Volkswagen haluaisi ostaa Alfa Romeon...
Valvoja: Moderators
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: Volkswagen haluaisi ostaa Alfa Romeon...
Juu, en yhtään epäile etteikö Volkkari-mies unelmoisi joskus Alfalla ajavansa.
Hieman vaikea kuvitella mihin VAG-konserni oikeasti Alfa Romeo-brändiä tarvitsisi, eivätkö nuo nykyisetkin merkit kilpaile jo keskenään ihan riittävästi.
Hieman vaikea kuvitella mihin VAG-konserni oikeasti Alfa Romeo-brändiä tarvitsisi, eivätkö nuo nykyisetkin merkit kilpaile jo keskenään ihan riittävästi.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Äsh... mikä olisikaan hienompaa kuin ajaa 77 kilowattisella 159:llä jossa on skodan muovisisusta... VAG:llä on muutenkin omat merkit ihan solmussa, olivat palkaneet jonkun sortin konsultin siivoamaan hoitoa. mutta sitähän tosia asiaa se ei muuta, että autot ovat lähes samaa tekniikaa erikuorissa. eli 'sporttinen' seat on samalla tekniikalla kuin 'halpamerkki' skoda
Jos/kun VW ostaa Alfa romeon, minä marssin kauppaan ja ostan viimeisen oikean alfa romeon (pankin rahalla tietenkin...) - eikä sitten mitään huomautuksia, että 75 oli viimeinen oikea alfa
Jos/kun VW ostaa Alfa romeon, minä marssin kauppaan ja ostan viimeisen oikean alfa romeon (pankin rahalla tietenkin...) - eikä sitten mitään huomautuksia, että 75 oli viimeinen oikea alfa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Ei savua ilman tulta, joten jotain perää lienee tässä huhussa. Eipä luultavasti toteudu kuitenkaan.V6 kirjoitti:tätä samaa asiaa on jauhettu eri nettisivuilla jo varmaan puoli vuottaEpezi kirjoitti:Eikös tästä joskus aiemminkin ollut puhetta, ja sillon oli mainittu että volkkari haluaa jonkun merkin kilpailemaan BMW:tä vastaan.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Eipä innosta, mutta toisaalta...
...onhan Lambokin VAG:n omistuksessa ja se on edelleen Lambo ainakin omissa kirjoissani. Ulos on pukannut takavetoista Balboni-Gallardoa jne.
...onko Fiat-konsernilla oikeasti halua (rahaa?) pitää AR-brändistä huolta? Mallien uusiutumistahti on ollut liian hidas, jenkkimarkkinoiden suhteen soudetaan/huovataan, laatututkimuksissa ei menestytä, myynti takkuaa.
...AR:n myötä VAG saisi kaksi johdonmukaista tavisautolinjaa: kuuma latinolinja Seat-AR sekä protestanttisen järkevä Skoda-VW-Audi.
...onhan Lambokin VAG:n omistuksessa ja se on edelleen Lambo ainakin omissa kirjoissani. Ulos on pukannut takavetoista Balboni-Gallardoa jne.
...onko Fiat-konsernilla oikeasti halua (rahaa?) pitää AR-brändistä huolta? Mallien uusiutumistahti on ollut liian hidas, jenkkimarkkinoiden suhteen soudetaan/huovataan, laatututkimuksissa ei menestytä, myynti takkuaa.
...AR:n myötä VAG saisi kaksi johdonmukaista tavisautolinjaa: kuuma latinolinja Seat-AR sekä protestanttisen järkevä Skoda-VW-Audi.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Äh, ei enää yhtään merkkiä VAG:n kitaa... Kohta on puolessa myytävistä merkeistä samat kansanauto-osat.
Kauhukuva: Alfa jossa rumaääninen volkkarin diesel, kytkinpoljin jossa kahden metrin liikevara, puujakkara-penkit ja kojetaulu golfista.
