Auton oikea vuosimalli -89 vai -90?
Valvoja: Moderators
Auton oikea vuosimalli -89 vai -90?
Hei kertokaas tyhmälle, että onko autoni vuosimalli -89 vai -90, kun se on tuotantolinjalta päässyt ulos loppuvuodesta -89, mutta käyttöönottovuosi on -90?
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tarkan vuosimallin selville saaminen voi olla vaikeaa, kun rekisteröinti on eri vuonna kuin valmistusajankohta. Kuten jo tuli mainittua, loppuvuonna tehdään seuraavan vuoden malleja. Joskus ylivuotiset uudet autot myydään jopa kolme vuotta uudempina mitä valmistus antaisi olettaa.
Itselläni 33 on taatusti myyntivuoden mallia, kun valmistus loppui 1994
Varmasti 1995 myytiin vielä uusia 33-malleja, mutta tuskin 1995-mallisina. Käytettyjen autojen kauppiaat kyllä mielellään myyvät rekisteröintivuoden mukaan merkittyjä vuosimalleja, kokemusta on tuollaisesta huijauksesta. Valmistenumeron avulla oikea vuosimalli kyllä selviää. Ainakin tähän asti Alfalta on saanut tuon tiedon kysymällä.
Itselläni 33 on taatusti myyntivuoden mallia, kun valmistus loppui 1994

Varmasti 1995 myytiin vielä uusia 33-malleja, mutta tuskin 1995-mallisina. Käytettyjen autojen kauppiaat kyllä mielellään myyvät rekisteröintivuoden mukaan merkittyjä vuosimalleja, kokemusta on tuollaisesta huijauksesta. Valmistenumeron avulla oikea vuosimalli kyllä selviää. Ainakin tähän asti Alfalta on saanut tuon tiedon kysymällä.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
Helpointa se malli on selvittää runkonumeroa kurkkaamalla.
Löytyy akun etupuolelta koriin stanssattuna, rek. otteesta tai
tyyppikilvestä jäähdyttimen vasemmalta puolelta.
Todennnäköisesti se on ZAR907... eli tyyppi 907 A1A, eli 1.7IE 2WD
"vuosimallia" -90 ja siitä eteenpäin.
Jos taas ZAR905 jne, niin -89 tai vanhempi ja (Suomessa) kaasarimallia.
Moottorin suhteen sillä ei ole suurtakaan väliä onko -89 vai -90.
Samaa tavaraa, vain apulaitteet ja bensansyöttö erilaiset.
Löytyy akun etupuolelta koriin stanssattuna, rek. otteesta tai
tyyppikilvestä jäähdyttimen vasemmalta puolelta.
Todennnäköisesti se on ZAR907... eli tyyppi 907 A1A, eli 1.7IE 2WD
"vuosimallia" -90 ja siitä eteenpäin.
Jos taas ZAR905 jne, niin -89 tai vanhempi ja (Suomessa) kaasarimallia.
Moottorin suhteen sillä ei ole suurtakaan väliä onko -89 vai -90.
Samaa tavaraa, vain apulaitteet ja bensansyöttö erilaiset.
Juu, siis autoni on juurikin tuon näköinen.
Mutta runkonumero alkaa ZAR905... jne. eli sen mukaan auto olisi kuitenkin -89.
Eli, kumpaa vuosimallia se nyt sitten on?
Onko kuvaa siitä, millainen se edellinen malli olisi?
Olin yhteydessä värikoodiasiassa Italiaan, niin samalla sain tietää, että auto on lähtenyt tehtaalta 1.9.1989.
Mutta runkonumero alkaa ZAR905... jne. eli sen mukaan auto olisi kuitenkin -89.
Eli, kumpaa vuosimallia se nyt sitten on?
Onko kuvaa siitä, millainen se edellinen malli olisi?
Olin yhteydessä värikoodiasiassa Italiaan, niin samalla sain tietää, että auto on lähtenyt tehtaalta 1.9.1989.
Autosi on 99% varmuudella vanhempaa mallia, siis -89.
Jos auto todella on 1.7 ja Suomessa ensirekisteröity, on se QV-mallia.
(siihen saakka, siis 87-89, perusmallit 1.5 koneella, vain QV 1.7)
Jos et saa kuvia liitettyä viestiisi, niin tunnistat autosi vanhemmaksi malliksi 8-venttiiliseksi QV:ksi näin:
1. Penkkien ja ovipahvien verhoilu on puna/musta-ruudullista.
Musta pohja, punaiset tikkaukset.
2. Lattiamatto on punainen.
3. Auto on kankea käännellä parkkipaikalla, kun ohjaustehostinta ei ole.
4. Lämmityslaitteiston vivut ovat vaakasuoraan liikkuvia vipuja, puhaltimessa vain kaksi nopeutta.
5. Ovien ulkokahvat ovat upotetut, eivät siis sellaiset kuin Pasin punaisessa autossa
6. Moottorin ilmapuhdistinkotelo on moottorin päällä, musta ja siinä lukee Alfa Romeo.
Jos auto todella on 1.7 ja Suomessa ensirekisteröity, on se QV-mallia.
(siihen saakka, siis 87-89, perusmallit 1.5 koneella, vain QV 1.7)
Jos et saa kuvia liitettyä viestiisi, niin tunnistat autosi vanhemmaksi malliksi 8-venttiiliseksi QV:ksi näin:
1. Penkkien ja ovipahvien verhoilu on puna/musta-ruudullista.
Musta pohja, punaiset tikkaukset.
2. Lattiamatto on punainen.
3. Auto on kankea käännellä parkkipaikalla, kun ohjaustehostinta ei ole.
4. Lämmityslaitteiston vivut ovat vaakasuoraan liikkuvia vipuja, puhaltimessa vain kaksi nopeutta.
5. Ovien ulkokahvat ovat upotetut, eivät siis sellaiset kuin Pasin punaisessa autossa
6. Moottorin ilmapuhdistinkotelo on moottorin päällä, musta ja siinä lukee Alfa Romeo.
Kai mä nyt sen verran rekisteriotteesta osaan katsoa. Venttiilien lukumäärää sieltä ei selviä.Onko autosi oikeasti QV, vai keksitkö sen tuosta Rasviksen viestistä? Smile
Juu, eiköhän se nyt ole varmaa, että se on -89 mallia. Pätee nuo kaikki.Autosi on 99% varmuudella vanhempaa mallia, siis -89.
Jos auto todella on 1.7 ja Suomessa ensirekisteröity, on se QV-mallia.
(siihen saakka, siis 87-89, perusmallit 1.5 koneella, vain QV 1.7)
Jos et saa kuvia liitettyä viestiisi, niin tunnistat autosi vanhemmaksi malliksi 8-venttiiliseksi QV:ksi näin:
1. Penkkien ja ovipahvien verhoilu on puna/musta-ruudullista.
Musta pohja, punaiset tikkaukset.
2. Lattiamatto on punainen.
3. Auto on kankea käännellä parkkipaikalla, kun ohjaustehostinta ei ole.
4. Lämmityslaitteiston vivut ovat vaakasuoraan liikkuvia vipuja, puhaltimessa vain kaksi nopeutta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100