!
Ohjeen mukaan Termal maali kestää lämpöä metallin punahehkuun asti, eli luultavasti kestää jarruissa melko hyvin
Täytyy pistää kuvaa valmiista kapulasta kun saan sen autoon kiinni.
Ainoa haittapuoli on että tuota näyttää saavan vain alumiini tai mustan sävyisenä. Toisaalta tuo alumiinin "hopeainen" sävy on kyllä erittäin tyylikäs mielestäni
Jarruja nyt kun laittelen tuohon 156 niin päätin testata kaupasta mukaan sattunutta Tikkurilan termal maalia "alumiinin" värisenä.
Maali on ERITTÄIN juoksevaa ja ohutta... tunkeutuu jokaiseen koloon. Ei peitä juuri nimeksikään pinnan rosoisuutta, mutta tässä projektissa se ei haitannut.
Eli kyseessä siis jarrusatulan maalaus. En jaksanut nyt tähän testiin koko satulaa irroittaa, vaan sen ruuveilla kiinni olevan osan joka liikuttaa ulompaa jarrupalaa.
Osa ensin metalliharjalaikalla "puhtaaksi", yön yli fosforihapossa ja aamulla lisää metalliharjalaikkaa. Pinnasta tuli kauttaaltaan metallinvärinen, eikä paskaisen ruosteen sävyä ollut enää missään.
Asiaankuuluvalla pesuaineella vielä pyyhin sen ja sen jälkeen vaan maali pintaan. Pinnasta tuli mielestäni erittäin hyvän näköinen ja tämä maali tosiaan peittää erittäin hyvin.
10 min kuluttua osa oli kosketuskuiva kuten ohjeissa sanottiin, mutta odotin vielä sen 30min jolloin osa olisi ohjeen mukaan "käsittely" kunnossa.
Hauskinta tässä on kuivumisaika... toisin kuin monissa muissa maaleissa jota saa odottaa viikkotolkulla että kuivuu kunnolla. Tämän Termalin kanssa osa työnnetään uuniin jossa se muhii 230C asteessa noin tunnin ja maali kovettuu täysin. Eli erittäin nopeeta toimintaa!
Ohjeen mukaan Termal maali kestää lämpöä metallin punahehkuun asti, eli luultavasti kestää jarruissa melko hyvin
Täytyy pistää kuvaa valmiista kapulasta kun saan sen autoon kiinni.
Ainoa haittapuoli on että tuota näyttää saavan vain alumiini tai mustan sävyisenä. Toisaalta tuo alumiinin "hopeainen" sävy on kyllä erittäin tyylikäs mielestäni
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Tuossakin ois aikamoinen viritys:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brake-Ca ... ccessories
Tuntuu samalta kuin tuplaputket 1.2 litrasessa Cliossa...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Brake-Ca ... ccessories
Tuntuu samalta kuin tuplaputket 1.2 litrasessa Cliossa...
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
No joku on tohon mun koslaan tökännyt semmoisen "premium-pakoputken pään" kuin Primeraan sai. No ehkä nisussa se oli hiukan hillitymmän näköinen. Toi on karmeen kokonen, oisko halakaisia 15 senttiä ja täysin tarpeeton tehoihin (ai mihin?) nähden.zzs kirjoitti: Tuntuu samalta kuin tuplaputket 1.2 litrasessa Cliossa...
En o jaksanu ottaa sitä pois.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kutittelee jarrusatuloiden maalaaminen omaakin mieltä, olisin valmis purkamaan ja tekemään homman ihan vimpan päälle, mutta enään puutuu aika, maalin kuivuminen ajokuntoon kestää turhan kauan, työpaikalla voisi tehdä, mutta juuri aika potkaisee ikävästi peliin.
Tuleeko muka pensselillä hyvän näköinen, spratä meinasin itse tunkea pintaan, alle joku pohjamaali mikä estäisi hiukan ruostetta.
Valkoset satulat punaseen autoon, noiden 8C-repika vanteiden taakse voisi olla eksoottinen yhdistelmä
Tuleeko muka pensselillä hyvän näköinen, spratä meinasin itse tunkea pintaan, alle joku pohjamaali mikä estäisi hiukan ruostetta.
Valkoset satulat punaseen autoon, noiden 8C-repika vanteiden taakse voisi olla eksoottinen yhdistelmä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Tässä muutama kuva:
Ei siis mikään tuning, vaan aika orkkiksen näköinen metallinen maalipinta tyylikkäällä alumiinisella viimeistelyllä. Kuivumisaika maalauksesta yhteensä sen 2 tuntia (ja asennus heti kun osa oli jäähtynyt)
Ja tässä vähän kaunista jarrukuvaa.... ei ihme ettei meinaa pysähtyä
Ei siis mikään tuning, vaan aika orkkiksen näköinen metallinen maalipinta tyylikkäällä alumiinisella viimeistelyllä. Kuivumisaika maalauksesta yhteensä sen 2 tuntia (ja asennus heti kun osa oli jäähtynyt)
Ja tässä vähän kaunista jarrukuvaa.... ei ihme ettei meinaa pysähtyä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Kannattaisi varmaankin poistaa maalit noilta jarrupalan liukumakiskoilta. Tai jos sinne tulee ne sellaiset pellin palaset takaamaan jarrupalojen sivuttaisluiston niin katsoo että palat liikkuvat vapaasti. Muuten rupeaa hinkkaamaan ja niin palat kuin levytkin lasittuvat.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Sinne tulee sellaiset ohuet rosteriset liukupinnat erikseen.
Veikkaan että tuosta on otettu enemmän likaa/ruostetta pois kuin tuo maali antaa paksuutta.
Liukupinnatkin ovat niin kovan paskan peitossa, että ovat taatusti estäneet paloja liikkumasta kunnolla aikaisemmin.
Veikkaan että tuosta on otettu enemmän likaa/ruostetta pois kuin tuo maali antaa paksuutta.
Liukupinnatkin ovat niin kovan paskan peitossa, että ovat taatusti estäneet paloja liikkumasta kunnolla aikaisemmin.
Viimeksi muokannut Pasi, 20 Elo 2010, 12:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Näyttää todella siistiltä
Harmittaa kun ei ole aikaa ja mahdollisuutta koko satulaa maalata.
Tänään on toisen puolen vermeet työn alla ja ennen klo. 17.00 pitäs keretä konttorille niin pääsee huomena alfalla mökille
Harmittaa kun ei ole aikaa ja mahdollisuutta koko satulaa maalata.
Tänään on toisen puolen vermeet työn alla ja ennen klo. 17.00 pitäs keretä konttorille niin pääsee huomena alfalla mökille
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Miranolilla itsekkin olen sählännyt 33 osien kanssa, eikä meinaa saada siistiä vaikka osat eivät ole autossa kiinniJantza kirjoitti:Itse joskus satuloita myös maalaillut. Jos homman haluaa tehdä kilkkeet paikoillaan niin ainakin Miranolilla penssellin kanssa maalatessa foliosta oli paljon apua paikkojen suojaamisessa.
Tuolla samalla termalilla aijon nyt maalata 33 etusatulat ja takaalta rummut.
Ei näytä liian tuuning meiningiltä
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4