Edit: toistaalta, katsotaan mihin suuntaan Fiatilla Alfaa viedään - ainakin moottoripuolella toivoisin näkeväni samanlaisia pieniä taideteoksia ja irtiottoja kuten "ennen vanhaan". Milloin viimeksi olette nähneet jonkin auton moottoritilassa muutakin kuin muovisuojia tai saati sitä kromia?
Kauhukuva: Alfa jossa rumaääninen volkkarin diesel, kytkinpoljin jossa kahden metrin liikevara, puujakkara-penkit ja kojetaulu golfista.
Edit: toistaalta, katsotaan mihin suuntaan Fiatilla Alfaa viedään - ainakin moottoripuolella toivoisin näkeväni samanlaisia pieniä taideteoksia ja irtiottoja kuten "ennen vanhaan". Milloin viimeksi olette nähneet jonkin auton moottoritilassa muutakin kuin muovisuojia tai saati sitä kromia?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Alfa Romeon voi aivan hyvin omistaa Volkswagen siinä missä Fiatkin. Ei sillä ole mitään merkitystä jos tekniikkaan / muotoiluun ei kosketa. Mutta jos katsoo VAG(ina) -konsernin brändejä, niin eihän siellä ole mitään muuta kuin samaa tuubaa eri kuorissa. Jos Alfa myytäisiin saksalaisille, nimenomaan tekninen identiteetti pitäisi säilyttää. Muotoilulinjaan tuskin haluaisivatkaan koskea. Ugh.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Nämä kaikki ovat olleet perinteistä Alfa Romeota omistajista riippumatta. Tässä suhteessa VAG-konserni varmaan toisi ison muutoksen.
Vittorio Jano kirjoitti:...onko Fiat-konsernilla oikeasti halua (rahaa?)
pitää AR-brändistä huolta? Mallien uusiutumistahti on ollut liian hidas, jenkkimarkkinoiden suhteen soudetaan/huovataan, laatututkimuksissa ei menestytä, myynti takkuaa.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Totta tämäkin. Toisaalta taas eräänlainen exclusiivisuus viehättää ainakin meikäläistä. Vaikkakin myynnin ja tuloksen kannalta on tärkeää että tuotteet käyvät kaupaksi, niin hohtoa hieman himmentäisi se jos tälläkin kyllä alfoja olisi saman verrain kuin volkkareita. Vaikka tuskin tähän nyt mennäänkään missään tilanteessa...EBITDA kirjoitti:Nämä kaikki ovat olleet perinteistä Alfa Romeota omistajista riippumatta. Tässä suhteessa VAG-konserni varmaan toisi ison muutoksen.
Vittorio Jano kirjoitti:...onko Fiat-konsernilla oikeasti halua (rahaa?)
pitää AR-brändistä huolta? Mallien uusiutumistahti on ollut liian hidas, jenkkimarkkinoiden suhteen soudetaan/huovataan, laatututkimuksissa ei menestytä, myynti takkuaa.
Jotain mitä myydään grammoittain, on yleensä aina kiinnostavampaa kuin se, mitä myydään tonneittain.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Exeo herättää lievää niskavillojen pystyyn nousemista...
Kauanko menisi, että joku vanha Vaggilainen muutetaan Alfa Romeoksi, jotta saadaan nopeasti "jotain vag;n omaa alfaa" tuuttiin.
Samaa mieltä kaalipadan kanssa, samaa tavaraa erikuorissa, eli sovi merkille, jonka konehuoneessa on kuitenkin tasaisin väliajoin nähty jotain omaa ja erikoista
Kauanko menisi, että joku vanha Vaggilainen muutetaan Alfa Romeoksi, jotta saadaan nopeasti "jotain vag;n omaa alfaa" tuuttiin.
Samaa mieltä kaalipadan kanssa, samaa tavaraa erikuorissa, eli sovi merkille, jonka konehuoneessa on kuitenkin tasaisin väliajoin nähty jotain omaa ja erikoista
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Tämä kyllä aamen Uskon että monet alfistit toivovat,että uusien myynti pysyisi luokassa olematonSmacket kirjoitti: Jotain mitä myydään grammoittain, on yleensä aina kiinnostavampaa kuin se, mitä myydään tonneittain.
Siinä tulisi pataan 100-0 myynnillisesti.Epezi kirjoitti:Eikös tästä joskus aiemminkin ollut puhetta, ja sillon oli mainittu että volkkari haluaa jonkun merkin kilpailemaan BMW:tä vastaan.
Tuskin alfa mikään kultakaivos on,ihme ylipäätään että koko merkki on olemassa näinä päivinä.Oma veikkaukseni on,että kaupalla haettaisiin jotain muuta kuin autojen myynnistä tulevaa rahaa,muttei tule mieleen mitä
Viimeksi muokannut alfa164, 24 Elo 2010, 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Pistin linkin sähköpostilla kollegalle (yhdelle niistä 95%, jotka wolkkareilla ajelee..) ja hän vastasi seuraavasti:
Kyllähän volkkari-mies ymmärtää, että huoltomiehille pitää saada jotain korjattavaa.
Alfa Romeon hankinta tukeekin hyvin korjaamon kasvuhakuisuutta.
Paha, paha...
Kyllähän volkkari-mies ymmärtää, että huoltomiehille pitää saada jotain korjattavaa.
Alfa Romeon hankinta tukeekin hyvin korjaamon kasvuhakuisuutta.
Paha, paha...
Senza cuore saremmo solo macchine
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Eikös tuo tarkoittanutkin, että jos Alfoja aletaan kasaamaan VAG -palikoista, niin korjaamoilla alkaa mennä hyvin. Pitkän linjan Volkkarimies, jos kuka, tämän tietää. Eihän omistajanvaihdos tarkoita automaattisesti maahantuojan ja huollon siirtymistä VAG -leiriin.Cuore Sportivo kirjoitti:Ei luulisi kenelläkään VW-tuotteen omistajalla olevan juurikaan varaa murjoa mitään korjaamoläppää.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Minulle AR on edustanut aina jotain erilaisuutta, tekniikka on nykyisin liian samaa kun muilla merkeillä. Muotoilussa onneksi paljon omaa vielä.
En tykkää ideasta, että vag ostaisi AR:n. Mutta jos haluaa tehdä siitä bmw:n kilpailian, voisi se tuoda mukanaan hyvääkin. Tosin minusta AR:n ei tarvitse kilpailla minkään kanssa, koska Alfa Romeo on Alfa Romeo!
Ei sen enempää, eikä vähempää kuin kaksi sanaa, ALFA ROMEO!
Tuskin mikään muu merkki pystyy samaan, Alfa Romeo on paljon enemän
kuin automerkki. Lähes jokaisella on mielipide alfasta, kun taas bmw, mersu tai audi ovat vain automerkkejä.
En tykkää ideasta, että vag ostaisi AR:n. Mutta jos haluaa tehdä siitä bmw:n kilpailian, voisi se tuoda mukanaan hyvääkin. Tosin minusta AR:n ei tarvitse kilpailla minkään kanssa, koska Alfa Romeo on Alfa Romeo!
Ei sen enempää, eikä vähempää kuin kaksi sanaa, ALFA ROMEO!
Tuskin mikään muu merkki pystyy samaan, Alfa Romeo on paljon enemän
kuin automerkki. Lähes jokaisella on mielipide alfasta, kun taas bmw, mersu tai audi ovat vain automerkkejä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Ellei sitten BMW,n kilpailija muuttuisi takavetoiseksi... Toisaalta, ehkä juuri tuon takia BMW:llä on lievä juppi maine...
VAG:llä on jo Walter Da'Silva ja Giugiaro, mutta en siltikään haluaisi Alfa Romeota Saksalaisille
VAG:llä on jo Walter Da'Silva ja Giugiaro, mutta en siltikään haluaisi Alfa Romeota Saksalaisille
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Onhan noita, mutta jos alfalla sai suunnitella kauniin auton, nyt suunnittelet jotain muutoksia autoon(koppiin). (vai miten se on?)DaViega kirjoitti:Ellei sitten BMW,n kilpailija muuttuisi takavetoiseksi... Toisaalta, ehkä juuri tuon takia BMW:llä on lievä juppi maine...
VAG:llä on jo Walter Da'Silva ja Giugiaro, mutta en siltikään haluaisi Alfa Romeota Saksalaisille
Mielestäni 156 Ja 159 on kauneimpia nykyajan autoja.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Joo, onhan niitä. Viimeinen taisi olla Karmann Ghia, jaa olihan siellä tosiaan tuo Scirocco. Siis se alkuperäinen, tuota uuttahan ei erota sammakosta kuin ääni. Sammakoilla kun on loppujenlopuksi ihan kaunis kurnutus verrattaessa VAG konsernin koneiden ääniin.beetta julia kirjoitti:Onhan wn:lläkin ihan kivoja autoja, scirocco on kivan näkönen.
Kuten taisin jossain jo sanoa, pelkkä ajatuskin Volks Romeo Polo 1,2 TDI DSG:stä on niin vakava asia, että sen pitäisi saada jokainen Alfisti vapisemaan ja rukoilemaan että mies villapaidassa tietää mitä tekee.
-Tazio
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Vaimo kysyi taanoin ihmettelvältä naapurilta, että eikö ihminen saa omistaa kaunista autoa?DaViega kirjoitti: Onhan noita, mutta jos alfalla sai suunnitella kauniin auton, nyt suunnittelet jotain muutoksia autoon(koppiin). (vai miten se on?)
Mielestäni 156 Ja 159 on kauneimpia nykyajan autoja.
Samaan hengenvetoon hän kysyi, että onko sillä väliä, laitammeko me rahamme autoon vai 600 neliön kämppään, jota emme tarvitse. Mitä sitten siinä on ihmettelemistä jos haluamme maksaa alfan hintavista huolloista yms. asiaan kuuluvasta. Emme kuitenkaan halua kulkea millään Ladalla.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Olisi kiva päästä joskus sellaisen ihmisen päähän, jolla on juuri joka volkkari tai skoda, mitä häiskä oikeasti ajattelee kun näkee naapurilla Alfan
Omasta mielestä Scirocco ei ole erityisen hieno, perä on niin hengetös pullamössö teos että huh huh...
^Beetta julia kirjoitti, en minä
Omasta mielestä Scirocco ei ole erityisen hieno, perä on niin hengetös pullamössö teos että huh huh...
^Beetta julia kirjoitti, en minä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Nyt on kyllä sen verran mielenkiintoinen topiikki et pakko osallistua.
1. Muotoilu: Jokaisella merkillä on VW-konsernin sisällä omat design-tiimit. Esim Nykyisin Seatin muotoiluosastoa johtaa belgialainen Luc Donckerwolke. Mies, joka ennen Seatteja piirsi Murcielagon. Tässä vaan haluan painottaa, etten usko, että VW tulee sörkkimään hyväksihavaittua design-tiimiä. Todennäköisesti protoihin tilataan muotoja edelleenkin Italdesignilta/Giugiarolta (nyt kun omistavat senkin) ja muiltakin. Ei sielläkään apinat ole päätöksiä tekemässä. Kyllä volkkarilla tiedetään Alfan muotoilun tärkeys. Ei esim Audinkaan sisustanappuloita ym. säätimiä muista VW-merkeistä löydy...
2. Moottorien muutokset? Näihin olen maailman epäpätevin ihminen sanomaan yhtään mitään, mutta yritetään. Nyt sitten saa kumota kaiken mitä sanon jos väärin menee, mutta kokeillaan. Volkkarihan on tehnyt moniin merkkeihinsä melko laajan skaalan koneita. Esim. Audilta ja Seatilta löytyy talousnakuttajat vs. tehokkaammat vehkeet. Onhan Alfaltakin tähän asti löytyneet kaikista malleista 156 jälkeen 1,8 ylöspäin (vai jopa 1,6) eikä nuokaan mitään performancetykkejä ole olleet. Monesti on kuullut puhuttavan GTV:n V6 pakoäänistä (mm. Mr. J. Clarkson), jotka lienevät jossain piireissä top-10 listalla. Eikös nuokin ole pääosin pakoputken suunnittelulla tehtyjä? Varmaan Alfalle löytyy VW-perheessä poikkeussääntö, jolla saa omat putket...?
En siis missään nimessä halua Alfaa volkkarille, mutta jos näin tapahtuu, pitää löytää positiivisia asioita, jotta pysyy Alfan ratissa.
Ainut asia, mikä minua tällä hetkellä viehättää VW-konsernissa on varaosahinnat. Varsinkin kun TM:stä katseli varaosahintoja MiTon ja Ibizan välillä...
1. Muotoilu: Jokaisella merkillä on VW-konsernin sisällä omat design-tiimit. Esim Nykyisin Seatin muotoiluosastoa johtaa belgialainen Luc Donckerwolke. Mies, joka ennen Seatteja piirsi Murcielagon. Tässä vaan haluan painottaa, etten usko, että VW tulee sörkkimään hyväksihavaittua design-tiimiä. Todennäköisesti protoihin tilataan muotoja edelleenkin Italdesignilta/Giugiarolta (nyt kun omistavat senkin) ja muiltakin. Ei sielläkään apinat ole päätöksiä tekemässä. Kyllä volkkarilla tiedetään Alfan muotoilun tärkeys. Ei esim Audinkaan sisustanappuloita ym. säätimiä muista VW-merkeistä löydy...
2. Moottorien muutokset? Näihin olen maailman epäpätevin ihminen sanomaan yhtään mitään, mutta yritetään. Nyt sitten saa kumota kaiken mitä sanon jos väärin menee, mutta kokeillaan. Volkkarihan on tehnyt moniin merkkeihinsä melko laajan skaalan koneita. Esim. Audilta ja Seatilta löytyy talousnakuttajat vs. tehokkaammat vehkeet. Onhan Alfaltakin tähän asti löytyneet kaikista malleista 156 jälkeen 1,8 ylöspäin (vai jopa 1,6) eikä nuokaan mitään performancetykkejä ole olleet. Monesti on kuullut puhuttavan GTV:n V6 pakoäänistä (mm. Mr. J. Clarkson), jotka lienevät jossain piireissä top-10 listalla. Eikös nuokin ole pääosin pakoputken suunnittelulla tehtyjä? Varmaan Alfalle löytyy VW-perheessä poikkeussääntö, jolla saa omat putket...?
En siis missään nimessä halua Alfaa volkkarille, mutta jos näin tapahtuu, pitää löytää positiivisia asioita, jotta pysyy Alfan ratissa.
Ainut asia, mikä minua tällä hetkellä viehättää VW-konsernissa on varaosahinnat. Varsinkin kun TM:stä katseli varaosahintoja MiTon ja Ibizan välillä...
ei moottoriääniä pelkillä pakoputkilla tehdä, kyllä moottoreilla on ihan ominaisia soundeja, jotka erottaa helposti joissakin tapauksissa. Esim toi Alfan 12 venttilisen V6sen rakenne oli jo alunperin hiukan erikoinen, ei sitä ääntä voi monistaa pelkillä putkilla.PRO kirjoitti:Monesti on kuullut puhuttavan GTV:n V6 pakoäänistä (mm. Mr. J. Clarkson), jotka lienevät jossain piireissä top-10 listalla. Eikös nuokin ole pääosin pakoputken suunnittelulla tehtyjä? Varmaan Alfalle löytyy VW-perheessä poikkeussääntö, jolla saa omat putket...?
http://www.sportscarmonitor.com/blog/10 ... aust-notes
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
Kyllä niitä löytyy. Esim: Audi A4 Cabrio vrt Seat ExeoPRO kirjoitti: Ei esim Audinkaan sisustanappuloita ym. säätimiä muista VW-merkeistä löydy...
Tosin kyseessähän on melko pitkälle sama autokin
No joo, lähinnä tarkoitin samaan aikaan tuotannossa olevista...Jevgen kirjoitti:Kyllä niitä löytyy. Esim: Audi A4 Cabrio vrt Seat ExeoPRO kirjoitti: Ei esim Audinkaan sisustanappuloita ym. säätimiä muista VW-merkeistä löydy...
Tosin kyseessähän on melko pitkälle sama autokin
EDIT: Sinänsä aika yllättävää, että iskivät nimenomaan cabrion sisustan Exeoon. Se oli jo kyseisissä Audeissa vähän luksukkaampi ku muiden samaan aikaan tuotettujen Judien...
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Ja jälki on todella karmeaa kautta linjan, ainakin minun mielestäni. Volkkareita ei erota toisistaan kuin koon perusteella, eikä ilman sitä nykyisin pizzan kokoista keulamerkkiä muistakaan merkeistä.PRO kirjoitti:
1. Muotoilu: Jokaisella merkillä on VW-konsernin sisällä omat design-tiimit. Esim Nykyisin Seatin muotoiluosastoa johtaa belgialainen Luc Donckerwolke. Mies, joka ennen Seatteja piirsi Murcielagon. Tässä vaan haluan painottaa, etten usko, että VW tulee sörkkimään hyväksihavaittua design-tiimiä.
Seateissa on edelleen todella paha trailer park maku, aivan kuin 13 vuotias yrittäisi satasella näyttää Naomi Cambelilta
Audit taas ovat lähinnä agressiivisuuden ja pajon-rahaa-vähän-makua-mutta-näkeehän-naapuritkin-että-hyvin-menee designin kruunuja. Vielä '90-luvulla havaittavissa oleva kliininen bauhaus-muotoilu on hävinnyt bling-blingin alle (poikkeuksena _ehken_ A5).
Ja se nappula, vähän siistimpi fontti mittarissa + muovirinkula keulalla on sitten premiumia? Ei kiitos.PRO kirjoitti: . Ei esim Audinkaan sisustanappuloita ym. säätimiä muista VW-merkeistä löydy...
Varmaan juuri näin, Alfa Romeon USP VAG-konsernissa siis olisi muusta mallistosta erova pakoputkisto...PRO kirjoitti:
Varmaan Alfalle löytyy VW-perheessä poikkeussääntö, jolla saa omat putket...?
+1PRO kirjoitti:
En siis missään nimessä halua Alfaa volkkarille,
Ei tarvitse. Jos tuo kauppa toteutuisi, pitää minut Alfa Romeon ratissa ennen allekirjoituspäivää tehdyt autot. Mahdolliset Volks Romeot EVVK.PRO kirjoitti:
mutta jos näin tapahtuu, pitää löytää positiivisia asioita, jotta pysyy Alfan ratissa.
-Tazio
Viimeksi muokannut Tazio, 28 Elo 2010, 21:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
No mielipiteensä kullakin. Yleensä audia kalliiksi volkkariksi haukkuvat ihmiset ovat yleensä niitä, joilla ei joko ole rahaa sitä audia laittaa tai eivät niin paljoa halua autoon sijottaa (tai sitten jonkun audin "vihollisleisin" kannattajia). Ihan niin kuin bemareista pitävä ystäväni sanoo alfaa kaalliimmaksi fiiatiksi.
Nyt on tullut viimesen parin vuoden aikana ajettua melko montaa uutta audia, ja jokunen volkkari, ja kyllä ovat tuntumaltaa ja fiilikseltään eri autoja. Audi on perustyylikäs, ei mitenkään erityisen erottuva kuten esim alfa on, mutta tyylikäs kuitenkin verrattuna tojoon, volkkariin yms tavisautoihin. Siis jo ulkoapäin. Sisältä audia ei kyllä erittäin konservatiiviseen volkkariin edes verrata. Molemmissa varmasti viimeistely ok, mutta audin yksityiskohdat lähes poikkeuksetta hyvin tehty ja sisällä tuntee olevansa premium autossa. Kaiken muun lisäksi autot hiljaisia, taloudellisia ja pirteitä lähes koneesta riippumatta (toki vaihteluväli suuri, mutta normi käyttöajoon ajateltuna kaikki toimii).
Eli kyllä tuo konserni osaa tehdä erilaisia autoja eri merkkien sisällä. Yhteisiä osia hyödynnetään toki niin kuin pitääkin, mutta autot silti eri tuotteita. Eli jos tuo hypoteettinen kauppa toteutuisi, niin enpä etukäteen lähtisi tyrmäämään. Sitten kun tuotteita olisi pihalle puskettu ja ne testattu niin voisi vasta jonkinlaista mielipidettä alkaa muodostamaan.
Nyt on tullut viimesen parin vuoden aikana ajettua melko montaa uutta audia, ja jokunen volkkari, ja kyllä ovat tuntumaltaa ja fiilikseltään eri autoja. Audi on perustyylikäs, ei mitenkään erityisen erottuva kuten esim alfa on, mutta tyylikäs kuitenkin verrattuna tojoon, volkkariin yms tavisautoihin. Siis jo ulkoapäin. Sisältä audia ei kyllä erittäin konservatiiviseen volkkariin edes verrata. Molemmissa varmasti viimeistely ok, mutta audin yksityiskohdat lähes poikkeuksetta hyvin tehty ja sisällä tuntee olevansa premium autossa. Kaiken muun lisäksi autot hiljaisia, taloudellisia ja pirteitä lähes koneesta riippumatta (toki vaihteluväli suuri, mutta normi käyttöajoon ajateltuna kaikki toimii).
Eli kyllä tuo konserni osaa tehdä erilaisia autoja eri merkkien sisällä. Yhteisiä osia hyödynnetään toki niin kuin pitääkin, mutta autot silti eri tuotteita. Eli jos tuo hypoteettinen kauppa toteutuisi, niin enpä etukäteen lähtisi tyrmäämään. Sitten kun tuotteita olisi pihalle puskettu ja ne testattu niin voisi vasta jonkinlaista mielipidettä alkaa muodostamaan.
Fontti ja nappula ei ole premiumia, vaan miten laadukkaasti ne on toteutettu. Oman 04'sen skojelaudan säätimetkin on sen verran aneemisesti toteutettu, että en ees pahaks pistäis vaikka löytyis jonkun muun merkin laadukkaan oloiset säätimet...Tazio kirjoitti:Ja jälki on todella karmeaa kautta linjan, ainakin minun mielestäni. Volkkareita ei erota toisistaan kuin koon perusteella, eikä ilman sitä nykyisin pizzan kokoista keulamerkkiä muistakaan merkeistä.PRO kirjoitti:
1. Muotoilu: Jokaisella merkillä on VW-konsernin sisällä omat design-tiimit. Esim Nykyisin Seatin muotoiluosastoa johtaa belgialainen Luc Donckerwolke. Mies, joka ennen Seatteja piirsi Murcielagon. Tässä vaan haluan painottaa, etten usko, että VW tulee sörkkimään hyväksihavaittua design-tiimiä.
Seateissa on edelleen todella paha trailer park maku, aivan kuin 13 vuotias yrittäisi satasella näyttää Naomi Cambelilta
Audit taas ovat lähinnä agressiivisuuden ja pajon-rahaa-vähän-makua-mutta-näkeehän-naapuritkin-että-hyvin-menee designin kruunuja. Vielä '90-luvulla havaittavissa oleva kliininen bauhaus-muotoilu on hävinnyt bling-blingin alle (poikkeuksena _ehken_ A5).
Ja se nappula, vähän siistimpi fontti mittarissa + muovirinkula keulalla on sitten premiumia? Ei kiitos.PRO kirjoitti: . Ei esim Audinkaan sisustanappuloita ym. säätimiä muista VW-merkeistä löydy...
Varmaan juuri näin, Alfa Romeon USP VAG-konsernissa siis olisi muusta mallistosta erova pakoputkisto...PRO kirjoitti:
Varmaan Alfalle löytyy VW-perheessä poikkeussääntö, jolla saa omat putket...?
+1PRO kirjoitti:
En siis missään nimessä halua Alfaa volkkarille,
Ei tarvitse. Jos tuo kauppa toteutuisi, pitää minut Alfa Romeon ratissa ennen allekirjoituspäivää tehdyt autot. Mahdolliset Volks Romeot EVVK.PRO kirjoitti:
mutta jos näin tapahtuu, pitää löytää positiivisia asioita, jotta pysyy Alfan ratissa.
-Tazio
Tuo pakoputkijuttu oli lähinnä hätähuuto sille, että mikä/mitkä voisi olla sellaisia alfaromeoismejä, joista tulevan volks romeon tunnistaa kaupan toteutumisen jälkeen. Kun yleisen mielipiteen mukaan jo nyt on muotoilupuoli tuhottu kun kaupanteko on vain hiljainen huhu...
Lamborghinille VW on vissii ollu pelastava enkeli. Laatu kohdallaan, autot uskomattomia ajaa ja vielä älyttömän haluttavia... Mutta kertoo Alfa-ihmisistä. Kiihkeitä ovat autojensa suhteen.
Kyllä se saksalainen pakoputki toimii siinä GM/Holdenin v-kuutosessa ihan yhtä hyvin kuin italialainenkin. Yhtä pahasti ne Boschin ilmit kiukuttelee Volks romeon keulilla. Sillä onko pohjalevy Fiiatin vai VAGin, ei ole loppupeleissä mitään väliä. Alfa saattaisi saada jopa "luotettavuutta" Esson baarin parlamentissa jos liitto volkkarin kanssa toteutuis
Karu tosiasia on että nykyiset autot on enemmän tai vähemmän samoista osista yhteisille pohjalevyille koottuja kulkuneuvoja. Ulkonäkö on ainoa erottava tekijä... Ennen Alfa oli tunnettu erikoisista teknisistä ratkaisuista ja suht pirteistä moottoreistaan. Esim. Tupla kaasarit, twin sparkit, jarrut laatikon kyljessä, moottori edessä+laatikko takana + monta muuta vastaavaa. juuri mitään tälläistä erikoista ei ole enää jäljellä...
Olen Ruotasydämen kanssa samoilla linjoilla, arvostellaan vasta sitten kun on jotain arvosteltavaa ja tiedetään mitä on tulossa. (otetaan ne alfa-lasit hetkeksi pois päästä kun tällä hetkellä ei edes paista
)
Karu tosiasia on että nykyiset autot on enemmän tai vähemmän samoista osista yhteisille pohjalevyille koottuja kulkuneuvoja. Ulkonäkö on ainoa erottava tekijä... Ennen Alfa oli tunnettu erikoisista teknisistä ratkaisuista ja suht pirteistä moottoreistaan. Esim. Tupla kaasarit, twin sparkit, jarrut laatikon kyljessä, moottori edessä+laatikko takana + monta muuta vastaavaa. juuri mitään tälläistä erikoista ei ole enää jäljellä...
Olen Ruotasydämen kanssa samoilla linjoilla, arvostellaan vasta sitten kun on jotain arvosteltavaa ja tiedetään mitä on tulossa. (otetaan ne alfa-lasit hetkeksi pois päästä kun tällä hetkellä ei edes paista
)
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää